16-08-2008, 22:15
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,176
|
|
ראשית - תגובה לסייפה של דברי עידו לעיל: הנושא של רק"מ לא מאוייש עלה מספר פעמים ברמה התפיסתית וברמת התו"ל, בארץ, למשל במערכות, שם כונה מבנה היחידה הבסיסית כטנק עם "גורים". לגבי ביצועים בשטח בנוי: זה הרבה פחות מרשים אותי, היות ושטח בנוי, מטבע בריאתו, בנוי בצורה מאורגנת למדי - רחובות, בניינים מסודרים לארכם, קירות אנכיים, ושפע של עצמים קלים לזיהוי. ההתמצאות בסביבה זו היא קלה מאד מבחינת אלגוריתמים וניווט עצמאי. האתגר האמיתי הוא רכב שיפעל בשטח פתוח, ובתנאי עבירות של בן אדם. זה אתגר של ממש, כי אנשים הולכים אפילו למקומות שעז הרים תקבל בו פיק ברכיים! בינתיים אסתפק בכלי שינווט בנוף הלא מסובך של המזרח התיכון, לפני שאני שולח אותו להונדורס או לבהוטן.
שנית: אם רוצים לפתח דיון מעמיק, בעוד שהתחום עדיין לא התגבש, הייתי מחלק את הנושא לנושאי משנה, וזאת רק לאחר החלטה אם אני רוצה בכלל לתת נשק לגולם:- מה הדרישה הבסיסית של הצרכן (זרוע היבשה, ו/או ח"א) מכלי לא מאוייש אוטונומי מלא או אוטונומי למחצה, בהתחשב בתכונותיו היחודיות. בעברית פשוטה: למה אני צריך את זה?
- סוגיית העלות/יעילות: מחיר למערכת כוללת, מחיר לתחזוקה ושידרוג, מחיר לאבדן (רגיל, או כלי מתכלה?)
- מהי הפלטפורמה הבסיסית הטובה ביותר, ומהן החלופות השונות לציודה וזיוודה, כמובן בגישה מודולארית ככל האפשר.
- מהן מערכות השו"ב בכל קונפיגורציה: אוטונומי לחלוטין, MAN IN THE LOOP, או נשלט מרחוק.
- חימוש.
- חיישנים - לפי ייעוד.
- לאחר הסכמה על עקרונות "עירומים" אפשר לגשת למכניקה:
- 1. רכב אופני, זחלי, מהלך, אחר.
- 2. מקור אנרגיה: מנוע שריפה פנימית, טורבינה, תא דלק, מצבר, אחר.
- 3. שריון - כן, לא, חלקי?
- 4. מסוק קונבנציונאלי, רוטור בשרוול, רוטור ניתן להטייה, טורבינה ניתנת להטייה?
ואלה רק מקצת מהלבטים העולים בדעתי. אני בטוח שיש ויהיו עוד הרבה שאלות, ולא לכולן יש כיות תשובות.
נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 16-08-2008 בשעה 22:24.
|