מה שכתבת זוהי טעות נפוצה, ואני אסביר.
שמדברים על מהירות של מטוסים, ישנם מספר סוגים שונים של מהירות. מהירות קרקעית ומהירות אווירית (יש גם כמה סוגים של מהירות אווירית, אבל הם לא רלוונטיים כרגע).
מהירות קרקעית: המהירות של המטוס ביחס לקרקע.
מהירות אווירית: המהירות שבה זורם האוויר על הכנף.
כוח העילוי שכנפי המטוס מייצרות תלוי, בין השאר,
במהירות האווירית של המטוס, לא הקרקעית.
אם המטוס ימריא עם כיוון הרוח (רוח גבית) מהירותו הקרקעית תגדל, אך מהירותו האווירית
תקטן , וההפך יקרה כשהוא ימריא נגד כיוון הרוח (כך שהמראה נגד כיוון הרוח עשוייה אפילו
לקצר את מרחק ההמראה).
אני יודע שזה מוזר בהתחלה, אבל זה נהיה הגיוני יותר שמבינים את זה.
אני מקווה שההסבר היה ברור. אם לא, שאל שוב
.