לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 09-11-2008, 15:22
  s0ulj4h s0ulj4h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.08.08
הודעות: 656
לוקהיד מרטין פועלת למען ישראל בוושינגטון

לוקהיד מרטין פועלת למען ישראל בוושינגטון


יצרנית מטוסי האף-35 בהם מעוניינת ישראל להצטייד, עושה לובי במסדרונות וושינגטון, בצל חששות שהסיוע האמריקאי לישראל יקוצץ



תאגיד לוקהיד מרטין, יצרן מטוסי אף-35 פועל בוושינגטון על מנת לאשר את מכירת המטוסים לישראל, בצל חששות שהסיוע האמריקאי לישראל יקוצץ, דבר העשוי למנוע את העסקה. כך מסר גורם המקורב לעסקה לסוכנות הידיעות "רויטרס".

ישראל היא לא חלק מהמדינות השותפות בייצוא המטוס, אך היא נמצאת בין בעלות הברית של ארה"ב שהורשו להצטייד בו בתחילת העשור הבא. גורמי ביטחון ציינו כי טייסת האף-35 עשויה להיות כלי מפתח בתקיפה אפשרית באירן וכנגד אויבים אחרים.פקידים בממשל בוושינגטון ציינו כי ייתכן שהעסקה תצא לפועל בתחילת השנה הבאה. עלות העסקה מוערכת ב-40 מיליון דולר למטוס והיא תמומן ברובה על ידי הסיוע הצבאי האמריקאי לישראל. שווי הסיוע בין 2007 ל-2017 צפוי להסתכם בכ-30 מיליארד דולר.

גורמי ביטחון בישראל הזהירו לא למהר ולחתום על העסקה, מחשש שמערכת הביטחון לא תוכל להשביח את המטוסים בטכנולוגיה ישראלית, או שבקשה להשביחם תשפיע על המחיר או על מועד האספקה.

מנהל לוקהיד מרטין רוברט סטיבנס וסגן הנשיא של התאגיד רוברט טרייס ביקרו היום (ראשון) בישראל. טרייס אמר כי השניים דחקו במארחיהם הישראלים למהר ולכוש את המטוסים. כשנשאל האם העסקה חשובה ללוקהיד בשל העובדה שלישראל יש תקציב גדול לרכישה למרות המשבר הפיננסי, הוא ענה בפשטות "כן".

סטיבנס הוסיף כי מצבה הכלכלי של לוקהיד יציב הודות לכך שבוושינגטון מודעים לצרכים הביטחוניים העולמיים ולעובדה שתקציב הביטחון ל-2009 כבר אושר. "העסק שלנו נשאר תחרותי, בריא וחזק", אמר. עם זאת ישנם שמועות על קשיים במכירת המטוס. עסקה למכירת המטוסים לאיטליה בוטלה כיוון שלא נמצא לה מימון, והתנגדות פוליטית לעסקה בנורבגיה עשויה לטרפד עסקה נוספת.

בכיר במערכת הביטחון אמר כי ישראל מתכוונת להצטייד במטוסים בשנת 2014, אך עם זאת נשמעות גם דעות אחרות, לפיהם יש להשקיע באלטרנטיבות כמו מטוסי אף 16. ישראל רכשה לאחרונה 102 מטוסי אף 16 מלוקהיד. "הארבעה הנותרים יגיעו לישראל בינואר", אמר סטיבנס.




http://news.walla.co.il/?w=/1/1374866

נערך לאחרונה ע"י s0ulj4h בתאריך 09-11-2008 בשעה 15:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 09-11-2008, 16:14
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בסופו של דבר זה הכל עסקים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "לוקהיד מרטין פועלת למען ישראל בוושינגטון"

אני לא רוצה להשמע ציני אבל בסופו של דבר ישראל היא אחד הלקוחות הגדולים ביותר של לוקהיד מרטין בעולם ואני חושב שאפילו ניתן לומר הגדול ביותר מחוץ לארה"ב.

עוד לפני עסקת ה F 16I ישראל מפעילה את צי ה F16 הגדול ביותר מחוץ לארה"ב
כיום אנחנו בעיצמו של תהליך ייצור ומסירת מטוסי ה F 16I לישראל- אחת מעסקאות הנשק הגדולות כיום בעולם (ואולי עסקת מטוסי הקרב הגדלה ביותר כיום)

זה עוד לפני ההצהרה של ישראל שברצונה לרכוש 8 מטוסי c130j מה שיהווה כנראה את תחילתו של תהליך ארוך טווח לשדרוג טייסות התובלה של חה"א.
וההזמנה של 35 מטוסי F35 שברור לכולם שזו כנראה רק ההתחלה של הזמנת המטוס שעל פי הצהרת בכירי חה"א אמור להחליף את ה F16 בחיל האוויר.

(ואני בטוח ששכחתי עוד כל מני מערכות נלוות ומערכות נשק אחרות שאינן מטוסים שלוקהיד מרטין מספקת לישראל)

בזמן שהסעודים רוכשים מטוסיי טייפון והירדנים והמצרים פוזלים לכיוון רוסיה.

אז כן, לוקהיד מרטין פועלת עבור ישראל בוושינגטון, אבל רק אל תבלבלו את זה עם אהבה למרות שמגיעה להם הכרת תודה.
בעידן הנוכחי שבו נושאים כלכליים שולטים בסדר היום בוושינגטון ויש פחד מעליה באבטלה ומקיטון בהכנסות יש סיכוי סביר שלוקהיד תצליח לדאוג למימון עסקאות נוספות עם ישראל.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 10-11-2008, 06:27
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "איחוד האמירויות קנה 80 F16..."

אני לא יודע אם העסקה של איחוד האמירויות יקרה יותר אבל בדבר אחד אפשר להיות בטוחים.
לחץ אמריקאי לרכוש עוד תוצרת אמריקאית בטוח יופעל על סעודיה ומדינות המפרץ בטח לאור המצב הכלכלי הנוכחי והעובדה שרכש ממדינות אלו הוא מקור לרווחים לממשל ולא צריך לממן את הרכש הזה.
מה גם שהאמריקים לא רוצים לראות דריסת רגל גדולה מדי של ספקים זרים-בטח שלא רוסים באזור.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 09-11-2008, 16:26
  s0ulj4h s0ulj4h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.08.08
הודעות: 656
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "לוקהיד מרטין פועלת למען ישראל בוושינגטון"

* 25 מטוסים עם אופציה ל-50 נוספים
* 9 מטוסי תובלה C-130J-30
* ארבעה ספינות LCS-I

ישראל הגישה בקשות לרכוש את שלושת המוצרים האלו מלוקהיד מרטין והם עברו אישור של הממשל האמריקאי

בנתיים אלו רק בקשות שעברו אישור, שום עסקה לא נחתמה
אבל כן, נראה לי שאפשר להגיד שאנחנו לקוחות גדולים שלהם

שכחת עוד נקודה חשובה בגללה לוקהיד מרטין תרצה ללחוץ על אישור העסקה עם ישראל - שיווק עסקי !
מבחינת לוקהיד מרטין אם ישראל תרכוש את המטוס זה יהיה נפלא למשוך לקוחות פוטנציאלים

במיוחד עכשיו שהמעמד של הF-35 מתחיל להסדק, ומדינות כמו בריטניה ואיטליה מתחילות לסגת אחורה בתוכניות שלהם להצטייד במטוס

נערך לאחרונה ע"י s0ulj4h בתאריך 09-11-2008 בשעה 16:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 09-11-2008, 17:21
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "* 25 מטוסים עם אופציה ל-50..."

ציטוט:
במיוחד עכשיו שהמעמד של הF-35 מתחיל להסדק, ומדינות כמו בריטניה ואיטליה מתחילות לסגת אחורה בתוכניות שלהם להצטייד במטוס
מסכים בהחלט!

לדעתי, עוד תזכו לראות את חזרתם של מטוסי תקיפה קלים, אלו שעובדים עם טורבו פרופ או סילון קטן.
ה F-35 הוא מטוס מלחמה קרה, כאשר האיום הצבאי הוא מצד העולם השלישי האיסלמיסטי. לרוב המשימות F-35 הוא OverKill, הרבה מעל לנחוץ.

כאשר האיום העיקרי על מטוסי הקואליציה הם טילי כתף ותותחי 23 מ"מ מצד אחד, ומצד שני יש מאמץ מערבי לדלל כוחות ולהגיב מהם על פני שטחים רחבים מאוד, הפתרון המתבקש יהיה מטוסים קלים וזולים במקום מפלצות טכנולוגיות איומות.

מטוסי תקיפה קלים ולא מזל"טים, בגלל שמזל"ט תקיפה יקר כמו מטוס תקיפה, ודורש לוגיסטיקה ואחזקה מורכבת וכוח אש מוגבל יחסית למטוס תקיפה קל.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 10-11-2008, 13:32
  משתמש זכר Yanky Yanky אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.01
הודעות: 912
שלח הודעה דרך ICQ אל Yanky שלח הודעה דרך MSN אל Yanky Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה מודע לכך שלוקהיד מרטין לא..."

הכוונה בסחטנות פוליטית היא לחלוטין, פנים אמריקאית, זה שהדמוקרטים כרגע בשלטון זה לא אומר כלום, בסופו של דבר, לובי בוושינגטון, הוא לובי, ותמיד היה ונשאר אותו דבר, לא משנה מי היה בשלטון,
מעבר לזה, אתה רואה שיש מחשבה בממשל הנכנס לקצץ את הסיוע לישראל, דבר שמשמעותו, בסופו של דבר, שישראל לא תרכוש את הF-35 אלא תשקיע את כספה במקומות יותר דחופים, בנתיים חיל האויר יתפקד עם F-16, שכמו שכבר בכתבה ראית, ישראל רכשה עוד 102 מטוסים כאלו.

ז"א, שהאינטרס בסופו של יום שהסיוע לא יצומצם הוא של לוקהיד מרטין, כמובן של ישראל, אבל בראש ובראשונה של לוקהיד מרטין, ולכן אני לא מבין למה צריך לפרסם את זה שלוקהיד מרטין פועלת בשביל ישראל, למה צריך כאב ראש נוסף ופרסומים שליליים, על כך ש"היהודים שולטים בכלכלה ורוצים מלחמה ורוצים שניתן להם עוד מטוסים מחשבוננו, כשלנו אין מה לאכול, ואובאמה הבטיח שקודם הוא ידאג לנו ואח"כ לכל היתר" זה עלול לגרום ללחץ על הממשל, וזה עלול לגרום לפרסום שלילי נגד ישראל.. למרות ששוב, אתם צודקים והדברים לא כך באמת.
_____________________________________
"וההרים עוד יבערו באש זריחות, ובין ערביים תנשב עוד רוח ים
אלף פרחים עוד יפרחו בין ובתוך שוחות, הם שיעידו, כי זכרנו את כולם."

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 10-11-2008, 13:37
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Yanky שמתחילה ב "הכוונה בסחטנות פוליטית היא..."

הודעה בפרום היא לא "פירסום", זה בטח לא "הולך לעשות בעיות" והמהלך הפרו-ישראלי של לוקהיד שקוף לגמרי. אין פה הפתעה למישהו או במשהו. פעילות של לובים וקבוצות לחץ היא דבר מובן מאיליו בארה"ב. רק בישראל יש צביעות בנושא הזה.

אה, כן, הדיון על עצם קיומו של F-35 מאושר על ידי הצנזורה.

פירסומים אנטי ישראלים נובעים מאנטשמיות ולכן אינן תלויות בעובודות או בהיקשרים או בהיגיון. זהו רעש רקע קבוע שאין משהו שאתה יכול לעשות נגדו.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 10-11-2008 בשעה 13:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 10-11-2008, 05:14
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
הסיוע הבטחוני הוא למעשה סיוע כלכלי לצרכים פנים אמריקאים
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Yanky שמתחילה ב "להועיל - זה לא מועיל לאף..."

כמו שכבר כתבתי פה פעם בעבר, הסיוע האמריקאי הוא לא סחטנות פוליטית ונועד לשרת בראש ובראשונה מטרות כלכליות אמריקאיות.

ישראלים רבים חושבים שהסיעו הבטחוני הוא מתנה של האמריקאים לישראל ולמדינות נוספות, האמריקאים לא פראיירים ולא מוציאים מיליארדים רק מטוב לב.
הסיוע האמריקאי בבסיסו לא נובע מדאגה כנה ועמוקה לבנות בריתה של ארה"ב, בטח ובטח שלא לאחר תום המלחמה הקרה, הסיוע האמריקאי הוא בראש ובראשונה סיוע לכלכלה ולתעשיה האמריקאית, מניעיו הם כלכליים ובדרך משרתים גם מניעים מדיניים.
מדובר בדרך לעודד את בנות בריתה של ארה"ב לרכוש מוצרים שונים בין אם צבאיים או לא מחברות אמריקאיות, יש שני מסלולי סיוע עיקריים, אזרחי וצבאי.

בפועל לכל מדינה אשר מקבלת את הסיוע נפתח חשבון שהמדינה רשאית לרכוש מוצרים בארה"ב מחשבון זה, הכסף לא עובר לידי המדינה אלא ישירות לחשבון הייצרן.
ע"י שיטה זו האמריקאים מעודדים את בנות הברית שלהם לרכות מוצרים רבים מחברות אמריקאיות, מבחינה כלכלית מדובר בסובסידיה טהורה של רכש זר.

כיום הסיוע הוא גם חלק מהסכמי השלום אבל בבסיסי הדברים המניע של הסיוע הוא כלכלי.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 10-11-2008 בשעה 05:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 10-11-2008, 06:52
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "יש רק עניין קטן נוסף: ארה"ב..."

לא תמיד ישראל מקבל את כל המערכות שהיא מעוניינת בהן, ראה מקרה ה F-22.

לא מזמן היה פה אשכול שדן בטענה שארה"ב לא מוכרת לישראל מערכות אלא רק לאחר שישראל הצליחה לפתח מערכות מקבילות. (משום מה אני לא מצליח למצוא אותו במערכת החיפוש של הפורום)

הבסיס של הסיוע הוא כלכלי ללא ספק אבל טיב היחסים בין ישראל לארה"ב הוא לא רק כלכלי,
הנקודה שלי היא שהסיוע לא משרת רק את הטינרסים הישראלים, אלא גם אינטרסים אמריקאים ושני הצדדים מרוויחים מזה אחרת האמריקאים לא היו מעניקים את הסיוע.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 10-11-2008 בשעה 07:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 10-11-2008, 07:40
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "אני חושב שבקרוב נראה אישור של..."

חשבתי להגיב בנושא לצופה ורואה וויתרתי כדי לא להסיט את האשכול, אבל בגללך...
ישראל מאוד רוצה F-22, וישראל מאוד לא רוצה לשלם עליו את המחיר שלו, גם לא מכספי סיוע. זה מה שאני רואה בכל העסק.
המטוס הזה יקר מאוד, והעלות ההיקפית שלו משמעותית לא פחות. אם צריך לבחור בין עוד שתי טייסות F-35 לבין טייסת F-22 אחת, אני מאמין שיילכו על ה-F-35, וכל עוד יש לנו יתרון ברור על הנ"מ שסביבנו (הסורי, בעיקר) - ואני מאמין שתהיה לנו תשובה גם ל-S-300 סורי - הצורך ב-F-22 לא כל כך בוער..

עוד 5 שנים, בתוכנית החומש הבאה, זה יעלה לדיון. אולי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 10-11-2008, 08:59
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
לא רק ישראל נרתעת מהמחיר של ה F22
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "חשבתי להגיב בנושא לצופה ורואה..."

צחוק הגורל הוא שלא רק ישראל לא רוצה לשלם את המחיר של המטוס אלא גם חיל האוויר האמריקאי,

חה"א האמריקאי אמנם קנה את המטוס אבל בכמות נמוכה משמעותית מהכמות המקורית עליה דובר בעת פיתוח המטוס שהוכרז כמחליף של ה F 15.
גם לחיל האוויר האמריקאי המטוס הזה יקר להחריד ולכן ההפחתה בכמות.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 10-11-2008, 14:32
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי pptu1 שמתחילה ב "ההנחה שמטוסי חיל האוויר..."

א. אין כזה דבר עליונות אווירית מובטחת. במארב מתוכנן היטב גם F-22 יופל על ידי F-21. או שלא, כמובן. אבל זה אפשרי.
ב. אני גם לא זוכר שנתקלתי באיזו שהיא הוכחה חד משמעית לעליונות ברורה של F-16 מול מיג 29, או של סוחוי 35 על פני F-15.
ג. ואני גם לא מכיר איזושהי יכולת מופלאה של ה-F-22 או של ה-F-35 או של ה-SU-35 (או כל מטוס אחר) שמאפשרת להם להמלט בוודאות ממטח טילים עם ראש הדמאתי. או בכלל מטיל בודד שכזה.

למה אתה אומר שזה סיכון לשים F-35 מול ה-SU-35? על סמך מה? הנעה וקטורית תלת מימדית היא זה שתציל את הסורים? כמה המערכות הסופר מתוחכמות שלהם טובות כשהן מושמדות על הקרקע? אתה חושב שחייבים להכנס לאמ"ט כדי להשמיד מטוסים כל הקרקע?
מי אמר שה-F22 מתאים לישראל יותר מה-F-35? מי אמר שעדיף F-22 אחד על פני שלושה F-16C?

והכי חשוב - מי אמר שה-F-22 יקנה לנו נחת?
אני אומר שהוא יקנה לנו כאב ראש אחזקתי שיעלה לנו בממון רב, ושהסיבה היחידה שלנו לקנות אותו היא כי מתישהו נהיה חייבים להחליף את הבזמ"שים. ובכלל עדיף לנו יורופייטר.

כמו שכבר הוזכר כאן, היו הרבה דיבורים על כמה שווים כל ה-Fים שלנו לפני שהוכחנו יכולות מבצעיות איתם. הפלטפורמה היא משמעותית, אבל לא רק היא. זה גם מול מי אתה נלחם, למשל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 10-11-2008, 15:02
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "א. אין כזה דבר עליונות..."

אנחנו מסכימים!
אני חושב שזה אירוע היסטורי, מהסוג הדורש טקסים שומריים על ראש הזיגורט של אורוק, טקסים הכוללים אותי, מספר כוהנות ועיזים (חומוס, עדשים, פילפלים, בצלים, תבלינים...).

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
מי אמר שה-F22 מתאים לישראל יותר מה-F-35? מי אמר שעדיף F-22 אחד על פני שלושה F-16C?
א. אתה צודק, קל וחומר אם המטוסים הישנים יותר עוברים השבחות.
ב. אפשר לקחת את זה הלאה, כאשר המטרה העיקרית של חיל האויר היא ציד (חוליות נ"ט, משגרי קטיושות, משאיות קלות וכד'...) לא עדיפים עשרה מטוסי תקיפה קלה (A-4, Su-25, Yak-130, AlphaJet) על פני F-22 או F-35 אחד? על אחת כמה וכמה, כאשר תחמושת חמ"מ מתוחכמת רק נעשית קלה וזולה יותר. כמו ההמרה של רקטות ההידרה / זוני לטיל מונחה?

ציטוט:
והכי חשוב - מי אמר שה-F-22 יקנה לנו נחת?
אני אומר שהוא יקנה לנו כאב ראש אחזקתי שיעלה לנו בממון רב, ושהסיבה היחידה שלנו לקנות אותו היא כי מתישהו נהיה חייבים להחליף את הבזמ"שים. ובכלל עדיף לנו יורופייטר.
הכי עדיף לנו הוא מטוס מתוצרת עצמית. אח"כ מטוס אמריקאי ובסוף כל מטוס אחר.
פתרון ביניים, אם האירופאים ימכרו לנו רישיונות ייצור ותחזוקה של הירופייטר או מטוס דומה, מה שאמריקאים או הרוסים לעולם לא יסכימו.
החשש לסנקציות ואימברגו הופכות להיות הבעיה המרכזית במערכות לוגיסטיות מורכבות כאלה. מפני שאם תפרוץ מלחמה,והאירופאים או האמריקאים יעקמו את האף ויעכבו משלוחי חלקי חילוף דחופים, אז המערכות המורכבות והסופר מודרניות שלך לא שוות כלום.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 10-11-2008, 15:26
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "אנחנו מסכימים! אני חושב שזה..."

אתה מגזים מאוד, אני מסכים איתך הרבה מאוד, בערך כל פעם שאני לא מגיב להודעה שלך זאת הסכמה שבשתיקה, אבל אל תגלה לאף אחד.. יחשבו שאני סהרורי..

לגבי ב', לדעתי אתה טועה. המשימה של חה"א היא הגנה על שמי המדינה ותקיפות עומק, ורק אחר כך סיוע אווירי קרוב. כבר עשינו את הדיון הזה לפחות שלוש פעמים, אז אין טעם לחזור עליו.

אנחנו לא יכולים לייצר מטוס קרב רציני עצמאית, זה חלום ספרדי שנגוז ואינו עוד.
אם יהיו בעיות מדיניות מול כל העולם אנחנו נתמקד בהשבחה של המטוסים הקיימים (הם יכולים לטוס עוד הרבה מאוד זמן, אבל התחזוקה תתייקר מתישהו בטור הנדסי).
ייצור ברשיון זה סיפור חביב ואפשרי טכנית, שלא יקרה כדי שמדינות זרות יוכלו להחזיק אותנו בעניבה כל הזמן. יש לנו עבר ידוע לשמצה בנושא, אל תשכח.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 10-11-2008, 16:29
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה מגזים מאוד, אני מסכים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
אתה מגזים מאוד, אני מסכים איתך הרבה מאוד, בערך כל פעם שאני לא מגיב להודעה שלך זאת הסכמה שבשתיקה, אבל אל תגלה לאף אחד.. יחשבו שאני סהרורי..
תודה, אבל על הכוהנות על ראש הזיגורט אני לא מוותר. כל תירוץ טוב בשביל זה, אז שמור סוד, לגבי ההסכמה בינינו.

ציטוט:
לגבי ב', לדעתי אתה טועה. המשימה של חה"א היא הגנה על שמי המדינה ותקיפות עומק, ורק אחר כך סיוע אווירי קרוב. כבר עשינו את הדיון הזה לפחות שלוש פעמים, אז אין טעם לחזור עליו.
כאשר אני מדבר על מטוסי תקיפה קלה, או אלטרנטיבה אחרת, אני לא מדבר על לסגור את חיה"א, או להיפטר ממטוסים מתקדמים לגמרי. אני מדבר על התמקצעות כלשהי. יהיו טייסות אסטרטגיות, ויהיו טייסות טקטיות. הן עובודות במקביל ולמשימות שונות.

ציטוט:
אנחנו לא יכולים לייצר מטוס קרב רציני עצמאית, זה חלום ספרדי שנגוז ואינו עוד.
נכון שאני לא יאיר שמיר (מנכ"ל תע"א), שעם קצת מזל יהיה שר בממשלת הליכוד הבאה, אבל אני לא חושב שבניית מטוס חדש היא משימה בלתי אפשרית עבורינו. הרי גם על לווינים אמרו "זה גדול עליינו, זה יקר, זה ירגיז את כל המעצמות, אין כסף לחינוך או קיצבאות"... אבל הפרוייקט הצליח, בעיקר מפני שהפיתוח שלו היה סודי, ולכן מחוץ לדיון הפוליטי בציבור. הבכי עדיין נמשך לגבי המרכבות, שכל מי שרוצה למכור לנו טנקים זרים מיילל איזה כישלון הפרוייקט הזה. מעניין דווקא שבחו"ל מתייחסים למרכבה בכבוד רב.

מחירי המטוסים האמריקאים מנופחים מעבר לכל פרופורציות ולגמרי שלא בצדק. הם נובעים מניהול פרוייקטים לא אחראי, פיקוח ממשלתי עלוב וגילגול כמעט פלילי של כספי משלם המיסים. אין מערכת בחירות ארה"בית שהנושא לא עולה. אין להסיק מכך, שעלויות מטוס דור 5 הן כה גבוהות כפי שמוצגות שם. כמו כן, בפיתוח מטוסי ה- F-22 וה- F-35 נעשו פירוצות דרך טכנולוגיות. משהן נעשו, תמיד זול יותר לשחזר אותן, או לעקוף אותן לגמרי עם טכנולוגיה חדשה.

היום, כך אומרים, הלווינות הישראלית מחזירה את ההשקעה. השיריון הישראלי מושך לקוחות לתעשיית השידרוגים וההשבחות. גם מטוסים, גם ספינות, גם חלליות וגם תרופות לסרטן הן פרוייקטים לאומיים עתירי השקעה שעשויים להחזיר את ההשקעה ולרומם את המדינה. שווה לעשות את ההשקעות האלו אפילו נשתף פעולה עם מדינות ידידותיות באסיה, מערב אירופה או אמריקה.

ועוד חומר למחשבה. הפיתוח הטלסקופי של המיראז' עד הרפאל לאורך 5 עשורים. על בסיס הדגם הבסיסי המוכח, פיתחו מספר רב של מטוסים שונים, מערכות שונות, מנועים שונים. חלק מדגמים הצליחו, חלק הצליחו רק להוכיח טכנולוגיות, וחלק נכשלו. ישראל יכול לעשות אותו הדבר עם הכפיר, ה F-16 וה F-15.

ציטוט:
אם יהיו בעיות מדיניות מול כל העולם אנחנו נתמקד בהשבחה של המטוסים הקיימים (הם יכולים לטוס עוד הרבה מאוד זמן, אבל התחזוקה תתייקר מתישהו בטור הנדסי).
אם יהיו בעיות, קודם נעשה שימוש במלאי חלקי החילוף הקיים, אח"כ נשפץ חלקים הרוסים, קניבליזציה, אח"כ נעתיק בהנדסה הפוכה חלקי חילוף במקביל לרכש חלקי חילוף "בשוק שחור" או דרך מדינה שלישית. כל אלו מייקרים עלויות שאפשר לחסוך מראש עם רישיונות לייצור חלקי חילוף מההתלה או להחליף מערכות בתוצרת הארץ.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 10-11-2008, 16:56
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "תפקידם של מטוסי ח"א הוא לא..."

שיטות אפשריות לציד מחבלים:

1. מזל"ט - יכולת שהייה ארוכה, אבל כוח אש מוגבל. טוב לחיסולים רע לציד מטרות מזדמנות. יקר להפעלה.

2. בלונים עם ציין לייזר - בלון רואה רחוק בשטחים נרחבים, מציין מטרות עבור טילים או כל חימוש אחר, המשוגר מהקרקע. תע"א מובילה בתחום הזה של ציוד לבלונים. חיסרון - גז ההליום יקר, התחזוקה לא פשוטה, לא מתאים למלחמות מלאות, נייח, רגיש למז"א, אידאלי לאבטחה או איסוף מודיעין כשאין מלחמה.

3. ספינות תותחים מעופפות - AC-130, הרקולס אמריקאי המצוייד באמצעים לראיית לילה, תותח 105 מ"מ, תותח 20מ"מ וגאטלינג כלשהו (0.5 ?). יתקרון: זמן שהייה ארוך, כוח אש אדיר, נסיון צבאי מוכח בוויאטנם ובעירק בציד חוליות. חיסרון: הרקולס...

4. מסוקי תקיפה - למסוק ייתרונות גדולים וחסרונות גדולים. מה גדול ממה, תלוי במסוק ותלוי את מי אתה שואל. מבחינת בטיחות ותחזוקה עדיף מטוס. מטוס יכול לדאות בלי מנוע, ואתה יכול לקפוץ ממנו בכל גובה. אבל מסוק בלי מנוע היא אבן עם מכסחת דשא מעליה... למסוק יש לאן להתפתח, לפני שיהפוך לכלי תעופה אידאלי. בישראל מסוקי קרב הוכיחו את עצמם בחיסולים בעזה ובלבנון, והדפנדרים עם טילי טאו פרצו את ההגנה האוירית הסורית-סובייטית ב-1982. אבל במלחמה האחרונה, נפגעו לנו 4 מסוקים, אאל"ט שניים יצאו מהסד"כ.

5. מטוסי תקיפה קלה - ישנם מספר סוגים של כאלה, נחלק אותם לקלים וכבדים.

5.1 קלים הן בט"שיות מעופפות. חמושות ברקטות, טילי נ"ט ותותחים קלים. הם מקיפים את כל המטוסים המוכרים כמטוסי אימון. חלקם עובדים עם מדחף, וחלקם עם מנועי סילון קלים. אפשר לקרוא להם מטוסים חד משימתיים, מטוסי ריסוס, בט"שיות מעופפות. בינהן, צוקית, A-1, אלפא ג'ט...

יש להם יותר כוח אש גדול יחסית למזל"ט אבל זולים ממנו להפעלה.
אולם יחסית למטוסים אחרים החיסורון הוא כמובן, כוח אש מוגבל, אלקטרוניקה מוגבלת, מכ"מ מוגבל, מהירות מוגבלת, אבל אין טובים מהם כדי להביא את הרקטה לראש של המחבל בשת"פ עם אמצעים אחרים. שת"פ עם יחידות אחרות, מטוסים ותחנות קרקע ומודיעין וחיילים בשטח הכרחיים כדי לפצות על החסרונות האלו, אולם במתאר המלחמה הנפוץ ביותר באיזור אלו מטוסים טובים מספיק.
לא צריך F-16 כדי להרוג ערבי עם צינור מתכת, מקלען או צלף בתוך בית.

5.2 מטוסי התקיפה הקלה הכבדים, הם ה A-4 או Su-25, Hawk ואחרים. הם עדיין זולים מה- F-16, אבל יקרים מהאחרים, אבל יכולים לבצע יותר משימות, לסחוב יותר חימוש וגם להגן על עצמם אם יחומשו בטילים מתקדמים מספיק. אבל הם לא מתאימים לתקיפות עומק אסטרטגיות. טיהור כן, קרבות אויר רק אם אין ברירה אבל לא יותר.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 10-11-2008 בשעה 17:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 10-11-2008, 17:02
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "גם אני ציוני גאה ומאוד הייתי..."

עד כה, ישראל התגברה על מערכות מכ"מ משל האויב בשלוש דרכים:
1. טילים ומזל"טים נגד מקרות קרינה.
2. תקיפה מגובה צמרות עצים עם מסוקי תקיפה.
3. לוחמה אלקטרונית: משני סוגים: שיבוש, והטעיה. בתחום הטעיה ישראל פיתחה מזל"טי הטעיה ופצצות דואות (הדלילה), שדימו מטוס וגירו סוללות טילים לפעולה נגד משהו שלא היה שם....

כלומר, שלושים שנה הסתדרנו בלי חמקנות. כנאה שהיא לא גורם קריטי.
גם הרוסים וגם האירופאים לא מתבססים על חמקנות. הם חוקרים, הם מנסים, יש מזל"טים וטילי שיוט חמקניים רוסיים ואירופאים, אבל לא מטוסים.

הבעיה הגדולה ביותר עם החמקנות, היא הקלות היחסית להתגבר עליה (שידרוג יכולות המכ"מ) לעומת הקושי לעשות בה שימוש: לתחזק, לפתח ולהטמיע. חמקנות לעומת ל"א... ל"א זול וגמיש יותר.
החמקנות תבשיל לטכנולוגיה שימושית בעוד הרבה מאוד זמן. כל השאר תעמולה מסחרית.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 10-11-2008 בשעה 17:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:33

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר