10-11-2008, 16:29
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
אתה מגזים מאוד, אני מסכים איתך הרבה מאוד, בערך כל פעם שאני לא מגיב להודעה שלך זאת הסכמה שבשתיקה, אבל אל תגלה לאף אחד.. יחשבו שאני סהרורי..
|
תודה, אבל על הכוהנות על ראש הזיגורט אני לא מוותר. כל תירוץ טוב בשביל זה, אז שמור סוד, לגבי ההסכמה בינינו.
ציטוט:
לגבי ב', לדעתי אתה טועה. המשימה של חה"א היא הגנה על שמי המדינה ותקיפות עומק, ורק אחר כך סיוע אווירי קרוב. כבר עשינו את הדיון הזה לפחות שלוש פעמים, אז אין טעם לחזור עליו.
|
כאשר אני מדבר על מטוסי תקיפה קלה, או אלטרנטיבה אחרת, אני לא מדבר על לסגור את חיה"א, או להיפטר ממטוסים מתקדמים לגמרי. אני מדבר על התמקצעות כלשהי. יהיו טייסות אסטרטגיות, ויהיו טייסות טקטיות. הן עובודות במקביל ולמשימות שונות.
ציטוט:
אנחנו לא יכולים לייצר מטוס קרב רציני עצמאית, זה חלום ספרדי שנגוז ואינו עוד.
|
נכון שאני לא יאיר שמיר (מנכ"ל תע"א), שעם קצת מזל יהיה שר בממשלת הליכוד הבאה, אבל אני לא חושב שבניית מטוס חדש היא משימה בלתי אפשרית עבורינו. הרי גם על לווינים אמרו "זה גדול עליינו, זה יקר, זה ירגיז את כל המעצמות, אין כסף לחינוך או קיצבאות"... אבל הפרוייקט הצליח, בעיקר מפני שהפיתוח שלו היה סודי, ולכן מחוץ לדיון הפוליטי בציבור. הבכי עדיין נמשך לגבי המרכבות, שכל מי שרוצה למכור לנו טנקים זרים מיילל איזה כישלון הפרוייקט הזה. מעניין דווקא שבחו"ל מתייחסים למרכבה בכבוד רב.
מחירי המטוסים האמריקאים מנופחים מעבר לכל פרופורציות ולגמרי שלא בצדק. הם נובעים מניהול פרוייקטים לא אחראי, פיקוח ממשלתי עלוב וגילגול כמעט פלילי של כספי משלם המיסים. אין מערכת בחירות ארה"בית שהנושא לא עולה. אין להסיק מכך, שעלויות מטוס דור 5 הן כה גבוהות כפי שמוצגות שם. כמו כן, בפיתוח מטוסי ה- F-22 וה- F-35 נעשו פירוצות דרך טכנולוגיות. משהן נעשו, תמיד זול יותר לשחזר אותן, או לעקוף אותן לגמרי עם טכנולוגיה חדשה.
היום, כך אומרים, הלווינות הישראלית מחזירה את ההשקעה. השיריון הישראלי מושך לקוחות לתעשיית השידרוגים וההשבחות. גם מטוסים, גם ספינות, גם חלליות וגם תרופות לסרטן הן פרוייקטים לאומיים עתירי השקעה שעשויים להחזיר את ההשקעה ולרומם את המדינה. שווה לעשות את ההשקעות האלו אפילו נשתף פעולה עם מדינות ידידותיות באסיה, מערב אירופה או אמריקה.
ועוד חומר למחשבה. הפיתוח הטלסקופי של המיראז' עד הרפאל לאורך 5 עשורים. על בסיס הדגם הבסיסי המוכח, פיתחו מספר רב של מטוסים שונים, מערכות שונות, מנועים שונים. חלק מדגמים הצליחו, חלק הצליחו רק להוכיח טכנולוגיות, וחלק נכשלו. ישראל יכול לעשות אותו הדבר עם הכפיר, ה F-16 וה F-15.
ציטוט:
אם יהיו בעיות מדיניות מול כל העולם אנחנו נתמקד בהשבחה של המטוסים הקיימים (הם יכולים לטוס עוד הרבה מאוד זמן, אבל התחזוקה תתייקר מתישהו בטור הנדסי).
|
אם יהיו בעיות, קודם נעשה שימוש במלאי חלקי החילוף הקיים, אח"כ נשפץ חלקים הרוסים, קניבליזציה, אח"כ נעתיק בהנדסה הפוכה חלקי חילוף במקביל לרכש חלקי חילוף "בשוק שחור" או דרך מדינה שלישית. כל אלו מייקרים עלויות שאפשר לחסוך מראש עם רישיונות לייצור חלקי חילוף מההתלה או להחליף מערכות בתוצרת הארץ.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
|