25-01-2005, 18:37
|
|
|
חבר מתאריך: 03.08.04
הודעות: 1,580
|
|
מהיום: נתיבי איילון ללא רמזורים לכל אורכם
למעלה מ-600 איש, ביניהם ראש הממשלה, אריאל שרון, שר התחבורה, מאיר שטרית, מנהלי חברת נתיבי איילון וראשי הערים באיזור, השתתפו היום בטקס החניכה של כביש איילון דרום לתנועה ללא רמזורים. בכך הפכו כל נתיבי איילון לכבישים ללא רמזורים - ממחלף רבין בהרצליה ועד למחלף חולות בראשון לציון. עלותו של הטקס הסתכמה בכ-350 אלף שקל. הציר החדש ייפתח לתנועת כלי רכב היום בחצות.
ראש הממשלה ציין בטקס, כי הכביש שנפתח הוא עורק תנועה מרכזי נוסף, המשלים למעשה את הכבישים החוצים את מרכז הארץ מצפון לדרום. "תשתיות הן לא דבר שנעשה ביום אחד ומדובר במהפכה של ממש", אמר ראש הממשלה, "כשהמטרה היא ליצור נגישות קלה יותר בין הפריפריה למרכז הארץ".
בגלי צה"ל דווח, כי שרון קרא בטקס לחברת "נתיבי איילון" לתכנן מחדש את הכביש באזור חדרה, במטרה למנוע את הפגיעה המתוכננת בשמורת טבע: "המגמה שלנו היא לשמור על השמורה הזו, ואני מבקש מכם לתכנן את הנתיבים מראש, כך שהריאות הירוקות לא תפגענה".
שר התחבורה, מאיר שטרית, אמר בטקס, כי אין כל סיבה שנסיעה מיבנה לתל אביב תימשך יותר מחצי שעה. לדבריו, קיצור זמן הנסיעה יאפשר לאנשים לעבוד במרכז המטרופולין ולגור בפרברים, יקל על מאות אלפי אזרחים ויהפוך את נסיעתם למהירה ובטוחה יותר.
היקף פרויקט איילון דרום, שהחל ב-2000, עומד על 1.2 מיליארד שקלים. הפרויקט כלל הפרדה מפלסית בכל איילון דרום והפיכת הכביש לכל אורכו - כ-34 ק"מ - לדרך מהירה. בין היתר, הוסטו קטעים מהכביש לצורך הרחבת רצועה לתוואי מסילות ברזל, הוצבו קירות תומכים המפרידים בין רצועת הרכבת לרצועת הכביש לאורך כ-24 ק"מ, הוקמו קירות אקוסטיים לאורך של כ-18 ק"מ ונערכו עבודות גישור בהיקף של כ-20 אלף מ"ר.
בנוסף, הוקמו המחלפים וולפסון, דב הוז ויוספטל כמחלפים משוקעים, בהם הדרך המהירה עוברת במפלס נמוך מפני הקרקע ומופרדת באמצעות קירות תמך וקירות אקוסטיים.
כמו כן, מוגנו דירות רבות בקומות הגבוהות של הבניינים הגובלים ברצועת הכביש.
(וואלה)
|