לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-09-2008, 21:18
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
מעקב אחרי לוויינים - באמצעות GE

מי שמעוניין לראות בזמן אמת הדמיות של הלוויינים השונים המקיפים את כדור הארץ יכול לעשות כן באמצעות יישום שפותח על ידי חברת AGI עבור GE.
With the recent discussion of the ISS having to dodge some space junk, many people's attention has once again focused on the amount of stuff in orbit around our planet. What many people don't know is that USSTRATCOM tracks and publishes a list of over 13,000 objects that they currently monitor, including active/retired satellites and debris. This data is meaningless to most people, but thanks to Analytical Graphics, it has now been made accessible free of charge to anyone with a copy of Google Earth. By grabbing the KMZ, you can not only view all objects tracked in real-time, but you can also click on them to get more information on the specific satellite, including viewing its orbit trajectory. It's an excellent educational tool for the space-curious.
Download the AGI Satellite Database for Google Earth
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 07-09-2008, 22:09
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי עופר123 שמתחילה ב "אולי מישהו יכול לענות על השאלה ששאלתי מקודם בבקשה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עופר123
ככל הידוע לי, לווינים יכולים לשנות את מסלולם. .


ככל הידוע לי, רוב הלוויינים אינם משנים את מסלולם. כוונתך בשינוי מסלול היא שינוי האינקלינציה של הלוויין (הזוותי בין מסלולו לקו המשווה של כדור הארץ). שינויי אינקלינציה אינם פשוטים, וברוב מוחלט של המקרים בזבזניים מאוד בדלק - כלומר משפיעים לרעה על אורך חיי הלוויין בחלל.

כל זאת לא אומר שלא ניתן לערוך שינויים, אלא ששינויים כאלה אינם נפוצים. באשר ל - GE, הרי ישנו מסד נתונים ששומה על המשתמשים בו לעדכנו מעת לעת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 09-10-2008, 16:58
  מ.ק. מ.ק. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.06
הודעות: 1,834
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=עופר123]ככל הידוע לי,..."

מספר הערות:

א. לווינים יכולים לשנות את כל פרמטרי המסלול שלהם, לא רק את האינקלינציה.
ב. שינויים אלו יהיו קטנים מאד כיוון שהם לא לוקחים איתם מספיק הודף. שינויי מסלול הם בדרך כלל לא חלק מהמשימה.
ג. ההודף שכן נלקח, נלקח לצורך תיקוני מסלול, לא שינויים, כלומר לפצות על השפעת פחיסות כ"א, גרר אווירודינאמי, לחץ שמש, השפעת גורמי שמיים ועוד, שיוצרים סחיפה של פרמטרי המסלול.
ד. ישנם לווינים שמסלולם מתוכנן בכוונה כך שהוא ישתנה באופן מסויים, למשל לווינים סן-סינכרונים, שמישור המסלול שלהם נסחף יחד עם סיבוב כ"א סביב השמש, מה שמאפשר צילום בתנאי תאורה קבועים.
ה. למי שהתיחס כאן אל שינוי הזווית אליה מסתכל הלווין כשינוי מסלול - אז זה לא, ובד"כ זו פעולה שלא נעשת עם מנועי הלווין ולכן לא צורכת הודף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 08-09-2008, 07:42
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
מעבר לעובדות שנתן טל ענבר
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי עופר123 שמתחילה ב "אולי מישהו יכול לענות על השאלה ששאלתי מקודם בבקשה"

וגם בהתייחס לדברי centurion , שני דברים:

א. לויינים במסלולים אליפטים מתמרנים בתוך המסלול שלהם כדי להפנות את אמצעי החישה שלהם - מצלמות או גלאים אחרים. כמו שנאמר, שינוי אינקלינציה הוא מורכב וצורך אנרגיה. יבוא לדעתי רק בעת חירום, כאשר רוצים בדחיפות להביט על משהו. גם לא לשכוח שזה חד פעמי, כלומר - האינקלינציה משתנה, עוברים מעל לנקודה ולאחר המעבר הראשון יעברו עוד מספר מחזורים רב עד למעבר הבא. כך שבמרבית המקרים עדיף רק לכוון את אמצעי החישה, או להשתמש בלויין אחר.
ב. בסיס נתונים של מסלולים אכן קיים, אך באופן טבעי אינו כולל(כמעט) לויינים למשימות צבאיות (בעיקר אמריקאים ורוסים). נתונים אלו הרבה יותר מסווגים וזמינים רק בערוצים מיוחדים לגופים ספציפים.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 08-09-2008 בשעה 07:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 08-09-2008, 08:04
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מעבר לעובדות שנתן טל ענבר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
ב. בסיס נתונים של מסלולים אכן קיים, אך באופן טבעי אינו כולל(כמעט) לויינים למשימות צבאיות (בעיקר אמריקאים ורוסים). נתונים אלו הרבה יותר מסווגים וזמינים רק בערוצים מיוחדים לגופים ספציפים.

אני הבנתי שכל עצם המסתובב במסלול גאוצנטרי (geocentric orbit) שהשח"מ שלו הוא בסדר גודל של סמר"ים בודדים - כל עצם כזה מתגלה ע"י מכמ"ים של סוכנויות חלל ונרשם בבסיס נתונים של הסוכנות. הדבר הזה נדרש על-מנת למנוע התנגשויות של חלליות בעצמים האלה. אני לא יודע לגבי האמריקאים, אבל כל לווין רוסי, וגם לווין צבאי, הפרמטרים שלו ידועים. אלא שלווינים רוסיים צבאיים מקבלים שמות "קוסמוס-XXXX", וכמובן שאין מידע רשמי על תפקידם, יכולת שלהם וכד'. אני מניח שאותו הדבר נכון גם לגבי לווינים אמריקאים וגם לגבי כל לווין אחר.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.


נערך לאחרונה ע"י Centurion בתאריך 08-09-2008 בשעה 08:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 07-10-2008, 12:35
  צ'ומפי צ'ומפי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,241
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "אז אולי תוכל להסביר לי מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
אז אולי תוכל להסביר לי מה הטעם לאמריקאים (נגיד) להסתיר מידע על לווין מסויים, אם לרוסים (נגיד) יש את כל המידע, ואין להם שום בעייה לפרסם אותו (שהרי הם לא ישמרו על הסודות האמריקאיים)? ואם בכל זאת אפשר להסתיר לווינים, אז למה לא להסתיר את כל הלווינים הצבאיים?


הרבה פעמים, צד אחד יודע דברים על הצד השני, והצד השני יודע כי הצד הראשון יודע - בכל זאת יש לצדדים אינטרס משותף כי הציבור לא ידע מה ששניהם יודעים.

הדוגמא הכי קרובה - התקיפה של הכור בסוריה. בתחילה הסורים שתקו וגם אנחנו שתקנו, למרות ששני הצדדים ידעו מי תקף ומי הותקף... היה אינטרס הדדי לשמור זאת בסוד.

ובענין הלווינים - גם אם הרוסים יודעים על הלווינים של האמריקאים ולהפך, זה לא אומר כי יש להם אינטרס כי גם צדדים שלישיים כלשהם, ממשלות/אירגונים/יחידים, ידעו על זמני מעברי הלווין.

למיטב הבנתי, אי אפשר להסתיר את עצם קיומו של הלווין ואולם לפעמים אתה חושב שמעליך נמצא לווין עם אמצעי חישה מסויימים ואז אתה מתנהג בצורה אחת, אבל אילו היית יודע כי על הלווין יש גם/או אמצעים אחרים, היית בהחלט מתנהג בצורה אחרת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 07-10-2008, 23:51
  yochaiTB yochaiTB אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.08.05
הודעות: 251
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מעבר לעובדות שנתן טל ענבר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
וגם בהתייחס לדברי centurion , שני דברים:

א. לויינים במסלולים אליפטים מתמרנים בתוך המסלול שלהם כדי להפנות את אמצעי החישה שלהם - מצלמות או גלאים אחרים. כמו שנאמר, שינוי אינקלינציה הוא מורכב וצורך אנרגיה. יבוא לדעתי רק בעת חירום, כאשר רוצים בדחיפות להביט על משהו. גם לא לשכוח שזה חד פעמי, כלומר - האינקלינציה משתנה, עוברים מעל לנקודה ולאחר המעבר הראשון יעברו עוד מספר מחזורים רב עד למעבר הבא. כך שבמרבית המקרים עדיף רק לכוון את אמצעי החישה, או להשתמש בלויין אחר.
ב. בסיס נתונים של מסלולים אכן קיים, אך באופן טבעי אינו כולל(כמעט) לויינים למשימות צבאיות (בעיקר אמריקאים ורוסים). נתונים אלו הרבה יותר מסווגים וזמינים רק בערוצים מיוחדים לגופים ספציפים.


זה ראלי לעשות דבר כזה? במצב חירום שבו לדוגמה צריך לצאת למתקפת פתע באיראן, האם משתלם להזיז את הלווין במחיר קיצור החיים שלו בכמה חודשים\שנים ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 08-10-2008, 07:28
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
נתחיל מזה
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי yochaiTB שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]וגם בהתייחס לדברי..."

שגם "תקיפה באירן" אינה מצב חירום. מצב חירום זה כאשר בהפתעה תוקפים אותך. אפשר בקלות לשער שתכנון תקיפה כזה, אם תהיה , יימשך הרבה זמן, גם ברמת ההתכוננות וגם בקביעת המועד הסופי. מה לשער? הרי כתוב בעיתונים שחיל האוויר הישראלי מתכונן.
אז למה להסיט את הלויין (אם בכלל יש לו אפשרות כזו)? צריך רק לתכנן את ההתקפה במועד הנכון.

ומעבר לכך - את המודיעין לא בונים על בסיס מעבר אחד של לויין אלא לאורך שנים ובעבודת נמלים. גם הצד שכנגד לא בונה הכל בין לילה. גם אם יש הפתעה מצד איראן ומחליטים על מענה - ישתמשו במודיעין שקיים ויתזמנו את התקיפה לפי הצורך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 08-10-2008, 11:22
  yochaiTB yochaiTB אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.08.05
הודעות: 251
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "נתחיל מזה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
שגם "תקיפה באירן" אינה מצב חירום. מצב חירום זה כאשר בהפתעה תוקפים אותך. אפשר בקלות לשער שתכנון תקיפה כזה, אם תהיה , יימשך הרבה זמן, גם ברמת ההתכוננות וגם בקביעת המועד הסופי. מה לשער? הרי כתוב בעיתונים שחיל האוויר הישראלי מתכונן.
אז למה להסיט את הלויין (אם בכלל יש לו אפשרות כזו)? צריך רק לתכנן את ההתקפה במועד הנכון.

ומעבר לכך - את המודיעין לא בונים על בסיס מעבר אחד של לויין אלא לאורך שנים ובעבודת נמלים. גם הצד שכנגד לא בונה הכל בין לילה. גם אם יש הפתעה מצד איראן ומחליטים על מענה - ישתמשו במודיעין שקיים ויתזמנו את התקיפה לפי הצורך.

הכוונה במצב חירום זה שזה לא יהיה מתוכנן. והשאלה במצב ראלי זה האם במצב חירום אופציה של ההזת לווין תעלה ? אם מה שאני אומר לא נראה הגיוני תמציא אחד...
והתכוונתי למשהו כזה:
מגיע מידע מודעני שאירן מתכוונת להתקיף את ישראל בימים הקרובים ויש צורך לצאת למתקפת נגד, צריך לעשות בדיקה אחרונה לפני תקיפה לראות שינוים שנעשו באיזור המטרות בזמן האחרון לקטבם יקח יותר מידי זמן להגיע . האם תעלה האפשרות לשנות את מסללו של האופק בשביל לרגל אחרי מטרה אסטרטגית חשובה ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 08-10-2008, 12:04
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי yochaiTB שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]שגם "תקיפה באירן"..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yochaiTB
האם תעלה האפשרות לשנות את מסללו של האופק בשביל לרגל אחרי מטרה אסטרטגית חשובה ?


מכיוון שגורם חשוב במודיעין מלוויינים הוא ה - Revisit time, קרי מהו הזמן הדרוש לחליפה נוספת של לוויין מעל אזור עניין, מאז החליפה הקודמת, משתדלות מדינות שיש להן היכולת להפעיל את לווייניהן בקונסטלציה. ספור כמה לוויינים לחישה מרחוק מופעלים כיום על ידי ישראל, ראה את דברי חיים אשד על הקונסטלציה של לווייני אופק, ותסיק בעצמך את המסקנות - האם קיים בכלל הצורך לשנות אינקלינציה של לוויין.

אשד על הקונסטלציה של אופק 5 ו - 7:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=437636
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:48

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר