לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-07-2009, 08:40
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
כמעט התנגשות באויר לפי חודש...

נשאלת השאלה: האם "רק" במרחק של 2 שניות ניתן למנוע התנגשות...?



http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1098109.html


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
w w w . h a a r e t z . c o . i l
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
עודכן ב- 09:28 06/07/2009
התנגשות בין מטוס אל על למטוס זר בים האדום נמנעה בשנייה האחרונה

המטוסים היו במרחק 230 מטר זה מזה וקרובים שתי שניות בלבד מהתנגשות. מכשיר במטוס אל על התריע, והטייסים ביצעו תמרון התחמקות

מאת זוהר בלומנקרנץ

טייסי אל על מנעו ברגע האחרון התנגשות אווירית בין מטוס החברה, שנשא כ-200 נוסעים ושהיה בדרכו למזרח הרחוק, למטוס זר. הדבר אירע מעל הים האדום, באזור אריתריאה. ל"הארץ" נודע שהמרחק בין המטוסים היה קרוב להחריד - 700 רגל בלבד, כ-230 מטרים. בהתחשב במהירות השיוט המקובלת, המטוסים היו רחוקים מרחק שתי שניות מהתנגשות.

מדובר בתקרית שהתרחשה לפני כחודש: מטוס בלתי מזוהה התקרב בצורה מסוכנת ביותר למטוס אל על מדגם בואינג 767. מכשיר מיוחד שנועד להתריע מפני התנגשות מטוסים הופעל בתא המטוס הישראלי, והזהיר את הטייסים מפני התקרבות מסוכנת של המטוס הזר. הקברניט והקצין הראשון במטוס אל על פעלו במהירות, עשו תמרון התחמקות והסיטו את מטוסם ממסלול ההתנגשות.

מטוסי אל על בדרכם מישראל למזרח הרחוק, כמו לתאילנד, טסים דרומה מעל אילת ומשתלבים בפרוזדור אווירי העובר מעל הים האדום - עד התחברותם לצומת נתיבים בינלאומי באזור תימן. הצומת נתון לפיקוח ובקרה של שלטונות התעופה באריתריאה.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/printed/P060709/t.0.0607.260.1.9.jpg]


פקח הטיסה באסמרה, בירת אריתריאה, אישר למטוס הישראלי כניסה מהפרוזדור האווירי לנתיב, אך לא התריע על שום בעיה - עד שמכשיר ה-TACS בתא הטייס של המטוס הישראלי החל לפעול והזהיר מפני התקרבותו מסוכנת של מטוס בלתי מזוהה.

פרוזדור הטיסה מעל דרום הים האדום מועד לבעיות בטיחות, שכן הפיקוח על המטוסים נעשה בקשר רדיו בלבד. לפקחים אין תמונת מכ"ם בזמן אמת על תנועת המטוסים באזור, והם מסתמכים על דיווחי המטוסים בלבד.

חברת אל על השלימה בשנת 1998 התקנת מכשירי TACS בכל צי מטוסיה, בעלות של יותר מחמישה מיליון דולר. היא היתה אז בין חברות התעופה הראשונות בעולם שהתקינה את המערכת בכל מטוסיה, אף שהחוק המחייב התקנת המכשיר נכנס לתוקפו רק ב-2001.

בחברת אל על אישרו את המקרה. סמנכ"ל המבצעים של אל על, קברניט ליאור יבור, אמר ל"הארץ", כי "צומת מפגש הנתיבים בין פרוזדור הטיסה בים האדום, לבין נתיבי הטיסה מעל אפריקה, הוא צומת מאוד בעייתי. חברת אל על ביקשה ממשרד התחבורה לטפל, בצינורות הרשמיים, בהקטנת הסיכויים לקונפליקט באותו צומת. משרד התחבורה נרתם לעניין והנושא מטופל על ידי החוקר הראשי של תאונות אוויריות, יצחק (רזצ'יק) רז".

רז פנה בתלונה לשלטונות אריתריאה וביקש לחקור את האירוע, כדי להימנע מהישנות מקרי סכנה דומים.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasen/images/0.gif]
כל הזכויות שמורות ,"הארץ" ©
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

חזרה לפורום
  #3  
ישן 06-07-2009, 20:41
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ferret שמתחילה ב "המרחק בין מטוסים לא צריך להיות 1,000 רגל?"

צריך, ויש גם מקומות שהוא צריך להיות 2000 רגל.

ועדיין, יש לסייג את הכתוב, כדרכה בקודש של התקשורת:
אם אני קורא נכון (ונדמה לי שכן), נכתב שההפרש בין שני המטוסים עמד על כ-700 רגל. משמע - הפרש גובה, לא הפרש רוחבי (כי משתמשים ברגליים לתיאור מרחק אנכי).
הכתב (או כתבת?) לקח את המרחק הזה, חילק במהירות ויצא לו בחישוב מזהיר (!!!) שהמטוסים היו קרובים עד כדי 2 שניות מהתנגשות...

כמה דברים:

(1) בהנחה סבירה של שמירת גובה, דבר שמתבצע רוב הטיסה - הם לא היו מתנגשים. ה-TCAS (כן, TCAS ולא TACS) עשתה את שלה והתריעה על הפרש גובה לא מספק. כמובן שאם בדיוק שני המטוסים היו בטיפוס/הנמכה אחד אל עבר השני - אכן מדובר באירוע חמור ביותר.

(2) קירבה של 2 שניות מהתנגשות (אם הייתה כזו במציאות) - כמוה כהתנגשות. זמני התגובה של מטוסים כאלה לתמרון חריף בגבהים שבהם הם טסים - בסבירות גבוהה לא יאפשרו להיחלץ ממצב כזה. מה שמחזק את ההנחה שלי שהאירוע מנופח מעבר לפרופורציות האמיתיות שלו, כרגיל...

(3) מילה על TCAS: אחד מהיתרונות החזקים שלה, הוא שההתראה הראשונה שמתקבלת היא מוקדמת הרבה יותר מ"שתי שניות להתנגשות". סביר (מאוד) להניח שצוות אל-על ראה על ה-TCAS את התנועה המתקרבת לפחות חצי דקה לפני שהוא נאלץ לתמרן.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:03

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר