לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 03-07-2007, 20:48
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי SPYKER שמתחילה ב "מדוע הכלי טייס שלנו נושאים כל כך הרבה דלק?"

1. תבדיל בין טווח מקסימלי (בגובה חסכוני ועם מקסימום דלק כולל נתיקים) לטווח קרבי שמשתנה בהתאם לחימוש שנושאים. הטווח הקרבי של הסופה (בהתאם ל-Global security) הוא 1370 ק"מ למטען של שתי פצצות טון, שני טילי א"א ומיכלים נתיקים של כ- 4000 ליטר סה"כ.

2. אני מקווה שאתה לא מגביל את ח"א להפצצה של מטרות בתוך הארץ...
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 03-07-2007, 21:07
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
יש משהו במה שאתה אומר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי SPYKER שמתחילה ב "מדוע הכלי טייס שלנו נושאים כל כך הרבה דלק?"

לא תמיד יש צורך בכל כך הרבה דלק בכל טיסה, ואכן שמעתי לא פעם אנשי צוות אוויר (קרב) שרוטנים על ביזבוז דלק.

מצד שני - צריך לקחת בחשבון שכל מטוס שממריא לאימון - גם אם מדובר באימון "בסביבה הקרובה" הוא עוד מטוס בכוננות שנמצא באוויר - ובסביבה שלנו - דברים יכולים להיות נזילים - ומטוס באוויר עשוי להיות מופנה למפגש - ואז כל טיפה קובעת.

מצד שלישי - צריכת הדלק של המטוס נובעת מפרופיל הטיסה של המטוס (למשל כמות החימוש שעליו, גבהי הטיסה, שימוש במבער, מהות התרגול וכו') - בהתאם לכך מוגדרת תצורת המטוס וכמות הדלק שהוא נושא.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 03-07-2007, 21:43
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
שמעתי אותך
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "דבריך אינם נכונים"

כאשר מטוסים ממריאים ביום משפחות, ונאלצים לנחות אחרי 45 דקות באוויר, שבמהלך כל אותו זמן הם מבצעים הקפות מעל הבסיס כדי לשרוף דלק.... לעומת זאת בארוע דומה בבסיס אחר - המטוסים ממריאים עם הרבה פחות, מבצעים הקפה ל-TOUCH & GO ועוד אחת - ונוחתים.... המסקנה ברורה - היה על המטוס יותר דלק מן הנחוץ.

כנ"ל היה גם במלחמה בלבנון - כאשר נאמר לי במפורש שצוותים יצאו לתקוף מטרות בלבנון, ואח"כ בילו זמן רב בלשרוף עודפים לפני נחיתה - כשהיה ברור עוד מראש שאין צורך בכל הדלק הזה...

וכנ"ל גם באשר למה שאמרתי באשר לעתודת היירוט. זה נכון שזה לא מוחלט וגורף (למשל לא תקף לגבי מטוסי עיט, נחשון ומטוסי תובלה - אבל דווקא כן לגבי מטוסים אחרים שממריאים חמושים) - אבל בהחלט מבוסס.

וזה די נמאס שכל דבר הופך איתך לפולמוס, ולא רק איתי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 03-07-2007 בשעה 21:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 03-07-2007, 22:30
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אתה פשוט כותב דברים לא נכונים, כי אתה פשוט לא יודע."

למיטב היכרותי עם מטוסי הנץ - באימונים דווקא יש פגזים בתותח - לפחות במטוסי נץ (פגזי אימונים). הטילים הם טילי אימונים וקרפדות..

דבר נוסף - כשיש מטוסים באוויר מפנים אותם, לעיתים, לבדיקת מטוסים לא מזוהים וכדומה. יש לי על מה להתבסס כשאני אומר את זה - באירוע האחרון שפורסם בתקשורת נאמר במפורש שקודם כל הופנו לאזור מטוסי קרב שהיו באימונים בסביבה.
זה מאוד פרקטי - הזנקה אורכת כמה דקות, זמן ההגעה לאזור יכול להיות עוד מספר דקות. אם אפשר להביא לאזור לפני כן כלי טיס אחר שיבדוק מה קורה - מה טוב.

לגבי המלחמה בלבנון - תדלקו את המטוסים ככל הניתן (במקרים כאלה ואחרים + בידונים) בגלל שבהרבה מקרים המטוסים נדרשו להמתין לפני התקיפות, והועברו למטרות שונות תוך כדי המשימה. אי אפשר היה לדעת - לפחות במטוסים שיועדו לתקיפות כלליות יחסית - כמה דלק ייצרך.


נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 04-07-2007 בשעה 11:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 05-07-2007, 07:27
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אתה פשוט כותב דברים לא נכונים, כי אתה פשוט לא יודע."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
למה פולמוס? כל מה שאתה כותב זה "כזה ראה וקדש"?

מטוסים באימונים לא טסים עם חימוש מבצעי. נקודה.
יש לחיל האויר כוננות יירוט, לא לוקחים למפגש מישהו מהשמים. באימונים לא טסים עם טילים מבצעיים ואין פגזים בתותח. נקודה.
מטוסים בלבנון היו בלחימה. הסיפור שונה לגמרי ואתה הזוי אם אתה משווה לחימה לאימונים.

אתה פשוט לא יודע וחושב שזה שאתה כותב משהו נותן לו את הגושפנקה ה"נכונה".

עכשיו תמשיך להתווכח עם עצמך, כי אתה אחד הבודדים בפורום שיודעים שמה שאני אומר מבוסס ולמרות הכל מתעקש.

ידידי,
אתה כותב משפט אחרי משפט בביטחון רב ועם סיומת "נקודה" וכל משפט לצערי אינו נכון...
מטוסים באימונים טסים עם חימוש מבצעי. (נקודה) כן לוקחים מישהו מהאוויר למרות כוננויות הירוט הרבות. נקודה. אין בעיה לקחת מטוסים מהאוויר כי כמעט תמיד הם חמושים. נקודה. מטוסי הירוט מוזנקים גם כן כמובן כי הם חמושים יותר ומתאימים יותר. נקודה.
בדוק שוב את המקורות שלך, נראה לי שמישהו הטעה אותך בעבר.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 04-07-2007, 12:04
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,685
המטוסים נושאים את מירב הדלק המאפשר להם לבצע את המשימה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי SPYKER שמתחילה ב "מדוע הכלי טייס שלנו נושאים כל כך הרבה דלק?"

וברוב המקרים התכנון הוא גם לאפשרויות של "בלתי מתוכנן" (בלת"ם) כי גם בגיחות אימון רגילות, ובודאי בגיחות מבצעיות, יש הרבה מאלה.
הנה דוגמא "קטנה" למשהו לא מתוכנן ושאפילו מטוס ללא חימוש הביא להצלחה מבצעית:
"ב-30 במאי 1990, הוזנקו מסוקי קוברה לחוף ניצנים, לאחר שטייס עגור זיהה סירת מחבלים שהגיעה לחוף. הטייס עיכב את המחבלים על-ידי ביצוע מספר מעברים נמוכים מעליהם, ואחר כך כיוון את מסוקי הקוברה לעברם. בסיום הפעולה הצליח צה"ל לפגוע בארבע סירות גומי, להרוג ארבעה מחבלים ולקחת בשבי 12 נוספים." (לקוח מ http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=101780 )
וישנן דוגמאות רבות של צורך בשהיה ממושכת, לא מתוכננת, לפתרון בעיות שקורות בשטח (דוגמאות נוספות: הגנה ושמירת קשר עם נוטש בשטחים בעייתיים עד הגעת חילוץ, ליווי מטוס עם תקלה , זיהוי כלי תעופה בלתי מזוהה ועוד ).
ברוב המקרים המטוסים מתודלקים באופן מלא (נתיקים רק אם יש צורך מתוכנן). אם אחרי מילוי מסתבר שצריך להוציא דלק אזי הוא לא ניתן לשימוש חוזר כדלק מטוסים (רגישות לניקיון) ומשתמשים בו לצרכים אחרים (כגון, חימום בחורף).
הבעיה העיקרית היא בנחיתה. ברוב המקרים מטוסים אינם יכולים לנחות עם דלק מעל כמות מסויימת (מגבלות משקל מסיבות שונות כגון מגבלת כני נחיתה ועוד) ואז יש צורך בריקון מהיר של הדלק באוויר אם נדרשת נחיתה לפני השימוש בו, כגון בתקלה שאינה מאפשרת המשך משימה. במקרה זה התיסכול גדול (מניסיון...)אבל אין ברירה.
כאשר מטוס קרב מופנה לעימות עם מטוסי אוייב השאיפה היא להיות עם מקסימום דלק (הראשון שנאלץ לעזוב בגלל מחסור בדלק נכנס מייד לחיסרון) מצד שני השאיפה היא גם להיות ללא גורמים המקטינים את מהירותו ויכולת התמרון, וזו הסיבה שבהליכה למפגש כזה משליכים את הנתיקים, גם אם יש בהם עדיין דלק. והעיקר שהגעת עם מקסימום דלק פנימי.
ראיתי גם את הויכוח בין SOLOAVIA ל YHS ומבלי לפגוע,מניסיוני מרבית הצדק היא עם SOLOAVIA .
אגב, העובדה שקיים מערך של מטוסי תידלוק מראה שלעיתים גם הדלק הנוסף שבנתיקים אינו מספיק לביצוע המשימה.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 04-07-2007 בשעה 12:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 06-07-2007, 18:18
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
מה יקר יותר – 20 ליטר נפט או מיראז' ?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי SPYKER שמתחילה ב "מדוע הכלי טייס שלנו נושאים כל כך הרבה דלק?"

יצרן מטוסי קרב מפרסם שני סוגי נתונים לגבי טווח מטוס: האחד לטייסים (מסווג) והשני – לציבור הרחב; נתון "אופטימי" בלשון המעטה שכמעט ואינו מושג בטיסה מבצעית. הנתון שצטטת ממנו (3,000 ק"מ) מושג כששמים ב-"אורח פלא" את המטוס בגובה מעל 36,048 רגל, דלק פנימי מלא, נתיקים מלאים, ללא מטענים חיצוניים, ללא פיילונים, לפעמים עם מכשור פנימי חלקי ולבסוף – מטוס מכויל ע"י היצרן. לא מובא בחשבון דלק להתנעה ובדיקות, דלק להסעה, דלק להמראה, דלק לטיפוס ודלק להנמכה. היצרן מודד ספיקת דלק ממוצעת לאורך הנתיב ומשליך אותה לגבי כל תכולת הדלק. כך מתקבלת תוצאה "מרשימה" אותה מפרסמת מחלקת יח"ץ של היצרן בספרות תעופתית פתוחה.



הרי לך דוגמה איך נתון כזה משתבש ב-"ארצנו הקטנטונת". אחד הספרים המכובדים ביותר בעולם לנתוני מטוסים הוא השנתון Jane’s all the world aircraft. אם תעקוב אחרי ספר זה בין השנים 1960 ל- 1965 תמצא את נתוני הטווח הבאים לגבי מטוס הקרב הצרפתי מיראז' 3 סי:



1. שנתון 1960-1961 (עמודים 125 – 126) כותב שטווח המטוס במאך 1.8, בגובה 59,000 רגל הוא 590 ק"מ ואילו במאך 0.85 (שיוט) באותו גובה, הטווח מתארך עד 1,000 ק"מ.

2. בשנתון 1961 – 1962 (עמודים 47 – 48) מצוטט אותו טווח במהירות הגדולה, אך במאך 0.85, בגובה נמוך יותר (39,370 רגל) הטווח מתארך ל- 1,500 ק"מ.

3. שנה מאוחר יותר (עמודים 37 – 38) השנתון איתן בדעתו ומביא אותם נתונים.

4. בשנת 1963 – 1964 (עמודים 36 – 38) מגדיל ג'יינס ומספר שתכולת דלק פנימי במיראז' היא 2,200 ליטר ועוד 380 ליטר (סוט אחורי) אם בוחרים לא להתקין מנוע רקטי. המטוס יכול גם לקחת זוג נתיקים בני 1,300 ליטר כ"א. לגבי טווח, השנתון מפרט קצת יותר וכותב שטווח עם התקפה (הכוונה ליירוט) במאך 1.8 בגובה 59,000 רגל הוא 600 ק"מ ואילו בנתוני שיוט (מאך 0.85 בגובה 39,370 רגל) הטווח הוא 1,000 ק"מ.

5. בשנת 1964 – 1965 (עמודים 1939 – 1941) מגדיל ג'יינס את תכולת דלק פנימי ל-3,050 ליטר ומוסיף נתוני טווח חדשים. הפעם מובא רדיוס פעולה (לצורך העניין נכפיל נתון זה לקבלת טווח) 900 ק"מ לתקיפת מטרה קרקעית. רדיוס קרבי בשיוט במאך 0.9 בגובה 36,000 רגל הוא 1,200 ק"מ (אבסורד כבר על פניו).



הרושם הכללי הוא שמיראז' 3 סי הוא מטוס קרב שטווחו (בשיוט) אינו קטן מ- 1,000 ק"מ.



בדצמבר 1964 הוזנקו מבסיס במרכז הארץ זוג מיראז'ים ליירוט זוג מטוסי האנטר ירדנים שהתגלו בקו חברון – עין גדי; מרחק של פחות מ-100 קילומטר. אחרי פטרול חסכוני בגובה (15 דקות) נוצר מפגש. המיראז'ים השליכו נתיקים ונכנסו לקרב (10 דקות). הירדנים ברחו והמיראז'ים פנו הביתה. אז, גילה מס' 2 שהשתמש יתר על המידה במבער אחורי והוא "קצר בדלק". הוא נסק כדי להגיע לגובה גלישה לבסיסו (פחות מ-100 קילומטר, זוכר?). המנוע כבה והטייס נטש פחות מקילומטר מתחילת מסלול כשכל מה שחסר לו הם 20 ליטר דלק כדי לנחות בשלום. מטוס שטווחו יותר מ-1,000 ק"מ !



לרוב משימות האימונים בארצנו הקטנה מוגדר לטייסים "שדה משנה" המיועד לנחיתת חירום "אם יקרה משהו". "המשהו" הזה יכול להיות תקלה טכנית או מזג אוויר.



לפני שלוש שנים, לקראת ערב, התכסה מרכז הארץ באובך חמור. זוג מטוסי "ברק" (טווח של 3,000 ק"מ) וזוג מטוסי "רעם" (טווח של יותר מ-5,000 ק"מ) שהיו במשימות אימון בתוך הארץ התקשו לנחות בבסיס במרכז הארץ. שני הזוגות לקחו כיוון צפונה כדי לנחות בבסיס שמרחקו 120 ק"מ מהבסיס הסגור. זוג מטוסי "הרעם" נחת קרוב מאד למגבלת דלק ואילו זוג מטוסי "הברק" נחת הרבה מתחת למגבלה כשמנוע מס' 2 כבה על המסלול.



לפני כשנתיים המריא זוג מטוסי קרב ארוכי טווח במיוחד מבסיס במרכז הארץ, להתאמן בקרב-אוויר בדרום. עם תחילת הקרב נדלקה התראת דלק נמוך באחד המטוסים. הצוות ניתח את מהות התקלה, הגיע למסקנה (לפי התנהגות המטוס) שזו התראת שווא אך הפסיק קרב ונחת בזהירות בבסיס בדרום כשמד הדלק מורה אפס דלק!



ארצנו הקטנה מתגלה כגדולה מאד כשאתה טס במכונה שמצטיינת בהפיכת טונות רבות של דלק לעשן, אש ורעש.



לגבי התת-ויכוח שהתפתח אם מטוסים במשימות אימונים נושאים חימוש אם לאו.



חימוש תותחי (פגזים) מובא בתכנון מטוס-קרב כחלק בלתי נפרד לחישובי משקל ואיזון. או שאתה טס עם תחמושת פגזית (לא בהכרח כל הכמות) או שאתה טס עם משקולת איזון. הפניית מטוסים ממשימת אימון ליירוט בלמ"זים היא נושא תדיר למדי ועדיף שיהיה לך משהו לכבד את המטרה בקצת עופרת מאשר לא כלום. כל מערך קרבי שאני מכיר טס עם תחמושת תותח גם במשימות אימון. הסיוט הגדול ביותר במערך העיט היה שייך לכבאי האש שהיו צריכים להתחמק מפגזי האימונים שהתפוצצו ועפו לעברם שעה שניסו לכבות את מטוס מפקד אחת הכנפות שמנועו התפוצץ מיד אחרי המראה (משימת אימונים שגרתית) והתרסק בתחומי הכנף. במערך הדו-זנביים סופרים את מלאי הפגזים בבדיקות חיצוניות. לחובבי הטריוויה – 600 פגזי 20 מ"מ (0.7 ליב' לפגז אימונים) זה 61 גלון דס"ל.



חימוש א"א טילי משתנה; תלוי במשימת האימונים ותלוי בסטאטוס הטייס/מטוס.



שני מקרים של הפניית מטוס במשימת אימון (מתוך עשרות):



1. לפני כמה שנים הופל כלי טייס עוין בצפון הארץ ע"י טייס בכיר מאד (ואביו של טייס קרב) שהיה בטיסת אימון. הכלי העוין התגלה כשהיה מאוחר להזניק לקראתו מיירטים בכוננות. הבקר התארגן מהר ופנה לטייס שהיה בסביבה, תוך שהוא מודע שלטייס אסור לחצות קו. הבקר התעניין במצב הדלק וחימוש המטוס, נענה בחיוב והפנה את המטוס למפגש שהסתיים בהצלחה.



2. לפני הרבה שנים ליווה טייס ותיק (בנו של טייס ותיק אחר) מבנה מטוסי "ברק" מוטסים ע"י טייסים צעירים בטייסת. משימת האימונים כללה ניווט ארוך ממרכז הארץ לצפונה ("סובו ישראל והקיפוה") וסיום בהטלת פצצות אימונים במטווח דרומי. שלוש פעמים במהלך הטיסה הזאת הפנה הבקר את הטייס הוותיק (שהיה חמוש בטיל מבצעי) ליירט כלי טייס שהתקרב מירדן. שלוש פעמים לא התגלה דבר והטייס חזר לפגוש את אפרוחיו, כשהוא "צד" אותם כל פעם במקום אחר בארץ. הדלק במטוסו הספיק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:36

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר