10-02-2007, 23:31
|
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
|
|
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
|
|
היי, בתור כלי לכוחות מיוחדים
אין לי איתו שום בעיה למעט כמות ההתרסקויות שלו.
הבעיה הייתה כשניסו לשווק אותו כמחליף ליסעור - וזה, בבירור, דבר שהוא לא יכול לעשות.
(ופעם אפילו טרחתי, לצורך הבדיקה, והשוויתי בין נתוני כמה מסוקים בכמה תסריט של הטסת חטיבה רכובה. המסוקים המשתתפים היו היסעור, ה-EH-101, המי-26, הצ'יינוק E, והאוספרי, עם 16, 24 או 48 מסוקים.
לפי נתוני היצרנים, כולל חישוב משוער למתלה מטען -
שימוש באוספרי היה בכל המקרים האיטי ביותר, כשההפרש גדל ככל שירד מספר המסוקים. זאת למרות מהירותו התיאורטית הגבוהה הרבה יותר; בגלל שהוא צריך הרבה יותר סבבים כדי להטיס אותה כמות, ובמיוחד כשאת כל הרכבים והציוד הוא צריך להעביר במתלה מטען.
הכי מהיר היה ה-Mi-26, שנהנה מהפלוס הגדול שהיה אפשר להעביר בו בקלות שני רכבים מכל סוג ומין על צוותיהם, בלי שום צורך לקפל כלום או לפרק כלום.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)
המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי
|