לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #14  
ישן 02-03-2009, 19:54
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
תשובה חלקית
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "קודם כל, אם הטייס של המטוס..."

ממה שאני מכיר, זה יפגע בצורה משמעותית בספיקת האוויר של המנוע ומכאן בביצועי המנוע.
יש הגנה אחרת, שנועדה לשמירה על חיי אדם (ולא על חיי ציפור...) בדמות קורה שמורכבת מעט אחרי תחילת הכונס, שמונעת מגופים בגודל של בני אדם להשאב כל הדרך אל המנוע.
אני שמעתי על מקרה אחד לפחות שבו ניצלו חייו של אדם שנשאב פנימה - ע"י הקסדה שנבלמה בקורה הזו.

דוגמה טובה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כל זה בשונה ממסוקים -
במנועי מסוקים קיימות רשתות סינון (מיועדות לסינון אבק וחול), והמנועים עצמם בד"כ ממוקמים יחסית גבוה (רחוק מהקרקע כמה שאפשר).
הסיכוי של "עובר אורח" להגיע לאיזור כונסי המנועים במסוקים נמוך הרבה יותר (ולו רק בגלל שבדרך הוא צריך לעבור דרך הרוטור...)
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 02-03-2009, 21:07
  Shpringa Shpringa אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.07.08
הודעות: 445
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "עדיין התשובה לא מספקת לדעתי...."

לא עניתי על שום שאלה פשוט הצגתי את דעתי על בסיס הניסיון שלי. עכשיו אני אענה
כדי למנוע כניסת גופים זרים לכונס(בדר"כ אבנים קטנות) שפוגעים במנוע ולפעמים מביאים להשבתתו יש צורך ברשת מאד דקה וחזקה כדי שעמוד בלחץ של האויר, מה שלבטח יפגע בהברבה יותר מ %10 מביצועי המנוע (שזה הרבה מאד בהתחשב בזה שה F16 נוהגים להמריא עם מבערים מופעלים).
כדי למנוע שאיבת אדם אני מניח שניתן, באופן עקרוני להוסיף נגיד עוד שני קורות כמו זו במרכז מה שימנה שאיבה של אדם בוגר ממוצה (לא שחסר טכנאיות שוקלות 50 קילו) הבעיה שצריך לתכנן את הקורות כך שניתן יהיה להסיר אותם בשוטף בקלות בדרג א' ולהחזיר למקום בבטחה (כך שלא ישתחרר במהלך הטיסה ויביא לכשל רציני במנוע) מהסיבה הפשוטה שממ"סניקים נוהגים לזחול פנימה על בסיס קבוע (יום יומי).
אולי יש מקום לאיזה "הצעת ייעול" שתולבש על הכונס בזמן ההנעה והציאה מהדת"ק ותוסר על המסלול הסעה, סביר להניח שיש משהו בסגנון ולא משתמשים בזה כמו ברוב הצעות ה"ייעול" כי זה בעיקר מסרבל עבודה שגם כך לחוצה.
בסופו של דבר בטייסת לא חסר אמצעים להיפגע למי שלא עובד נכון, זה לא חייב להיות משהו אקזוטי כמי להישאב לכונס גם לקפוץ מאיזה שיח למסלול של מלגזן שנושא מטען רחב ורואה 30% אחוז מהכביש יכול להיגמר באותה תוצאה, מצד שני מי שפועל בהתאם לנהלים או לפחות "ברוחם" הסיכום שיקרה לו משהו מאד מאד נמוך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 02-03-2009, 23:53
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי קורן בן אשר שמתחילה ב "קצת על כונסים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קורן בן אשר
אינטגרציה של כונס-מנוע-נחיר היא אחד הדברים הכי מסובכים בכלי טיס, בטח במטוסים על-קוליים. הכונס צריך לספק למנוע זרימה אחידה בלחץ מתאים ומספר מאך מתאים, בטווח גדול של מהירויות וזוויות התקפה. התקנה של רשת תגרום להפסדים גדולים מאוד:

1. גרר
2. הפסדי כונס (אבדן לחץ ביחס ללחץ הפוטנציאלי שאפשר היה להשיג )
3. זרימה לא אחידה - צרות צרורות

לא אומר שזה לא אפשרי - אבל יש מחיר לכל דבר, במקרה הזה המחיר די גדול.


