לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #27  
ישן 15-12-2007, 16:32
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,810
קמצן
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "נו טוב, אני רואה שלא מתאמצים........"

אני רואה שאתה ממש קמצן בפרטים, אז אוסיף את הפרט החסר: הדיסקית בראש הטיל מחוברת לכבלים מתוחים, שנועדו לאזן את הטיל על כן-השיגור. ולמה צריך לאזן טיל על כן-שיגור?

V-2 הונע ע"י מנוע רקטי ע"ב תערובת דלק נוזלי שהורכבה מחצמן נוזלי ומתיל-אלכוהול, וחומרים נוספים כדי להפעיל את המשאבות הפנימיות של הטיל (מי חמצן, אשלגן תת-כלורי). חומרים אלה דליקים ורעילים ביותר, ולכן אוחסנו בנפרד והטיל תודלק רק לפני השיגור. בחלק מהמקרים - ובמיוחד בניסויים בהם לא היה לחץ זמן - הטיל עמד זמן-מה על כן-השיגור, ועקב היותו לא הרבה יותר ממיכל מתכת ריק שכל רוח חזקה יכולה להפיל נעשה שימוש בעוגנים כדי לקבע אותו למקום.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אילוסטרציה של הכנת הטיל לשיגור. בפועל, המיכליות היו ניגשות לתדלוק בדירוג, כדי לצמצם ככל האפשר את החשיפה של אתר השיגור לחומרים דליקים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכלית אלכוהול Kessel-KW.3500. האלכוהול כונה "B Stoff" (חומר B)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכלית מי חמצן Kessel-KW.2100. מי חמצן כונו "T Stoff" (חומר T)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
החמצן הנוזלי "A Stoff" (חומר A) אוחסן בעגלת מיכל Anhanger 6, שנגררה ע"י משאית
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 15-12-2007, 16:56
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
ספר מצויין
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "איך הספר? האם קראת אותו?"

אני מצטרף לביקורת החיובית של טל באתר אמזון. למרות שהספר מתרכז בהיסטוריה המבצעית של הטיל, הוא נותן מבט מקיף ומעמיק על כל הסטורית הפיתוח והייצור שלו. מבחינתי חשיבותו רבה בגלל עדכנותו והכירותו של המחבר עם המקורות הראשוניים.
מייק נויפלד - אחד מברי הסמכה הגדולים בנושא ה-V-2 - כתב עליו מספר ביקורות חיוביות והילל אותו גם בע"פ. מי שמכיר את מייק יודע שקשה מאוד להוציא ממנו ביקורת חיובית, וזה אומר הכל.
הדבר היחיד שהציק לי בו קצת - וזו באמת קטנוניות - הוא מעט מדי הקשר כולל עם תוכניות נשק ה-V האחרות, ובייחוד התחרות עם ה-V-1 ועם המפציצים. כאן הולסקן סיפק את הסחורה, למרות יושנו (הוא מבוסס על עבודת דוקטוראט מתחילת שנות ה-80, שעודכנה לפני הוצאת הגרסא האנגלית לאור ב-94).

שוב תודה על ההתייחסות לשאלתי למעלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 15-12-2007, 17:25
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "איך הספר? האם קראת אותו?"

אם כבר הוזכר מה כתבתי באתר אמזון, אז הנה הטקסט:

Many books dealt with the German V-2, but this book is by far the best operational research on the combat use of the world's first ballistic missile.

The knowledge and expertise of the author is clearly seen from every aspect and each chapter is rich with facts and information that is accurate, and which was neglected in many previous works on the subject.

With this book both the novice and experienced missile and space enthusiast will find checked information, methodically research accounts, and excellent analysis of the operational use of the missile, as well as honest account of it's horrible legacy of slave labor used for its construction during the Second World War.


ואם הוזכר נויפלד, הרי שאי אפשר שלא לקרוא את הספר הזה:

http://www.amazon.com/Rocket-Reich-...d_sim_b_title_4


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ורשימה גדולה של ספרים בנושא ניתן למצוא כאן:

http://www.v2rocket.com/start/others/reference.html

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 15-12-2007 בשעה 17:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 16-12-2007, 13:34
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
תצלומים צבעוניים של ה-V-2
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "חידה: טילי V2 ומערך השיגור"

באמצע שנות ה-90 התגלו תצלומים צבעוניים וסרטים צבעוניים שצילם סגן וולטר פרנץ במסגרת תפקידו כצלם הקולנוע הצמוד למפקדת הפיהרר. בנו של פרנץ קיבל עבודה בהוצאת אולשטיין ובתור נדוניה הוא הביא איתו את האוסף הגדול של אביו. ניתן לראות את התצלומים באתר ההוצאה:
http://www.ullsteinbild.de/search.php?search=v-2&date
(יש ללחוץ על בול התוצאה הראשון והריק עם הכותרת Dossier)
הרי מספר דוגמאות:

טיל מוכן בסוף פס הייצור במפעל התת-קרקעי מיטלוורק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הכנת טיל לשיגור בבסיס ה-SS היידלאגר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חיבור הראש הקרבי לטיל. מצד שמאל הצלם סגן פרנץ
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שיגור מהיידלאגר

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 16-12-2007, 16:15
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
חבלות
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "תמונות מדהימות"

יש בעיה עם התמונות הללו. הן מציגות את המצב בדורה-מיטלבאו לאחר תחילת הייצור ההמוני, כאשר המצב השתפר במקצת. הזוועה האמיתית התרחשה במהלך בניית המתקן, והתמונות אינן מעבירות את מה שאירע שם באמת. כנראה שגם סידרו מעט את המקום לקראת ביקורו של פרנץ, אשר הגיע לשם במטרה להכין סרט הסברה פנימי עבור צמרת הרייך (זהו מקורו של הסרט הצבעוני שמרבים להראות בשנים האחרונות בסרטי תעודה על ה-V-2).

נושא החבלות אכן לא נחקר, אם כי יש עדויות רבות על כך. חבלה ע"י עובדי כפיה היתה כנראה גורם חשוב בירידה המשמעותית באיכות הייצור של מוצרי התעופה הגרמניים בשנים 1944-45.

הרי שתי עדויות על חבלה במטוסים. הראשונה של צעיר יהודי שעבד במפעל היינקל במיילץ:
“The only way that we knew of how to fight back is by sabotage. I was part of it. I remember being told by somebody that the proper way to sabotage is to weaken the wings of the planes that we were building. So, we riveted; we drilled out rivets and replaced them with other ones; replaced them with weaker rivets. I am sure that some of it worked. We didn’t know exactly how to sabotage but we tried our best.”[1]


[1] YVA, O.69/310, Testimony by Mark Stern.





עדות נדירה של טייס הניסוי הגרמני אדולף דילג על חבלות במטוסי FW 190:
“Aircraft were sabotaged in all sorts of ways. Sometimes we would find metal swarf in electrical junction boxes, or sand in oil systems. On two or three occasions brand new Focke-Wulfs took off for their maiden flights and as they lifted off the ground one of the wheels fell off; the pin holding the wheel retaining ring had ‘accidentally’ come adrift. Once, when I was delivering an aircraft, the engine suddenly burst into flames. I baled out and the aircraft crashed into a marshy area where the water rapidly extinguished the flames. When the wreckage was examined, it was found that somebody had jammed a couple of pyrotechnic flares between cylinders nos. 7 and 9, the two at the bottom of the rear row which became hottest when the engine was running. During the delivery flight the cylinders had duly heated up, ‘cooked off’ the flares and up went the engine. Every time we had such an incident the Gestapo would make a lot of fuss, but although they would take the odd scapegoat the problem of sabotage was one we had to live with.”[1]


[1] Price, The Last Year, p.15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:06

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר