26-04-2009, 19:17
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
|
|
תגובות והערות....
דעתי -
הרשאה ע"י המדינה - אתה צודק באמרך כי לא ניתן למדינה למנוע את התופעה, וצודק גם בהשוואה לבדרנים ואנשי צוות אלה או אחרים. יחד עם זאת המדינה יכולה ואף חייבת להתריע את אזרחיה מפני תנועה כלשהיא באזורים הללו ומפני הסכנות הטמונות בעיסוק ביטחוני כזה.
ממשלות רבות, מתריעות את אזרחיהן מפני כניסה לאזורים מסוכנים מסיבות רבות ושונות (בטחון, בריאות, וכיוב'). הנושא המדיני כאן מסובך שבעתיים ולכאורה אף איננו פשוט להגבלה חוקית. אולם עלינו לזכור כי מקובל בעולם המערבי וכן בארץ להגיש בקשות מהמדינה ולבקש רשותה לייצוא ביטחוני פרטי כמו גם ממשלתי. בבסיס תהליך ההרשאה הזה מונח עניינה המדיני והאינטרסים של כלל ואזרחיה. אינני יודע אם חברות פרטיות ישראליות המספקות שרותי אבטחה בחו"ל באופן מאורגן, ושמושבם ופעילותם מאורגנת מהארץ מחוייבות ברשיונות ייצוא ל"שרותים" Services שכאלה. במידה והן חייבות באישורים שכאלה - על משה"בט ואפ"י (אגף לפיקוח ייצוא), לשים על כך את הדעת מחדש, ולהגביל את הנושא באופן ברור ועניני. במידה ואין מחויבות מוסדרת כזאת כלפי משה"בט, לעניות דעתי יש לקבוע סייגים ותקנות מתאימים בהקדם האפשרי כי השעון הזה מתקתק....!
כאמור, אם חלילה יווצר תרחיש שבו יילקחו מאבטחים ישראליים בשבי, ויועברו לגופים עוינים אחרים בעבור כסף או נדוניות אחרות, אינני רוצה לחזות את הלחץ הציבורי שיווצר כאן לשחרורם או לפעולות "נועזות" אחרות של המדינה וצה"ל. והדבר שונה בתכלית משוביו של שף (טבח) ישראלי המשרת על אונייה כזאת....! מדוע שונה? - קשה להבהיר - אקרא לזה פרספציה לאומית.
הטענה כי כל אדם, כל אזרח ישראלי, לנפשו בחו"ל, אינה רצינית במבחן המציאות וההיסטוריה שלנו. כדוגמא בודדת - זכור לנו מעשה אזרחי ישראל בדרכם מהארץ לפריס דרך אתונה, בטיסה על פלטפורמה לא לנו (Air France) שבהיותם מעל שטח ריבוני זר, נחטפו לאוגנדה. המדינה נזעקה, האינטרס הלאומי והביטחוני תפס תאוצה, צה"ל יצא למשימה קשה מאד, והצליח. מדוע עשינו זאת ? משום שהיינו מחוייבים לאזרחינו, משום שאינטרס לאומי של אבטחת קווי התעופה ובטחון האזרחים הישראלים באנטבה היה חשוב לנו.
אמנם הנושא שלפנינו איננו זהה לזה של אנטבה, אולם מרכיביו דומים ובראייה כללית ובמחשבה קדימה על תרחישים אפשריים, אייני מייחל ליום בו סוכנויות הידיעות יודיעו כי מספר מאבטחים ישראליים נלקחו בשבי והסומאלים מנהלים משא ומתן עם איראן, חיזבאלה, או חמס...
על המדינה להודיע במפורש כי שרותי ביטחון שמקורם בארץ והניתנים לגופים זרים, כמוהם כשרותי ייעוץ ביטחוני ועליהם לעמוד בתקנות ובהיתרים המתבקשים ע"י משה"בט. קרי רשות ייצוא שרותי אבטחה.
בכל כלל ותחיקה יהיו וקיימים ספיחים, סייגים ויוצאי מן-הכלל. אולם חשיבות התרחישים הקשים הללו כה רבה וכה מסוכנת למדינה, שיש לשים על כך את הדעת הלאומית כאן ויפה שעה אחת קודם.
הגבלת פרטים היוצאים לחו"ל והמועסקים בנושאי בטחון בחו"ל שלא ממקור מאורגן ישראלי, תוכל להעשות כהנחיית מדינה, ובאופן ברור ליוצא לחו"ל על הסרת אחריות המדינה מול האזרח בחו"ל אם לא יעתר להנחיה הזאת ואם לא יודיע ויקבל הרשאה על פעילותו לאחת הקונסוליות של המדינה בהיותו בחו"ל.
זה המעט שניתן ומתחייב לעגן בחוק. כך דעתי.
נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 26-04-2009 בשעה 19:22.
|