לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-11-2009, 00:06
  משתמש זכר הקשקשן הקשקשן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.06.09
הודעות: 384
זמן חריג של פיתוח כיפת הברזל

מתוך עניין רשמתי את זמני הפיתוח של מערכות טילים מכל הסוגים והמינים:
להלן הרשימה המתקבלת(לצערי הכלים של הפורום לא מאפשרים לרכז את זה בטבלה):


V2 __________: 1938-1944 : 6 years
R7 _________ : 1950-1957 : 7 years
hawk _______ : 1952-1960 : 8 years
minutemen __ : 1956-1962 : 6 years
SA-1 _______ : 1950-1955 : 5 years
SA-3 _______ : 1955-1961 : 6 years
SA-5 ________: 1958-1967 : 9 years
SA-10_______ : 1969-1978 : 9 years
Shafrir 2 _____: 1963-1969 : 6 years
Peacekeeper_ : 1972-1986 : 14 years
Patriot ______: 1976-1984 : 8 years
Topol _______: 1975-1987 : 12 years
Pithon 4 ____ : 1976-1992 : 15 years
Arrow _______: 1986-1998 : 12 years
Iris-T _______ : 1995-2005 : 10 years
Iron Dome ___ : 2007-2010 : 3 years

הטבלה הינה רק עילה לדיון:
איך קרה שאחרי 70 שנות היסטוריה של פיתוח טילים, בניגוד מוחלט למגמה הברורה של הארכת זמני הפיתוח, יש פרויקט שקצר פי 2 מהקצר ביותר עד אז ?
ייתכן לזה מספר תשובות.
1) לא תהיה מערכת כיפת ברזל ב 2010 .
2) הפרויקט פותח כבר הרבה קודם, ורק עכשיו ניתן לו פומבי.
3) מדובר במקרה חריג של מאמץ מיוחד שהושקע בכל הרמות ולא מעט מזל.
4) אנו עדים לשינוי מהותי בתהליכי פיתוח של מערכות, היפוך מגמת ההארכה של זמני הפיתוח. כנראה סימן של היתקרבות נקודת הסינגולריות המובטחת .

דעות, רעיונות והצעות יתקבלו בברכה.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 22-11-2009, 07:22
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "תרשה לי לחלוק בכל הנקודות"

ציטוט:
כיפת ברזל לא מוגדרת לדעתי כפרוייקט חרום לאומי. היא לא מערכת שמבטיחה הישרדות המדינה - כגון החץ, אלא יותר

הגדרה של פרוייקט חירום לאומי כפרוייקט שמבטיח הישרדות מדינה בלבד היא הגדרה שגויה, הרבה לפני הישרדות בלבד יש צורך בהגנה על האוכלוסיה ועל אינטרסים אחרים.
אני בהחלט חושב שהמצב בדרום מצדיק הגדרה של "פרוייקט חירום לאומי"
אני לא מאמין שיש מישהו שמשקיע מאות מליוני דולרים בקנה מידה של ישראל בשביל מערכת ש"נחמד שתהיה" יש הרבה תחומים אחרים שאפשר להשקיע בהם.
אין עוררין שהצורך שלשמו פותחה המערכת אמיתי מאוד ודחוף מאוד, גם אם יש ביקורת על סוג המערכת שנבחר.


ציטוט:
כיפת ברזל לא מוגדרת לדעתי כפרוייקט חרום לאומי. היא לא מערכת שמבטיחה הישרדות המדינה - כגון החץ, אלא יותר


בניגוד לאתגרים שמדינות אחרות נאלצו להתמודד עמן ישראל נאלצת במקרה זה לתמודד עם כלי נשק זול מאוד ונפוץ מאוד מה שהיה זרז ליצירת מיירט זול, שהרי עיקר הביקורת נגד המערכת היא עלות המיירט מול עלות קטיושה פשוטה.
לישראל יש היסטוריה של פיתוחים מקבילים למערכות זרות קיימות בעלות נמוכה בהרבה, בין השאר גם עקב סיבות כלכליות של עלות פיתוח ועבודה נמוכה מאשר במערב ברוב המקרים.
אחת הדוגמאות לכל היא טנק המרכבה המקביל לאברהמס האמריקאי, בעבר נכתב שמחירו הוא כמחצית מזה של האברהמס.

ציטוט:
גם תקציב הפרוייקט : כ 800 מיליון שקל, כולל ההצטיידות, נמוך בכל קנה מידה

קצת קשה למצוא נתונים פרטניים לגבי מערכות ספציפיות מתקציב הבטחון, אבל הפרסום על הקצבת 811 מליון ש"ח לפיתוח המערכת הוא מסוף 2007, מאז כבר עברו עוד שתי שנות תקציב. התקציב שהוקצה בדצמבר 2007 היה לתחילת פיתוח.

בנוסף אני גם מאמין שהרבה רכיבים של המערכת כבר היו קיימים ואף בשימוש ונעשה בהם שימוש בכיפת ברזל ע"מ לחסוך זמן ועלויות ולצמצם את הפיתוח הייעודי למינימום האפשרי, מה שנשמע בסה"כ מאוד הגיוני.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 22-11-2009 בשעה 07:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 22-11-2009, 09:48
  משתמש זכר הקשקשן הקשקשן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.06.09
הודעות: 384
כן ניתן להשוות
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "איני סבור שהשוואה מסוג זה אפשרית"

כל המערכות שהבאתי שונות מאוד זו מזו, אך כולם עברו את אותם השלבים: הגדרת דרישות, תיכון מוקדם, ניסויים, תיכון מלא, הכנסה לשרות.
הסיבוכיות של כולם דומה : כולם היתבססו על מערכת קיימת, אף אחד לא היתחיל מימי הביניים. ( חוץ מ V2 ) . כנ"ל גם כיפת הברזל : יש שימוש בידע קודם, אך עדיין מערכת חדשה לגמרי.
בקשר לפיתון 4, זה שלקח זמן מוגזם לפתח את הטיל לא מוריד מאיכות המערכת הסופית.
מדובר בטיל מצויין.

אין כזה דבר "סיום פיתוח". כמעט כל המערכות המוזכרות נמצאות בשימוש עד היום, ומפותחות עד היום.
נקודת זמן היחידה שניתן להשוות היא רגע שהמערכת מספיק בשלה שהצבא יכול להכניסה לשרות.
זה מעיד על בשלות מספקת של המערכת.
כאן עשיתי חסד לחץ. זה שהטיל סופק ב 1998, לא אומר שהמערכת הייתה מבצעית ב 1998 .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 22-11-2009, 21:17
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "צודק שהפרוייקט לא הושלם, לכן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הקשקשן
צודק שהפרוייקט לא הושלם, לכן תג המחיר לא סופי. אך עדיין כנראה לא מדובר בסכום שונה מאוד מהמקור.

עלות המיירט בין 40 ל 50 אלף דולר. אין מידע שלא עומדים ביעד זה.

העלות של 40-50 אלף דולר למיירט פורסמה עוד בעת התחלת הפרוייקט, עד כמה שאני זוכר. מתי פורסם על העלות הכללית של התוכנית - אינני יודע. מכל מקום, כיוון שבארץ התעשיה והצבא לא מפרסמים מידע על מצב התוכניות הפיתוח והרכש, כמו זעושה ארה"ב" למשל, אז גם אין דרך לדעת מה קורה עם זה. אלא אם כן משהו דלף לאמצעי תקשורת.

ציטוט:
בנושא הייחודיות, אצטרך לענות בשאלה : מה הרכיבים הלא ייחודיים ? איזה מערכת בשינוי קל הופכת להיות לכיפת הברזל ? נדבר אחרי התשובה לשאלה הזאת.

אתה מחזיר לי את אותה שהאלה ששאלתי אותך, רק הפכת אותה וכיוון שאתה טענת שרוב הרכיבים הן יחודיות למערכת, אני מניח שיש לך מידע שתומך בטענה זאת. אז האם יש לך מידע כזה או אין?
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 22-11-2009, 22:29
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
תראה, תהליך מחשבתי
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "כן יש לי מידע. הרבה רכיבים..."

אני לא יכול להגיד שהייתי יותר פעמים ממך בחו"ל, כי אני יודע רק כמה פעמים אני הייתי בחו"ל ולא כמה פעמים אתה היית.
באותה מידה, גם אם אתה מנהל תכנית כיפת ברזל, אינך יכול להגיד שרמת המורכבות בכיפת ברזל לא נופלת מרמת המורכבות של מערכות אחרות, כי אינך יודע מה רמת המורכבות של מערכות אחרות. אולי אתה גם המנהל של תכנית חץ וגם של כיפת ברזל, אבל בודאי לא של Peace Keeper או של ס.א. 2 או פיתון 4.
מה חפרתי? או בקיצור - איך בכלל אתה עושה השוואות על דברים שאינך מכיר ומעולם לא פורסמו?
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 22-11-2009, 23:02
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
לא צריך להיסחף - אנו לא אמורים לקבל שום החלטה
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "טענתך לא הוגנת"

הכל דיבורים.

ובכל זאת - מאחר ואני מבוגר ממך במספר שנים (זאת אני אומר על אף שאיני יודע את גילך, כשל של העיקרון הראשון...) אני גם מניח שאני מעורב יותר ממך ב"פרויקטים גדולים" ולכן אשתמש במילותיך, עם תיקון קל: " אני שוב פעם נאלץ לבקש להאמין לי שרמת הסיכון ופערי ידע בכל הפרויקטים המדוברים אינם דומים לצורך ההשוואה". גם אני יודע לעשות הערכות מושכלות ובכל זאת, לחלוטין איני יכול לקבל את הטבלה ששמת בראש האשכול, ואת הסיבות כבר הסברתי.

עכשיו זה "הוגן"?



והכל ברוח טובה. אין תחרות. כמו שאמרתי - הכל דיבורים.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 22-11-2009, 15:21
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "זמן חריג של פיתוח כיפת הברזל"

זמן פיתוח של מערכת נשק בנוי ממספר גורמים, כששני הגורמים הבולטים הם:
עד כמה המערכת חדישה מבחינה טכנולוגית או מסתמכת על טננולוגיה קיימת
ועד כמה הפיתוח סובל מבירוקרטיה.

הפיתון 4 והחץ הם קפיצת מדרגה לעומת מה שהיה קיים בתחילת הפיתוח שלהם ולכן
כל תהליך הפיתוח היה מורכב יותר וכלל הרבה עיכובים וכישלונות במהלך הפיתוח שהם טבעיים
לפיתוח חדשני.
מערכת כיפת ברזל זה לא רק טיל. יש גם מערכת שו"ב,מכ"ם תוכנות חיזוי וכדו' רוב הדברים האלו כבר
פותחו ברמה זו או אחרת בשביל הנאוטילוס ולכן לא דרשו הרבה השקעה בזמן.
גם במיירט עצמו אין שום פריצת דרך משמעותית לעומת טכנולוגיות שכבר קיימות ברפאל ולכן
הפיתוח שלו היה מהיר.

בנוסף רפאל עשתה מאמץ רציני להפחית את כמות הבירוקרטיה הקשורה לפרוייקט.
ואנשי רפאל ש"קרעו את התחת" מתוך הבנת הצורך ולא סתם ראו בפרויקט עוד עבודה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 22-11-2009, 16:01
  טל ענבר טל ענבר מחובר עכשיו  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
עובדות וסימוכין
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "פעם נוספת, עובדות"

אתה דורש עובדות וסימוכין מחברי הפורום בעוד שבהודעותיך אין לא מזה ולא מזה.

בין היתר החלטת (מדוע אגב? איה העובדות והסימוכין?) כי הפיתוח של מערכת כיפת ברזל החל ב - 2007. תרשה לי לצטט מדו"ח מבקר המדינה שצוטט על ידי בערך הויקיפדי על כיפת ברזל:

"
  • 3.8.2005 - ראש מו"פ, תא"ל ד"ר דני גולד, החליט על תוכנית "כיפת ברזל", שתכלול מחקר מערכת והדגמה, פיתוח בהיקף מלא, הצטיידות ולוח זמנים.
  • 27.8.2006 - שר הביטחון עמיר פרץ, סיכם, כי "כיפת ברזל" הוא "הפרויקט החשוב ביותר כרגע ועל כן יש לשקול להגדיר את תוכנית הפיתוח כ'תוכנית חירום' ולזרזה ככל האפשר".
  • 12.11.2006 - מפא"ת הנחה את רפאל להתחיל בפיתוח בהיקף מלא של פרויקט "כיפת ברזל".
  • 1.2.2007 - שר הביטחון עמיר פרץ החליט, כי מענה לרקטות לטווח קצר מחויב והכרחי וכי המענה הנבחר הוא "כיפת ברזל", ונדרש עבורו תקציב חיצוני.
  • 4.2.2007 - ראש הממשלה אהוד אולמרט, קבע, כי "ברור ש'כיפת ברזל' זה דבר בלתי נמנע" ו"אנחנו לא יכולים לעכב יותר מיום אחד את הביצוע".
  • אפריל 2007 - רפאל ומשרד הביטחון חתמו על הסכם לפיתוח ולהצטיידות ב"כיפת ברזל".
  • 4.6.2007 - הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, החליט שלא לאשר עקרונית את פרויקט "כיפת ברזל" כל עוד אין מקור תקציבי לפרויקט.
  • 3.7.2007 - שר הביטחון אהוד ברק, אישר לפתח את "כיפת ברזל".
  • 23.12.2007 - ועדת שרים לענייני ביטחון לאומי אישרה את מיזם "כיפת ברזל".
חלק מהביקורת בדו"ח המבקר הוא על הליך בלתי תקין ציבורית ומינהלית בהזמנת העבודה אצל רפאל. מכל מקום, אם הוחלט במפא"ת על פיתוח המערכת ב - 2005 הרי שהנתון שלך לגבי תחילת פיתוח ב - 2007 אינו נכון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 22-11-2009, 18:54
  משתמש זכר הקשקשן הקשקשן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.06.09
הודעות: 384
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "[font=Verdana]פשוט תעבור על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
פשוט תעבור על העובדות:

לנאוטילוס פותח מכ"ם עקיבה: לכיפת ברזל יש מכ"ם עקיבה.

צודק, לא ידעתי שהמכ"מ פותח עבור נאוטילוס.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
לנאוטילוס פותחה מערכת שו"ב לניהול מטרות: לכיפת ברזל יש מערכת דומה מאוד.

זה לפי דעתי לא נכון.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
לגבי המיירט: הביצועים שלו נחותים לעומת הביצועים הדרושים מטיל א"א ואם תשווה
בינו לבין הפיתון תראה שאין שום קפיצת מדרגה.

אם תשווה את קפיצת המדרגה בין הפיתון3 לפיתון 4 ליחס בין פיתון 4 לכיפת ברזל תוכל לראות
שיש מתאם בין משך הפיתוח לסיבוך בפיתוח.


תלוי מה להגדיר כקפיצת מדרגה. פיתון חסר אונים נגד קסאם. פיתון עולה פי כמה מכיפת הברזל. אתה חייב להחליף בפיתון את רוב הטיל על מנת לפגוע בקסאם, ועדיין תקבל פתרון הרבה פחות טוב.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
חוץ מזה איזה סימוכין אתה רוצה? תיק מוצר? שרטוטים?

עדיף שלא . אך קישור או הפנייה למקור כלשהו יהיה נחמד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 23-11-2009, 08:34
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "..."

זה לא בדיוק תיק מוצר אבל זה מקור

http://www.defense-update.com/news/MTHEL.htm
THEL/ACTD program was developed for US Space & Missile Defense Command and the Israel MOD demonstration tests by TRW, now part of Northrop Grumman corp. Subcontractors for the program include Ball Aerospace and Ball Aerospace in the US and the Israeli companies: Elbit/El-Op, IAI/Elta which built the radar and fire control system, RAFAEL and Tadiran
אני לא מנסה להגיד שפשוט לקחו מערכת קיימת והסבו אותה. הכוונה היא שאם כבר פיתחו מערכת אחת בארץ ( מכ"ם לדוגמה) אז אין קושי בבניית מערכת דומה ואין צורך במחקר מעמיק שלוקח זמן.

לגבי המיירט: שוב אני לא מתכוון שאפשר לקחת פיתון4 ולירות אותו על קסמים, אני מתכוון שטכנולוגיות שפותחו עבור הפיתון - מנוע,חיישנים וכדו' הן מקבילות או יותר טובות מאלו הדרושות לכיפת ברזל ולכן גם כאן אין צורך במחקר מעמיק שלוקח זמן אלה רק בהנדסה טובה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 23-11-2009, 09:01
  משתמש זכר הקשקשן הקשקשן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.06.09
הודעות: 384
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "זה לא בדיוק תיק מוצר אבל זה..."

בקשר למכ"מ אמרתי שאתה צודק. באלתא החלו לעבוד על מכ"מים דומים לפני הרבה זמן וכבר מוכרים אותם מזמן : כגון מכ"מ רז שהוזכר כאן בפורום.

לעומת זאת, אין קשר בין fire control system ההמוזכרת לשו"ב של כיפת ברזל. זה מפותח אפילו ע"י חברה אחרת לגמרי MPREST .

כמו כן אין אמת בטענה שטכנולוגיות של כיפת ברזל נחותות מפיתון. אם תחשוב על הדרישות תראה שדרישות של כיפת הברזל גבוהות יותר. ( הרבה יותר קשה למצוא ולפגוע בצינור קטן מעופף במאך גבוה מאשר במטוס). אני אומר את זה מידיעה, לא מתוך ניחוש. זה שלא צריך להיתמודד עם נורים לא מפצה מספיק על הקושי. וזה עוד לפני שהגענו לעניין המחיר.

אינני מנסה לפאר את כיפת הברזל שעדיין צריכה להוכיח את עצמה, אלא רק מנסה להראות שיש מקום להשוואה ושאנחנו עדים לשינוי עמוק מאוד ביכולות הפיתוח של מערכות. ייתכן שזה נוגע לרפאל בלבד, כי ברגע נתון יש לה יכולות גבוהות מאוד (תספור את הפרוייקטים החדשים הגלויים שהיא מנהלת רק עכשיו), אבל ייתכן שהתופעה היא גלובלית.

הימור שלי שבשנים הקרובות נהיה עדים לפיתוח בקבועי זמן קצרים מאוד מערכות מאוד מורכבות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 23-11-2009, 09:22
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "בקשר למכ"מ אמרתי שאתה צודק...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הקשקשן
לעומת זאת, אין קשר בין fire control system ההמוזכרת לשו"ב של כיפת ברזל. זה מפותח אפילו ע"י חברה אחרת לגמרי MPREST .

נראה לי ששווה לך לקרוא את הAbout mPrest באתר שנתת יכול להיות שתוכל למצוא כמה קשרים מעניינים.


כמו כן אין אמת בטענה שטכנולוגיות של כיפת ברזל נחותות מפיתון. אם תחשוב על הדרישות תראה שדרישות של כיפת הברזל גבוהות יותר. ( הרבה יותר קשה למצוא ולפגוע בצינור קטן מעופף במאך גבוה מאשר במטוס). אני אומר את זה מידיעה, לא מתוך ניחוש. זה שלא צריך להיתמודד עם נורים לא מפצה מספיק על הקושי. וזה עוד לפני שהגענו לעניין המחיר.

בעיית המטרה נפתרה ע"י רש"ק גדול. שוב אתה לא מבדיל בין פיתוח טכנולוגיה חדשה והתאמות הנדסיות. הידע של איך לייצר מיירט מהיר קיים ברפאל, יש מי שידע לתכנן את המנוע ומי שידע לבחור חיישנים ותקשורת ורש"קים מתקדמים. ברוב התחומים אין צורך בפיתוח מאפס אלה שימוש בידע קיים כדי לפתח מוצר חדש.
אחת ההתמחויות של רפאל היא לקחת טכנולוגיות שיש ברשותה ולהתאים אותן לפרויקטים חדשים.

הימור שלי שבשנים הקרובות נהיה עדים לפיתוח בקבועי זמן קצרים מאוד מערכות מאוד מורכבות.
אני מקווה שאתה צודק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:06

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר