31-03-2007, 15:11
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
שתי אפשרויות
כפי ש rubber_duck ענה (המנגנון נקרא tiller). רק תיקון אחד קטן ברשותך: ביכולת הפדלים להזיז גם את גלגל החרטום, אך רק עד זווית מוגבלת ביותר. ב tiller משתמשים לצורך ביצוע הפניות החדות יותר על הקרקע. ואם כבר הזכרת את ה 747, יש לו מערכת ייחודית המפנה גם את כני הנסע הראשיים (אלה שמתחת לגוף לעד 13 מעלות, לעומת מקסימום של 70 מעלות של גלגל החרטום). מערכת דומה מותקנת גם ב 777, בו מסתובב גם הציר האחרון של כני הנסע הראשיים.
שיטת היגוי נוספת היא ע"י הפדלים בלבד (מיושמת בעיקר במטוסי קרב ומטוסים קלים). אותם הפדלים שבאוויר מניעים את הגה הכיוון מזיזים על הקרקע גם את גלגל החרטום (באמצעות מערכת הנקראת WOW - Weight-On-Wheels המזהה מתי מופעל משקל על כני הנסע, קרי מתי המטוס נמצא על הקרקע. זה חשוב במיוחד במטוסים הקטנים יותר בעלי כן נסע קבוע. הזזה שלו באוויר תגרום להפרעה בזרימת האוויר ותיצור גרר מיותר).
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 31-03-2007 בשעה 15:33.
|