לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 22-06-2008, 20:44
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי tal44 שמתחילה ב "שאלה לגבי- מיג-15 בחצור"

על ההפלה ראה כאן.
אחרי המלחמה חיל הים חילץ אותו ושקלו להשמיש אותו. הנזק שנגרם למטוס מהשהייה במים המלוחים היה כבד מדי והוא הועבר כלאחר כבוד לבסיס של מפיליו כדי לשמש כאנדרטה. בהתחלה תקעו אותו סתם באדמה ומאוחר יותר בנו סביב חרטומו את המעין גדר שרואים בתצלום.
עד כמה שזכור לי פעם אפשר היה לראות בבירור את הפגיעה שגרמה להפלתו בקצה כנף ימין. מעניין שאני לא מצליח לראות אותה בתצלום העדכני.
למה הוא לא במוזאון? כי לאורך השנים בסיס חצור סירב לותר עליו - בדומה לבסיסים אחרים בעלי אוספי מטוסים ישנים.

נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 22-06-2008 בשעה 20:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 23-06-2008, 00:08
  tal44 tal44 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.06.08
הודעות: 149
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Tubular Speaker שמתחילה ב "בלי מיג..."

אני לא קצין בחיל האוויר,
וכאזרח, את המטוסים ששירתו בחיל האוויר אני יכול לראות (ולצלם) רק במוזיאון חיל האוויר בחצרים.
כאזרח שמשלם מיסים ועושה מילואים (בשיריון), מגיע גם לי ולכל אזרח אחר במדינה הזו, ליראות את ההיסטוריה של חיל האוויר ואת מטוסי השלל.
אבל- אני לא איש צבא או קצין, ולכן המקום היחיד שאני ועוד רבים יכולים לראות זאת- זה במוזיאון חיל האוויר.
מקומו של המיג הוא במוזיאון ולא כקישוט או דחליל בגינה נידחת בבסיס מסוים.

ול-YHS,
המטוס לא נחת בחצרים.
המטוס נחת בים- ומשו אותו מהים.
המטוס אכן חלק ממורשת חיל האוויר- אבל לא חלק מהאווירה בבסיס.
מקומו של המטוס הוא במוזיאון חיל האוויר שבחצרים.
כמו שיש זכות לכל קצין, נגד וחייל שמשרת בחצור לראות את המיג,
כך גם לי ולכולם במדינה הזו צריכה להיות את אותה הזכות.
המיג הוא לא של מפקד הבסיס ולא של רס"ר הבסיס, אלא של מדינת ישראל.
מקומו של המיג הוא במוזיאון חיל האוויר בחצרים- וכולי תקווה שאראה אותו שם בעתיד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 23-06-2008, 09:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
למה נטפלים למיג?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי tal44 שמתחילה ב "שאלה לגבי- מיג-15 בחצור"

בביקור שערכתי לאחרונה (מאד) בחצור - מצב המיג והמיראז' ועוד כמה מטוסים שבליין ההיסטורי - יכול היה להיות טוב יותר.

סמלי המטוס מצויירים על גבי לוחות פח שהוצמדו למטוס, ושכבות הצבע שעל המטוס - לא מלמדים על כך שהליך הצביעה נשעה מתוך מחשבות על שימור ההיסטוריה או מצבו של המטוס - אלא על כך שהגיע התאריך או הארוע שמצריכים לצבוע את המטוס בחדש - וכן... עבודות רס"ר זה בהחלט המחשבה העולה בראש בהקשר הזה.

בליין שבחצור יש פריטים מעניינים הרבה יותר ממטוס המיג - למשל עייט מדגם B, שהובא ארצה לשם הכשרת מכונאים לפני\במהלך קליטת המטוס. סופקו לצה"ל שני מטוסים מדגם זה - ושיא פעילותם היתה במהלך הדגמת פעולת מושב המפלט במהלך אחד מימי חיל האוויר.

באשר למיג - נכון שהוא מוצג היסטורי - אבל בשיקול פשוט של מיקום מול טועלת - אין לי ספק שראוי שהמטוס יישמר (תרתי משמע) בחצור - מאשר שיועבר לחצרים וימתין שבמוזיאון ח"א יהיו ימים יפים וטובים יותר.

באשר ל"זכות" לגעת בכל פריט שלל - הרי שטענה זאת אינה רצינית. לא כל פריט היסטורי חייב להיות במוזיאון - ממש כמו שלא הייתי דורש מהמוזיאון בלטרון (מוזיאון השיריון מובא כדוגמא רק בשל ההתייחסות של שיריונר לנושא, ולא מתוך ביקורת\ייעוץ מקצועי על המוזיאון וניהולו) להציב בתערוכה כל טנק סורי שנפגע במלחמה. לעיתים תמצא בטנקים תועלת רבה יותר בשטחי אש - גם אם פגיעה בהם אינה תורמת לשימור ההיסטוריה.

המטוס משומר (ועל טיב השימור, כאמור - ניתן להתווכח), ומהווה השראה לטייסים ואנשי הבסיס - ומשמש לאתר המועדף לביצוע צילומי מחזור של היחידות שבבסיס או לתיעוד המבקרים שבו - ובמידה מסויימת - הוא מהווה אחד מסמלי הבסיס. בכך מביא המטוס, במיקומו הנוכחי, תועלת רבה יותר מעוד פריט מוזיאלי בחצרים - ולי זה בהחלט מספיק.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 23-06-2008 בשעה 09:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 23-06-2008, 15:00
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בעד העברה למוזאון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי tal44 שמתחילה ב "שאלה לגבי- מיג-15 בחצור"

אין ספק שמקומו של המיג הזה במוזאון. אמנם מקובל ורצוי להפוך מטוסים ישנים ל"שומרי שער" ומיני אנדרטאות מן הטעמים שפורטו כאן, ואין שום סיבה להעביר כל מטוס ישן למוזאון.
יחד עם זאת, יש לזהות את המקרים בהם מטוס ראוי לשימור ברמה גבוהה יותר. במקרה זה מדובר במטוס נדיר יחסית והפלתו היא חלק ממורשת הקרב המוקדמת של חיל האויר. כמו כן, העובדה שחלקים ממנו קבורים באדמת גינה המושקית באופן תדיר לבטח אינה תורמות לשימורו. עובדות אלו לבד עושות אותו ראוי להעברה למוזאון.
אותו דבר נכון לגבי הסקייהוק B שסולו הזכיר. עצם היותו דגם ייחודי ונדיר מאוד במחוזותינו הופך אותו לראוי לתצוגה מוזאלית - למשל כחלק מליין סוגי העיט ששירתו בח"א.
באותו הקשר ראוי להזכיר כי ה"סכין" של המוזאון ישב לאורך שנים על עמוד בחצור מול מבני הטייסת והבסיס סירב להעבירו למוזאון למרות חשיבותו ההיסטורית האדירה ולמרות התדרדרותו הבולטת.

הבעיה היא כמובן שלא בטוח שבמצבו הנוכחי מוזיאון ח"א יהיה מסוגל לבצע את הפעולות השימוריות הנדרשות על המיג של חצור במידה והוא יגיע אליו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 23-06-2008, 16:06
צלמית המשתמש של jetman_1
  jetman_1 jetman_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.04
הודעות: 158
כן להשאיר בחצור
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "בעד העברה למוזאון"

זכותם של אנשי הבסיס למזכרת ולמורשת קרב אינה פחותה מזכותו של אזרח לראות את המטוס במוזאון. מקובל ביותר בכל העולם לשמר מטוסים ששרתו בבסיס כ- gate guard, ואם זה מטוס שהופל ע"י טייס מהבסיס - עוד יותר טוב.
כפי שנכתב, מי שבאמת רוצה לראות את המטוס , יכול כנראה לראותו בימי העצמאות.
פעם חשבתי שטרנר עשה דבר גדול כשאסף מטוסים מכל הבסיסים והקים את המוזאון, היום לא בטוח שזה היה נכון, לאור ההזנחה.
חוץ מזה, המיג קבור באדמה, אולי אפילו בבטון, ולא נראה לי שיצא ממנו מוצג מוזאוני. בודאי אף אחד במוזאון לא ישקיע את מה שצריך כדי לשפץ אותו.
יסע לו טרנר למזרח אירופה, יתן סקיהוק ויקח מיג-15, ובא לציון גואל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 23-06-2008, 17:49
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מיג 15 במוזיאון
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי tal44 שמתחילה ב "במוזיאון בחצרים יש מיג- 15..."

היה במצב טיסה... קורקע לאחר שח"א לא הסכים לממן במצב טיסה - מטוס אויב.

באשר למימון המוזיאון - אני בטוח שניתן להרים את הפרוייקט, ולאמץ למשל את המודל ההולנדי ובו כל קצין טכני מעביר את שנתו האחרונה במוזיאון בשימור מורשת החייל.

במבט ראשון זה אולי נראה מופרך - אבל אם נחשוב שנייה על כך שניתן ליצור לקצונה הטכנית מסלול דומה לזה של צוות האוויר - הנדרשים להשקיע שנה בעשייה למען החייל עצמו - זה כבר מקבל פרופורציות אחרות.

באשר להדרכה - לדעתי ניתן להוציא אותה מסד"כ החיילים - למרות שניתן לגייס לתפקיד אנשים בעלי ידע ומתנדבים שבאמת מרגישים שזה תפקיד בעל ערך (איך זה פועל בלטרון?).

מעבר לכך - הכנסת קצינים ל"שנת שרות" במוזיאון - תשפר את המצב מאחר שבתקופת שרות קצרה יש מוטיבציה לעשות דברים שניכרים בשטח, ולא רק דברים שניכרים בפז"מ ובשכר.

מעל לכל אלה - הרעה העיקרית במוזיאון היא היעדר מבנה קבע סגור. הקמת הביניין תאפשר שימור המוצגים והשקעת סכומים קטנים יותר בצביעה מחודשת של המטוסים כתוצאה מבלייה ומזג אוויר. הסכומים שיתפנו - יאפשרו הצגת המטוסים בקונטקסט - כלומר בדיורמות ובתערוכות.

כשזה יקרה - גם יגדל מספר המבקרים, ואלו כנראה יחזרו כדי לראות את ההתפתחות - ולא על מנת להספיד.

...ואולי עדיף להעביר את המוזיאון אל שדה תימן. שם יש שרידים לשדה בריטי (היסטורי אמיתי ולא משוחזר) פוטנציאל קרקעי לפיתוח ושדה שבו ניתן לקיים ארועים תעופתיים. ומצד שני - גם סביבה שאינה מגבילה את הביקור או הצילום בשל קרבה למתקנים צבאיים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 23-06-2008, 20:41
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מיג 15 במוזיאון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia

...ואולי עדיף להעביר את המוזיאון אל שדה תימן. שם יש שרידים לשדה בריטי (היסטורי אמיתי ולא משוחזר) פוטנציאל קרקעי לפיתוח ושדה שבו ניתן לקיים ארועים תעופתיים. ומצד שני - גם סביבה שאינה מגבילה את הביקור או הצילום בשל קרבה למתקנים צבאיים.


אני יודע שאני עלול לעורר עלי את חמתם של יושבי הדרום, אבל אם רוצים להעביר את המוזיאון לאתר אטרקטיבי באמת, אני חושב שצריך לעשות זאת להרצליה. כבר שנים מדברים על סגירתו של שדה התעופה הישן, שאמנם אינו שדה בריטי היסטורי, אך בכל זאת היה בסיס של חיל האויר במלחמת העצמאות. בסמוך גם עמד במשך תקופה ארוכה בית הספר לנ"מ. מדובר במיקום פנטנסטי שימשוך הרבה הרבה יותר אנשים מאשר כל אתר דרומי. התחבורה אליו הרבה יותר פשוטה והוא גם קרוב לבית חיל האויר.
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 23-06-2008, 22:15
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני מסכים בדבר אחד
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia] ...ואולי..."

שבית חיל האוויר כנראה שלא היה צריך לקום בהרצליה אלא בצמוד למוזיאון חיל האוויר.

אין לי מושג מה היו השיקולים בהעדפת הרצליה, ואולי זאת היתה עיסקת חליפין בתמורה לקרקע של ביסנ"מ, וכנאה שהיו שיקולים ואפילו משכנעים...

מצד שני - מיקום המוזיאון בהרצליה - בעייתי מאחר שלא ניתן לקיים שם ארועים תעופתיים. גם המעט שעוד טס שם - מעורר צעקות של השכנים...

מסיבה זו הצעתי את שדה תימן.
  • יש לו רלוונטיות היסטורית
  • יש לו מסלול צמוד ושטח שניתן לקיים בו מפגנים
  • פוטנציאל הפיתוח הוא כמעט ובלתי מוגבל
  • מתאים לתוכניות הפיתוח של הנגב
  • תואם את חזונו של בן גוריון להפרחת הנגב
  • תואם את מדיניות חיל האוויר למעבר לנגב
  • קרוב לחצרים ולצירי תנועה ותובלות לוגיסטיות
  • מאפשר יצירת ממשק עם פעילות תעופתית אזרחית - כגון צניחה, דאיה, תעופה חקלאית, אז"מים ממ"גים ולימוד טיסה - ובכך גם מהווה פוטנציאל להקמת מוזיאון אזרחי מקביל (למרות המגמה להקים כזה ברשל"צ).
באשר למימון הקמת המבנה - אני סבור, למרות שאין לי שמץ ניסיון בתחום, שניתן לגייס את המשאבים מקרב גורמים שונים בעלי עיניין - משרד התיירות, מנהלת הנגב, מפעל הפיס, תעשיות בטחוניות שונות, חברות תעופה, חיל האוויר ועוד.

אם תוסיפו לזה פעילות תעופתית שמתקיימת שם ממילא - כגון אוירועייט, אוירוע, ושכאלה - הרי שהחזון להפוך את האתר לאושקוש ישראלי - נראה פתאום הזוי פחות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 24-06-2008, 00:20
  tal44 tal44 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.06.08
הודעות: 149
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי a_tell שמתחילה ב "ברור. בשדה תימן יש מספיק..."

מה שמדובר פה- מעבר מוזיאון חיל- האוויר לשדה תימן (או לפי אחת התגובות פה- להרצליה) או לכל מקום אחר- לא נראה לי מציאותי.
במיקום של חצרים, במיקום של המוזיאון, השקיעו הרבה (וחבל שהפסיקו להשקיע, במיוחד בשימור המוצגים) ובנו שם אפילו מגדל פיקוח שככל הידוע לי, משמש כקישוט.

לא נראה לי שביום אחד, יחליטו להעמיס את כל המטוסים והמסוקים במוזיאון על משאיות ו"לעבור דירה".
בכלל- מעניין כמה משאיות יצתרכו בשביל מטוסי הסטרטקרוזר והבואינג-707.
(אם יפרקו אותם בכדי להעמיס אותם על משאיות- באמת נראה לכם שירכיבו אותם בחזרה?
איך שהמטוסים נראים עכשיו במוזיאון- זקוקים כבר להרכבה וצביעה מחדש).

בנוסף,
בחגים, מביאים למוזיאון את כל המטוסים המתקדמים של החיל לתצוגה מול קהל במוזיאון.
אם נגיד ויעבירו את המוזיאון להרצליה או לשדה תימן, איכן המטוסים ינחתו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 24-06-2008, 21:39
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "זה לכבוד מסדר הכנפיים של יום חמישי"

יש מי שחוזה, יש מי שהוזה, ויש מי שפוסל כל דבר.

זאת לא חוכמה גדולה.

וכמו שכבר כתבתי באשכול אחר - אני מת לדעת מה ההצעה שלך.

אגב - הרעיון להפוך את שדה תימן למעין "שמורת טבע אווירית" דווקא לא שלי. הרעיון המקורי (הזוי משהו לטעמי) הוא להפוך לשמורה כזו את כל המרחב שבין המוזיאון לשדה תימן, ולהפוך אותו לחווית טיול היסטורית.

בסנט ג'ין ועוד כמה אתרים אחרים - בהחלט יש בסיס היסטורי שעשוי להצדיק את הקמת המוזיאון (למשל מסעדות - כדי שיקבלו דרוג של מישלן - צריכות לקום במבנה היסטורי) - אבל לוגיסטית זה יהיה מסובך הרבה יותר, ובכל אופן - אין שם שדה כשיר לטיסה או למופעי תעופה.

כאמור - במקום לקטול - תעלה הצעה נגדית.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:27

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר