לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 01-10-2008, 11:39
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TheWhitestOfFangs שמתחילה ב "מרחק בין זוג מנועים"

הגוף של ה F-14 רחב יותר מטבעו כתוצאה ממערכת הזזת הכנפיים. בנוסף, ב F-14 וו העצירה מותקן בחלק התחתון של הגוף בין המנועים (ב F-18 הוא נמצא לגמרי מתחת למנועים) ובחלק מדגמי ה F-14 יש גם חיישן של מערכת ה RWR בין המנועים. גם הפתח שדרכו משליכים דלק במקרה חירום נמצא בין המנועים.

F-14
http://www.topedge.com/panels/aircr...11/f-14size.gif

פתח השלכת הדלק באדום, חיישן ה RWR באפור וו העצירה מתחתיהם.
http://www.cybermodeler.net/aircraf...01_161_tail.jpg


F-18
http://www.militaryfactory.com/airc..._3view/f18a.gif


אחד החסרונות של מנועים רחוקים יותר אחד מהשני (וכתוצאה מזה מציר האורך של המטוס) זה שבמקרה של תקלה באחד המנועים רצון המטוס לסבסב חזק יותר.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 01-10-2008 בשעה 11:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 01-10-2008, 21:24
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Thomasol]למה..."

אמנם לא ממש התחום שלי אבל....
בא נבחן אחת אחת את הסיבות שמנית.

1 יותר סיכוי לאש - נכון פי 2 סיכויים בדיוק אבל אש בחד מנועי זו נטישה בטוחה?
אש בדו מנועי מאפשרת בסבירות גבוהה להמשיך עם המנוע החי וזה הבדל מהותי...

2 שאיבת ציפור - בטוח שיש הבדל מהותי בסטטיסטיקה...וגם אם כן ראה סעיף 1.
לדעתי הבד"ח בחד מנועי קצר משמעותית למקרה כזה לבין הבד"ח בדו מנועי....

שכחת FOD שם "השואב" של ה f-16 לדעתי יותר יסודי בניקוי מסלולים מברגים ושאר זבל.

3 התנגשויות - אוי ואבוי אם הדלתא בגודל בין הדו לחד היא שקובעת אם תהיה התנגשות או לא.
לא מכיר גם חליפה של מטרים בודדים ברמה כזו- בטוח שרלוונטי?

4 סחרורים ואיבודי שליטה - לא מספיק בקיא לגבי הסטטיסטיקות בין ה 15 ל 16 או בין הקורנס לעיט לצורך העניין, האם יש קשר חד חד ערכי לעניין מס' המנועים או שזה מבנה מטוס באופן כללי ?

ולבסוף להזכירך בסביבות 94
היו כמה מהחברה הטובים שצפו כשחופת המצנח מעליהם - במדורות מטוסיהם שנשתלו באדמה , זאת בגלל אטם לבירינטי דפוק.
לא מכיר מקרה דומה במערך הדו מנועי.

גם הכפירים אם זכרוני אינו מטעה אותי תקעו כמה עזים רציניות בתחום מערכת הכח....

אני באופן אישי אשמח מאוד על האפשרות ללכת סביב עם מנוע אחד כשהשני שבק חיים.

יש לי חבר חרדי צ"א לשעבר שהיה אומר שהכל בידי שמיים ורק הקב"ה יחליט מה יקרה למי ומתי.
אני מאוד מקווה שאין כאלה במבק"א....אבל לך תדע....
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 01-10-2008, 21:57
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אני, בניגוד לאחרים
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי TheWhitestOfFangs שמתחילה ב "מודה לכל מי שהגיב וענה, אבל..."

חושב שהשיקולים הם תכנוניים בלבד. שני מנועים נבחרו בשל הצורך בגיבוי במשימה ימית ובשל העובדה שהמטוס הוא מטוס כבד. הוא יועד להחליף את הפנטום ומטוסים אחרים מסוגו.
מאחר ולא רצו לתכנן מטוס גבוה, שיגביל את התפקוד בנושאת מטוסים בחרו להרחיק את המנועים, מה שיצר מרחב ביניהם לתיבות האויוניקה ולמערכות השונות, כמו גם למיכלי הדלק שיותר מוגנים. איני רואה סיבה אחרת, פרט לפרשנות תכנונית.

וגם אני חושב שמטוס חד מנועי, מסיבות רבות עדיף. לפחות בחישובי MTBF הוא ממוקם טוב יותר. יחד עם זאת, אני מרגיש מעט פחות נוח כאשר אני טס בחד מנועי מול רב מנועי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:24

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר