לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 12-09-2006, 14:12
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YEHUDAF16 שמתחילה ב "שדה תעופה באילת"

1. כפי שאתה בוודאי יודע בכל מסלול ניתן להמריא משני הכיוונים (במקרה של שדה"ת אילת הכיוונים הם 03 ו 21) והבחירה באיזה מסלול להשתמש תלויה בכיוון הרוח (המראה ונחיתה אופטימלית תמיד תהיה נגד כיוון הרוח). מכיוון ובאילת הרוח נושבת בדר"כ מצפון לדרום (ואגב, בגלל זה הלחות באילת מאוד נמוכה, אפילו שהיא "על" הים) ממריאים ונוחתים מדרום לצפון (מסלול 03). במידה ותתהפך הרוח יתהפך גם כיוון ההמראה והנחיתה, והמטוסים ישתמשו במסלול 21 (מצפון לדרום).

2. הכל אפשרי, השאלה היא בשביל מה?
לפי מה שידוע לי הבעיה באילת היא לא רק אורך המסלול אלא גם רוחב המסלול (לא יספיק למטוסים רחבים יותר מ 757).
בנוסף יש מגבלות רעש (שדה"ת באילת נמצא ממש בתוך העיר) שבהן צריך להתחשב.

מקווה שעניתי על שאלותיך.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 12-09-2006 בשעה 14:15.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 12-09-2006, 19:52
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
לכל דבר יש הסבר :)
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי israelbhbh שמתחילה ב "פשוט חשבתי וזה גם הגיוני...."

מה שכתבת זוהי טעות נפוצה, ואני אסביר.

שמדברים על מהירות של מטוסים, ישנם מספר סוגים שונים של מהירות. מהירות קרקעית ומהירות אווירית (יש גם כמה סוגים של מהירות אווירית, אבל הם לא רלוונטיים כרגע).

מהירות קרקעית: המהירות של המטוס ביחס לקרקע.
מהירות אווירית: המהירות שבה זורם האוויר על הכנף.

כוח העילוי שכנפי המטוס מייצרות תלוי, בין השאר, במהירות האווירית של המטוס, לא הקרקעית.
אם המטוס ימריא עם כיוון הרוח (רוח גבית) מהירותו הקרקעית תגדל, אך מהירותו האווירית תקטן , וההפך יקרה כשהוא ימריא נגד כיוון הרוח (כך שהמראה נגד כיוון הרוח עשוייה אפילו לקצר את מרחק ההמראה).

אני יודע שזה מוזר בהתחלה, אבל זה נהיה הגיוני יותר שמבינים את זה.
אני מקווה שההסבר היה ברור. אם לא, שאל שוב .
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-09-2006, 12:03
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
הסבר נכון
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לכל דבר יש הסבר :)"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
מה שכתבת זוהי טעות נפוצה, ואני אסביר.

שמדברים על מהירות של מטוסים, ישנם מספר סוגים שונים של מהירות. מהירות קרקעית ומהירות אווירית (יש גם כמה סוגים של מהירות אווירית, אבל הם לא רלוונטיים כרגע).

מהירות קרקעית: המהירות של המטוס ביחס לקרקע.
מהירות אווירית: המהירות שבה זורם האוויר על הכנף.

כוח העילוי שכנפי המטוס מייצרות תלוי, בין השאר, במהירות האווירית של המטוס, לא הקרקעית.
אם המטוס ימריא עם כיוון הרוח (רוח גבית) מהירותו הקרקעית תגדל, אך מהירותו האווירית תקטן , וההפך יקרה כשהוא ימריא נגד כיוון הרוח (כך שהמראה נגד כיוון הרוח עשוייה אפילו לקצר את מרחק ההמראה).

אני יודע שזה מוזר בהתחלה, אבל זה נהיה הגיוני יותר שמבינים את זה.
אני מקווה שההסבר היה ברור. אם לא, שאל שוב .


הסבר מדוייק אך טיפה מסורבל.

תחשוב על זה כך - הרעיון המרכזי הוא להשיג מהירות יחסית מקסימלית בין הכנף לבין האויר שעוטף אותה. כשרצים מול הרוח מרגישים רוח חזקה בפנים = מהירות יחסית גבוהה
כשרצים עם הרוח - רצים יותר מהר אבל המהירות היחסית של הרוח בפנים , נמוכה יותר .

תחשוב על מקרה קיצון - יתכן מצב בו מטוס קל "יעמוד באויר" כשמולו משבי רוח קבועים וחזקים. במצב כזה , למרות שהמהירות הקרקעית זניחה , המהירות היחסית על הכנפיים גבוהה מספיק ליצירת עילוי.

במחשבה שנייה - יצא לי הסבר הרבה יותר ארוך ומסורבל מזה של חלל עמוק...
סליחה...


שחר.
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .

חזרה לפורום
  #12  
ישן 22-09-2006, 15:53
  nitai eden nitai eden אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 93
למה לא?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YEHUDAF16 שמתחילה ב "שדה תעופה באילת"

ממגוון סיבות לא הוארך והורחב ש"ת אילת-
המיקום -בתוך העיר אין לאן להרחיב אותו, גורם לכמה בעיות:
א. רחבות חניה- תמיד בעיה באילת בייחוד אם נוחת שם בואינג 757-200
ב. רוחב המסלול- את השדה מקיפים בתי מלון כבישים רחובות ועוד כל הרחבה תהיה בתחום הגדר...
ג. הטרמינל באילת קטן מדי ולא יכול לקלוט כמות נוסעים גדולה מדי כמו כן לא יכולים לנחות שם צ'רטרים וטיסות פנים בו זמנית(עד כמה שידוע לי) מסיבות של ביקורת גבולות ואי הפרדת הנוסעים..
הרבה זמן רוצים לבנות שדה חדש צפונית לאילת, תוכניות יש, כסף -מפינוי השטח של השדה הנוכחי לנדל"ן.
בסיס ח"א עובדה משמש גם לאזרחים וביחס לאירופה נסיעה של פחות משעה מהשדה לעיר באוטובוסים אינו דבר יוצא דופן...
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:03

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר