17-02-2010, 23:41
|
|
|
חבר מתאריך: 06.02.10
הודעות: 9
|
|
לגבי המכשולים...
אני ינסה לסכם בכלליות, יש רק לומר שהמכשולים אחראים בחלקם לעובדה שניתן כאן לעלות אחרי 250 שעות על 737. כי הם עומדים בחלקם גם בדרכם של המקומיים.
המכשול העיקרי הוא קודם כל העלות של מפעל כזה,מ 0 ל 250 כולל תיאוריה עולה סביב 40,000 יורו.
**הקישור נמחק ע"י RUBBER_DUCK - הפירסום בפרש עולה כסף**
אגב נתן לצמצם עלויות למשל צבירת שעות יכולה להתבצע גם בארה"ב.
מבחינתנו שני המכשולים האחרים לבד מהעניין הכספי:
הם תפיסת העולם האירופאית השונה מזו הישראלית אמריקאית. יותר ביורוקרטית בזהירות אני יוסיף יותר צרה וקצת סגורה במושגים שלנו.
למשל אתה יכול לעבור את כל המסלול עד לרישיון מסחרי דו מנועי כולל קורס תיאוריה ATPL באנגלית. אבל מבחן רדיו מתבצע אך ורק בשפה מקומית. יש דרכים לעקוף את העניין (לבצע את מבחן הרדיו באנגליה. אגב לא בדקתי אבל אולי אפילו הישראלי תקף) אבל זו דוגמא.
מכשול נוסף הוא אשרת עבודה אירופאית – בעלי דרכון אירופאי פטורים מהעניין.
לגבי אחרים זה קצת יותר מורכב אבל ניתן לפתרון. כבעל מקצוע או במסגרת הלימודים ניתן לקבל אשרה זמנית ואחר כך להאריך אותה.
המכשול האחרון הוא שחברות הדגל לא פעם דורשות שליטה בשפה מקומית בכדי להתקבל לקורס ועבודה אצלם. חברות צ'רטר ו LOW COST לא, אבל הם יעדיפו כאלה שכבר השלימו את ההגדר על 737 לבד.
מה שאומר הוצאה נוספת של 20000 יורו לערך אבל מקנה לך כרטיס ישיר למקומות השמורים כמובן שזה חייב להיות בתזמון הנכון.
חצי הכוס המלאה שהמחיר והבירוקרטיה תורמת למחסור בטייסים.
כרגע המשבר עושה שלו וטייסים רבים יושבים בבית. מאידך גם בתי הספר ריקים מאדם והערכה היא שבתוך שנתיים פחות או יותר כשאירופה תצא מהמשבר יהיה פה מחסור חמור בטייסים.
מי שמתחיל היום קיים סיכוי בהחלט סביר שבעוד שנתיים הוא יוכל למצוא פה עבודה.
מסע לא פשוט ולא זול אבל עם סיכויים גבוהים יחסית למצוא עבודה בהנחה שמתגברים על המכשולים.
את הקרירה שלי התחלתי לפני 9 שנים עם רישיון פרטי בפלורידה כדי לראות איך זה. רק כשנתיים מאוחר יותר כשהתמקמתי בצ'כיה המשכתי והשלמתי הגדר מכשירים רישיון מסחרי דו מנועי כולל קורס תיאוריה ATPL. המקנה רישיון ATPL מוקפא מתוך מגמה להתקבל לעבודה. כשהגעתי כל מי שהחזיק ברישיון כלשהו כמעט נלקח לעבודה. אבל עד שהשלמתי את הדרישות המצב התהפך לא מעט חברה מקומיים שנהנו מהבום הכלכלי של תחילת שנות ה 2000 יצאו לדרך איתי ובשלב הגמר כבר החברות יכלו לעלות את הרף. הן ביכולות האישיות (ידע, שפה, אגב לא בהכרח בניסיון במבחן כניסה הודחו טייסים רבי ניסיון מול חברה שזה עתה סיימו קורס) במקביל לא היה ביכולתי להשלים הגדר ל 737 לבד כך שנותרתי בחוץ לעת עתה.
בינתיים השלמתי רישיון הדרכה (חוויה מעניינת כשלעצמה) ומשלים שעות בטיולי טיסה.
אגב בזמנו בנינו אתר לגבי נושא של טיולי טיסה כאן:
**הקישור נמחק ע"י RUBBER_DUCK - הפירסום בפרש עולה כסף**
אז כרגע ממתינים שהשמיים התבהרו ונמשיך לנסות לטפס לעבר הקוקפיט.
נערך לאחרונה ע"י rubber_duck בתאריך 20-02-2010 בשעה 16:35.
סיבה: מחיקת קישורים/פירסומות
|