לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 27-02-2007, 21:28
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי בוקי שמתחילה ב "גם הפאנטום הותאם לעבודה מנושאות מטוסים"

הפאנטום נבחר גם ע"י ח"א וגם ע"י הצי כמטוס ירוט עיקרי. דגם ה F4E הוא דגם של ח"א, ולח"א הגיעו דגמי צי בעיקר (אם לא בלבד) במהלך ולאחר מלחמת יוה"כ, מתוך צורך להשלים אבידות.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 27-02-2007, 23:14
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "בח"א לא שירתו דגמי הצי, אלא..."

שכה יהיה לי טוב אם אדע לשים על זה אצבע, אבל זכור לי בצורה ברורה שקראתי עדות על הגעת פאנטומים עם כנפיים מתקפלות לאחר יוה"כ. אני אעשה מאמץ למצוא אותה.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 28-02-2007, 17:02
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "הסקייהוק זכה ביכולות ק/א..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
הסקייהוק זכה ביכולות ק/א מתוחכמות יותר - דהיינו מחשב הפצצה - החל מדגם M/N. על העייטים הישראלים אכן התקינו מערכת כח"ן מסוג קריסטל.
יחד עם זאת, אני חוזר ומדגיש שגם התקנת מערכת זו לא הביאה את הסקייהוק לאותה רמת מורכבות ותחכום של האינטרודר והמטוס הזה נשאר בקלאסה אחרת.

אני לא לגמרי מסכים.
לאחר שהסקיהוק קיבל את הקריסטל, אני לא חושב שהוא היה בקלאסה אחרת מהאינטרודר. לא רואה הבדל גדול בין המטוסים הללו ביכולות שלהם. קצת יתרונות לאינטרודר בהיבט משקלים וקצת יתרונות לסקיהוק בהיבט שרידות ויכולת אויר אויר אבל סך הכל 2 מטוסים שהם בעני באותה קטגוריה בהיבט התרומה לשדה הקרב.
השערה שלי היא שחיל האויר לא היה שש לקנות מטוס שיושבים בו אחד ליד השני ושיש לו יכולת אויר אויר גרועות כמו לאינטרודר. זה לא היה הסגנון של חיל האויר בעבר. גם היום אוהבים מטוסים שמסוגלים לעשות גם אויר אויר לפחות בצורה סבירה.
כל טוב.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 28-02-2007, 17:41
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Fox450]הסקייהוק זכה..."

היו שני דברים, שהם לבדם שמו את האינטרודר בקלאסה אחרת:
1) המערכת המשולבת של מכ"מ ניווט/הפצצה, אשר אפשרה ניווט מדוייק מאוד והפצצה מדוייקת למדי בתנאי אל-ראות. במערכת היה משולב גם מכ"מ עוקב קרקע לטיסה נמוכה.
2) מדגם E נוסף למערכת זאת צריח עם פליר וסמן לייזר.
מערכות כאלה מעולם לא הותקנו בסקייהוק ולכן יכולת התקיפה שלו בלילה ובמז"א גרוע היתה מוגבלת. כל זה עוד לפני שדברנו על ההבדלים בכושר הנשיאה ובטווח.

אין ויכוח על העובדה שהסקייהוק היה עדיף בהרבה בקרבות אויר (ולח"א הארגנטיני יש כיום גרסת קרב ייעודית שלו) ועל כך שהוא לא התאים לח"א.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 01-03-2007, 08:45
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "לא מכיר את מערכת עקיבת הקרקע..."

OK, המידע הזה אמנם זמין בספרות ובאינטרנט, אבל כדאי להעמיד דברים על דיוקם. ה-A-6A שנכנס לשירות ב-1963 היה מצוייד במערכת DIANE (Digital Integrated Attack/Navigation Equipment),
אשר כללה בין השאר מכ"מ עקיבת קרקע שהציג התרעות על מכשולים ע"ג מסך CRT. המערכת אפשרה לצוות להטיס את המטוס במשימות תקיפה בצורה עיוורת מההמראה ועד הנחיתה.
יכולת כזאת בפירוש לא היתה לאף אחת מגרסאות הסקייהוק, ואנחנו מדברים כאמור על המחצית הראשונה של שנות ה-60.
בויטנאם הצי עשה שימוש רב באינטרודר בדיוק במתאר הזה.

megashock צודק: הקורסייר II אכן היה המחליף של הסקייהוק בצי ארה"ב (אך לא במארינס), למרות שהוא ללא ספק לא היה קפיצת מדרגה. טייסות קורסייר מעולם לא החליפו טייסות אינטרודר ואף אחד בצי ארה"ב לא ראה בקורסייר מטוס מאותה קלאסה ולאותו סוג משימות כמו האינטרודר. בסופו של תהליך ארוך ה-F-18 החליף את שניהם ואת הבומבקאט בכל טווח משימות הא/ק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 02-03-2007, 08:43
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "כן, אני רק מפקפק ביכול של..."

אינני יודע מה הנסיון שלך אבל כפי שאני וכן edge540 למטה ציינו, האמריקאים הפעילו בצורה אינטנסיבית את האינטרודר במתאר של טיסה בגובה נמוך ותקיפה בתנאי אל-ראות בויטנאם. כל זה עם המערכות שתוארו כאן.
מעבר לכך, הוכחה נוספת לכך שמערכות כח"ן מתוחכמות פעלו היטב כבר בשנות ה-60 העליזות מספק ה-F-111, שהיה במידה מסויימת מקבילו היבשתי של האינטרודר. ה-111 כידוע הגיע לויטנאם במרץ 1968 והופעל כמעט רק במתארים שניצלו את יכולות מערכת הכח"ן שלו, שכללה מערכת עקיבת קרקע עם אפשרות לטיסה אוטומטית בגובה צמרות העצים.
מובן מאליו שהמערכות של אז לא היו באותה ליגת איכות של המערכות שיש היוםו היו להן מחלות ילדות, אבל בסופו של דבר הן פעלו וסיפקו את הסחורה בשדה הקרב של ויטנאם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 02-03-2007, 13:03
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "[font=Verdana]אינני יודע מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
אינני יודע מה הנסיון שלך אבל כפי שאני וכן edge540 למטה ציינו, האמריקאים הפעילו בצורה אינטנסיבית את האינטרודר במתאר של טיסה בגובה נמוך ותקיפה בתנאי אל-ראות בויטנאם. כל זה עם המערכות שתוארו כאן.
מעבר לכך, הוכחה נוספת לכך שמערכות כח"ן מתוחכמות פעלו היטב כבר בשנות ה-60 העליזות מספק ה-F-111, שהיה במידה מסויימת מקבילו היבשתי של האינטרודר. ה-111 כידוע הגיע לויטנאם במרץ 1968 והופעל כמעט רק במתארים שניצלו את יכולות מערכת הכח"ן שלו, שכללה מערכת עקיבת קרקע עם אפשרות לטיסה אוטומטית בגובה צמרות העצים.
מובן מאליו שהמערכות של אז לא היו באותה ליגת איכות של המערכות שיש היוםו היו להן מחלות ילדות, אבל בסופו של דבר הן פעלו וסיפקו את הסחורה בשדה הקרב של ויטנאם.

כח"ן זה ראשי תיבות שמכילות הרבה מערכות.
בשום מקום לא היה רשום שDIANE היתה מערכת עם מכ"ם יוקב שטח לגובה נמוך, להבדיל מה F-111 שבהחלט צויד במערכת כזו...בין שני מטוסים אלו, אין מה להשוות.
ה DIANE הזו היתה כל כך טובה, שכמובן הוחלפה במערכת אחרת כבר בדגם האמיתי הבא של ה A-6 ...
החבר EDGE צודק לגבי הטווח המרשים של האינטרודר...אבל מעבר לזה, הדגמים הראשונים של המטוס לא היו יכולים לעשות הרבה יותר מהסקיהוק קריסטל שגם היה מצויד במערכת כח"ן סבירה. כל הראשי תיבות האמריקאים המפוצצים כמו DIANE וכו' הינם טובים על הניר אבל אלו מערכות שלא עבדו כמו שצריך עד שנות ה80....אין ספק שאינטרודר היה המטוס הכי טוב לתקופתו בעניין מזג אויר ולילה, העניין הוא שיכולת אלו היו די גרועות גם למטוס הכי טוב, לכן כמו שכתבתי, השפעה של מטוס זה על המערכה האוירית, לא היתה שונה בהרבה מזה של הסקיהוק, בוודאי שאני מתחשב גם ביכולת האויר אויר הגרועה שלו ובכמות הנפילות הגדולה שלו שנבעה מהמהירות הנמוכה, הגוף הגדול והתימרון המצוקמק שלו..
בראיית "המהנדס" קשה לפעמים להבין איך מטוס משוכלל כמו A-6 יכול להשפיע בצורה דומה לסקיהוק בשדה הקרב, במקום להשפיע הרבה יותר..אבל הרבה פעמים זה ככה. צריך קפיצות מדרגה טכנולוגיות הרבה יותר גדולות בשביל להשפיע הרבה יותר. סתם 3 מכמ"ים דפוקים משנות ה60 לא הופכות את המטוס האיטי והמגושם הזה למשפיע הרבה יותר מהסקיהוק....
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 28-02-2007, 19:27
  megashock megashock אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.12.06
הודעות: 375
A7 Corsair II
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי megashock שמתחילה ב "השוואה: A-6 Intruder מול A4 Skyhawk"

אם כבר אז ה A7 הוא תחליף מתאים לסקייהוק והוא באמת יוצר במטרה להחליף אותו.
הוא נכנס לשרות ב67 בערך בתקופה שצה"ל קנה סקייהוקים בתור מטוס תת-קולי לסיוע קרקע
ובכל פרמטר הוא היה עדיף על ה A4.
ועל פניו הוא נראה המטוס האידיאלי לתפקיד סיוע לכוחות קרקע (הוא הוחלף ע"י ה-A10).
היתה לו יכולת אוויר-אוויר עם תותח וולקן וטילי סיידווינדר, מכ"מ ניווט והפצצה שהיה ידוע בדיוק הגבוה שלו, הוא היה המטוס הראשון עם תצוגה עילית,ועם סוג של מפה נעה לניווט, והיה חסכוני בדלק ועם תחזוקה זולה.
והיה לא רק מטוס ימי אלא הופעל גם על ידי חיל האוויר האמריקאי.

נערך לאחרונה ע"י megashock בתאריך 28-02-2007 בשעה 19:28. סיבה: טעות דפוס
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 02-04-2012, 21:32
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מידע נוסף על ה A-6
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי megashock שמתחילה ב "השוואה: A-6 Intruder מול A4 Skyhawk"

המעוניינים ללמוד יותר על האינטרודר מוזמנים לצפות בפרק Discovery Sea Wings - A-6 Intruder Thunder from the Sea ב YOUTUBE. בין היתר מראיינים פה טייסים ו BN המדברים על חוויותיהם מויאטנם וממלחמת המפרץ ועל הצורך בתיאום ביניהם, סוקרים מערכות שונות כגון מערכת ה DIANE, צריח ה FLIR, ז'ורנל מוקדם ומספרים גם על ההפצצה על היעדים סורים בלבנון ב 1983 (שבאופן לא מוסבר בוצעה דווקא בשעת בוקר מוקדמת ובמהלכה אבד בין היתר מטוס אינטרודר)



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

ואפרופו אינטרודר, לפני כשבועיים שודר בערוץ NGTV הפרק "Cable Car Collision" מתוך הסדרה הותיקה והמצויינת SECOND FROM DISASTER הסוקר את תאונת הרכבל האיטלקי המפורסמת והביזארית מ 1998, בה מטוס פרואלר של אווירית חיל הנחתים חתך בטעות את כבל רכבל בעת טיסת אימון בגובה נמוך וגרם בכך למותם של 20 בני אדם. הפרק שודר בארה"ב בשלהי 2011 וזמין לצפיה גם ב YOUTUBE



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:45

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר