לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #19  
ישן 01-12-2007, 11:47
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
מצב המדפים וזווית ההתקפה "האפקטיבית"
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "שאלה"

באופן כללי, הורדת מדפים גורמת הגדלת זווית ההתקפה האפקטיבית של הכנף, כך שלקראת נחיתה יתאפשר להאט למהירויות נחיתה.
ההשפעה המשנית של הורדת מדפים היא הורדת אף - בגדול, כי על אותו מצב אף, זווית ההתקפה עלתה (יש מטוסים בהם השפעה זו מתוקנת באופן אוטומטי ע"י שינוי זווית ההתקפה של מייצב הגובה).
כמובן שככל שמורידים מדפים וטסים במהירות נמוכה יותר - כך זה מורגש יותר.

לא-בלי-קשר, יש גם היבטים של המבנה האווירודינמי של הכנף ושל המטוס - ישנם מטוסים בהם זה יותר מורגש וישנם כאלה שפחות.

לשאלתך לגבי ההצפה - מכיוון שהכנפיים של שני המטוסים הללו הן בעלות יעילות אווירודינמית טובה יחסית, שבירת גלישה בגובה גבוה יותר תחזיק את המטוס באוויר (הגדלת זווית ההתקפה), מעל המסלול, בעוד המהירות יורדת...

אני בטוח שמומחי אווירודינמיקה כאן בפורום (YHS?) יוכלו להסביר באופן מדעי ומדוייק יותר ממני...
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein


נערך לאחרונה ע"י haboob בתאריך 01-12-2007 בשעה 11:50.
חזרה לפורום
  #21  
ישן 03-12-2007, 20:30
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
ע
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=haboob]באופן כללי,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
בדיוק בגלל זה לרוב המוחלט של מטוסי כנף הדלתא אין מדפים (גם נוסעים וגם קרב).

תמונות של "nose-down approach":
http://www.airliners.net/search/pho...e-down+approach


מדפים: ברמת האקדמיה - נכון. הורדת מדפים מגדילה את ז.ה האפקטיבית (?) ... בסדר.
ברמת הפרקטיקה - הורדת מדפים מגדילה את העקימון העליון של הכנף וגורמת להפרש לחצים גדול יותר בין המשטח התחתון לעליון=עילוי.
בנוסף - המדף עוזר לזרוק יותר אויר למטה =כוח תגובה שנוצר הוא בכיוון למעלה ( כן..חוק ניוטון 2 )

ז.ה אפקטיבית זה גם נכון אבל מסופקתני אם מישהו יכול להסביר מה זה אומר באמת...

בנוגע לדלתא- הניסוח המדוייק צריך להיות- למטוס דלתא שאין לו הגה גובה נפרד -אין מדפים. זה ברור. כדי להרים אף צריך ליצור מומנט מרים אף קרי לתת זוית "למעלה" עם ההגה="מדפים" , פעולה שמתנגשת עם כיוון ההורדה של המדפים, אם היו. ( מסורבל. נכון. אנסה אח"כ לכתוב יותר רהוט)
אבל- במטוס דלתא שיש לו הגה גובה- למשל קנארד נשלט , אין שום מניעה לקיום מדפים כיוון שאין התנגשות בינם לבין משטחי הגה הגובה. לא בדקתי אבל נראה לי שיש תמונות שממחישות זאת בצורה יפה (לביא,טייפון,ועוד מטוסי דלתא-קנארד)

בנוגע לשאלתי המקורית - אולי הסיבה לגישה הנמוכה היא שבמטוסים אלו הורדת המדפים יוצרת מומנט מוריד אף חזק מאד??

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 03-12-2007 בשעה 20:33.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:31

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר