|
26-08-2007, 23:51
|
|
|
|
חבר מתאריך: 20.09.06
הודעות: 1,727
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Pizza-Guy
לצערי, החלטתי שאני אפסיק לפרסם תמונות בפורום פרש.
לא מתוך רגשות פגועים, אלא מסיבה אחת, די פשוטה ומפוספסת.
בזמן האחרון, יותר ויותר נראה לי שגולשי פורום "אומנות הצילום" נוטים להפוך את הפרום לפורום פרש "מדע הצילום". אני לא מדבר בשמי כשאני אומר שהמון תמונות פה מבוקרות על "טכניקה", קומפוזיציה, תאורה, מסגרת ועוד מונחים כאלה ואחרים מעולם הצילום. ועם זאת, אני כמעט ולא רואה אנשים שמנסים לראות את הצד ה"אומנותי" של התמונה.
לא כל תמונה מספרת סיפור של חצי שורה, לפעמים הסיפור מתגלה קצת מאוחר יותר. לכן זה מרתיח אותי לראות אשכולות שבהן יש כמות מכובדת של ביקורת טכנית ו0 ביקורת על הפן האומנותי. כולנו יכולים לזרוק כמה מונחים על צילום, לבקר את הקומפוזיציה הטיפה לא שיגרתית ואת התאורה הטיפה נועזת, אבל דרוש יותר בשביל להגיב על צילום. אני לא טוען ליהיות אומן, אבל אני רוצה להזכירשאף פעם לא ביקרו ציירים על הבד שבו השתמשו, או משוררים על המקום שבו החליטו לרדת שורה. בסך הכל הייתי רוצה שהגולשים פה יפתחו טיפה את הראש [ואני אפילו אעבוד על הטכניקה שלי] לרעיונות שונים טיפה, לנסות פשוט לספוג את התמונה. גם להוסיף "לדעתי" בתחילת משפט יכול להוסיף, כי גם הודעות מידי נחרצות ראיתי, ומאחר וזה לא מדע מדוייק, לא ביקוע הגרעין, "לדעתי" יכול לעזור גם.
מן הנאמר לעיל, ניתן להבין שצילומיי כבר לא רלוונטים לפורום.
וזהו בעקרון...
למעטים שהכירו אותי, בהצלחה
לאלה שלא הכירו אותי, גם בהצלחה
להת'
|
תראה, קומפוזיציה, תאורה ושאר עניינים טכניים הם סה"כ כלים בהם אנו משתמשים כדי להעביר את ה"פן האמנותי", רעיון, מסר או אוירה.
לתת ביקורת על המסר שברצונך להעביר, לא רק שזה לא עניין פשוט, שכן הוא נובע מדעותיך, רגשותיך ומפנימיותך, זה גם לא רלוונטי לצילום נטו, אלא למגוון אינסופי של נושאים. ביקורת שכן ניתן וראוי להעביר היא על דרך העברת המסר, האם הוא עובר, האם התמונה מדברת אלינו ואיך, ואם לא אז למה, מה חסר? הניתוח הזה מתיחס פעמים רבות לכלים שעל ידם מועבר המסר, שהם, מה לעשות, כלים טכניים.
בדיוק כמו שבביקורת מוזיקה מתיחסים גם למבנה, למקצב ולמלודיה. כמו שתשמע שיר של פינק פלויד ותתפעם מהסולו האדיר של גילמור.
גם בביקורת על ציורים מתיחסים גם לאופן משיכות המכחול של הצייר, לפלטת הצבעים בה בחר להשתמש ובאופן בו עניינים טכניים אלה מסייעים (או פוגמים) בהעברת המסר, הרעיון או האוירה של הציור.
ככה זה גם בצילום. אני יכול לראות צילום שיפיל אותי מהרגליים, או שיתן לי בעיטה עצומה במעיים, שיפעים אותי או ירגש אותי, אבל בבואי לנתח את אותו צילום ולנסות ולנסח את הדרך שבה הצילום משפיע עלי, תהיה התיחסות לא מעטה להיבט הטכני, שהוא, כאמור, הכלי שבאמצעותו הצילום השפיע עלי את השפעתו.
_____________________________________
|
|