לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 10-06-2006, 22:52
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Poisoned שמתחילה ב "שאלה בנוגע לגובה התרוממות של מסוק"

ככלל, ככל שעולים גבוה יותר כך האוויר ניהיה דליל יותר. עובדה זו יוצרת כמה בעיות: לרוב המסוקים בעולם אין תא מדוחס, מה שמגביל את שהותם בגובה של מעל 10,000 רגל לבערך שעה. דלילות האוויר לא משפיעה רק על הטייסים, אלא גם על המסוק. מכיוון שהאוויר דליל יותר להבי המסוק מייצרים פחות עילוי והמנועים מייצרים פחות כוח.

כרגע מחזיקים בשיא הגובה למסוקים ה AS 350 האירופאי וה Dhruv ההודי\ישראלי. שניהם טסו מעל רכס ההימליה (מעל 20,000 רגל)..
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 10-06-2006 בשעה 22:55.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 12-06-2006, 08:57
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
לא להעלב
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "ידע אמיתי???!!! ואיך תדע מה זה "ידע אמיתי"?ואיך קבעת שמה שכתבתי הוא "לא אמיתי"?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי iaf-man
אם היית קורא את מה שכתבתי,היית מבין.כנראה שלא התעמקת או שלא הבנת(או...שכחתי-זה "לא אמיתי",אז למה לקרוא? ).
אפקט הקרקע אכן נגמר איפשהו בין 10-20 מטר מהקרקע ומעל לזה זוהי אחת השיטות לצבירת גובה.השיטה השניה-לטוס בתוך תחום אפקט הקרקע תוך טיפוס לגובה .אני חושב שזה די ברור,לא?
אפשר גם לקרוא לזה טיסת NOE,אם אתה רוצה.


לא להעלב.
רק הבעתי דעתי. חבל שאף אחד מהמומחים הרבים שיש בפורום לא מגיב לאשכול...

בכל מקרה - עם כל הכבוד לאפקט הקרקע - לא נראה לי שאפקט שמאבד אפקטיביות ב 60 רגל , עוזר להגיע ל 20000 רגל .

NOE - אגב , זו טיסת זחילה , בתוך אפקט קרקע. לא קשור לטיפוס לגובה מירבי.

שוב , הכל לדעתי! איפה אמיל שצריך אותו.....

**********************עריכה:********************** ****************

אחח....כמה שאני אוהב להיות בצד הצודק. חיפוש מהיר בגוגל נתן את ההסבר המפורט הבא:
http://www.helicopterpage.com/html/unique.html
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .


נערך לאחרונה ע"י מצוק בתאריך 12-06-2006 בשעה 09:04. סיבה: תוספת
חזרה לפורום
  #8  
ישן 12-06-2006, 09:32
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
לא רציני
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "לא נעלב! אם המסוק עולה אנכית ויוצא מאפקט הקרקע אז זה תלוי רק באוירודינמיקה של הלהבים"

מה שאתה מתאר לא נראה לי רציני ובטח שלא קשור להשגת שיא גובה טיסה מקסימלי.

זה בערך כמו לתת לקופץ במוט לטפס על סולם בגובה 45 מטר - לתת לו לקפצץ 10 ס"מ מראש הסולם - ולצאת מייד בהצהרות ששברנו את שיא העולם בקפיצה לגובה - 45.10 מטר!!!! .....

אין שום קשר בין טיסת זחילה (NOE כפי שאתה מכנה אותה) לבין השגת גובה טיסה מקסימלי. כל שאר הרעיונות (לזחול צמוד להר עד לפסגה וכ"ו) זה סתם התפתלויות , אולי נכונות פזיקלית , אבל עדיין התפתלויות.

אגב , אם אתה מתעניין במסוקים - הקישור שהבאתי מאד מוצלח - יש שם הסברים לא רעים שכתובים ברור ומעניין.

אגב , בקשר לאמיל - העקרון שמנחה אותי הוא זה שכל בוגר קורס טייס דואג לשמר ולטפח יחסי חברות עם מסוקאי,נווט ואולי אולי גם מכונן. כך שחשבתי שגם אם אמיל לא ידע את התשובה - הוא בהחלט ידע למי להפנותה...
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .


נערך לאחרונה ע"י מצוק בתאריך 12-06-2006 בשעה 09:34.
חזרה לפורום
  #9  
ישן 12-06-2006, 21:15
  major_tom major_tom אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.09.05
הודעות: 127
ראה נא...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "לא רציני"

התשובה שניתנה לך דווקא די רצינית ומדויקת.
לא יודע מה זה "מומחי הפורום" ומי מכתיר אותם ככאלו ולכן האמירה הזאת מעט חסרת תוכן בעיני. ישנם אנשים שמבינים וחושבים וישנם אנשים שחושבים שהם מבינים ואת הקו הדק שביניהם קשה מאוד לראות בפורום אינטרנטי - ואינני מעוניין לפגוע כאן חו"ח באף אחד.
היות ואתה כנראה בחור צעיר ומעט חסר נסיון ואינני מעוניין להפיג את הרוח שבמפרשיך לא אשתמש במילים יותר מדי בוטות, אך אמליץ לך בחום לשקול את מילותיך ולקרוא פעם או אולי אפילו פעמיים את שכתבת וזאת על מנת למנוע ממך מבוכה או מצבים קצת לא נעימים, בהם אתה עלול למצוא עצמך בעודך מנסה להסביר שבעצם התכוונת לא' וכתבת ב'.
בקיצור ידידי - המשך להתעניין ולשאוף לגדולות, אבל נסה לשלב בזה גם מעט דרך ארץ.
חזרה לפורום
  #11  
ישן 18-06-2006, 13:58
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא הבנתי למה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Poisoned שמתחילה ב "שאלה בנוגע לגובה התרוממות של מסוק"

שכחתם לציין את חשיבות הטמפרטורה שבחוץ על.... מזג רוחם של החברים בפורום.

היו כאן שלוש תשובות נכונות - וכל השאר היה מיותר מאד ובלתי תורם.

למה לא לתגושש במסרים פרטיים? זה מוסיף משהו לפורום?

לסיכום:

צפיפות האוויר נוטה להשתנות עם הגובה. ככל שעולים בגובה - האוויר נעשה דליל יותר

ההשפעה הישירה היא על העילוי שמסוגל להב המסוק לייצר כדי שיחזיק את המסוק

ההשפעה הנוספת היא ההספק שיכול לייצר המנו על מנת לסובב את הלהבים כדי שיצרו עילוי מספיק

השפעה אחרת קשורה לכושר שרידות הצוות בגובה רב. אם המסוק לא בנוי לכך (דיחוס) משמע הצוות צריך להיות מצוייד בהתאם
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:01

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר