בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי yakir1111 שמתחילה ב "כדי ליסוע בכביש תצטרך מספר..."
אהלן BIG BOZ
אז ככה,ליסוע על אופנוע שטח בכביש זה חוקי למהדרין,אך תלוי באיזה אופנוע שטח...
קודם כל על הכלי צריך להיות מספר,טסט,וביטוח (שד"א המחיר שלו הוא 4200 היום)
דבר נוסף הכלי צריך להיות מעל 50 סמ"ק כי יש כבישים שאסור לכלי 50 סמ"ק לעלות עליהם
אתם קצת התבלבלתם עם הדיון,
לטרקטורון בעל ביטוח,טסט,קשת התהפכות,לוחית רישוי,ומדבקה שעליה רשום "עד 40 קמ"ש"
מותר לעלות על כבישי קיבוצים ומושבים
אופנוע שאינו מורשה לעלות לכביש,הוא אופנוע שהוא בכלל לא חוקי והוא נקרא אופנוע "מוטוקרוס"
כלומר אופנוע שמיועד למסלול ולתחרויות בחו"ל,מפני שבארץ עדיין לא אושר החוק המוטורי וכל הכלים האלו הם אינם חוקיים
ללא תקינה,ללא רישוי,ללא ביטוח,וללא תשלום מכס,כלומר הם מוברחים
היום רב אופנועי השטח הם מוטוקרוס,
אם כבר התחלתי להסביר אז אני אתן יידע כללי על המוטוקרוס כדי שלא יהיו עוד משתמשים שיחשבו שאופנוע שטח לא חוקי על הכביש
אופנועי המוטוקרוס הם כמו שכבר אמרתי אופנועים שמיועדים למסלול,אופנועים בעלי עוצמה בלתי נתפסת
הודות למנועי ה2 פעימות שלהם(ברובם)
באופנועים הללו מוהלים בדלק שמן מנוע,כדי לשמן את המכלולים הפנימיים(כמו כל מנועי 2 הפעימות כנ"ל לגבי טרקטורוני 2 פעימות)
מה שאומר שאין לו מיכל שמן
באופנועים הללו עושים בין 40-90 שעות רינגים(תלוי בסוג האופנוע ורמת המאמץ שהוא עבד)
סיבה נוספת לעוצמה שלהם היא השילדה הקלה שלהם,המנוע לא מתאמץ על מסה כבדה וזה בא לידי ביטוי בכוח של האופנוע
מלבד רינגים האופנוע פשוט "טוחן"את הבוכנה(היחידה) שלו
ואת מיסבי הקראנק
כיום יש מבחר נפחי מנוע למוטוקרוס
מתחיל מ50 סמ"ק ומטה קטגוריית "מיני בייק"
ממשיך לקטגוריית 85 סמ"ק
(הדגם שבתמונה נקרא YZ85 של ימאהה)
כמובן שיש גם 110 סמ"ק שנכללים בקטגוריית המיני בייק אבל הם לא נפוצים כ"כ
נעבור לקטגוריית ה125 שאלו כבר כלים של תחרויות בעלי כוח שקשה מאוד למצות
(הדגם שבתמונה נקרא CR 125 של הונדה)
קטגוריית 250 הם של המקצוענים ואלו כלים שרק בעלי נסיון רב יכולים למצות אותם
(הדגם שבתמונה נקרא KX 250 של קוואסקי)
ועכשיו הגענו לחלק העיקרי,מכונות ההרג המושלמות שאני מסתכל על מי שרוכב עליהם בתור "מטורף"
קטגוריית ה450, יש המון כאלו בארץ אבל מעטים אם לא בודדים האנשים שמצליחים למצות את הכלי הזה,
פשוט טירוף...
(הדגם שבתמונה נקרא YZ 450 של ימאהה)
סירטון הדרכה להחלפת רינגים באופנוע מוטוקרוס מסוג "YZ"
סתם ליידע כללי שאתם נתקלים בדגם שבסופו F כלומר שהוא 4 פעימות
עדיין חיה רעה,יותר מתאים לאינדרו מאשר ה2 פעימות,
כדי לזהות מוטוקרוס שימו לב שאין לו צמת חשמל כלומר,אורות,אור ברקס,וכו',למרות שזו לא האינדקציה הטובה ביותר אבל זאת ההתחלה של זיהוי מוטוקרוס,
בתמונות הכלים נראים זהים לחלוטיין אבל במציאות השינויים בהם זה הגדול של האופנוע,
מקווה שהצלחתי לעניין אתכם,(השקעתי שעה של הסבר ..) ולמדתם מס' דברים על העולם היפייפה הזה,
אני בענף הזה מס' שנים (טרקטורנים ואופנועים) ופשוט נהנה מכל רגע
לילה טוב לכולם!
נערך לאחרונה ע"י naor_saada בתאריך 14-08-2008 בשעה 00:34.
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי yakir1111 שמתחילה ב "ספציפית לאופנוע לא מצאתי, אבל..."
באחריות...
אף פעם לא יצא לך לראות אופנוע שטח נוסע על הכביש?
אני לא מבין על מה אתם מתקשים,
במונעים של קטנועים עד כמה שידוע לי לא מוהלים שמן(לא מבין בכלל בקטנועים,סליחה מראש)אל תתפסו אותי במילה
מהילת שמן בדלק היא בטרקטורונים ובאופנועי מוטוקרוס,בדוק!!(מניסיון העבר)
כמו שאמרתי כדי לשמן את המכלולים הפנימיים,
לגבי חציית כבישים זה טרקטורון שהוא מסודר חוקית(טסט,ביטוח קשת רישינות)מותר לו לחצות כביש,או לחלופין לעלות לנסיעה של עד 300 מטר כדי שימצא מקום לחצות את הכביש.
יקיר אל דאגה כל מה שאני רושם זה לא דברים מצוצים מהאצבע,אני מקרוב לצלחת הזו ואני מעודכן מאוד בחוקים הללו,
אתם יכולים להיות רגועים לגבי מה שאני רושם,
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי yakir1111 שמתחילה ב "[QUOTE=naor_saada]חס וחלילה..."
שמח שעניינתי עוד כמה אנשים בנושא, שאלתי את השאלה כי אני מעוניין לרכוש אופנוע שישמש אותי גם בין הערים גם בעיר כמובן וגם בשטח( לא תחרויות ומסלולים, לטבע) , אני הבנתי ש125 סמ"ק יספיק, הבעיה היא המחיר של האופנועים בנפחים האלו יחסית יקרים אז התחלתי לחשוב על 50 סמ"ק גם כן בתור אופצייה בגלל המחיר מה שכן שמתי לב שה125 מוטוקרוס יחסית זולים לדו שימושי, עכשיו השאלה היא ככה:
מה הם אופנועי ה125 הדו שימושיים המומלצים והלא יקרים?
והאם כדאי לקחת למטרות שציינתי למעלה את ה50 סמ"ק? כמה קילומטר ניתן לנסוע ב50 סמ"ק ללא עצירה בלי להזיק למנוע ? ומהם המומלצים שבקטגוריה הזאת?
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי BIG BOZ שמתחילה ב "שמח שעניינתי עוד כמה אנשים..."
יקיר-אופנועי שטח בלי לוחית רישוי אלו אופנועי מוטוקרוס,ואסור להם בכלל לשהות בארץ שלנו
BIG BOZ-כמו שרשמתי למעלה,אם תיקח אופנוע 50 סמ"ק אתה תהיה מוגבל בנסיעה על הכביש,יש כבישים שאסור לו לעלות עליהם
חוץ מזה שזה אופנוע שתמצה אותו מהר,
באופנועי 125 סמ"ק אתה יכול למצוא YAMAHA XT 125 ישנים יותר במחירים סבירים
תשתף אותי מה התקציב שלך ואני יעזור לך...
בנוסף תן לי פרטים על הגובה שלך,משקל גופך,וגילך שההצעה שלי תהיה מתאימה לך ולא יצא מצב שאתה לא נהנה מהאופנוע
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי naor_saada שמתחילה ב "יקיר-אופנועי שטח בלי לוחית..."
התקציב פחות משמעותי בענייני היות ואני יקנה כנרא יד שניה מה שאני רוצנ לדעת זה מה הם המומלצים בקטגורייה של ה50 סמ"ק ומהם המומלצים בקטגורייה של ה125 סמ"ק לפי סדר יורד מהכי מומלץ לפחות
משקל גוף מתאים לכל אופנוע, אני ישאל אחרת אם אני רוצה להגיע מתל אביב לבני ברק באופנוע 50 סמ"ק אפשר? מה צריך לעשות ? והאם צריך לעצור בדרך?
ואחרי איזה שנה כבר לא מומלץ לקנות אופנוע? זהו תודה לעונים
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי BIG BOZ שמתחילה ב "התקציב פחות משמעותי בענייני..."
מה זאת אומרת התקציב פחות חשוב בעיינך?
תשמע אני לא רוצה להשמע מתנשא,אבל המון אנשים פנו ופונים אליי לקבל ייעוץ לגבי קנייה של טרקטורונים ואופנועים
אם שאלתי אותך את השאלות האלו זה כי אני יודע לאן אני חותר,אם אתה במשקל של מעל 80 ק"ג ומעל גובה של מטר 75 בערך
שכח מכל אופנועי ה50 סמ"ק בקטגוריית דו שימושי
כמו שאמרתי לך לפני זה יש חוק לגבי 50 סמ"ק אני לא יודע בדיוק על אלו כבישים אבל יש כאלו שאסור לו לנוע עליהם
תברר זאת,
שאתה אומר שהתקציב לא משנה לך אתה צריך לדעת שיש למשל אופנוע 125 חוקי לגמרי שהמחיר שלו נע בין 60 ל70 אלף
בא לך ללכת על כזה כלי?
תענה לי על השאלות שלי ואני יעזור לך ללכת על הכלי שאתה תהנה ממנו הכי הרבה
לגבי השאלה השנייה של צריך לעצור בדרך
אז יש גם אופנועים עם מנוע 400 סמ"ק שצריכים לעצור בדרך
וזה בגלל שאין להם מערכת מים (כלומר רדיאטור,משאבת מים,טרמוסטט וכו')
והקירור שלהם הוא קירור אוויר(המנוע מתקרר מאוויר הנסיעה)
בימים חמים חייב לעצור כל כמה זמן בצד ולתת לכלי לנוח
לכן אם אתה רוצה פחות בעיות לך על כלי עם קירור מים
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי BIG BOZ שמתחילה ב "הגובה שלי 175 ומשקל 70 קילו--..."
קודם כל זה קשור מאוד המשקל והגובה
כי אם תרכב פעם על DT אתה תפסיק לחשוב שזה "אופנוע שטח" אמיתי
כל אדם בעל משקל כבד שיסע עליו הכלי לא יסחב פשוט
אז שוב אני יגיד הפיתרון שלך DR 350 יענה על כל הדרישות שלך