02-06-2009, 00:18
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
היעלמות טיסת אייר-פראנס 447, 1/6/09
בלי להכביר במילים, מובן שמדובר באסון אווירי מהחמורים שראינו בשנים האחרונות.
כל הכתוב כאן מבוסס על מה שפורסם בתקשורת ולכן יש לקחת הכל בעירבון מוגבל, מה גם שרוב פרטים עדיין לוטים בערפל.
עיקר הממצאים הראשוניים עפ"י הפרסומים בתקשורת, בתוספת מעט הסברים והרחבות לכל המעוניין:
מטוס Airbus A330-203 של החברה Air-France בטיסה מס' 447, בדרכו מריו דה-ז'ניירו (ברזיל) לפריז "נעלם" (הסבר למרכאות הכפולות - מיד) מעל האוקיינוס האטלנטי.
על המטוס 12 אנשי צוות ו-216 נוסעים, סה"כ 228 איש.
המטוס המריא סביב השעה 7 בערב (שעון מקומי) מריו.
עפ"י אתר לא רשמי, אלו הנתונים האחרונים שידועים לגבי הטיסה (כל הזמנים ב-UTC):
- 01:33 - קשר רדיו אחרון, דיווח על מיקום בנקודה INTOL וזמן משוער לנקודה TASIL - בשעה 02:20.
הנקודה INTOL ממוקמת כ-600 ק"מ בתוך האוקיינוס, צפון-מזרחה מחופה המזרחי ביותר של ברזיל. הנקודה TASIL ממוקמת במרחק נוסף של עוד כ-600 ק"מ צפון-מזרחה.
יש לציין שתחנת הבקרה עימה היה המטוס בקשר בחולפו את הנקודה INTOL, ממוקמת על אריכפלג הממוקם כ-350 ק"מ בתוך האוקיינוס, מול חופי ברזיל ולכן בנקודה זו היה תחת כיסוי מכ"מי.
בנקודה זו נתוני המכ"מ הראו על שיוט בגובה '35,000 ובמהירות של כ-450 קשר. נתונים נורמליים.
- 01:48 - כ-15 דקות לאחר הדיווח ב-INTOL, יצא המטוס מכיסוי המכ"מ של אותה התחנה (כצפוי בנתיב כזה).
- 02:00~ - לא ברור על בסיס מה בדיוק ההשערה, אך נאמר שככל הנראה המטוס נכנס למזג-אוויר קשה, מלווה בחתחותים קשים. בהחלט סביר להניח שההשערה מבוססת על נתוני מזג האוויר הידועים לאותו האיזור לאותו הזמן; ייתכן גם שמטוסים נוספים באיזור דיווחו על מזג אוויר קשה; ובכל מקרה - מדובר באיזור טרופי, עננות פעילה ו"אלימה" וסופות רעמים הן נפוצות מאוד.
- 02:14 - מתקבלת מהמטוס הודעה אוטומטית במרכז/י השליטה, שעיקרה אובדן דיחוס ותקלה חשמלית.
- 05:33 - תחילת חיפושים ע"י הרשויות הברזיליות.
כמה הארות שלי:
* "נעלם" במרכאות כפולות, כיוון שהמטוס כבר לא היה בכיסוי מכ"מ בזמן שבו נשלחה ההודעה על התקלה.
* מטוסים החוצים את האוקיינוס האטלנטי יוצאים מבקרת מכ"מ בשלב מסויים ואת רוב חציית האוקיינוס עושים ללא מכ"מ ש"מסתכל" עליהם. בלי להכנס לפרטים מיותרים, השיטה מבוססת על נתיב ידוע מראש ושאושר מראש ע"י תחנת הבקרה האחרונה ש"משחררת" את המטוס לחצות; המטוס שומר את הנתיב, הגובה והמהירות שאושרו לו, ובנקודות מוסכמות מראש הוא מבצע "דיווח עיוור" על מיקומו, גובהו, מהירותו וכיו"ב, בקשר ארוך-טווח (High Frequency). תחנת הבקרה ש"בצד השני" של האוקיינוס יודעת על הזמן המשוער להגעתו של המטוס לתחום הפיקוח שלה, באותו הנתיב שאושר למטוס, ואיתה יוצר המטוס קשר בסיום החצייה.
* ההודעה האוטומטית הנשלחה מהמטוס - בחלק מהדיווחים נכתב שמדובר רק בתקלה חשמלית, ובחלקם דווח גם על אובדן דיחוס. יש לציין ששני סוגי התקלות, אם הן חמורות "מספיק", עשויות להסביר מדוע לא התקבל שום דיווח מהצוות (אם אכן לא התקבל שום דיווח).
* נושא ההודעה האוטומטית אינו מוכר לי, כנראה מדובר ב-Feature כלשהו של המטוס הנ"ל. ייתכן שיוכלו אחרים להאיר את עינינו.
כמה קישורים:
http://hosted.ap.org/dynamic/storie...EMPLATE=DEFAULT
סרטון מאותו האתר: http://video.ap.org/?t=By%20Section...vs_brazil_plane
http://aviation-safety.net/database...p?id=20090601-0
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
נערך לאחרונה ע"י haboob בתאריך 02-06-2009 בשעה 00:24.
|