03-02-2005, 17:01
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
|
|
פיצה-מטר חייבת 16,000 קילושקל
פיצה מטר פנתה לבית המשפט בבקשה לצו הקפאת הליכים; חובות החברה - 16 מיליון שקל 12:54 | 03.2.2005 אמיר הלמר
מאת אמיר הלמר וענת רואה
רשת הפיצריות פיצה מטר נקלעה לקשיים. חברת האם של הרשת, המפעילה 24 פיצריות - מרביתן בזכיינות - פנתה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב וביקשה להוציא צו הקפאת הליכים. חובות החברה האם עומדים על פי הבקשה על כ-16 מיליון שקל. פעילות החברה האם כוללת בעלות על 4 סניפים - 2 בתל אביב, אחד בכפר סבא ואחד בקריות.
על פי הבקשה להקפאת הליכים שהוגשה באמצעות עו"ד שאול ברגרזון, חובותיה של החברה האם מסתכמים בכ-10.8 מיליון שקל, מתוכם כ-1.7 מיליון לבנק הפועלים ועוד כ-170 אלף שקל לבנק לאומי. חובותיה של החברה לספקים מסתכמים בכ-8.5 מיליון שקל.
מן הבקשה עולה עוד כי חובות 4 המסעדות, המופעלות על ידי חברת האם, ואשר אף הן מבקשות הגנת ביהמ"ש, מסתכמים בכ-5 מיליון שקל.
מהבקשה עולה עוד כי היקף פעילותה של הרשת בשנת 2004 הסתכם בסך של למעלה מ-35 מיליון שקל. הרשת מעסיקה עשרות עובדים מרביתם עובדי המסעדות הזכייניות.
עוד עולה מהבקשה כי על פי הדו"חות הכספיים של החברה האם היא סיימה את שנת 2003 בהפסד כספי של 3 מיליון שקל, כאשר הגרעון בהון שלה עמד על כ-4.5 מיליון שקל, כאשר החברה נאלצה לתקן את דו"חותיה. עוד מציינת החברה כי להערכתה,על פי הנתונים התוצאתיים הלא מסוקרים של המבקשת לשנת 2004 גדל הפסד המבקשת לסך מצטבר של כ-6.2 מיליון שקל.
פיצה מטר נמצאת בבעלות ברנרדו לוחוביץ (25%) ובבעלות חברת פיורי - חברה בשליטת אלכס גורדון (75%). מהבקשה עולה כי הסניף הראשון הוקם בשנת 1997 ברחוב אבן גבירול בתל אביב, ובשנת 2000 הקימו השניים שני סניפים נוספים - ברחוב אלנבי בתל אביב וברחוב המשכית בהרצליה.
החל משנת 2001, נטען בבקשה, החלה הרשת להתפתח בקצב מסחרר באמצעות מכירת זיכיונות לפתיחת סניפים חדשים, כאשר כיום מונה הרשת 24 סניפים בכל הארץ. בהתאם להסכמי הזיכיון מקבלים הזכיינים זכות שימוש בסימן המסחרי ובלוגו של פיצה מטר, ובתמורה הם משלמים סכום קבוע במועד ההתקשרות ועוד תמלוגים חודשיים בשיעור של 4% ממחזור המכירות החודשי של הזכיין, בנוסף לדמי פרסום בשיעור של 3% ממחזור המכירות המופקדים לקרן מיוחדת המיועדת לפרסום ושווק בלבד.
לטענת פיצה מטר, הקצב המסחרר בו התפתחה הרשת בשנים האחרונות אילצו אותה להוציא סכומים ניכרים על פרסום, כדי להחדיר את המותג. הרשת מציינת כי היא גובה דמי פרסום מהסניפים, אך בגבייה זו לא היה די והוצאות הפרסום היו גבוהות בהרבה והכבידו על תזרים המזומנים של הרשת.
מהבקשה עולה כי בימים האחרונים החלו המבקשות במו"מ עם משקיע פוטנציאלי, מר אמיר וולף, אשר בוחן השקעה ברשת. וולף הוא איש עסקים ששימש בעבר בין היתר כמנהל המחלקה הבינלאומית ופיתוח עסקי של רשת הום סנטר.
שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, לא נענתה לבקשה שהוגשה במעמד צד אחד, וקבעה את הדיון ליום רביעי הקרוב.
(דה-מרקר)
_____________________________________
|