לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-10-2007, 13:34
  עבד ה' עבד ה' אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.08.07
הודעות: 107
סימני הגאולה

בס"ד

הסימנים שקבלו חז''ל בתורה שבע''פ ונכתבו בתלמוד לפני כאלף וחמש מאות שנה, אודות מאפייני הדור שיחיה בתקופת טרום-הגאולה, מתגשמים לעינינו בדיוק מעורר השתאות.

מסכת סוטה דף מ"ט

סימנים אלו עומדים בניגוד גמור למקובל בכל הדורות.

מסכת סוטה דף מ''ט:

בעקבות המשיח (בסוף הגלות לפני ביאת המשיח):

* חוצפה יסגי (החוצפה תרבה).

* ויוקר יאמיר (אינפלציה).

* הגפן תתן פריה (ולא כלפני כן שהארץ הייתה שוממה).

* והיין ביוקר (ובכל זאת מחיר היין יהיה יקר ביחס לשפע יבול הענבים).

* ומלכות תהפך למינות (כלומר, תהיה אז ממשלה בישראל ולא כבזמן הגלות, אך הממשלה תהיה ממשלת כפירה ולא תנהג על פי ההלכה היהודית).

* ואין תוכחת (יהיה קשה להוכיח אדם. במקום להתבייש ולהתנצל הוא יגיב בעזות).

* בית הועד ( מקום שמתוועדים בו לחוקק חוקים) יהיה לזנות. (במקום שיחוקקו בו חוקים האוסרים נדה ועריות וכפירה, ידברו שם בעדם. בניגוד גמור לאמור בתורה: ''ולא תתורו אחרי לבבכם[אלה מחשבות כפירה] ואחרי עיניכם [זו זנות העיניים] אשר אתם זונים אחריהם'').

* והגליל יחרב (קטיושות והפצצות על אצבע הגליל) והגולן יאשם (יהיה שממה).

* ואנשי הגבול יסובבו (יש"ע? ) מעיר לעיר ולא יחוננו.

* וחכמת הסופרים (תלמידי חכמים) תסרח (בעיני הבריות), ויראי חטא (ציבור שומרי המצוות) ימאסו (תדמיתם תהיה מאוסה. וכפי שעינינו רואות את המתרחש בהשפעת התקשורת התשקורתית).

* והאמת תהא נעדרת.

* נערים פני זקנים ילבינו (יביישו).

* גדולים יעמדו מפני קטנים.

* בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה.

* אויבי איש אנשי ביתו.

* ופני הדור כפני הכלב. (א. הדור יהיה עז פנים וחצוף. ב. מה הכלב אמנם רץ לפני אדוניו, אך מסובב את ראשו לראות את כיוון האדון שמאחריו, ומפנה עצמו לרוץ לאותו כיוון, כן מנהיגי אותו הדור, במקום לרוץ לפני העם ולהנהיגם כראוי כפי שהאמת מחייבת יסובבו תמיד את ראשם לשמוע את דעת הקהל וישנו את דעותיהם בהתאם לסקרים. ג. מעניין. בגן הפעמון בירושלים התקיימה לפני מספר שנים תחרות כלבים, אשר נושאה: הכלב הדומה ביותר לבעליו. תמונות הזוכים בשלושת המקומות הראשונים פורסמו בעיתונים בסמוך לתמונת בעליהם).

* והבן אינו מתבייש באביו.

חזרה לפורום
  #2  
ישן 16-10-2007, 13:44
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,839
חס וחלילה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עבד ה' שמתחילה ב "סימני הגאולה"

אל תדבר לשון הרע על עמ"י!
חוצפה יסגי (החוצפה תרבה),וחכמת הסופרים (תלמידי חכמים) תסרח (בעיני הבריות), ויראי חטא (ציבור שומרי המצוות) ימאסו (תדמיתם תהיה מאוסה. וכפי שעינינו רואות את המתרחש בהשפעת התקשורת התשקורתית),נערים פני זקנים ילבינו (יביישו).

* גדולים יעמדו מפני קטנים.

* בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה.

* אויבי איש אנשי ביתו.
כל אלו לא מתארים את כל עמ"י ואפילו לא את רוב עמ"י. יש הרבה הערכה לאנשי התורה, והמצב המוסרי לא כל כך גרוע. אם זה נראה לך גרוע- כנראה אתה מושפע מהתקשורת יותר ממה שאתה חושב, שהרי זו בדיוק התמונה שהתקשורת מציגה.
עוד מעט תאמר שאנחנו גם במצב של דור שכולו חייב...

והגליל יחרב (קטיושות והפצצות על אצבע הגליל) והגולן יאשם (יהיה שממה).
תזכיר לי איפה זה כתוב?
ואני לא סובל שמטים ואונסים את דברי ח"ל כדי שיתאימו לנו.

לסיום, אביא את דברי הרמב"ם בהלכות מלכים ומלחמותיהם פ"יד ה"ב, שבע"ה יגרמו לכך שלא יהיו עוד נסיונות כמו אלו:

"וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים, ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו, ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת, ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר, שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה, וכן לא יחשב הקצין, אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים, אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו"
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 16-10-2007 בשעה 13:57.
חזרה לפורום
  #3  
ישן 16-10-2007, 19:25
צלמית המשתמש של ArnonG
  ArnonG ArnonG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.01.05
הודעות: 4,733
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "חס וחלילה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
"וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים, ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו, ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת, ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר, שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה, וכן לא יחשב הקצין, אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים, אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו"



אני כן חושב שאפשר ללמוד הלכות צנעה מהרמב"ם.
לשאר הדברים - אין לי אלא להסכים איתך.
_____________________________________
כל מי שמתיחס אלי ברצינות רבה מדי - עושה זאת על אחריותו האישית !
http://www.pbase.com/arnon_g

חזרה לפורום
  #4  
ישן 16-10-2007, 19:45
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
מה עניין שמיטה אצל הר סיני
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ArnonG שמתחילה ב "[QUOTE=yishain11] "וכל אלו..."

דברי הרמב"ם הנ"ל אינם אמורים על דור עקבתא דמשיחא
אלא על עולם הבא וימות משיח אחר הגאולה הנה דברי הרמב"ם( בשלמותם ולא כמו שהביא כבודו חצי דבר שזה כעין גונב דעת)
אמרו חכמים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד, יראה מפשוטן של דברי הנביאים, שבתחילת ימות המשיח תהיה מלחמת גוג ומגוג, ושקודם מלחמת גוג ומגוג יעמוד נביא לישר ישראל ולהכין לבם, שנאמר הנה אנכי שולח לכם את אליה וגו', ואינו בא לא לטמא הטהור, ולא לטהר הטמא, ולא לפסול אנשים שהם בחזקת כשרות, ולא להכשיר מי שהוחזקו פסולין, אלא לשום שלום בעולם, שנאמר והשיב לב אבות על בנים, ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו, וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים, ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו, ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת, ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר, שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה, וכן לא יחשב הקצין, אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים, אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו:
ובודאי שלא יעלה על דעת תינוק בן יומו שהרמב"ם יבוא לסתור את הגמרא הנ"ל
ואל לך ידידי למהר להוציא לעז על חז"ל שמה שעשה פותח אשכול זה סה"כ העתיק את דברי הגמרא
ואתה שאמרת מימילא עליהם אמרת ח"ו לואמר שהם דברו לשון הרע על עמ"י
ועל זה נאמר
"נשיכתם נשיכת נחש, ועקיצתם עקיצת עקרב"
אני במקומך ההייתי חוזר בי הדברים אמורים לyishain11 ומי שמסכים עמו
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #5  
ישן 16-10-2007, 20:28
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,839
ידוע לי על מה הרמב"ם מדבר
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "מה עניין שמיטה אצל הר סיני"

ומה שהוא אומר רלוונטי לא פחות לאתחלתא דגאולה, מה גם שרוב הגמרות שפותח האשכול ציטט מדברות על ימות המשיח.
"ואל לך ידידי למהר להוציא לעז על חז"ל שמה שעשה פותח אשכול זה סה"כ העתיק את דברי הגמרא
ואתה שאמרת מימילא עליהם אמרת ח"ו לואמר שהם דברו לשון הרע על עמ"י"
אני חלילה לא מוציא לעז על החז"ל. ההבדל הקטן בדברי הוא שחז"ל יכולים לתאר מצב שעתיד לקרות, אבל אם מישהו מתחיל להשמיץ את עמ"י (ולא בצדק לדעתי) בטענה שלזה חז"ל התכוונו, לענ"ד זו אמירת לשון הרע על עמ"י.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 16-10-2007 בשעה 20:31.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 16-10-2007, 23:54
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "ידוע לי על מה הרמב"ם מדבר"

אחי אתה על איזה רוב גמרות אתה מדבר ???
הוא הביא רק גמרא אחת, ולא היא לא מדברתת על ימות משיח אלא כמו שאמרתי על עקבתא דמשיחא
שזה לפני ביאת משיח הנה ציטוט הגמרא
"בעקבות משיחא חוצפא יסגא ויוקר יאמיר הגפן תתן פריה והיין ביוקר ומלכות תהפך למינות ואין תוכחת בית וועד יהיה לזנות והגליל יחרב והגבלן ישום ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו וחכמות סופרים תסרח ויראי חטא ימאסו והאמת תהא נעדרת נערים פני זקנים ילבינו זקנים יעמדו מפני קטנים בן מנוול אב בת קמה באמה כלה בחמותה אויבי איש אנשי ביתו פני הדור כפני הכלב הבן אינו מתבייש מאביו ועל מה יש לנו להשען על אבינו שבשמים:"
רש"י בעקבות משיחא= בסוף הגלות לפני ביאת משיח:
אז בבקשה ממך!
, אחי לא טוב עשית ,ועדיין לא מאוחר לתקן !
עכשיו אני שואל אותך בכנות אחרי שידעת שהגמרא מדברת על הזמן הזה פחות או יותר
היית עדיין אומר מה שאמרת?
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #8  
ישן 16-10-2007, 23:27
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
מה שמצחיק זה
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "חס וחלילה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11

לסיום, אביא את דברי הרמב"ם בהלכות מלכים ומלחמותיהם פ"יד ה"ב, שבע"ה יגרמו לכך שלא יהיו עוד נסיונות כמו אלו:

"וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים, ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו, ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת, ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר, שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה, וכן לא יחשב הקצין, אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים, אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו"


שאחרי שהרמב"ם אומר את הדברים הנ"ל הוא מייד עושה את חשבון הקץ (שכבר עבר)...
כמו גם חשבונו של ריה"ל (שגם הוא עבר מה לעשות...)
וכמו חשבונותיהם של רבים וטובים (שגם הם עברו).

עד עכשיו יש רק אחד שצדק (ולא זה לא הרב אמנון) - הגר"א.
הוא אמר שהגאולה תהיה בה' באייר תש"ח - אמר וצדק.
אז מי שעוד עושה חשבונות לגאולה שיבושם לו, זה כמו מישהו שהולך בצהריים ושואל את העוברים והשבים "מתי תזרח כבר השמש?" - אנשים כאלה צריכים כוונה מיוחדת כאשר הם אומרים ביום כיפור "ועל חטא שחטאנו לפניך בתמהון לבב..."
אלא אם תאמר שיש מי שעושה חשבון לגאולה השלמה (בניין בית המקדש וכו').
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 16-10-2007 בשעה 23:30.
חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-10-2007, 06:56
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
הרמב"ם מצחיק אותך ההא
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "מה שמצחיק זה"

"שאחרי שהרמב"ם אומר את הדברים הנ"ל הוא מייד עושה את חשבון הקץ (שכבר עבר)..."

אתה משחק באש ידידי ומי שמשחק באש בסוף נשרף
תשקול טוב טוב מילים בהתיחסותך לגדול האומה ממשה ועד משה לא קם כמשה

ולעצם העניין
אתה פשוט טועה ומטעה אין שום רמב"ם שמחשב את הקץ לא כאן ולא בשום מקום אחר

חזור בך זה לא בושה

אלה הם סוף דברי מורנו ורבינו עמוד הימיני הנשר הגדול רבנו משה בן מימון זכותו תעמוד לנו ולכל ישראל אמן

(ג) בימי המלך המשיח כשתתיישב ממלכתו ויתקבצו אליו כל ישראל יתייחסו כולם על פיו ברוח הקודש שתנוח עליו שנאמר וישב מצרף ומטהר וגו' ובני לוי מטהר תחילה ואומר זה מיוחס כהן וזה מיוחס לוי ודוחה את שאינן מיוחסין לישראל הרי הוא אומר ויאמר התרשתא להם וגו' עד עמוד כהן לאורים ולתומים הנה למדת שברוח הקודש מייחסין המוחזקין ומודיעין המיוחס ואינו מייחס ישראל אלא לשבטיהם שמודיע שזה משבט פלוני וזה משבט פלוני אבל אינו אומר על שהן בחזקת כשרות זה ממזר וזה עבד שהדין הוא שמשפחה שנטמעה נטמעה:
(ד) לא נתאוו החכמים והנביאים ימות המשיח לא כדי שישלטו על כל העולם ולא כדי שירדו בעכו"ם ולא כדי שינשאו אותם העמים ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה ולא יהיה להם נוגש ומבטל כדי שיזכו לחיי העולם הבא כמו שביארנו בהלכות תשובה:
(ה) ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים:
נשלמו הלכות מלכים והחבור כולו:
ברוך שאמר והיה העולם בפרטו ובכללו נגמר ספר ארבעה עשר והוא ספר שופטים הלכותיו חמש ופרקיו אחד ושמונים הלכות סנהדרין ששה ועשרים פרקים הלכות עדות שנים ועשרים פרקים הלכות ממרים שבעה פרקים הלכות אבל ארבעה עשר פרקים הלכות מלכים שנים עשר פרקים:
כל הלכות הספר בכללו שלשה ושמונים והפרקים תתקפ"ב:
תם ונשלם שבח לאל בורא עולם:
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #11  
ישן 17-10-2007, 09:02
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
ישמעו אוזנך מה שפיך מדבר
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "איפה הוא צוחק על הרמב"ם?"

תהיה אמיתי תחשוב קצת עם עצמך ותבוננן טוב טוב תהיה אמיתי!!!


הרמב"ם אומר דבר וסותר את עצמו תוך כדי דבור וזה מצחיק, מה מה מצחיק ,יענו מה הרמב"ם לא קלט את הסתירה בדבריו חחח איזה קטע עוד לא התייבש הדיו שכתב לא לחשב, והוא בעצמו מחשב.
איזה מזל שיש חכמים כמוכם שהארתם את עיננו פיששש וולאה אחי קטעים קטעים איתכם

חבל חבל אחי אני את שלי אמרתי יש חובה למחות שבדברים כך על גדולי ישראל ואני את נפשי הצלתי
אם אתה רוצה לשחק'ת ראש קטן שיבוסם לך

הגמרא אומרת אם ראשונים כמלאכים אנחנו כבני אדם ואם ראשונים כבני אדם אנחנו כחמורים ולא כחמורו של רבי פינחס בן יאיר

ולגופו של עניין איפה הרמב"ם מחשב ת'קץ? אין כזה דבר

עריכה
למה אתה עונה על השאלה איזה רוב גמרות? אתה אפילו לא טרחת לפתוח ספר ולראות את הדברים בשורשם וכבר יש לך דעה
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 17-10-2007 בשעה 09:24.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 17-10-2007, 09:28
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,839
פשוט לא יאומן
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "ישמעו אוזנך מה שפיך מדבר"

ראשית אני אבהיר: אני חלילה לא מזלזל לרגע ברמב"ם!
ואני גם לא מזלזל בך.

ועכשיו לגוף הדברים:
מה שהיה מצחיק לא היה זה שהרמב"ם לא שם לב לסתירה, שזה ודאי לא נכון.

הרמב"ם אומר דבר וסותר את עצמו תוך כדי דבור וזה מצחיק, מה מה מצחיק ,יענו מה הרמב"ם לא קלט את הסתירה בדבריו חחח איזה קטע עוד לא התייבש הדיו שכתב לא לחשב, והוא בעצמו מחשב.
איזה מזל שיש חכמים כמוכם שהארתם את עיננו פיששש וולאה אחי קטעים קטעים איתכם

קצת חבל שאתה לא מראה לנו את אותה הערכה שאתה מקבל מאיתנו.

חבל חבל אחי אני את שלי אמרתי יש חובה למחות שבדברים כך על גדולי ישראל ואני את נפשי הצלתי
אם אתה רוצה לשחק'ת ראש קטן שיבוסם לך

אם אתה רוצה לדון בגישה כזאת, אין מה לדון.
אף אחד מאיתנו לא צחק על הרמב"ם חלילה, ואם לא הבנת מה בדיוק מצחיק יהיה קשה מאוד להסביר.
אז נעזוב את זה ונחזור לנושא האשכול?
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-10-2007, 10:17
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
עפרא לפומך
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "הרמב"ם מצחיק אותך ההא"

מתוך אגרת תימן (אתה מוזמן לקרוא את כולה דרך אגב):

חשבון הגאולה של רמב"ם
אבל אמיתת העת על בוריה אינה מודעת, אבל יש אצלנו קבלה גדולה ונפלאת, קבלתי אותה מאבי שקבל מאביו ומאבי אביו והוא קיבל הדבר וכן הדבר עד תחילת הגלות של ירושלים. כמו שנאמר עובדיה א' כ' "וגלות החל הזה לבני ישראל אשר כנענים עד צרפת וגלות ירושלים אשר בספרד ירשו את ערי הנגב". וביאור הדבר, שבנבואת בלעם רמז שתחזור הנבואה לישראל אחר שתפסוק מהם. לפי שיש בתורה פסוקים שאף על פי שהכוונה בהם לשום עניין, אף על פי כן יש בהם רמז לעניין אחר, כמו שמצינו ממאמר יעקב אבינו עה"ש שאמר לבניו בראשית מ"ב ב' "רדו שמה", שעכבו במצרים כמנין רד"ו שהם מאתים ועשר שנים. וכן מאמר משה רבנו עליו השלום שאמר דברים ד' כ"ה "כי תוליד בנים ובני בנים ונושנתם בארץ", שישבנו בארץ ישראל מיום שנכנסנו בה עד גלות המלך יויכין כמנין "נושנתם" והם תתע"ו שנה. וכזה הרבה.

ועל העניין הזה קבלנו, שזה שאמר בלעם במדבר כ"ג כ"ג "כעת יאמר ליעקב ולישראל מה פעל אל", יש בו סוד, שמן העת ההיא יש לחשב כמנין שיש מששת ימי בראשית ועד אותה העת, ותחזור הנבואה לישראל. ואז יאמרו להם הנביאים "מה פעל אל". ונבואה זו נאמרה בשנת הארבעים לצאתם מארץ מצרים, ותמצא התחלת החשבון עד אותה העת אלפים ותפ"ח שנה, שהסימן "בתפ"ח גאולים". ולפי ההיקש הזה והפירוש הזה תחזור הנבואה לישראל בשנת ארבעת אלפים תתקע"ו ליצירה. ואין ספק שחזרת הנבואה היא הקדמת המשיח, שנאמר יואל ג' א' "ונבאו בניכם ובנותיכם" וגומר. זהו יותר אמתי מכל חשבון שנאמר בשום קץ.

וזה שאמרנו שהוא אמיתי, אחר שהוזהרנו עליו ומנעונו תכלית המניעה לגלותו, שלא יהיה בעיני העם ברחוק, וכבר הודעתיך אותו וברוך היודע. אבל מה שאמרת ששעה זאת היא שעליה אמר ירמיה ע"ה ירמיה למ"ד ז' "ועת צרה היא ליעקב וממנה יושע", אין הדבר כן, שזה הכתוב רומז על מלחמות גוג ומגוג בהכרח, ותהיה אחר שיגלה המשיח לאחר זמן. אבל האות של שער גורן וזולתם שדומים להם, הם דברים חלשים מאוד ואינם מיוחסים בשם לחכמים ואינם מדבריהם. ויש מהם שהם משל וחידה ולא תסתכל לדבר בזה העניין.
עכ"ל
http://www.daat.co.il/daat/mahshevt...t/teyman1-2.htm

אתה מוזמן גם לקחת שיעורים על אגרת תימן כאן:
http://www.machonmeir.org.il/hebrew...&page=2&rabbi=2
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 17-10-2007 בשעה 10:35.
חזרה לפורום
  #14  
ישן 17-10-2007, 13:53
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
מודה ועוזב ירוחם
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "עפרא לפומך"

צודק! שיחק'ת אותה

א' אבל שים לב איגרת תימן יש אומרים שלא כולה מהרב"ם
ב' בראשית דבריו הוא כתב שאת האמת לאמיתה לא ניתן לדעת
ג' זה לא חישוב שלו אלא קבלה שקיבל מאבותיו
ד' זה עדיין לא מצדיק את הדבור בחוסר כבוד ועל זה אני מוחה בתוקף
ה' כתבת בתגובתך שמיד אחרי זה הוא מחשב וזה מרחק שנות אור זה איגרת תימן יש הרבה מה לדבר בה זה כאילו רמב"ם אחר מהרבה בחינות וצל"ע
ו' הרמב"ם באיגרת לא דיבר על זמן הקץ אלא על טרום הקץ
ז' אני חושב שגם לך מותר להודות על האמת
עפרא לפומך מיותר לחלוטין
אל תקחו את הדברים ברמה אישית חלילה זה רק ריתחא דאורייתא
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #15  
ישן 17-10-2007, 17:05
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
מודה ועוזב דימונה
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "מודה ועוזב ירוחם"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
צודק! שיחק'ת אותה

א' אבל שים לב איגרת תימן יש אומרים שלא כולה מהרב"ם
ב' בראשית דבריו הוא כתב שאת האמת לאמיתה לא ניתן לדעת
ג' זה לא חישוב שלו אלא קבלה שקיבל מאבותיו
ד' זה עדיין לא מצדיק את הדבור בחוסר כבוד ועל זה אני מוחה בתוקף
ה' כתבת בתגובתך שמיד אחרי זה הוא מחשב וזה מרחק שנות אור זה איגרת תימן יש הרבה מה לדבר בה זה כאילו רמב"ם אחר מהרבה בחינות וצל"ע
ו' הרמב"ם באיגרת לא דיבר על זמן הקץ אלא על טרום הקץ
ז' אני חושב שגם לך מותר להודות על האמת
עפרא לפומך מיותר לחלוטין
אל תקחו את הדברים ברמה אישית חלילה זה רק ריתחא דאורייתא


א. כן - חוקרי האקדמיה אומרים את זה כי הם שונאים את זה שהרמב"ם לאומי באגרת זאת כמו ריה"ל
ב. כן ומייד חישב את הקץ לפי דעתו.
ג. סו וואט - זה רק מחזק שכן הוא מצאצאיו של ר' יהודה הנשיא.
ד. אני מתנצל אם לא הובנתי אבל חוסר הכבוד היה בדמיונך בלבד.
ה. מייד אחרי זה שהוא שולל את החשבונות (באגרת תימן) הוא בעצמו עושה חישוב כזה.
ו. צודק - הוא דיבר על חזרת הנבואה שסמוכה לגאולה אבל הזמן עבר ואין נביאים עדיין.
ז. בהחלט ואני עושה כן כאשר מתבאר לי שטעיתי.
ח. ריתחא דדמיונך.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #22  
ישן 17-10-2007, 19:38
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,839
למעשה, הוא כן אחד מעמודי התווך
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "[b]כן כן בודאי אחד מעמודי..."

ותשמע, אדם שפתוח לתרבות ולאנשים שסביבו מקבל אצלי בונוס גדול.
אדם שמתייחס לציונות/לחילונים/למדע/לפילוסופיה הכללית/לביקורת המקרא/וכד' בזלזול ולא עונה לטענותינהן לעניין (או מצטט את הרב א**** י***) לא נחשב אצלי כאדם חכם או בעל פילוסופית חיים בריאה במיוחד.
אני כמובן לא מזלזל באנשים כאלה, אבל אני גם לא מי יודע מה מחזיק מהם.

ותשמע, הודעה כמו שכתבת ממש מזלזלת ופוגעת- ולטעמי גם מיותרת. למה זה טוב?
לגבי "הצחוק" על הרמב"ם- כבר כתבתי שלא צחקנו (זה הצחיק גם אותי) על הרמב"ם וודאי שלא זלזלנו בו. אם לא הבנת מה מצחיק יהיה קשה להסביר.
וזו היא דעתי הקטנה...
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 17-10-2007 בשעה 19:40.
חזרה לפורום
  #24  
ישן 17-10-2007, 19:04
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
LOL
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "[font=Verdana]יש לך בעיה קשה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
יש לך בעיה קשה בהתנצחות
ובגאוה סרוחה שמעבירה אותך על דעתך עד כדי שאתה מסוגל לדבר על הרמב"ם כאילו היה אחד מבני דורינו וקינאה פנטית לציונות אשר גורמת לך לזלזל בכל מי שלא חושב כמוך או כמו רבך
אין לי אלא לאחל לך רפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף בתוך שאר חולי עמ"י אכי"ר
אחי אני באמת מתכוון לזה ואם תשלח לי שם שם אמא בפרטי נעשה לך מי שברך מיוחד בבית הכנסת


אתה יודע מה באמת עצוב?
מה שבאמת עצוב זה שיש אנשים בפורום המצטטים דברים שהם שמעו בהרצאות של זרמים מסויימים כאשר הם ב ט ו ח י ם שאלו הם דברים שמשה שמע מפי הגבורה.
הם בעלי בטחון כל כך מופרז (כל אחד מחשיב את עצמו לשכפול של הרב ___) שהם לא שמים לב שהדברים הם ברובם הוצאת דיבה ומיעוטם לשון הרע וכל כולם קטרוג.
מה שעצוב כאן הוא שהדברים ברובם אינם נכונים.
אבל אם חלילה מישהו יוצא נגד הדברים האלה מייד הם מזדעקים (עוד פעם מבחינתם בצדק מפני שהם שוגים בחושבם שהדברים נכונים) כאילו אלו דברי כפירה.
בוא ואתן לך קצת ביאור לשלושה מושגים:
1. ששון
2. שמחה
3. צחוק.

1. ששון - שמחה בדרך למשהו (למשל שש אלי קרב) כלומר הכוס עוד לא מלאה אבל היא עומדת להתמלא.
2. שמחה - הכוס מלאה וההרגשה היא של שלמות.
3. צחוק - מורכב משתי מילים "צא" ו"חוק" כלומר יוצא מגבולותיו (המים בכוס כבר עברו את הכוס ונשפכו על השולחן...).

כאשר הרמב"ם אומר שאסור לחשב קיצים ומייד הוא מחשב, אותי זה מפליא (לכך התכוונתי באומרי "מצחיק" וכווולם הבינו את זה כך (אולי חוץ ממך)). זה כמו שמישהו יאמר לך השחור הזה הוא לבן.
האם זה מראה על זלזול ברמב"ם? חס וחלילה.
זה פשוט אומר שקראתי את הרמב"ם וזה דבר שהפתיע אותי (המים יצאו מחוץ לכוס).
דרך אגב:
אני די בטוח אם אני מגרד את זכרוני שגם רס"ג ועוד חכמים שחישבו את הקץ עשו בדיוק כמו הרמב"ם (כתבו שאסור לחשב וכל החשבונות הם שטות אבל מייד כתבו "וזה חישוב הקץ הנכון"...).
_____________________________________

חזרה לפורום
  #25  
ישן 17-10-2007, 19:15
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "LOL"

ok ok בוא נהיה ענייניים

אני הבנתי טוב מאוד אלא שיש דרך לנסאח דברים לדוגמא מה שמפליא אותי זה הסטירה לכאורה בדברי הרמב"ם
לפי מה שכתב במקום x
או אחרי ניו"ק(נישוק ידי ורגלי קודשו) לא זכיתי להבין וכו'
ולא "מה שמצחיק שאחרי שהרמב"ם אומר את הדברים הנ"ל הוא מייד עושה את חשבון הקץ
זה לא נשמע טוב

וגם הרמב"ם לא דבר על הגאולה למי שיעיין בדבריו (אם הם אכן דבריו)
ומה בכלל הקשר בין חישוב הקץ לבין הגמרא בסוטה שם הגמרא מדברת על עקבתא דמשיחא עיין רש"י
אז אם כבר מדברים בצורה עניינית תבאר לי בבקשה את זה
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 17-10-2007 בשעה 19:19.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:23

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר