25-01-2005, 12:05
|
|
|
חבר מתאריך: 03.08.02
הודעות: 5,023
|
|
יש חוקים - אין אכיפה
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "ואיפה המדינה? למה צריכים לקבל את זה בכזה שוויון נפש"
טול דוגמה - המפקח על הבנקים הורה לבנק לאומי להחזיר 50 מיליון שקלים על קומבינת "לאומיפון" עניין שהיה כרוך בכל עבירה אפשרית על חוקי הבנקאות (חוק הבנקאות (שירות ללקוח), התשמ"א - 1981) וכנראה גם על חוק העונשין (עבירות הוצאת דבר במרמה, שקר מפגיע, שליחת יד וכו'). מה עשו ? כלום ! תפסו והורו להשיב את הכספים. אותם מנהלים שאחראים למרמה ממשיכים לרמות ובראשם - מי אם לא - יונה פוגל מבנק לאומי (ממציא עמלת השורה, ממציא דמי החבר בכרטיסי אשראי, ממציא פטנט "לאומיפון" ומכחיש זכויות קורבנות השואה לכספים).
אז אם המפקח על הבנקים נותן להם מטריה - מה אתה רוצה ?
הכתובת לפעילות משפטית הולכת להיות בקרוב המפקח על הבנקים עצמו.
אולי בג"צ יזיז את המפקח האימפוטנט ויגרום לו למלא את תפקידו כהלכה ?
לנוחותך הפרסום היחצני של בנק ישראל מהיום ובו מודגשת פרשת "לאומיפון" = גליה מאור = איתן רף = יונה פוגל = הונאה ומרמה וגניבה וגזל וכל הרעות החולות של החוקים הבנקאיים והפליליים !
הפיקוח על הבנקים: ב-2004 הוחזרו 51 מיליון שקל ללקוחות הבנקים
עלייה של 23% בפניות הציבור ב-2004 * אחוז התלונות המוצדקות נמצא במגמת ירידה הסתכמו ב-26.4% מהתלונות
שירות גלובס
25/1/2005
היחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, פרסמה היום את סיכום פעילותה לשנת 2004. בסיכום שנתי, התקבלו ביחידה 5,340 פניות, לעומת 4,353 ב-2003 עליה של כ-23%. בשנת 2004 הסתיים הטיפול ב-5,467 פניות, לעומת 4,644 פניות בשנת 2003 עליה של כ- 18%. נתונים אלה הם חלק ממגמת גידול מתמיד של השנים האחרונות במספר הפניות המתקבלות ביחידה לפניות הציבור מדי שנה, הנובע בעיקר מעלייה במודעות הציבור לזכויותיו הצרכניות.
26.4% מהתלונות שנקבעה לגביהן עמדה ב-2004 נמצאו מוצדקות חלקית או במלואן לעומת 29% בשנת 2003 ו-41% בשנת 1999. בשנים האחרונות מסתמנת ירידה באחוז התלונות המוצדקות וזאת, בעיקר, כתוצאה מהטיפול המקיף של הפיקוח על הבנקים בתחום יחסי בנק-לקוח המשליך על אפן העבודה השוטפת של מערכת הבנקאות מול לקוחותיה.
המידע שהגיע לפיקוח על הבנקים במסגרת הטיפול בפניות הציבור וממקורות אחרים, היווה בסיס לטיפול בנושאים רבים במהלך 2004, בין היתר, כאלה הקשורים לביטול שיעבודים, חשבונות קטינים, פקדונות, הלוואות, גביית עמלות, ביטול פוליסות ביטוח בבנקים למשכנתאות ועוד. כתוצאה מטיפול בנושאים אלו, נדרשו בנקים, בין היתר, להחזיר כספים לציבור הלקוחות. כך, ב-2004 הוחזרו ללקוחות סכום כולל של כ- 51 מיליון שקל - סכום זה נובע ברובו - כ-50 מיליון שקל - מהחזר שחויב בנק לאומי לבצע בגין עמלת לאומיפון שנגבתה מחלק מהלקוחות שלא בצדק. בנוסף, חויבו הבנקים להחזיר ללקוחות סכום של 2,436,324 שקל בעקבות הטיפול במאות התלונות שנמצאו מוצדקות. בשלוש השנים האחרונות הוחזר לציבור לקוחות הבנקים סך כולל של כ-107 מיליון שקל בעקבות פעילות הפיקוח על הבנקים.
שיעור התלונות המוצדקות והמוצדקות חלקית ב-2004 בחמשת הבנקים הגדולים היו: בנק המזרחי - 30.4%, לעומת 42.4% ב-2003; הבנק הבינלאומי - 29.8%, לעומת 32.1% ב-2003; בנק הפועלים -28.7%, לעומת 24.5% ב-2003; בנק דיסקונט - 27.7%, לעומת 32.5% ב-2003; ובנק לאומי - 19.5%, לעומת 23.8% ב-2003. שיעור התלונות המוצדקות והמוצדקות חלקית ב-2004 בבנקים הגדולים למשכנתאות היו: בנק משכן (תלונות שהתקבלו לפני מיזוגו עם בנק הפועלים ושהטיפול בהן הסתיים בשנת 2004) - 34.1%, לעומת 36.1% ב-2003; בנק לאומי למשכנתאות - 33%, לעומת 30.1% ב-2003; בנק טפחות - 28.8%, לעומת 25.2% ב-2003. התלונות המוצדקות והמוצדקות חלקית ב-2004 בחברות כרטיסי האשראי היו: כא"ל - 18.2%, לעומת 39.2% ב-2003; לאומי קארד - 16.1%, לעומת 20% ב-2003; וישראכרט 12.3%, לעומת 31% ב-2003
50 מיליון "שלא בצדק" ? על פרוסת לחם שלחו בישראל למאסר ו 50 מיליון הם רק "שלא בצדק" ?!
חברים, מרמים אותנו בענק !!!!!
|