25-11-2008, 12:56
|
|
|
חבר מתאריך: 25.09.08
הודעות: 13
|
|
בתור חבר במערך הזה, אני יכול להודות שיש חסרונות ויש יתרונות.
החסרונות הם שאתה גו'בניק עם יציאות של קרבי, רוב התפקידים דורשים מאמצים פיזיים ושכליים לא קלים בכלל ושעות עבודה ארוכות, לרוב.
בנוסף, יצא למערך הזה שם של מקום שמאוד קשה לצאת ממנו, משהו בסגנון של תותחנים, שריון וכו'. למה זה? כי אנשים לא רוצים לעשות 11-3 עד הסמל (שנה ו-9), לעשות שבוע תורנות לפחות פעם בחודש בתקופת הצעירות שלך ובנוסף לכל לקרוע תתחת על מטוסים כל היום. יש הרבה אנשים במערך שלא מרוצים ועושים הרבה שטויות כדי לצאת, ולרוב לא מצליחים. טכנאי דרג א' זה בנאדם שקם לרוב בסביבות 5 בבוקר, עולה לליין או לדת"ק להכין וטפל במטוסים, עובד שם כל היום, אוכל שם ויורד לחדר רק בערב. טכנאי דרג ב' (אני ונחמיה מהפורום פה למשל) עובדים לרוב משבע וחצי עד חמש וחצי, יום עבודה רגיל. זה טכנאי של חלק מסוים במטוס, שיורד מדי פעם לדרג ב', אם זה בגלל שהוא פג תוקף וצריך לבדוק אותו או שמצאו אותו תקול בדרג א' והורידו לדרג ב' ולקחו אחד במקום. אני מכיר אנשים שאוהבים את העבודה שלהם (דרג א' או ב', לא משנה) ואני מכיר אנשים שרק רוצים לברוח מהמקום.
יתרונות? בחלק מהבסיסים יש לך תנאים מעולים, יש לך בריכה,חדר כושר, חדר עם מזגן, האוכל לרוב הוא טוב, אבל כמו תמיד יש ימים רעים. יש מקצועות שאתה יכול לצאת איתם לאזרחות ולהרוויח יפה מאוד במקצוע שהצבא לימד אותך. יש כאלה שהעבודה הזאת נותנת להם להרגיש שהם לא "גו'בניקים מתים" אלא משהו קצת מעבר. בתור אחד כזה, אני רואה ושומע חברים שלי שעושים יומיות וכו' ומבין שכמה שאני בורג קטן בחיל האוויר, אני עושה הרבה הרבה יותר מהם, אז נכון שצוחקים ומריצים בדיחות על היציאות שלי ועל זה שאני טוחן אבל תאמת? הם לרוב לא עושים חצי ממה שאני עושה. ואני עוד לא בדיוק טכנאי שטוחן.
זה אישית הדעה שלי, כמו בכל מקום יש פלוסים ומינוסים. הכל תלוי בדרך החשיבה שלך. בהצלחה
|