לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 07-10-2006, 13:54
  עבדול אלהזרד עבדול אלהזרד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 6,684
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Ronen_a שמתחילה ב "בלקהוק מחומש"

לסורים יש כבר שנים מסוק תובלת-סער חמוש, המי-25, שנושא גם תותח חרטום ורקטות על כנפונים, וגם כ8 חיילים.

אלא מה, שככל הזכור לי ממה שקראתי, הוא לרוב לא משמש כנושא-לוחמים, אלא כמסוק תקיפה נטו, מכמה סיבות:

א) אי אפשר לעשות תמרונים ששווים משהו כשיש לך כיתת חי"ר על מלוא ציודה בתא הנוסעים, מה שמגביל את היעילות ההתקפית.

ב) משקל - 8 חיילים מאחורה = יותר משקל = צריכת דלק גבוהה יותר = פגיעה בביצועים קרביים. (מאותה סיבה המי-18 שמשמש לתובלת-סער איננו חמוש למרות שניתן להרכיב עליו כנפוני חימוש - כאן החימוש הוא המשקל המיותר ולא הלוחמים)

ג) לא באמת צריך - מסוק שמוביל גייסות ממילא לא יפעל לבד אלא בליווי וחיפוי מסוג כלשהו. למטרות ירי-חיפוי בזמן הנחתת כוחות די במקלעים, ולא צריך מחסן נשק שלם שהופך מסוק סער טוב למסוק תקיפה גרוע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 07-10-2006, 15:50
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
כדאי להזכיר, סמסוקי הבל העתיקים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Ronen_a שמתחילה ב "בלקהוק מחומש"

היו חמושים. בשנות השבעים, בתקופות המרדפים, בחימוש שהיה מתאים לאותה תקופה - איזה מקלע בצד או בשני צדדיו של המסוק. אבל יחד עם זאת כדאי לזכור שהוא נדרש אז לטווחי טיסה לא ארוכים, נלוו אליו לוחמים שהיו חלק מ"ציוד התקיפה" של המסוק וליל האוויר לא היו אז מסוקי תקיפה.
הוספת נערכות חימוש וכינון חימוש לבלק הוק יביאו מיידית להגדלת המשקל הריק של המסוק, מה שיביא להקטנת הטווח ו/או להקטנת מספר הלוחמים שהוא יוכל לשאת.
היום כאשר יש מסוקי תקיפה, עדיף להוסיף ליווי למסוקי הסער, אבל רק למשימות בהן יש צורך בכך.
כדאי גם לחשוב על העובדה שכאשר טייס מקבל משימה להנחית כוח או לפנות כוח, אין לו פנאי ותשומת לב "להתחיל מלחמה". זה סוג טיסה שונה ולא בהכרח אותו טייס גם מיומן בכך. יש בחיל האוויר הפרדה בין מסוקי תקיפה ומסוקי סער, טוב שכך שאם לא כן, ייתכן שכדאי לצייד גם את הקרנפים והנחשונים בטילי אוויר-אוויר, שמא מישהו יתנכל להם......
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 07-10-2006, 18:07
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,816
חימוש מסוקי סער
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Ronen_a שמתחילה ב "בלקהוק מחומש"

בעולם מקובל לבצע ניסויים בשיגור חימוש ממסוקי סער, כדי לבחון היתכנות ולפתח את היכולת - כל זה לא אומר שמחר בבוקר כל מסוקי הסער של מדינה X יחומשו ויחליפו את המסק"רים. שימו לב שגם בארה"ב - המדינה בה זוכה התחום לפריחה הגדולה ביותר מבין הצבאות המערביים - מעט מאוד יחידות (CAG,160 SOAR, וכו') אכן עושות שימוש מבצעי במסוקי סער חמושים, וגם זה תחת חסיון כבד.

רשמית צה"ל לא משתמש בחימוש על מסוקי סער מהסיבה הפשוטה ש"לא מערבים שמחה בשמחה", כלומר כל תחום עוסק בשלו ולא דוחף את הידיים למקומות אחרים. למערך מסוקי הסער של צה"ל לא חסרה עבודה, ובהתחשב בכמות המסוקים הלא גדולה במיוחד כנראה שרעיון החימוש ירד מהפרק.

אשמח לראות התייחסות של נועם לנושא.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 07-10-2006, 19:01
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
מסע"רים חמושים
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "חימוש מסוקי סער"

מסיבות מובנות אני לא אתייחס לסוגיה מהזווית הישראלית.
ביחס לאמריקאים הרי שהם בחרו שלא לאמץ את הרעיון של המי-24 על דגמים השונים. יוצא הדופן היה ה-S-67 בלק-הוק של "סיקורסקי" שהיה מסוק תקיפה כבד בעל יכולת נשיאת לוחמים. אבל, מסוק זה, שאף נבחן על-ידי חיל-האוויר הישראלי, לא הבשיל לכדי מסוק מבצעי.
למרות בחינות רבות של השימוש בבלק-הוק כמסוק חמוש - לא רק ברקטות, מקלעים וטילים אלא גם כאמצעי לפיזור מוקשים - בחר הצבא האמריקאי שלא להצטייד בגירסה חמושה. הסיבה היא כפי שסרפד כתב. מסוקי סער צריכים לעשות משימות של מסוקי סער ומסק"רים משימות של מסק"רים. מסיבות דומות הצבא האמריקאי מעולם לא התלהב מחימוש מסק"רים בטילי אוויר-אוויר.
יוצא הדופן היחיד, כפי שהוזכר, הוא נושא המשימות המיוחדות. חטיבה 160 נזקקה לאמצעי שיחפה על החדרה מוסקת של כוחות מיוחדים. מסוקי ה-AH-6 של היחידה אינם יעילים לטווחים רחוקים (אלא רק בטכניקה מיוחדת הכוללת נשיאה אל היעד בתוך מטוס C-130). ביחידה התחבטו רבות בשאלה האם כדי לרכוש מסק"ר ייעודי בדמות מסוקי אפאצ'י. אבל, הניסיון של היחידה עם מסוקים כאלה שסופחו אליה והיו תחת פיקודה בפאנמה ב-1989 לא היה ממש מוצלח. בנוסף, האפאצ'י הוא מסוק יקר שהכנסתו הייתה מוסיפה פלטפורמה נוספת לסד"כ היחידה, סיפור יקר ומסובך בפני עצמו. לפיך העדיפו ביחידה לבסס את אמצעי התקיפה על פלטפורמה קיימת. מאחר וה-H-6 אינו רלוונטי הבחירה הייתה בין ה-H-47 ל-H-60. ה-H-47 אינו פלטפורמה טובה בשל ממדיו, למרות שבויטנאם הופעלו בצורה ניסיונית מספר מסוקי תקיפה על בסיס זה (ה-ACH-47). לכן הוחלט לבסס את אמצעי התקיפה על ה-H-60. התוצר הוא ה-MH-60 DAP שכבר כתבתי עליו בעבר. אבל, ה-DAP אינו משמש כמסוק סער חמוש אלא כמסק"ר. ניתן להסב אותו למשימות סער אך זה על חשבון החימוש.
מסוקי H-60 אחרים למשימות מיוחדות נושאים חימוש אך לרוב מדובר רק באמצעי הגנה עצמית או אמצעים לריכוך קל של יעד ההנחתה ולכן הם לא ממש בגדר של מסע"ר תקיפה.
בנוגע לסי-הוק שהוצגו בתחילת הדיון הרי שלא מדובר במסע"ר חמוש. הסי-הוק הוא מסוק נצ"ל שאינו נושא חיילים. בעבר, חימוש המסוק התבסס על טורפדו ועל טילי פינגווין אך לפני מספר שנים הותאמו המסוקים לתיפעול נגזרת נגד ספינות של ההלפייר. יכולת זו, אגב, פותחה במקור עבור מסוקי ה-HH-60H של הצי המשמשים למשימות SAR וסיוע לכוחות מיוחדים ימיים (בצילום). במידה מסויימת מסוק זה הוא הדבר הקרוב ביותר למסער חמוש שמופעל כיום על-ידי האמריקאים.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 07-10-2006 בשעה 19:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 08-10-2006, 00:17
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "מסע"רים חמושים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nsdq160
ביחידה התחבטו רבות בשאלה האם כדי לרכוש מסק"ר ייעודי בדמות מסוקי אפאצ'י. אבל, הניסיון של היחידה עם מסוקים כאלה שסופחו אליה והיו תחת פיקודה בפאנמה ב-1989 לא היה ממש מוצלח. בנוסף, האפאצ'י הוא מסוק יקר שהכנסתו הייתה מוסיפה פלטפורמה נוספת לסד"כ היחידה, סיפור יקר ומסובך בפני עצמו.


תקן אותי אם אני טועה, אבל ככל הזכור לי - האפאצ'י והבלאק הוק נבנו כך שהם חולקים את אותו מאגר חלפים למעט חריגים מעטים. הרעיון היה מלכתחילה למנוע מצב בו קליטת שתי פלטפורמות תביא להגדלת הצרכים הלוגיסטיים, בעיקר מתוך הכרה כי המסוקים יפעלו בשטח זה לצד זה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 08-10-2006, 07:26
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
MH-60 של חטיבה 160 נגד סקאדים
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "מסע"רים חמושים"

במלחמת המפרץ I מסוקים אלה שימשו בין השאר לציד משגרי סקאד ניידים בעומק עיראק. מייק דוראנט מספר בהרצאות שלו (וגם בספרו המייגע) על משימה בה הוא גילה משגר, שם עליו כוונת לירי רקטות, לחץ על הפיקל וכלום לא קרה. בבדיקה שנעשתה למערכת הירי לאחר החזרה לבסיס לא נמצאה שום תקלה. דבר דומה קרה לו שוב לאחר כמה לילות ושוב אבדה הזדמנות להשמיד משגר. אחד הרס"רים הטכניים של היחידה לקח יוזמה, הניע את המסוק ונתן למנוע לפעול על הקרקע במשך כ-3 שעות (זמן הטיסה לאיזור הפטרול). כאשר לחצו על ההדק התקלה נשנתה והתברר שמדובר בבעיה נדירה שקורית רק לאחר זמן פעולה ארוך של המנוע. עד כאן דוראנט. אני מודה שעדיין לא הבנתי מדוע הם לא העסיקו את המטרה עם המיניגאן, ודוראנט לא טורח לתת על כך תשובה.
דרך אגב, עד כמה שאני מבין, בחינת ה-S-67 ע"י ח"א נעשתה ברמה בסיסית של קבלת מידע וכו'. בכל מקרה הפרוייקט דעך אחרי התאונה בפרנבורו והבלק-הוק הלך בדרכו של השאיין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 08-10-2006, 10:39
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
MH-60 DAP
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "MH-60 של חטיבה 160 נגד סקאדים"

א. אכן יש תאימות מסוימות בין רכיבים בבלק-הוק והאפאצ'י אך עדיין מדובר בשתי פלטפורמות שונות.
ב. אכן, דוראנט מספר על המשימות במפרץ שנקראו Thunder Runs. צריך לזכור שה-DAP היה עדיין ניסיוני בידה רבה ולכן הוא סבל מלא מעט מחלות ילדות. במבצעים אחרים, מאוחרים יותר, המסוק הוכיח את עצמו ככלי אפקטיבי. ואגב, בדצמבר דוראנט מפרסם ספר חדש שיעסוק כולו בהיסטוריה של חטיבה 160.
בנוגע ל-S-67, הרי שההתעניינות הייתה יותר מבסיסית. אם אינני טועה טייסים ישראלים טסו על המסוק. אם אתה זוכר, המסוק שהתרסק בפארנבורו היה בצבעים ישראליים ולא בכדי. המסוק אמור היה להגיע לישראל לצורך בחינה מסודרת שלו, אך כפי שכתבת ובצדק, ההתרסקות הקטלנית סגרה את הסיפור.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:07

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר