לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 29-02-2008, 14:42
  משתמש זכר m-hanan m-hanan אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.01.07
הודעות: 798
שלח הודעה דרך MSN אל m-hanan Facebook profile
מוסיף
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי m-hanan שמתחילה ב "מיותר לחלוטין."

כמובן שאין שחור ולבן.
הרעיון מאחורי הנגיעה הוא רעיון מובן,לא לסמא את העיניים ולחשוב רק על מגעים וליטופים אלא גם לראות מי הבנאדם מולך.ואולי גם כדי למנוע הפקרות מטעם הצניעות.

א-ב-ל הנגיעה עצמה לקחה את העניין לקצה.החמרות,לא ללחוץ ידיים,לא להתחבק וגם לא נשיקות עם ידידים.אז זה כבר מאבד מערכו וכבר מרוב העצים לא רואים את היער.הכל צריך להישאר בגבול ההגיוני.גם אני למשל לא נותן נשיקה לכל בחורה שאני רואה ואני לא אונס בחורות שהולכות בעיר לבד בלילה.אני גם לא נוגע כשלא צריך.
לחיצות ידיים,חיבוקים ונשיקות הם דבר מקובל ונורמטיבי.

אוקצור,אורי אורבך קרא לזה שהצניעות עולה להתקפה=).וזה רק על קצה המזלג-אסור לרקוד ביחד כי חס וחלילה תתפתח אורגיה המונית,קול באישה ערווה,שרוולים והקפדות מיותרות.

כמובן שיש מה לתקן כגון היחס בין נשים לגברים במקומות עבודה,אבל מה שהציבור הדתי וחרדי עשו מזה זו כבר קטסטרופה.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Theodor_Herzl.jpg/38px-Theodor_Herzl.jpg]
"לא רוצים,לא צריך..."

חזרה לפורום
  #4  
ישן 29-02-2008, 14:52
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי m-hanan שמתחילה ב "מוסיף"

אין לי מושג מאיפה הבאת את הרעין שהבאת, אבל הרעיונות האלו יפים רק לאחר שיהיה ברור לך שקודם כל אין שום רעיון, אתה מחוייב בזה בגלל שזה איסור.
זה איסור! מובן? זה לא משנה אם ירדת לעומק הבנת חז"ל או לא, זה פשוט אסור כי זה אסור!
אם נכשלנו, נשתדל לחזור בתשובה, אבל זה עדיין לא יתיר לנו לומר שאין בזה איסור.

לאורי אורבך אמנם ניתנה הבחירה האם לכתוב את הגיגיו על גבי הרשת או לא, מסתבר שהוא לא מתאפק... אבל אפילו לרב מקובל וככל שהוא יהיה מקובל על ציבור כל שומרי המצוות, עדיין לא יהיה היתר להתיר איסור שנקבע בחז"ל ולא משנה כמה הוא ינצל את מילותיו המבלבלות לתאר שזו חומרה מיותרת.
(בתחילה כתבתי "...מסתבר שכמוני, הוא לא מתאפק...", אבל מחקתי את "כמוני", כיון שלא כתבתי כאן את הגיגי, אני לא מחפש את דעתי בחז"ל, פשוט הבאתי את הדעה כפי שהיא מופיע בהלכה ובתלמוד).

נערך לאחרונה ע"י ישראל K בתאריך 29-02-2008 בשעה 14:58.
חזרה לפורום
  #7  
ישן 29-02-2008, 15:59
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי m-hanan שמתחילה ב "אין בעיה,שיהיה לך בכיף.יש..."

אחד מעקרונות האמונה הוא שהתורה לעולם לא תשתנה!
אם בתורה אנו מצווים על "ככל אשר יורך", זה אומר שבין אם אנו רוצים, ובין אם לא, אנו מחוייבים בכל מה שחז"ל כתבו, גם אם נראה לך שזה לא אפשרי.
אגב, למה אתה חושב שבתקופת חז"ל קיום אסיור זה היה שונה? במידה מסויימת, באותה תקופה נעשו עבירות חמורות לא פחות מהיום (אחסוך מכם דוגמאות קיצוניות, אבל בכל משפט כאן אני מתכוון לדברים שכתובים שחור על גבי דף, לא לתיאוריות ופרשנויות), חוטאים ומחפשי היתרים היו גם אז, אבל כמו שזה היה תקף אז, כך זה נשאר תקף גם היום.

נקודה נוספת: אם בן אנוש היה כותב את התורה, היה אכן ניתן לטעון שהוא לא יכול היה לדעת מה יהיה כעבור מס' שנים. אבל אלוקים ברא את העולם וכל בר דעת מבין שהוא לא יכול להבין מה שאלוקים מבין, כי הרי ברור שהוא לא אלוקים...

1. אלוקים ברא את העולם - זאת עובדה, לא משהו שהאמונה שלי או של אחר תשנה. מי שלא מאמין, שיחקור ויגיע בעצמו (כמובן לא לשבת בבית ולהתפלסף עם עצמו, אלא לצאת, לקרוא, ללמוד, לחקור ולדרוש) להכרה הזאת.
2. אלוקים נתן לנו תורת אמת - כתורת אלוקים, אין שם ולו פרט קטן שאינו אמת (מי שיחקור את התורה לעומק יגלה שאין בן אנוש שיכול לכתוב כזה ספר והרבה חוזרי בתשובה הגיעו אכן דרך חקירה האם יש בתורה משהו שאכן כבר לא נכון).
3. בתורה אלוקים ציווה אותנו על "ועשית ככל אשר יורוך" - במה מצווה זו שונה משאר המצוות? כמו כל דבר בתורה, גם זה לא השתנה (ואם אתה מתיר דבר אחד, התרת כבר את התורה כולה. מספיק שתוכיח שדבר אחד לא אמת די לומר שהכל לא אמת).

בשורה התחתונה: במקום לנמק בתירוצים קלושים שאיסור חז"ל/תורה אינם תקפים ולשקר את עצמך ואולי גם את אחרים, תאמר (אני כמובן לא מתכוון אליך אישית, אלא למי שמחפש להתיר לעצמו) "אני פושע ולכן אני עושה מה שנח לי" (כמובן שכדי גם להזכר בשכר ועונש - במידה ולא מבינים את חשיבות קיום המצוות בלעדי עזרה השכר והעונש).
אני אישית הייתי מציע לא לומר כך, כי בסך הכל אני בטוח (על בסיס הרמב"ם על "...מכין אותו עד שיאמר רוצה אני") שכל אחד רוצה לקיים את התורה כולה רק שאנו חיים בעולם מלא נסיוניות ודרים באופן צמוד במיוחד עם יצר שלא נח לרגע... - לומר (לעצמו): אני יודע שאסור, אבל קשה לי, לא התגברתי הפעם, אולי בעז"ה בפעם הבאה.
מס' רווחים ישירים:
1. ראשית כל האדם לא משקר את עצמו.
2. אתה לא משקר ולא מחטיא אחרים.
3. אולי זה מה שיגרום לפחות באחד הפעמים ואולי אף יותר, להמנע מחטא - ואפילו פעם אחת של זכיה לעומת מליון של כשלון, והיה זה שכרו.
4. זה מה שיאפשר לאדם לחזור בתשובה - ואוי לו למי שמת בלא תשובה (וע"ע "שוב יום אחד לפני מיתתך").
חזרה לפורום
  #9  
ישן 01-03-2008, 20:14
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי m-hanan שמתחילה ב "וחוצמזה אני לא באתי כדי לערער..."

1. אתה מודע לכך שאתה סותר את עצמך?
אם אתה טוען שזו החמרה מיותר, אתה מערער על האיסור - אז איך אתה טוען שזו החמרה מיותרת ועדיין טוען שאתב לא מערער על האיסור?!

2. החמרה (מיותרת או לא מיותרת) יש רק בדברים שאינם הלכה. האיסור לגעת בבן המין השני שאינו מותר לו, אינו חומרה כי אם איסור.
וכמו שכבר נכתב כאן רבות, מי שנכשל ולא משנה כמה פעמים ואף זה שהוא כמעט בטוח שגם מחר הוא לא יעמוד בזה, שיחזור בתשובה ותמיד ישתדל להתחזק בשמירת מצווה זו כמו בשמירת כל המצוות, אך שלא יהפוך את האסור למותר וישקר את עצמו.
בנוסף, אולי זה יגרום לו להמנע מתישהו ולו לשניות ספורות, והיה זה שכרו.

התקיפה אינה אישית, בסה"כ אני מביא דברים הכתובים בהלכה/תלמוד (מלבד דבר אחד באשכול זה בו הוספתי פרשנות אישית).

המשך שבוע נפלא
חזרה לפורום
  #29  
ישן 29-02-2008, 01:30
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי קוביבי שמתחילה ב "לא נראה לך חבל שאת מרגישה שרק..."

* בסיפור הנ"ל הזוג לא ממש חזר אחורה, כי הם הפסיקו לשמור נגיעה רק מעט זמן לפני כן.
* מי אמר שרק בנגיעה? אבל בנגיעה יש כוח עצום מאוד, שאסור לזלזל בו (והיהדות מייחסת לו חשיבות, אגב). גם מחקרים יוכיחו שנגיעה היא דבר הכרחי להתפתחות האדם. שמעתי (לא מכלי ראשון, אמנם) על מחקר שבו גידלו ילדים בחדר סטרילי ללא חיבוקים (כלומר הם היו ילדים בלי הורים, או משהו כזה, והיו אחיות שטיפלו בהם, אבל בלי חיבוקים), והילדים נפגעו קשות (לא מלשון הלכו לבכות בפינה, אלא מלשון נעשו פגומים, ואולי מתו <?>. הלוואי שאני אמצא חומר על המחקר הזה).
למשל, האיסור על אדם לגעת באשתו כאשר היא נידה הוא בין השאר תמריץ של בני הזוג להתרגשות מחודשת (בנוסף על היותו תמריץ לשיחה, כדי שהנגיעה לא תהיה גורם יחיד בקשר).
חזרה לפורום
  #34  
ישן 01-03-2008, 19:27
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי קוביבי שמתחילה ב "זה כבר נשמע הסבר שיותר מניח..."

ראשית, המקור של "____ באמונתו יחיה" הוא בפסוק "צדיק באמונתו יחיה".
את הסירוס "איש באמונתו יחיה" יכול לגלות כל מי שבראשו גרם שכל ולך כפי שאני מכיר יש מעט יותר, אז נסה לחשוב על המשמעות וכל הגורמים הנלווים למשפט זה.

הפירוש המילולי של "איש באמונתו יחיה" אומר שכל אדם יחיה לפי האמונה שלו - אתה בטוח שאתה מסכים עם זה?
אתה מסכים עם זה שהמוסלמים יחיו עם האמונה שמותר לרצוח כל מי שלא מאמין במוחמד?
אתה תסכים שאדם חזק ינצל את כוחו נגד החלש רק כי יש לו את הכח והוא מאמין בכוחו? אם אתה מאמין במשפט "איש באמונות יחיה", סביר להניח שלא תהיה לך התנגדות לכך, כי הרי הרוצח הוא איש והאמונה שלו אומרת שמותר להרוג בשביל אוכל/כסף/כבוד ומה שלא יהיה.
הרי כל איש יחיה באמונתו, למה יש לנו מערכת חוקים שכופה עלינו התנהגויות שונות? מי זה שהחליט למי יש זכות קדימה, הרי איש באמונות יחיה?!
מסתבר שאם אכן איש איש איש באמונתו יחיה, העולם יחרב מהר יותר מאשר בכל דרך אחרת...

(כדי להדגיש את המשמעות הייתי אף מוסיף דוגמאות קיצוניות יותר, אך אחסוך תיאורים שונים מפאת חוסר תאימות למקום, אתה מוזמן לבד לחשוב על מקרים נוספים שאכן לא מציאותי שתסכים לתת לאדם לחיות עם האמונה שלו).

נערך לאחרונה ע"י ישראל K בתאריך 01-03-2008 בשעה 19:30.
חזרה לפורום
  #35  
ישן 02-03-2008, 22:25
צלמית המשתמש של קוביבי
  משתמש זכר קוביבי קוביבי אינו מחובר  
מנהל פורום מערכות הפעלה - הרובע המייקרוסופטי.
 
חבר מתאריך: 07.10.04
הודעות: 13,777
LinkedIn profile
טוב, תגובות לכולם
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי ישראל K שמתחילה ב "ראשית, המקור של "____..."

אואזיס: מצטער, לא שמתי לב שכתבתי בשבת... היה לילה, היה קר, ובדיוק חזרתי הביתה

אורעות:
1. אני בוש (לא הנשיא)
2. זה ההבדל בין מישהו שהולך אחרי הדת באמונה שלמה לבין מישהו שהדת מבחינתו באה לחנך ולאחד את העם, כן מסורת היא חשובה וכן צריך לשמור עליה ולשמר אותה, אבל אני לא אפגע בעצמי או בקרובים אלי בשביל האל.
חוץ מזה (ופה ייתכן ואני טועה), אבל מרבית המצוות (החדשות בכול אופן) כן מוסברות עם רציונל זה או אחר בידי הרבנים, לא?

ישראל:
קודם כל - תודה על המחמאה, תמיד נחמד לקבל כזו

ועכשיו:
מכיר את המקור, אני פשוט מסרב להאמין שלי כאחד שאינו צדיק אין זכות לחיות באמונה שלי
זה כמו שיש נשים שקוראות לבן זוגן "אישי" ולא "בעלי" בגלל הגוון השוביניסטי. מילה שונה - כוונה זהה.

לגבי שאר ההודעה שלך:
באיסלם בשום מקום לא נכתב "תשמיד כל מי שלא מאמין במוחמד", הדת ההיא כמו כל דת אחרת, מטרתה לאחד את מאמיניה ולחנך אותם לערכים מסויימים.
כן כתוב שמותר להילחם בכול מי שלא מאמין באלוהים ("אין אלוהא מלבד אללה", זה הציטוט), ובכול מקרה אסור להרוג כול מי שאינו יכול להגן על עצמו (נשים ילדים מבוגרים ואנשים שאינם לוחמים).

בסופו של דבר, אם תחשוב על זה במובן רחב יותר - מה שאתה רואה שקורה בארץ, ובכלל בעולם זה בדיוק "איש באמונתו יחיה".
יש כאלו שמאמינים שצריך להפיל את התאומים בארה"ב
יש כאלו שמאמינים שצריך לאחד את תושבי המקום תחת דגל אחד, סמל אחד וממשלה אחת שתייצג את תושבי המקום, ושצריך לקרוא להם "עם"
יש כאלו שמאמינים שצריך לצום ביום כיפור
יש כאלו שמאמינים שצריך לתלות גרביים מעל האח בקריסמס
יש כאלו שמאמינים שצריך להקים צבא ולהשתמש בו כדי למגר את הרע שבעולם
יש כאלו שמאמינים שצריך לגנוב כדי לשרוד..

הבנת את הרעיון? כל אחד עושה מה שהוא מאמין שצריך לעשות, בין אם זה לטובה ובין את זה לרעה, אבל זו עדיין האמת הפנימית של כל אדם, קשה/אי אפשר לכפות דיעות על מישהו שלא מוכן לקבל אותן, ואם כן - אז הוא יהיה אומלל מאוד.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #36  
ישן 02-03-2008, 22:59
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי קוביבי שמתחילה ב "טוב, תגובות לכולם"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קוביבי
...המצוות (החדשות ...

אין מצוות חדשות, למרות שבהתאם למצב יתכנו איסורים שבעבר הותרו וכדומה, אבל מצוות חדשות לא היו ולא יכוילם להיות (יכולים להיות בתורה אחרת, אבל לא בותרה עליה אנחנו מדברים, היא לא השתנתה ולא תשתנה).

יש אכן הסבר לכל מצווה, אך אין קשר בין חובת קיומה להבנת טעם המצווה. מה גם שרוב טעמי המצוות הנלמדים הינם יותר "לסבר את האוזן" ואינם משיגים את עומק הטעם האמיתי (כמובן שככל שלומדים יותר תורה ניתן גם להשיג ולהבין יותר והטעמים אינם פשוטים).

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קוביבי
...אני פשוט מסרב להאמין שלי כאחד שאינו צדיק אין זכות לחיות באמונה שלי...

ההסבר שהבאתי לעיל לא טוען שאין לך זכות לחיות באמונתך, אלא טענתי שלא נראה לי שתסכים שעם כל אמונה אפשר לחיות ושבאמת כל אחד יחיה באמונתו, כי ברור שלא נוכל להסכים עם זה. לראיה הבאתי מס' מועט של דוגמאות קיצוניות ולצערי נאלצתי להמנע דווקא ממספר דוגמאות שהייתי שמח להביא, לו יכולתי בבמה זו.
חזרה לפורום
  #41  
ישן 02-03-2008, 16:11
  Aharron Aharron אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.06
הודעות: 480
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "לא הבנתי מה בדיוק אתה רוצה...."

זה פשוט, איסור הנגיעה לא קיים בשביל "תמריץ נישואים". זה שהמציאו סיבה כזאת, או שמעצם קיום המצווה נוצר מצב כזה זה לא הופך את זה לטעם של המצווה.

אה, וגם החשיבות למגע, תגידי, זה תפס במציאות של פעם? שהיה פילגשים? ומלא נשים? מה בעצם העניין בפילגש? וההלכה לא נתנה דה לגיטמציה לעניין. יש איסור לשכב עם נידה, בדרשה של חכמים יש את העניין של הנגיעה, מפה ועד לזה ש"היהדות מייחסת חשיבות רבה למגע" ו"שזה נועד בשביל לתת תמריץ לנישואים" יש מרחק עצום.

אחד המחנכים שלי פעם אמר שצריך לתלות את הגננת, מה הכוונה? חונכנו על כל מיני דברים ש_לכאורה_התורה_אומרת אבל הם צריכים להשבר באיזה שלב מסוים ויש לי הרגשה שזה לא נשבר לרובנו. וכן, זה כולל את המדריכה בת ה15 ש"חינכה" אותנו לאהבת התורה והמצוות בגיל כזה מוקדם.

אגב, וזה לא אמרו עד עכשיו בדיון. יש עניין של נגיעה של חיבה או לא, ויש פה כל מיני הגדרות כמו "חיבת ביאה" וכו', מי שזה באמת מעניין אותו יכול להכנס לעובי הקורה של הנושא הזה. הלחיצת יד לדוגמא יש בעיה של כבוד הבריות, ולפי לא מעט פוסקים כן צריך ללחוץ את היד.

ישעיהו לייבוביץ' היה הוגה דתי שנוי מאוד במחלוקת, רצוי לקרוא כמה מאמרים, אני לא מסכים איתו אבל הוא מצביע על נק' אמיתיות, אפשר לקרוא כאן.

נערך לאחרונה ע"י Aharron בתאריך 02-03-2008 בשעה 16:17.
חזרה לפורום
  #44  
ישן 28-02-2008, 21:31
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
בעד שמירת נגיעה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רייצ'ל שמתחילה ב "איסור נגיעה.. בעד/נגד?"

מקפיד לגעת .

יותר מששמרה הנגיעה על ישראל נגעו ישראל וישראלה זה בזה


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.babylon.com/favicon.ico]
[img]chrome://qtl/content/help.png[/img][img]chrome://qtl/content/close.png[/img]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://qtl.co.il/plugins/copy.png]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.google.com/favicon.ico]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://search.yahoo.com/favicon.ico]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.flickr.com/favicon.ico]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.youtube.com/favicon.ico]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.amazon.com/favicon.ico]
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #53  
ישן 29-02-2008, 15:34
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי לפנים שמתחילה ב "בטח שיש יכולת לשנות."

היכן שנקבע כי חכמים יכולים להתיר או לאסור, נקבע מי ומה יכול להתיר ולאסור.
אין היום אף רב ואף לא בית דין, שיכול להתיר זאת.

(הנושא הזה הוא ארוך בפני עצמו כך שאין כאן מקום להרחיב, במיוחד שהוא נושא הלכתי מובהק ולכן כדי להקיף את כל היבטי הלכה זו מומלץ שהכותב אכן יהיה בקיא בש"ס ופוסקים. אבל בקצרה, תעיין בערך "...אין בית דין יכול לבטל את דברי בית דין חברו, עד שיהא גדול ממנו בחכמה ובמניין". [מסכת עדייות א,ה] אגב, שמתי לב שהמשנה שם חוזרת וכופלת בלשון, שעד שבית הדין לא יהיה גם גדול במנין וגם בחכמה, אין אפשרות לבטל וכו' כנראה שבכתיבת המשנה כבר ראו שיש מתחכמים שיחפשו להתיר היתרים ולכן הדגישו זאת בצורה שאינה משתמעת לשני פנים - סביר להניח שהגמרא גם דנה בכפילות והדגשה זו, תיכף נכנסת שבת ולא נראה לי שאספיק לבדוק כעת).

שבת שלום
חזרה לפורום
  #58  
ישן 29-02-2008, 01:37
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי בר'וש שמתחילה ב "איך אפשר לשמור נגיעה?! זה..."

זה אכן קשה. אבל אף אחד לא אמר שכל המצוות הן קלות. פרשנים ורבנים רבים (ואולי כולם) אומרים שחשיבות המצוות היא בדיוק בקושי שלהן.

קראתי פעם ראיון עם בחורה שקוראת לעצמה "הדוגמנית הדתייה". היא מדגמנת בגדים (אבל לא בגדי ים, היא הרי דתייה) בחו"ל, וגם שומרת שבת באיזשהו אופן, וכשרות כלשהי (מניחה שבתור דוגמנית שעובדת בחו"ל היא לא בדיוק שומרת את שתי הנ"ל בצורה מלאה).
לשאלת המראיין (במעריב, לא עיתון דתי ) איך זה שהיא מצטלמת עם גופיות ומכנסיים קצרים היא ענתה: "בעקרון אין לי בעיה להתלבש צנוע, באמת שזה לא מפריע לי, אבל... זה פשוט לא יפה". הא?! באמת תשובה מחוכמת. (זה לא ניסוח מדויק, אבל זה היה הקונספט, והיא נשמעה בלונדינית לפחות באותה המידה.)
חזרה לפורום
  #59  
ישן 29-02-2008, 07:20
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רייצ'ל שמתחילה ב "איסור נגיעה.. בעד/נגד?"

שמירת מצוות - נחוץ או מיותר?
להתאים את התורה בהתאם לגחמותינו - נחוץ או מיותר?!

אני כמעט בטוח שהציניות שבה פתחתי את הודעתי כבר הוסברה לעיל ע"י גולשים אחרים, אבל אני רק רוצה להזכיר בקצרה נושא שכמדומני שהזכרתי לא אחת (בפורום יהדות והלכה - שם גם המקום לכל השאלות הנוגעות להלכה).
באמונה באלוקים וקיום כל מצוות התורה מצווה כל אדם באשר הוא - היות ואלוקים ברא את העולם וכמי שברא את העולם הוא הנחיל לברואים את "הוראות היצרן" לשימוש עם הדבר הזה שנקרא "עולם", "חיים" וכל מה שכלול בתוכם.
החובה הזאת היא מעצם היות המציאות כזאת ואינה תלוי בבחירתנו, הבחירה היא רק אם לא נשקר את עצמנו לראות את האמת.
ראשית אנו מחוייבים בכל פרט ופרט בתורה, דאורייתא ודרבנן, בשנית נוכל גם לבחור לנסות להבין את הטעם, אבל ברור שאי הבנת טעם המצווה או האיסור, אינה מתירה לנו להפירה.

[הזכרתי במילותיי שכל אדם מחוייב בתורה, אני משתדל לחשוב על כל מילה שאני כותב וכמובן שבכוונה לא כתבתי "יהודי", אלא כל אדם, כיון שבתורת ישראל - תורת אמת, כתוב בצורה ברורה גם מה על מי שאינו יהודי לעשות.
כמדומני שאין עוד אף חיקוי (מי שיחקור אמונות שונות יגלה שכמעט בכל אמונה, לפחות אלו ששרדו מעט שנים, יש לפחות מספר דברים הלקוחים מתורת ישראל - הסיבה היא כמובן כי אם לא היה לפחות מעט אמת, לא היה מה שיחזיק אותו) שמחקה גם דבר זה, למרות שברור שאם אלוקים ברא גם את האומה שאינה נבחרת, ברור שיש לה גם תפקיד].

נערך לאחרונה ע"י ישראל K בתאריך 29-02-2008 בשעה 07:39.
חזרה לפורום
  #63  
ישן 06-03-2008, 20:56
צלמית המשתמש של רייצ'ל
  משתמשת נקבה רייצ'ל רייצ'ל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.07
הודעות: 151
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "בכוונה השתמשתי במילים האלה לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי maorhag
בכוונה השתמשתי במילים האלה
לא כדי לומר "אתה לא חייב" אלא כדי לומר "אתה גם ככה לא תעשה אז למה לך להכנס?"


זה ממש לא נכון...
זה שלא שומרים נגיעה לא אומר....
הנה עובדה אני לא ידעתי חצי ממה שאמרתם פה.. לכן שאלתי...
עכשיו כמובן זה נותן לי הרבה חומר למחשבה בלילה לפני שאני נירדמת... חחח
אבל זה לא יפה שאת אומרת מי שלא שומר אין טעם לדבר איתו על זה.....

בקריאה חוזרת של זה זה נישמע כאילו אני עושה לא יודעת מה...
שיהיה ברור גם לי יש גבולות... זה שאני לפעמים נותנת חיבוק לידידים כברכת שלום לא אומר...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום
  #69  
ישן 03-03-2008, 15:19
  משתמש זכר daviddb daviddb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.07
הודעות: 444
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי dudi.vaknin שמתחילה ב "משתמע מדבריך שכל הזרם..."

נכון!

אני אתן לך דוגמא ששמעתי פעם שממש משקפת את העניין: בספר להכנת עוגה רשום כך:

מצרכים: 4 ביצים, 2 כפות סוכר , קילו קמח , 3 כוסות מים וכו' לשים שעה על 300 מעלות

בא אדם והכין את העוגה באופן הבא: שם 2 ביצים כף סוכר אחת כוס מים אחת חצי קילו קמח שם חצי שעה על 150

מעלות(הבנת את הפרצנציפ..) אחרי חצי שעה הוא מוציא את העוגה ולא מבין למה העוגה יצאה על הפנים (אם אפשר

לקרוא לזה עוגה בכלל) התשובה: ---------> אין כזה דבר אני עושה חצי! אני מאמין! זה הכל או כלום!

זה פשוט לא שווה את החצי הראשון שעשית!!!... אני לא מבין אנשים שאומרים לי "אני מאמין, אבל לא עושה כלום"

WTF?? למי אכפת שאתה מאמין??! אין כזה דבר אמונה בלי מעשים! תפנימו! זה כמו שתלך לרופא הוא

יגיד לך יש לך ככה וככה אתה צריך לעשות X ו- Y אתה אומר לו "דוקטור אני לא צריך לעשות את זה אני מאמין בך!"

נו באמת!! תפנימו אין אמונה בלי עשייה ואין עשייה חצי-חצי (ואני עושה מה שנוח לי!)
_____________________________________
Where Is My Mind

חזרה לפורום
  #71  
ישן 03-03-2008, 20:22
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי daviddb שמתחילה ב "נכון! אני אתן לך דוגמא..."

המשל הזה יכול להיות ממש יפה, אבל הוא בכלל לא דומה.
ואם בכל זאת עסקינן במשלים. אם תיכננת טיול שימשך במשך כל שנת 2009 ומסיבה כלשהי אתה צריך להיות בארץ באמצע 2009, ולאחמ"כ כבר לא רלוונטי שתצא לטיול בן שנה. תבחר לנסוע לפחות לחצי שנה או שבגלל שלא תוכל להנות שנה עדיף שלא תהנה אף יום?!
כאלו משלים אפשר להביא ללא סוף.
עדיף להרוויח משכורת של 2000 ש"ח או שעדיף לא לעבוד כלל, בגלל שלא מצאת עבודה שבה תרוויח 5000?
אם אין לך מספיק אוכל לארוחה שלימה, עדיף למות ברעב או לפחות לאכול קצת? במיוחד שכן גם ניתן לומר שהקצת יתן לך כח לשרוד מעט זמן נוסף ואולי אח"כ תמצא עוד - מה שכבר הרבה יותר דומה לקיום התורה והמצוות.

על כל מצווה ועבירה יש שכר ועונש בהתאם, ברור שעדיף לקיים כמה שיותר ומצוות ולהמנע מכמה שיותר עבירות.
בשורה התחתונה, ככל שתפסת יותר מצוות ונמנעת מיותר עבירות, שכרך יהיה יותר והעונש פחות - כמובן שרק לא לשקר את עצמך במה שנח לך, כפי שכבר כתבו וחזרו לעיל ובמה שאתה בכל זאת עובר, תכיר בזה שאסור, גם אם נכשלת.
בנוסף, אולי בעקבות זאת גם תזכה יום אחד לשוב בתשובה ואז הרווח בכלל יהיה שלם.

אגב, החפץ חיים כבר דיבר על כך והמשיל את המשל הידוע הבא.
פעם ישבה בשוק נערה עם סל עגבניות למכירה, עבר לידה אדם שבטעות הפך את הסל והעגבניות החלו להתפזר לכל עבר, מיד החלו אנשים רבים לתפוס ולקחת מהעגבניות שהתגלגלו על הרצפה.
הנערה שראתה שאנשים גונבים ממנה, החלה לבכות בקול, עד שעבר לידה חכם ואמר לה: "במקום לבכות, תתפסי גם את כמה שתספקי ולפחות ישארו לך מעט עגבניות".
ברור שעדיף מעט מכלום.
חזרה לפורום
  #72  
ישן 03-03-2008, 16:49
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי daviddb שמתחילה ב "אתם פשוט הורגים אותי! אותם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי daviddb
אתם פשוט הורגים אותי! אותם האנשים האלה שכמוך! זאת אחת הסיבות שיצאתי לגמרי מהדת!

מה זה "אני אישית לא שומרת" ו"מה דעתכם נחוץ או מיותר"?!!! אותם האנשים כמוך שפשוט עושים מה

שנוח להם ותו לא!.. מי את? (בלי זלזול) כולה ילדה שבאה לפתוח דיון אם נחוץ או מיותר על דברים שקבעו אנשים

שלא את ולא אני מגיעים להם לקרסוליים! אז את באה וברוב חוצפתך שואלת אם זה נחוץ?! ברור שזה נחוץ!

לא סתם קבעו את זה! ולא אף אחד פה יכול לשנות את זה! תפסיקו לעשות מה שנוח לכם! זה פשוט לא נחשב

יותר טוב כלום מכמעט!

אתה קצת בסתירה פנימית לא? מצד אחד האנשים שקבעו את זה הם חכמים וחיבים להקשיב להם אבל מצד שני אתה יצאת מהדת? תחליט.
ואני מסכים איתך-אין מקום לוויכוח על השאלה הזאת
אבל עדיף שמישהו יקיים קצת מצוות מאשר כלום והמשל שהבאת לא נכון
נגיד שאני צריך מיליון שקל לבית חדש אז אם יתנו לי 800 אלף זה לא טוב בכלל?
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

חזרה לפורום
  #73  
ישן 06-03-2008, 21:36
צלמית המשתמש של רייצ'ל
  משתמשת נקבה רייצ'ל רייצ'ל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.07
הודעות: 151
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי daviddb שמתחילה ב "אתם פשוט הורגים אותי! אותם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי daviddb
אתם פשוט הורגים אותי! אותם האנשים האלה שכמוך! זאת אחת הסיבות שיצאתי לגמרי מהדת!

מה זה "אני אישית לא שומרת" ו"מה דעתכם נחוץ או מיותר"?!!! אותם האנשים כמוך שפשוט עושים מה

שנוח להם ותו לא!.. מי את? (בלי זלזול) כולה ילדה שבאה לפתוח דיון אם נחוץ או מיותר על דברים שקבעו אנשים

שלא את ולא אני מגיעים להם לקרסוליים! אז את באה וברוב חוצפתך שואלת אם זה נחוץ?! ברור שזה נחוץ!

לא סתם קבעו את זה! ולא אף אחד פה יכול לשנות את זה! תפסיקו לעשות מה שנוח לכם! זה פשוט לא נחשב

יותר טוב כלום מכמעט!

גררררררררררדרףלעידכח,ךמ!!@#$ סורי התגובה שלך פשוט ממש עיצבנה אותי והייתי חייבת להוציא את זה...

אז ככה... אני יענה דבר דבר...

קודם כל זה פורום כדי להעלות שאלות, כדי לדום בדברים כדי לראות חוות דעת אחרת...

וחס וחלילה אני לא באה כאן לערער על דברים שאנשים שגדולים ממני וחכמים מי מיליון ממני אמרו אז אל תכניס לי מילים לפה !!

אני פשוט שאלתי מה דעתכם אני אישית קיימתי את זה בהתחלה ואח"כ הפסקתי בגלל סיבות שלי אישיות ואתה לא תבוא ותגיד לי שכל מה שאני מאמינה בו ועושה לא שווה כי אתה חושב שזה לא שווה שאני עושה את זה אם אני לוחצת יד למישהו או לא יודעת מה
להזכירך אין דבר כזה צדיק תמים... כולנו עושים עבירות.. אפילו <ולהבדיל אלף אלפי הבדלות> משה רבינו ודוד היו להם חטאים <מיזעריים במיוחד לעומת שלנו אבל חטאים> אז תעשה לי טובה ואל תגיד לי דברים כאלה...
גמני לא מאמינה בדרך שלך אז מה? אני לא יגיד דברים כאלה שאני פשוט לא מבינה אותך על זה שאתה היית דתי ואתה <נראה לי אפשר להגיד> מאמין אבל אתה חילוני כי אתה אומר טוב עדיף לי כלום מלהישתדל....
וחוץ מזה מי אתה בכלל <עם כל הכבוד> שתפסול את כל הזרמים של הדתיים שהם לא חרדיים גמורים בגלל שאתה לא מאמין בזה...
וזה ממש עברה גם מה שאתה עושה כי אתה מקטרג על עמ"י בשמיים שהם לא מקיימים את הכל ודברים כאלה נחשבים מאוד כי הקב"ה יכול להגיד הנה אפילו הם בעצמם אומרים את זה ולא עושים.....
אז תעשה לי טובה פעם הבאה שאתה אומר דברים כאלה תחשוב פעמיים!
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום
  #74  
ישן 06-03-2008, 12:45
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
כמובן שאין שאלה של נחוץ או מיותר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רייצ'ל שמתחילה ב "איסור נגיעה.. בעד/נגד?"

שהרי זו מצווה (גם אם דרבנן).
כמו שאמרו קודמיי: אני שומר נגיעה כי הזרם שלי ביהדות מורה לי לעשות כך, ולא בגלל שיש לזה איזה טעם הגיוני. אני מאוד ליבוביצ'יאני בקטע הזה.
אני לא אומר שאי אפשר למצוא טעמים למצוות ולחיובים, אבל לא הם אלו שגורמים לנו לשמור עליהם.
סיפור:
ראש הישיבה שלי, הרב עמיטל, נשאל פעם ע"י תלמיד תיכון (אחרי מספר שאלות על הדת ועל קיומה) אם יש שני ישעיהו. הרב השיב שהוא לא יודע. לאחר מעשה, נשאל הרב אם לא הייתה איזו תשובה אחרת שכדאי לענות לתלמיד מתבגר, חינוך והכל...
ענה הרב: הילד הזה חיפש תירוץ לא להניח תפילין. הראתי לו בתשובתי שאפשר להמשיך להניח תפילין גם עם חוסר הידיעה לגבי כמות הישעיהו.
אני מאוד מאמין בעקרון הזה. הטעם והסיבתיות הם לא חזות הכל. לא בחיים ובטח שלא בדת.

לגבי הסברים:
דווקא בצניעות יש הרבה מה להסביר, ומבט בתרבות העולם המערבי ממחישה זאת. כיום, המין והקשר הבין מיני פרוצים לחלוטין, החל באמצעי התקשורת וכלה ביחסי מין בגיל מאוד מוקדם.
הנגיעה היא חומרה, ותפקידה למנוע קשר שמבוסס על מגע גופני בין בני הזוג.
מגע גופני אינטימי, אם נרצה או לא נרצה, גורם לנו להרגיש קרבה לזה שאנו נוגעים בו, במיוחד אם אלו יחסי מין. הבעיה היא שאנשים נמשכים אחרי החום וההתרגשות שיוצר המגע, ומנסים לבנות על גבי זה קשר אישי. זה כמעט לא אפשרי: קשר צריך להתבסס על אהבה, ולא על הריגוש הזמני שנוצר בעקבות מגע.
מי שרוצה לעיין עוד בנושא, מוזמן להיכנס לפורום "מה שבלב" ויראה עד כמה אנשים מדווחים על רגשות מבולבלים בעקבות מגע, ועל אנשים ששוקלים לקיים יחסי מין עם אנשים שהם לא אוהבים.
אני ממש מקבל על עצמי בשמחה את איסורי הנגיעה. גם אם לכאורה אני מפסיד מכך משהו, והאיסורים הללו הם לכאורה מוגזמים, הרווח שאני מקבל מכך גדול לאין ערוך.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #78  
ישן 07-03-2008, 14:53
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי hagit :] שמתחילה ב "[QUOTE=Aharron]"כבוד אישי של..."

חמודה, עם כל הכבוד לחשיבות בצניעות, שקיימת אצל רוב הבנות ששומרות את המצוות הקשורות בבינו לבינה (ייחוד, נגיעה וכו'), אין זה אומר שבחורה חילונית (או דתייה שאינה שומרת את המצוות הנ"ל) היא פרוצה.
גם בחורה ששכבה עם שלושה גברים לפני שמיסדה זוגיות (ו/או התחתנה) היא לא פרוצה, אלא חייתה לפי המוסכמות של שנות ה-2000 ולפי בחירתה מתוך המוסכמות האלה.
כלומר: מצד אחד, לא נפגע כבודה, כי היא לא עשתה את זה רק מפני מוסכמות, אלא גם כי היא רצתה את זה.
מצד שני: היא אינה פרוצה שעושה מה שבראש שלה למרות שהוא נחשב לחמור ולא מקובל. היא עשתה את רצונה ככל שהוא מקובל בעולם, ולצערנו היום מקובל בעולם (הלא דתי) שמותר ומקובל לקיים יחסי מין עם בני זוג, אפילו אם הם לא בני הזוג הסופיים למשך המשך החיים. ולמען האמת, אף מקובל לקיים יחסי מין עם מי שאינו בן זוג שלך, רק מתוך רצון להיות מאוחד/ת עם מישהו/י ולא להישאר לבד.
אבל שני המקרים הנ"ל לא הופכים בחורה למישהי שחצי עולם נגע בה.

יש המון סיבות לשמירת נגיעה (שהראשית בהן, כפי שציינתי למעלה, היא שכך ה' ציווה אותנו), אבל דווקא הטיעון של "אני לא נותנת, אני לא פרוצה" הוא הטיעון הכי טיפשי שיש.

ועוד דבר, במאמר מוסגר: לו היית חילונייה, היית רוצה מישהו שחצי מבחורות העולם נגעו בו? סביר להניח שכן, וסביר להניח שלו היתה לך אפשרות, היית בוחרת דווקא את הבחור שנגעו בו הכי הרבה בחורות (זה מין דבר כזה. הבחורים שנגעו בהם הרבה בחורות הם בד"כ המקסימים, אחרת לא היו נוגעים בהם). אז למה להיפך זה רע? למה בחורה שנגעו בה הרבה היא פרוצה, ובחור שנגעו בו הרבה הוא חתיך אש מכלא שש?
[הערה: ברור לי למה בחורה שנגעו בה המון בחורים היא כנראה לא ממש מלאת צניעות, אבל לא ברור לי למה עם אצל בחור זה לא נחשב ככה. ובכל מקרה זה במאמר מוסגר, כי מבחינתי גם לבן וגם לבת זה אסור, אז זה לא משנה. התייחסתי לזה רק כי צורת הדיבור שלך נשמעה שוביניסטית (כן, יש גם בנות שוביניסטיות) ומגעילה.]
חזרה לפורום
  #79  
ישן 08-03-2008, 19:54
צלמית המשתמש של רייצ'ל
  משתמשת נקבה רייצ'ל רייצ'ל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.07
הודעות: 151
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "חמודה, עם כל הכבוד לחשיבות..."

אממ... אני לא יודעת מה איתך אבל אני גם אם לא הייתי דתיה הייתי רוצה שהבחור שאני יעשה את זה איתו זאת תיהיה הפעם הראשונה <גם למניעת השוואות כלשהן וגם שזה יותר כיף ככה שהפעם הראשונה שלך היא הפעם הראשונה שלו>
אבל מצד שני את צודקת הרבה חושבים ככה אבל זה ממש מוטעה =\

ואם כבר את מדברת על "המוסכמות החברתית של שנות ה2000 " אז הם ממש מגעילים... דוג' אישית:
הייתי בחוג ציור שנה שעברה ויצא לי לדבר עם מישהי שם חילוניה בת 16 ככה והיא אמרה לי שאף פעם לא היה לה חבר אבל היא כבר לא בתולה.. אז שאלתי אותה איך זה יתכן אז היא ענתה לי בארים מועדונים וכו'
ושנתיים לפני זה דיברתי עם מישהי בת 14 שאמרה לי שהיא עשתה את זה כבר מיליון פעם... היא רצתה להתחיל לפרט לי העדפות אבל ויתרתי... :S
אני לא יודעת מה איתכן אבל אני הייתי בשוק

אז עם כל הכבוד למוסכמות החברתית הזאת.. אני לא רוצה להיות חלק ממנה...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום
  #81  
ישן 08-03-2008, 23:44
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רייצ'ל שמתחילה ב "איסור נגיעה.. בעד/נגד?"

זו באמת השאלה הכי חזקה שנשאלת בכל פעם.
התשובה היא - תלוי את מי את שואלת.
לפי ההלכה זה אסור ולא משנה מה יגידו אחרים.

אני מצד שני, לא חי לפי כללי ההלכה ומבחינתי שמירת נגיעה זה חוק מיותר, ואם לא מיותר אז לפחות לא פנאטי כמו שעושים ממנו הרבנים.
גם בציבור החילוני, יש משקל מאוד חיובי לבחורה ששומרת את עצמה.
היא יכולה לגעת בבנים, היא יכולה שיהיה לה חבר שתוכל לחבר ולהתנשק איתו, ועדיין לא להגיע עד הסוף.
מי ש'נותנת' בגיל צעיר, או הרבה, גם נקראת ככה (ובערבית "שרמוטה" - זונה).

את מבינה, גם בציבור החילוני, מגנים את מי שמשתוללת כך שצריך לדעת לשים את הגבול.
ההגבלה של "איסור נגיעה" הוא החמרה מאוד קשה של "אסור לשכב" (ע"מ למנוע להגיע למצבים כאלה).
וגם אם תשכבי עם חבר שלך לפני הנישואין, זה לא אומר שבהכרח יהרסו חייך.

אולי זה נובע מהסיבה שפעם לא היו אמצעי מניעה והרי אסור לשפוך זרע יהודי לחינם ולכן קיום יחסי מין היה גורר הריונות (לא שהיום זה לא קיים, אבל אפשר לשלוט בזה ביתר קלות) ולבלאגנים הלכתיים בנוגע לילדים שנולדים להורים לא נשואים, או גרוע מכך, להורה הנשוי לאדם אחר (ואז הילד ממזר).

לדעתי, בעידן של היום, הוכח כי אפשר לנהל מערכות יחסים תקינות ושפויות לחלוטין גם עם נגיעה (ואפילו יחסי מין, אבל את זה אני אומר רק בתוך סוגריים), ואפילו רצוי.
בסך הכל, זה היצר הטבעי שלנו ולהתנגד לו, זה להתנגד למה שאנחנו באמת. זה לא טבעי (כמו שברומניה בתחילת המאה ה 20 היו מכריחים שמאליים [איטרי יד ימין] לכתוב ביד ימין ולא שמאל. היום כמובן, התופעה לא קיימת).
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:47

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר