על פי BBC, הצוללת הבריטית אוניית הוד מלכותה Astute (דומני שהיא הראשונה מבין דגם חדש שנכנס עכשיו לשירות) פגעה בקרקע ונראה שהיא תקועה בין סלעים.
משרד ההגנה הבריטי ממהר להבהיר שאין זו "תקרית גרעינית"
The Royal Navy's newest and largest attack submarine HMS Astute has got into difficulty off Skye, the Ministry of Defence (MoD) has confirmed.
An eye-witness said the sub - described as the stealthiest ever built in the UK - appeared to have grounded on rocks.
הצוללת הגרעינית החדישה ביותר של הצי הבריטי עלתה בשוגג על החוף הסקוטי, אך משרד הביטחון בלונדון מיהר להרגיע את החוששים: הצוללת לא נפגעה ואין אינדיקציה לפגיעה סביבתית
שהשבוע ניצלה מסכין הקיצוצים והממשלה הבריטית אישרה רכישה של 7 מהדגם הזה (אשכול על כך כאן).
כששמעתי על כך, חשבתי שהיא פגעה בקרקע הים במהלך צלילה, עכשיו מסתבר שהיא כמעט וטיפסה על החוף וזה דבר מאד מוזר, איפה כל מערכות ההתראה של הצוללת הכי חדישה ומתקדמת בצי הבריטי? מי נירדם שם? מישהו הולך לחטוף...
אגב, זו לא הצוללת הראשונה שמגיעה למצב הזה ליד האי Skye - בשנת 2002 הצוללת HMS Trafalgar בזמן שהיתה בפעילות אימון קצינים חדשים פגעה בחוזקה בקרקע אגב צלילה וניגרם לה נזק של 5 מיליון פאונד.
[מקור]
ה Astute תקועה ליד החוף, בהמשך היום ניגררה למים עמוקים
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב "מה מקור ה-"עשן" הנפלט מהצוללת ?"
אני מנחש (ובוודאי יתקנו אותי המבינים) שמה שאנחנו רואים זה קיטור, לא עשן. עד כמה שידיעתי הצנועה מגעת, צוללות גרעיניות עושות שימוש בטורבינות מונעות קיטור... יכול להיות שכשהיא על פני השטח היא פולטת את הקיטור בצורה כזו...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "אני מנחש (ובוודאי יתקנו אותי..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
אני מנחש (ובוודאי יתקנו אותי המבינים) שמה שאנחנו רואים זה קיטור, לא עשן. עד כמה שידיעתי הצנועה מגעת, צוללות גרעיניות עושות שימוש בטורבינות מונעות קיטור... יכול להיות שכשהיא על פני השטח היא פולטת את הקיטור בצורה כזו...
התקשורת הבריטית מדווחת על ירי בתוך הצוללת הגרעינית בזמן שעגנה בנמל סאות'המפטון.
כניראה מדובר באירוע פלילי, יש הרוג אחד ופצוע קשה כתבה
אם היינו מאמינים באמונות תפלות היינו אומרים שהמזל של הצוללת הזו לא משהו
נקווה שאצל אחותה ה HMS Ambush שהושקה בינואר האחרון ונימצאת כעת בניסויים ימיים יהיה טוב יותר
אל נא תשווה בין סטיל בתקופת הסוטול בסיני, לצוללת גרעינית סופר דופר מתוחכמת
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי yosi1650 שמתחילה ב "לא מזכיר את הסטיל שעלה לטייל..."
עם צוות של אנשים פיכחים וצלולים רוב הזמן ומערכות שנועדו למנוע בדיוק את התסריט הזה.
תקרית מוזרה בלשון המעטה. ירי אקדחים בתוך צוללת גרעינית? ירי שמוביל לעליה על החוף?
הוליווד חשבה על זה כבר,אמנם, אבל עם צוות של אמריקנים וקברניט סוף העולם מחופף.
סרט מרתק ששודר ב BBC וזמין לצפיה ב YOUTUBE. הסרט מלווה את השנה האחרונה לבניית ה HMS ASTUTE בתוככי האנגר עצום מימדים במספנת BAE בבארו ובמבדוק הצמוד אליו. ראיונות עם מנהלי המספנה, טכנאים, מהנדסים, מתכננים ואנשי צוות, הסוקרים רכיבים שונים ומסיירים ברחבי הצוללת במקומות כגון חדר הסונר, חדר השרתים, מי"ק, חללי המגורים, חדרי אוכל, מטבח, הכל סגור עם בניילונים. כמו מקבילתה האמריקנית (ה USS VIRGINIA ראו מטה), גם ה ASTUTE נבנית בצורה מודולרית – בונים את חלקי הגוף השונים, מחברים אותם לחלקים גדולים יותר ואז "מחליקים" לתוכם את המודולות השונות, על כל הציוד והאבזור. הסרט הזה הוא יותר דוקומנטרי באופיו מהשני ויורד לפרטי פרטים כגון הסקירה המטלורגית שעוברים התפרים אחרי ריתוך חלקי הצוללת זה לזה, חיווט האינטרקום בחדרו של הקפטן וכו, טעינת כלי הנשק, דיונים של האדמירלהאחראי על רכש הצוללות במשהב"ט הבריטי עם מנהלי המספנה טרם מסירת הצוללת (באיחור של 4 שנים...), הקפטן בהכנות אחרונות להפלגה מהמספנות לים הפתוח. הצנזור הבריטי אמנם הסתיר חלקים שונים פה ושם ועדיין החשיפה היא אדירה.
הגדרה יפה של האדמירל - "זה שעון שוויצרי במשקל 7000 טון..."
סרט מרשים ששודר ב NGTV ומתאר את תהליך תכנון ובניית צוללת התקיפה הגרעינית ה USS VIGINIA כחלק מהפקת לקחי ה USS SEA WOLF שקדמה לה ובכלל זאת התכנון ממוחשב, כיפוף פלטות הפלדה לצילינדרים היוצרים את גוף הצוללת, מתקון תאי האחסון לציוד סילס בדופן גשר הפיקוד העילי (או סנפיר או צריח או איך שלא קוראים לזה), העדר פריסקופ (שהוחלף בתרני חיישנים, המשדרים חוזי מסוגים שונים לכל עמדות המי"ק), המעטפת המיוחדת של המדחף (להפחתת החתימה האקוסטית שלו, משהו שאפשר לראות גם ב HM ASTUTE ,אימון הצוות, ה ALFA TRIALS ועוד. ניכרים הבדלים גדולים בתכנון ובמבנה הצוללות למרות הדוחק הדומה – האמריקנית נראית קונבציונלית למדי אבל הבריטית קצרה בהרבה, קומפקטית יותר, מיקום הסנפירים הקדמיים שונה לגמרי, גשר הפיקוד פחוס ומזכיר יותר את אלו של הצוללות הרוסיות ועוד.
עוד תאונה עם נזק לצוללות ה Astute
הצוללת HMS Ambush התנגשה אתמול בספינת סוחר, היא היתה במצב צלילה במסגרת תרגיל.
ע"פ הודעת הצי הבריטי נגרם לה נזק בחלק העליון אך הכור הגרעיני ואנשי הצוות לא נפגעו.
חזרה לנמל גיברלטר, הוקמה וועדת חקירה. https://www.gov.uk/government/news/...nt-20-july-2016
תמונות של הצוללת בנמל גיברלטר שהתפרסמו בתקשורת הבריטית
בתמונה שהבאת ניתן לראות כי עקב 'התנגשות הלחיכה' הזו
נגרם נזק לראש המבנה האנכי, שמעל גוף הצוללת.
1. כיצד נקרא מבנה זה? האם זהו ה"גשר" של הצוללת או
שהמונח "גשר" מתאר רק את העמדה הפתוחה בראש המבנה?
(הבנתי שבצוללות אמריקאיות נקרא המבנה הזה "Sail" ואילו
בצוללות בריטיות הוא נקרא "Fin".)
2. האם בזמן צלילה המבנה הנ"ל אטום כולו למים ומלא אוויר, בדומה
ל'גוף הלחץ' של הצוללת, או שבבסיסו של אותו מבנה יש איזו דלת
אטימה, הננעלת בזמן צלילה ואז כל חלל המבנה מתמלא מים?
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר
כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.
אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.
בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.
אני מניח שה"ENGINE ROOM" הוא החלל שבו
נמצא מנוע הדלק (מנוע נושם אוויר) המסובב
את המחולל (הגנרטור) היוצר חשמל וטוען את
המצברים.
ה"MOTOR ROOM" הוא החלל שבו נמצא המנוע
החשמלי, ה'מושך' חשמל מהמצברים ומסובב את ציר המדחף.
נשמע לי סביר שיש אפשרות טכנית לסובב את ציר המדחף
גם ישירות על-ידי מנוע הדלק, במידת הצורך.
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר
כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.
אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.
בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי שבריר שניה שמתחילה ב "אני מניח שה"ENGINE ROOM" הוא..."
זו צוללת גרעינית, לא דיזל חשמל.
ה Engine room או ה Reactor section הוא החלל בו נמצא הכור הגרעיני ומערכת הקירור שלו.
ה Motor room הוא החלל בו נמצאת טורבינה או גנרטור דיזל (להספקת חשמל כשהצוללת בעגינה), הגיר ומערכת הג'ט.
הצוללת הזו מונעת ע"י מערכת סילון מים (Water Jet) ולא ע"י פרופלור.
הסכימה בהודעה הקודמת היא לא של ה Astute אלא של הטרפלגר, אבל זה אותו עיקרון
אני חושב שהשאלה של הגולש boltik התייחסה לשרטוט הצוללת הראשון(ל"ת)
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[font=Arial]זו צוללת גרעינית,..."
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר
כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.
אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.
בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.
נערך לאחרונה ע"י שבריר שניה בתאריך 21-07-2016 בשעה 17:36.
אם אני מבין נכון את השרטוט שהבאת, אז במבנה
המתואר בו כל מבנה "הגשר" איננו חלק מגוף הלחץ.
(הדפנות החיצוניות והמחיצות הפנימיות כולן ישרות, ללא
מבנה גלילי המקיף אותן)
אם כך, במבנה המתואר בשרטוט, כאשר הצוללת יורדת מתחת
לפני המים מבנה "הגשר" מתמלא כולו מים
(משום שאחרת הוא ימעך בצלילה)?
אם כן, כיצד תרני הפריסקופ, המכ"ם וכו', על שלל האלקט'
והמבנה המכני העדינים שבהם, אינם נפגעים במהלך
הצלילה עקב הפרשי לחץ והחשיפה למי ים?
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר
כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.
אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.
בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.
נערך לאחרונה ע"י שבריר שניה בתאריך 21-07-2016 בשעה 17:17.
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי שבריר שניה שמתחילה ב "שלום שוב (מתנצל על הטעות :) )"
המעטפת החיצונית (outer hull) של הצוללת (כולל מעטפת גשר הפיקוד) אטומה למים וחזקה דיה למנוע קריסה גם בעומק הצלילה המקסימלי של הצוללת, יש בה מחיצות רבות.
לאורך הצוללת עובר תא הלחץ (pressure hull) שהוא חזק הרבה יותר (יכול לעמוד גם בפיצוצים מסויימים) אבל גם מדוחס בכדי שבני אדם יוכלו לחיות בו.
הצוללת HMS Ambush התנגשה אתמול בספינת סוחר, היא היתה במצב צלילה במסגרת תרגיל.
מעניין אם הם רשלנים או פסיכים... מה הערך המבצעי של התקרבות כזו למטרה?
מן הסתם המפקד בדק את יכולת התמרון של הכלי (או שלא היה לו מושג..); מתי צריך תמרון עדין כזה?
יכולות להיות הרבה סיבות - רשלנות, תקלה טכנית בחיישני הקירבה, חישובים לא נכונים וכו'
בשנים האחרונות צוללות הצי הבריטי היו מעורבות בלא מעט תקריות כאלה.
ע"פ המפורסם היא היתה במהלך תרגיל, לכאורה אין לה שום סיבה להתקרב לספינת סוחר אזרחית.
מאחר וזו צוללת תקיפה אז ההשערה שלי שהיא ניסתה להשתמש בספינת הסוחר ככובע על מנת שתוכל להתגנב בלי שירגישו.
בתמרון הזה צוללות נצמדות ככל שניתן לתחתית ספינות תמימות וע"י כך החתימה שלהן נעלמת לגמרי בחתימת הספינה וברעשי הקוויטציה של מדחפי הספינה.
הסכנה היא שבמרווח בין הצוללת לחלק האחורי של ספינה בגלל אפקט הקוויטציה של הפרופלורים נוצר תת לחץ שגורם ליניקה מעלה של הצוללת
זאת שאלה קצת נאיבית, לטעמי. מאחר ולאף אחד אין מושג על מה ואיך התאמנה הצוללת ייתכן ומדובר בתמרון "כובע" פשוט כמו שכתב FANG או תמרון מסווג אחר - לצורך העניין ההיפותטי, הצמדת אמצעי כלשהוא לגוף הספינה.