לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-09-2007, 22:32
  McKaby McKaby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.12.04
הודעות: 337
סיכת צע"א - גדולה וקטנה

ידוע, שכנפיים מתכתים באורך 7 ס"מ ("גדולים") למקצועות צע"א התקבלו בחה"א בסוף שנות השמונים ושבשנת 1994 בעקבות החלטת וועדה צה"לית לטקסים וסמלים יצאה פקודת מטכ"ל הקובעת שגודל כנפיים יהיה 3.5 ס"מ ("קטנים").
אבל נראה שמאז ועד היום בחיל האוויר מצפצפים ובגדול על פקודת מטכ"ל זאת.
חוץ מסיירי אוויר שאר אנשי צע"א ממשיכים ללכת עם כנפיים גדולות.
דוגמא טריה ומעניינת שראיתי. אתמול בתחנה מרכזית בתל אביב פגשתי קבוצה של חמישה חיילים. שני סמלים מחה"א, אחד סמ"ר מחה"א, אחד סגן בחה"א ואחד סגן בחמ"ן. כל החמישיה ענדה כנפיים של מפעיל מערכות ל"א מוטס, אבל לחבריי מחה"א היו כנפיים גדולות (7 ס"מ) ורק קצין מחמ"ן ענד כנפיים קטנות (3.5 ס"מ), לגבי סמלים וסמ"ר וגם קצין צעיר הרי אי אפשר לטעון שאלה הכנפיים שהוענקו להם לפני 1994 . כלומר מה המסקנה, או שיש תמיכה מגבוה לתופעה וחיילים מקבלים כנפיים גדולות (7 ס"מ) ישר מאל"ם או תת-אלוף בטקס סיום הקורס, או שהם מקבלים כנפיים תיקניות אבל כולם כאיש אחד רצים לריקושט וקונים כנפיים של 7 ס"מ. יהיה מעניין לשמוע עדות מהשטח אם יש בן אדם כזה בפורום. מה דעתכם?

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י McKaby בתאריך 25-09-2007 בשעה 22:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 02-10-2007, 17:13
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "בדוק"

אתה צודק לחלוטין - למעט מכונאים מוטסים.
תפקידים מוטסים התנדבותיים: מכונאי מוטס, נווט, טייס ומכונן. זה מוגדר אם אני זוכר נכון גם בפ"מ.
(לצורך העניין - קורס מכונאים מוטסים ממיין ומנפה ברמה גבוהה. על פי פקודות מטכ"ל כל חייל עד גיל 23 רשאי להתנדב לקורס טיס או לקורס מכונאים מוטסים, מעל גיל 23 [או 24?] יש צורך באישור מח"א)

שאר המקצועות נחשבים למקצועות "ממיינים", ולא התנדבותיים.

אני לא מכיר נגד מכונאי מוטס שהולך עם כנפי בד. לעומת זאת יש לא מעט קצינים כאלה..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 26-09-2007, 10:47
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
פקיד טיפש זרק אבן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי McKaby שמתחילה ב "סיכת צע"א - גדולה וקטנה"

בהתחלה הוחלפו כנפי הבד לכנפי מתכת, לאחר מכן הוקטנו בחצי.

בח"א מרמת הטייסות ועד רמת המטה כולל מח"א ישנה התעלמות מהחלטה מטופשת זו.

במעמד הענקת הכנפיים מקבלים צע"א את לשונית הפחית ואחר כך כל אחד לעצמו, בדרך כלל הלשוניות הללו מוצאות את מקומת הראוי - בפח אשפה של הטימטום.

מכונאים מוטסים מתארגנים מדי פעם ומייצרים לעצמם את הכנפיים האמיתיות של המערך דהיינו מבד כמו שהיה תמיד. איתם הם הולכים גם בטקסים הרישמיים של ח"א וצה"ל.

דעתי האישית היא שכמו שלא משדרגים את דגל מדינת ישראל או ההמנון - כך לא ניתן לשנות סמל של מערך לוחם מזה כ 50 שנה.

דמיינו שבסמל חט' גולנו יוחלף העץ לברוש למשל.

או שלצנחנים יוחלף הצפע באיגואנה........
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד


נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 26-09-2007 בשעה 10:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 15-10-2007, 17:40
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אתה עושה פה ספין. אבל מילא.
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "האם זה לא עניין של הגדרות? פעם לא עלו מסוקים בלי נווט, והיום כבר העלימו את המקצוע הזה"

פעם היו נווטים בטייסות מסוקים כבדים ומסוקי תקיפה לצרכים מסוימים. אותם נווטים גם ישבו כ"טייסי משנה" במסוקים כבדים במשימות מסוימות. בשלב מסוים הוחלט שרק טייסים ישבו שם. אבל הנווטים לא נעלמו מהעולם. לפחות לא בחילות אוויר. נעלמו בתעופה אזרחית. גם רוב המכוננים נעלמו בתעופה אזרחית. אבל אני לא מבין כלל את ההקשר לדיון. גם מטוסי תובלה כבדה בחיל האוויר יוצאים להרבה מטיסותיהם ללא נווט, אבל תמיד עם מכונן. אבל המבחן הוא לא רק המבחן של המשימה, אלא גם ובמיוחד של ההכשרה הנדרשת והגדרת התפקיד. פעם גם היו טייסים בדרגת סמל. פעם היו מפקדי טייסות בדרגת רס"ן. היום אין דבר כזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:41

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר