01-10-2007, 08:32
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,161
|
|
מצטרף מאוחר לדיון
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "ני מעולם לא ראיתי תצורה של פגז שכזה ! (כמו בשרטוט שצירפת)..."
א. לגרמנים היה פרוייקט לפגז ארטילרי עם מנוע מגח סילון. כאשר יהיה לי קצת זמן - אנבור בספרות, כי אני זוכר גם צילומים של תצורה מיוחדת של פגז זה.
ב. לאמריקנים יש פרוייקט שכבר מתחיל לעבור לפסים מעשיים, של תותחים ימיים בקליברים 127, ו- 155 מ"מ, לירי לטווחים של כ- 120 ק"מ. מבין חלופות רבות, מה שהתקבל בסוף הוא תותח ארוך קנה (כנראה שבסוף יוקפא התכנון על 60 קליברים), עם פגז רקטי מונחה, שנורה בצורה קונבנציונאלית, ובעלותו לגובה מספיק גדול (= התנגדות אוויר קטנה) מופעל המנוע הרקטי.
ג. אינני יודע באם דנו כאן בעבר בנושא - אך היו בעבר ניסיונות רבים להארכת טווח ארטילרי: RAP, BB, ופגזי מנעל הוזכרו כאן, כמו כן יש לזכור את האורך ההולך וגדל של הקנה. אם נתרכז ב- 155 מ"מ הנפוץ - אזי אורך הקנה צמח עם הזמן מכ- 20 קליברים ל- 52 שזה הסטנדרט כיום, ובעתיד אף יתארך. המטען ההודף גדל בהתאם. נוסו הודפים נוזליים עטירי אנרגיה, ואף נוסו שיטות שונות של מטען אלקטרו-כימי, המשלבים בין אנרגיה כימית למטען חשמלי (למעשה פריקה של סוללת קבלים גדולה) להעצמת האנרגיה המושקעת בבית הבליעה של התותח. ישנן עבודות בתחום ההנעה החשמלית הטהורה (RAIL GUN - ולא במובן של תותח על מסילת רכבת, אלה שיגור פגז ממסילה חשמלית ולא מקנה רגיל). ישנן עבודות שבהן חרגו מהמבנה המקובל של בית בליעה הקולט פגז שמאחוריו מטען הודף. הכוונה ל- TRAVELING CHARGE, שמסוגל להפיק מהירות לוע גדולה משמעותית ממטען באותו משקל, עם פגז תקני. (מי שרוצה להתעמק - אני גם ממליץ מאד על הספר של RHINEMETAL).
ד. עדיין מפתחים נשק קני, אך יש הסוברים שהעתיד שייך לחימוש הרקטי (אם רקטי קלאסי, או מנועים מתקדמים יותר כגון PDE, SCRAM JET, RAM JET) שכן הוא מאפשר וויתור על התותח הכבד והמסורבל, ומעבר למשגר פשוט וזול. אמנם החימוש החכם יקר יותר ליחידה, אך בסופו של דבר יחס העלות/תועלת הוא לטובתו בחישוב הכולל של עלות השמדת המטרה.
|