|
12-02-2007, 01:27
|
|
|
חבר מתאריך: 17.09.06
הודעות: 66
|
|
שלום לכולם
שלום לכולם,
אז ככה הבטחתי שאני יעדכן בקשר למבחנים שהיו לי שבוע שעבר וככה הם היו (התוצאות בסוף התגובה)
דבר ראשון אנגלית: הגעתי לבחינה באנגלית במשרדי בחברה, ההתרגשות שלי והלחץ היו בשיאם ממש לא ידעתי למה לצפות בשלב הזה והרגשתי בלאקאוט ענק כאילו שאני לא יודע אפילו להגיד "שלום" באנגלית.
המזכירה ניגשה אלי וביקשה ממני את כל המסמכים השונים ואמרה לי לחכות עד שהיא תקרא לי. הגיעה תורי היא קראה בשמי , נכנסתי לחדר עם 3 קברניטים (מנוסים וותקים ובכירים של החברה לפי מה שנראה) שישבו מול שולחן ולי היה כיסא לשבת כנגד לשולחן, והם ישר התחילו לדבר איתי באנגלית "שלום מה שלומך" ושטויות כאלה הכל באנגלית, אחרי שדיברנו איזה 20 דקות בערך על החיים שלי ועל איך הגעתי לטיס ולמה אני רוצה להיות טיס בחברת תעופה ועל מזג האוויר בחוץ (באנגלית כמובן) הגיע החלק הפרקטי בוא נגיד של המבחן: דבר ראשון הייתי צריך לשמוע ATIS לכתוב אותו ולהגיד להם את כל הנתונים שהבנתי. לאחר מכן CLEARANCE שוב אותו הסיפור לשמוע לכתוב ואז להגיד להם מה שקלטתי ממנו. לאחר מכן הציבו לי מצב חירום בו הגלגלים לא יורדים ,איזה מסר אני מעביר למגדל פיקוח ואיך (באנגלית כמובן) ולסיום קטע די מסובך באנגלית על מנועי TURBOFAN חדישים באנגלית לקרוא אותו רק פעם אחת ולספר להם מה שהבנתי מן הכתוב.
זה היה החלק הראשון של המבחן באנגלית שעברתי בהצלחה , לאחר מכן הגיע המבחן בכתב משהו בסגנון הבגרות 5 יחידות או ה FIRST CERTIFICATE ,שגם אותו עברתי בהצלחה.
אז זהו זה היה היום הראשון "קווי האויב" נשברו ויכולתי להרגע קצת ולשמוח שבינתיים הולך לי טוב!
הגיעה המבחן השני- ראיון אישי (המבחן הכי קשה זוכרים?):
אז ככה שוב נסעתי למשרדי החברה והפעם עברתי לחדר שבו חיכו לי פסיכולוגית וקברניט אחד מהחברה, רק בשביל ההתחלה הייתי צריך לספר להם על כלללל הדרך שעשיתי כדי לצבור את כל ה -1000 שעות טיסה שהם ביקשו מינימום, הכל כולל הכל כל המטוסים שהטסתי, איפה ואיך השגתי את העבודה כדי להטיס אותם מה שלקח לי איזה שעה וחצי בערך. לאחר הפסקה קצרה של 10 דקות שוב נכנסתי פנימה, הטילו עלי משימה והיא היית לבנות ביחד עם הטיס השני שהיה שם מגדל מסוים עם כל מיני חפצים שהיו שם תוך 5 דקות,ועוד מלא שטויות כאלה של פסיכולוגים שאני בחיים לא יבין, לצייר צורות לבנות דברים להגיד לה מה אני רואה בתמונות מסויימות ,לא מבין למה כל העסק הזה מי שלומד פסיכולוגיה ידע למה זה משמש. לאחר מכן היא ביקשה ממני להתחיל ולספר לה על עצמי על כל החיים שלי עד שהגעתי ללהיות טיס ולתת לה 3 תכונות שאני חושב שהכי מאפינות אותי (זה כזה מעצבן אני לא סובל שאלות כאלה, אתה לא יודע מה לענות!) טוב כל זה לקח לנו עוד שעתיים ככה שהמבחן סה"כ ערך 3 שעות וחצי. כשסוף סוף נגמר המבחן הם אמרו לי לחכות בחוץ ושיודיעו לי עוד חצי שעה עם אני ממשיך למבחנים הבאים, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם איזה לחץ!! אין פשוט הדבר הכי מלחיץ שקרה לי בחיים עד עכשיו המזכירה יוצאת ואמרת לך "כן או לא". לשמתחי הרבה היא יצאה ואמרה לי "כן" השמחה הייתה ענקית לא הפסקתי לחייך כל הדרך הביתה!
המבחן השלישי- מבחן כתוב על תעופה:
אז ככה פה נכנסתי למאין כיתה עם 10 נבחנים נוספים , חילקו לנו את דפי השאלות ודפי תשובות היה מותר לנו להשתמש במחשבון ו JAPPESEN CR COMPUTER למי שמכיר.
המבחן כלל את הנושאים : ניווט, אוירודינמיקה, פיזיקה, מטאורולוגיה, מנועים, נוהלי טיסה, טיסת מכשירים, PERFORMANCE ו RADIO OPERATOR (רדיו-טלפון אי חושב שקוראים לזה אצלכם)
רוב השאלות היו בסגנון אמריקאי וברמת הקושי פחות או יותר של ה ATP האמריקאי .
סה"כ היו 180 שאלות והמליצו לנו לחלק את הזמן עם דקה לכל שאלה כי ב-3 שעות בדיוק נגמר המבחן. כמובן שכל הזמן השגיחו עלינו 3 טייסים מהחברה שלא יווצר מצב אפילו של ספק להעתקה.
פה אמרו לכולנו ללכת הביתה ושלמחרת יתקשרו עלינו עם התוצאות, האמת שהלך לי די חרא במבחן הייתי בטוח אבל בטוח שזהו אין סיכויי שעברתי למרות שקראתי את התחת בלמידה מתמדת במשך 3 חודשים בערך רק למבחנים האלה! אז באמת שחזרתי ממש מבואס בדכאון ועצבני , את כל היום שלמחרת בילתי מול הטלפון בצפיה ל"צילצול הגואל" שסוף סוף הגיעה אחרי יום צפיה ארוך מידי בשבע בערב שבו הודיעו לי כי עברתי את "אחוז החסימה" המינימום של המבחן שהוא 80% עדיין לא אמרו לי מה הציון אבל נתנו לי תאריך למבחן אחד לפני האחרון שהוא הסימולטור.איזו הקלה אדירה!
המבחן הרביעי והאהוב עלי מכל- סימוטלר:
עכשיו פה הייתי כמעט בטוח שאני לוקח אותם בלי מלח! כי יש לי די הרבה שעות טיסה של IFR וגם התאמני מלא לפני המבחן בסימולטור, לא זה שבחנו אותי בו אבל אחד אחר וחוץ מזה שזה הנושא שאני הכי אוהב טיסת מכשירים ראלית.
בכל מקרה זה התחיל ככה, פה כבר הייתי צריך לסוע לשדה התעופה הבינלאומי שלנו EZEIZA- MINISTRO PISTARINI כי שם ממוקם הסימולטור ב TRAINING CENTER של החברה היו איזה 2 נבחנים לפני, וכל מבחן ערך בערך 50 דקות (אומרים ש30 דקות מספיקות כדי לראות באמת מי טייס טוב ומי לא).
טוב הגיעה תורי סוף סוף ונכנסתי לסימולטור (שהעלתי כבר תמונות שלו למעלה באשכול) הסימולטור ממש מהמם אף פעם לא ראיתי אותו אלה בתמונות משהו ממש מקצועי הם בנו להם שם בשביל לבחון טייסים. בכל מקרה המבחן הולך ככה הנבחן (אני) הוא הקברניט אז אני יושב בצד שמאול לימני יושב טייס (קברניט אמיתי ומנוסה של החברה) שאמור לסייע לי ב CALL OUTS וב CHECK LISTS ובבחירת תדרים וכדומה בקיצור PILOT NOT FLYING , עכשיו מאחרינו עומדים הבוחנים אחד מהם הוא ה GENERAL INSTRUCTION MANEGER של החברה והשני BOEING 737 LINE CHIEF.
טוב אז ככה הם לא מצפים מהנבחן שידע איך להטיס את ה 737 כמובן אלה הבחינה היא בלי מצבי חירום רק טיסת מכשירים כמו בכל מטוס אחר ועבודה בקוקפיט (עבודת צוות, CALL OUT, CHECK LISTS וכדומה). אז המנועים כבר היו דלוקים ככה שחסכתי את ה BEFORE START CHECK LIST ו AFTER START CHECK LIST, טוב אז התחלתי בבקשת ה BEFORE TAXI CHECKLIST מהטייס המשנה שלי, עשינו אותה לאחר מכן הגענו למסלול BEFOR TAKE OFF CHECKLIST תוך כדי ההמראה עשיתי את כל ה "קול אאוטס':
TAKE OFF POWER SET, SPEED ALIVE, 80 KNOTS (VMCG)
V1 (שבמקרה שלנו היה 130 קשר ביום הזה) ו VR שעמד על 135 קשר ו ROTATE המראנו חיכתי שיהיה לנו יותר מ 700 FPM למשך 7 שניות ואמרתי POSITIVE CLIMB GEAR UP.
לאחר מכן AFTER TAKE OFF CHECK LIST וככה המראנו לנו אל המבחן. טוב אז התחלנו קודם אמרו לי לעשות SID עשיתי אותה בלי שום בעיות, לאחר מכן קצת עבודה עם ה HSI ועם ה RMI כמה HOLDING PATERRN אמרו לי ללכת ישירות ל INTERSECTION ולאחר מכן כמה IAC:
IAC-VOR DME (הכל עם רוח צולבת של 30 קשר) לאחר מכן IAC-VOR DME/ILS DME ולבסוף
IAC- VOR DME/LO LI וכל מה שכרוך בגישות מהסוגים האלה לכל מה שיודע כי עם אני יתחיל לפרט אני בחיים לא יסיים. עכשיו ב IAC האחרון שעשית ה LOLI את התדר של ה LO הטיס משנה בחר לי תדר שגוי בכוונה לראות עם אני שם לב התדר היה KHZ 295 והוא שם KHZ 296 עכשיו אני כמו מטומטם סמכתי על הטיס משנה ועל כל התדרים שהוא בחר לי שעד עכשיו לא היו שגויים וממש בפוקס דווקא בגישה הזאת התחשק לי לשניה להסתכל למטה ל MAIN PADESTAL איפה שכל ה NAV ו COM ועליתי על זה שהתדר היה שגוי ממה שרשום לי ב CHART ככה שהחלפתי אותו מהר. בכל מקרה הגענו ל MDA של 560FT ו ל MAP של 2 NM אחרי שהתרחקנו ב QDR 167 של ה LI - INNER MARKER ולא ראיתי את המסלול בגלל הערפל הכבד שבקושי הייתה ראות של 1ק"מ ככה ש"הכרזתי בחגיגיות" על MISSED APPROACH ועשיתי אותה. ופה בעצם נגמר המבחן לאחר שסיימתי את ה GO AROUND כאילו. ההקלה הייתה עצומה הם אמרו לי מיד אחרי שסיימתי את התוצאה שהייתה 9 (מתוך 10) ושאני ממביך למבחן הבא והיחסית "הכי קל מכולם" לבדיקה הרפואית. אין לכם מושג איך הרגשתי כבר הייתי בעננים כבר החשבתי עת עצמי כטייס החברה לכל דבר רק בשלב הזה התקשרתי לכל העולם ואמרתי להם שעברתי כמעט את כל המבחנים.
והמבחן האחרון בדיקה רפואית:
אז ככה זה מבחן רפואי של "כשיר לטיס" על ידי רופאי החברה ,שום דבר שלא מהעולם הזה או שלא עשו לי כבר, בדיקת לב, בדיקת נשימה, דגימות דם ושתן, בדיקת שיניים, בדיקת ראיה, בדיקת שמיע, שמים לך אלקטרודות בראש בשביל לבדוק עם יש לך אפילפסיה, צילום רנטגן של ה טורקס, קליניקה רפואית שיחה קצרה אצל הפסיכולוג ואז אצל הפסיכיאטר ושלום על ישראל.
אז זהו אלה היו המבחנים הגדולים שכל כך ציפתי להם והתוצאה הסופית היא שמוקמתי במקום ה-22 הדי מכובד אני חושב מכל ה 75 טייסים שנבחרו וכל הטייסים שניגשו למבחנים סה"כ היו 500 שכל הזמן מבחן אחרי מבחן המספר הלך והצטמצם ובסוף נשארו 75, וכל ה 75 הולכים להיות טייסים של החברה.
עכשיו הקטע שזה רק מתחיל עוד נשאר לי לעשות את הקורס על המטוס שאני הולך להטיס שהחברה עדין לא יודעת עם לשלוח אותי ואת כל ה 30 הראשונים לעשות תקורס של ה 737-500 שברשות החברה סימולטור טיסה שלו (וזה כן LEVEL-D של ALTEON שכשאתה מסיים את הקורס אתה ישר הולך להטיס את המטוס האמיתי) ושהמטוסים כבר ברשות החברה וטייסים כיום, או לחכות כמה חודשים עד שיגיעו ה A330 החדשים ולשלוח אותנו לעשות את הקורס של המטוס באיזשהו סימולטור באירופה, לא אכפת לי איזה מטוס זה יהיה אישית אני אוהב את שתיהם, שתיהם מטוסים יפים לכל אחד יש את הפולסים ואת המינוסים שלו שכל אחד אוהב או לא אוהב ואני מצפה בצפייה גדולה להטיס כל אחד מהם.הקטע הוא שבמוקדם או במאוחר אני בפנים
אז זהו ככה זה היה, אני מקווה שלא שיעממתי אתכם יותר מידי עם כל הספר שרשמתי כאן ולכל מי שלא ממש מחבב אותי או את הדעות שלי בפורום, מראש אני אומר לכם ממש לא מענינות אותי העקיצות שאתם יכולים להגיב בנושא, תגידו מה שתגידו האמת היא שאני הלכתי ,נבחנתי, קרעתי את התחת בלימודים ובתירגולים בסימולטור הייתי הכי טוב שיכולתי להיות נתתי את כל כולי ולהלן התוצאה! אז לכל אלה שיש חשק להתחיל עם תגובות כמו למשל "אין מצב" ו" אתה סתם ממציא את זה"שישמור את זה לעצמו הפעם, ממש לא מעניינת אותי הדעה שלכם אני הבנאדם הכי מאושר בעולם בימים אלה ואני שם עליכם פס! כל התעוד של החוויה הזאת שלי הייתה מיועדת לאנשים שזה באמת עמניין אותם ורוצים לדעת איך נראים מבחנים של חברת תעופה כי אולי זה מה שהם מתכננים לעשות בעתיד, אז למי שזה כן מעניין אותו באמת מקווה שיכלתי לעזור
בתודה מראש על ההתענינות ועל כל מי שאחלו לי בהצלחה לפני המבחנים....
|
|