או! זאת תגובה! ולא "תסיים תואר באוירונאוטיקה" (מבית מדרשו של levikon - ואגב לא תודה, התואר בהנדסת תוכנה קשה לי כבר מספיק) או ניסיון להרביץ בי סטטיסטיקה (haboob החבוב, אפילו אם מקרה השאיבה לתוך כונס האוויר קורה בתדירות 0.0001% - לא היה כדאי, במידת האפשר, לחסל לגמרי את האפשרות שיקרה כזה דבר ובכך אולי להציל חיי אדם וציוד יקר מאוד?).
תודה לך קורן בן אשר על התשובה, שהיא בערך מספקת אותי
אני פחות דואג לאנשי הצוות שמסתובבים מסביב למטוס, מכיוון שאם שומרים על נהלים ועבודה נכונים אז ניתן למגר את התופעה לחלוטין, אבל לצערנו הציפורים לא קוראות נהלים.
ידוע לי שלהקות גדולות מנוטרות ע"י מכ"מים אילו ואחרים כדי באמת למנוע ממטוסים לטוס לכיוונן, אבל ציפור בודדת פה ושם כן עלולה להתקל במטוס ולהישאב לכונס ובכך לסכן את חיי הטייס ואת המטוס, שהוא מכונה יקרה להחריד.
עדיין קשה לי להאמין שאף אחד לא ממש הרים את הכפפה וניסה לגשת לבעיה הזו ולפתור אותה סופית. מן הסתם שאם תהיה רשת כזו היא תצטרך להיות בנויה בצורה זויתית, כך שאם ישאב אליה עצם שטוח וגדול, הוא יגלוש הצידה בסופו של דבר.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 03-03-2009, 09:49
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "למרות ש..."

זה ברור לי, כמובן. רק שמאוד מפתיע אותי שבתעשיית התעופה הצבאית, שמגלגלת כמה מיליארדים טובים בשנה ושופכת הון עתק על יצור ושיפור מטוסים, אנשים משלימים בשיוויון נפש עם העובדה שמעבר לכל תקלה טכנית במטוס שעלולה לקרות, הכלי הזה ששווה מיליונים עלול סתם לצאת לטיסת תרגול יום אחד ולא לחזור, וכל זה בגלל ציפור אחת...
אני לא מדבר כבר על פגיעה של ציפור בגוף המטוס - הרי מזה, כמו שרואים, בד"כ המטוס חוזר לבסיס דיי בחתיכה אחת וכל מה שצריך לעשות לו זה תיקון, שמן הסתם עולה פחות מרכישת מטוס חדש.
אבל ציפור שתישאב למנוע ותשבית אותו - אין מה לעשות עם המטוס הזה והוא יצלול לקרקע ויהרס ללא אפשרות לתיקון.
תאר לעצמך שזה קורה למטוס כשהוא בקרב, אולי אפילו מעל אדמת אוייב...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 03-03-2009, 10:54
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הדרך הטובה ביותר להגן על מטוס מפני פגיעת ציפור היא במניעה
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "זה ברור לי, כמובן. רק שמאוד..."

ממש כמו שאיש שחוצה כביש מוגן יותר ע"י זוג עיניים ותובנה ולא בחליפות מיגון משוכללות שימנעו פגיעת רכב.

עולם התעופה משקיע לא מעט בחקר נדידת ציפורים ומניעת פגיעת ומטרדי ציפורים בקבת שדות תעופה. זה מתחיל בניטור נדידה ותנועת ציפורים (סקרים, מכ"מ וכו) וממשיך בבקרת גידולים בקרבת השדה דרך טיפול בנקודות קינון וסביבת המטוסים (ידעת שצואת הציפורים גורמת לקורוזיה של כלי טייס ומנועים?).

מעבר לכך - נעשים מאמצים להרחיק ציפורים מקרבת המטוסים ע"י הדברה ביולוגית, ויצירת סביבה מאיימת לציפורים (צופרים, תותחי רעש, עופות דורסים, כלבים ואחרים)....

מעבר לכך - מחקרים מלמדים שלעופות נודדים יש דפוסי נדידה. הציפורים הנודדות מופיעות כאן בתאריכים מסודרים ובנודדים בגבהים קבועים פחות או יותר, ושת"פ אזורי - גם מקל על ההימנעות. בח"א יש, למשל, קצין מדור צפרות שעוסק בתחום ומתריע על נדידת ציפורים (ובלוח השנה של הבטאון דאשתקד או שנה לפני כן - גם סומנו מועדי הנדידה בלוח).

הנושא מוגדר כאמ"צ (אזור מוגן\מוכה ציפורים) או באנגלית - BASH - BIRD AIRCRAFT STRIKE HAZARD וחיפוש קצר בגוגל יניב לא מעט אתרים בנושא.

בסיכומו של דבר - ניתן למנוע הרבה נזקים למטוסים במניעה במקום בהתגוננות.... ועדיין, יש ויהיו תאונות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 03-03-2009 בשעה 11:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 05-03-2009, 21:23
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "גוגל יכול להחכים אותך לגבי החלק הראשון."

ספרות מבנה - למעט חלק קטן ביותר בספרות החירום - היא לא מעניינו של הטייס, אבל לפעמים אפשר להבין ממנה את הרעיונות ההנדסיים מאחורי העסק.
אבל מהנסיון הקצר שלי, בהרבה מקרים יש התייחסות כללית לתפקיד של החלק במטוס - לפחות בתחום הבדיקות הלא הורסות. סתם דוגמאות אפשריות:
"חציץ 341 הוא החציץ המרכזי בגוף המטוס" - עקב כך קיימת נטיה להתפתחות סדקי מאמץ בחציץ עם השנים - מקורות יודעי דבר סיפרו לי שאפשר לראות אותם בעין לא מזויינת..
"אורכן 5112 אחורי מחבר בין תחנת גוף 373 לתחנת גוף 357 מתחת למעטה 16B5112.." - גם זה אומר משהו (במקרה הזה שהאורכן יושב בדיוק בין המעבר של שורש הכנף לבסיס מייצב הכיוון, ומעביר עומסים בין המעטה לשני החציצים, ולכן סביר שייכשל בנקודות החיבור).

מאחר ולמיטב זכרוני קיימת איזו פרוצדורת בדיקה לחיבור בין הסכין לכונס, יכול מאוד להיות שיש שם כמה מילים על תפקיד הסכין.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 08-03-2009, 17:24
צלמית המשתמש של jetman_2
  jetman_2 jetman_2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.01.08
הודעות: 113
הריני מתכבד לחזק את ידיו של קורן בן אשר
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "הסכין מחוממת?! אין מצב.. לזה..."

וגם את הכונס.....
הכונס ב F16 בכלל לא בריון כמו שחושב נחמיה.
החציצים שלו בעלי גובה מינימלי - לכן יש גם הרבה מהם - ובשלב מסוים נוצר הצורך בקורת החיזוק. למיטב ידיעתי ב YF-16 היא לא היתה.
אותו סיפור היה גם בלביא, שבו החציצים היו אפילו יותר צרים.
בודאי לא שמו אותה להגנה - זה לא המטוס הראשון עם כונס תחתי נמוך.
לגבי החימום אני לא יודע אבל זה הגיוני לגמרי. ההשואה לפיטו כנראה לא מתאימה - חימום פיטו הוא בטיחות טיסה ופועל תמיד(נדמה לי). לעומת זאת מערכות נגד הקרחה - בכנפיים-זנב-כונס מופעלות לפי הצורך. מן הסתם בישראל אין כל כך צורך.
ואציין כאן מטוס אחד שמשום מה לא הוזכר, ובו מניעת חדירת גופים זרים למנוע בהמראה ובנחיתה היא חלק בלתי נפרד מהתיכון - מיג-29, שבו הכונסים נחסמים לגמרי עם דלתות, והמנוע יונק אויר מדלתות משניות בגב הכונס.
יש לכך כמובן מחיקר במשקל ושאר ביצועים, אבל מי שרוצה להמריא ממסלולי עפר - או מסלולים שהפכו לעפר - משלם את המחיר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:07

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר