יש לציין שיש כמה טכניקות לנחיתה ברוח צולבת - תלוי במטוס (איך הוא מתנהג, מימדים, משקל, מהירות גישה וכו'), במערכת כני הנסע והיגוי הקרקע שלו, בתנאי הסביבה והמסלול ועוד ועוד.
הנה הסרטון הכי מרשים שאני ראיתי בנושא - מתוך ניסויי טיסה של בואינג, בהם בודקים את מגבלות הנחיתה ברוח צולבת, בעיקר מרשימות הנחיתות החל מדקה 01:30 (חשוב לזכור שמדובר בטייסי ניסוי - והביצועים בהתאם...). שימו לב איך המטוס נוגע במסלול כשהוא בסטייה מאוד משמעותית מציר המסלול ומתיישר לאחר נגיעת הגלגלים הראשיים במסלול.
אגב, יש בארה"ב שדה אחד שידוע ברוחות הצולבות האופייניות לו, כנ"ל בבסיס חה"א הברזילאי אי-שם בדרום אמריקה.
שד"ת Kai Tak, שפעל עד 1998 כנמל העיקרי של הונג-קונג, היה ידוע בנחיתות קופצניות מסוג זה. שם כמובן הנחיתות הקשות נבעו מהגישה הקשה ולא רק מרוחות הצד החזקות שלפעמים נשבו לרוחב המסלול.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "שד"ת Kai Tak, שפעל עד 1998..."
אחד הדברים היוצאי-דופן ב Kai Tak היה גישת ה ILS הלא שיגרתית. משדרי ה ILS של מסלול 13 היו בניצב למסלול, ועל מנת לנחות בביטחה היו חייבים לבצע פנייה של כ 47 מעלות בגובה 100 מטר מעל פני הקרקע (הביניינים יותר נכון) וגישה זו קיבלה את הכינוי "checkerboard approach". אתם כבר תבינו לבד למה: http://www.airliners.net/search/pho...erboard+kai+tak
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 05-02-2008 בשעה 08:08.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 05-02-2008 בשעה 18:10.