![ישן](https://static.fresh.co.il/images/vBulletin/statusicon/post_old.gif)
16-01-2008, 21:14
|
![צלמית המשתמש של רגב06](image.php?u=62957&dateline=1155320050) |
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
|
|
לדעתי זה לא לגמרי תפקיד הטנק בקרב היבשה.
הטנק אמור להוות עסקת חבילה שמפשרת בין ניידות מיגון ויכולת השמדת מטרות (כוח אש). הטנק הוא תוצאה. הסיבה לדעתי היא שבמלחמה, כזו שמשתמשים בה בכל הכלים, יהיה איזור שלרוחבו ואורכו יגיעו כוחות אויב לטווחי מגע עם כוחותינו.
פעם כשדיברו על טווח מגע היה ברור לכולם שמדובר על טווח הנשק הקליעי (אני מתרגם מאנגלית projectile weapon). הכוונה לחץ שנורה מקשת, אחר כך רובה ולבסוף היום תותח יורה תחמושת שטוחת מסלול.
עד כמה שאני מבין את הנושא, נדמה לי שכאן מחטיאים את המטרה בנסיונות להלביש על הטנק ה"רגיל" (סתם טנק מהפלוגה) טילים.
בצבא של מדינת אוטופיה ניתן היה לטעון שכך יוכל צוות הטנק הרגיל לשלוף "אס" מחפיסת הקלפים בהיתקלו במטרה שמצריכה זאת, ולשגר עליה טיל.
אני מסכים עם הגישה ההפוכה שטוענת שלתת 20 טילים לצוות נ"ט נותן יותר מטרות מושמדות מאשר 20 טילים לפלוגת טנקים שאמורה להתחכך באויב ובאישו.
הרי את הטנק בנינו כדי להכניסו אל קו המגע, האזור שבו כוחותינו מתגלים לאויב, סופגים אש אויב ובינם לבין האויב אין כוח בולם או חוצץ, רק סיור שאמור לא להתגלות לאויב ולא לספוג אש מן האויב.
את הטנק בנינו כדי שילחם בלחץ, בתנועה בלתי פוסקת כמעט, שיגיע עד לנגיעה פיזית באויב.
הכלים שמשגרים טילים לעומת זאת, אמורים להימצא בסביבה שמאפשרת להם להתעמק ברכישת מטרות, שיגור והנחיית הטילים למטרותיהם.
לטעמי עם כל ההתקדמות הטכנולוגית עדיין המשמעות המרכזית המבצעית לגבי כוחות הנ"ט למיניהם היא שעדיין הם שואפים להימצא מאחורי מי שמתחכך באש האויב או באגפיו- כמובן מתוך הנחה שאגפי האויב מרכזים את תשומת ליבם ואישם לחזית או מרכז הגזרה ולא כלפי כוח הנ"ט.
לאור זאת נדמה לי שנכון יהיה לשאוף לשבץ מחלקת כלי נ"ט משוריינים לגדוד שריון על יד מחלקת המרגמות שלו ואולי להצמיד אליהם את טנק הקש"א.
נפליג עוד מעט ונתפלל לפלוגת חרמ"ש עם נגמ"כים וכך נקבל כוח יבשתי משוריין בעל יכולת תמרון, אש למגוון הטווחים עד תחילת טווח הארטילריה עם יכולת חי"רית.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|