לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 16-02-2010, 22:29
  משתמש זכר ירון קרן ירון קרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.10
הודעות: 9
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי B669 שמתחילה ב "אשמח אם תרחיב בנושא מכיוון..."

נכון כי בדרך כלל ההכרות שלנו מסתכמת או עם חברות התעופה בארץ שנהנות מאספקת טייסים עתירי ניסיון של חיל האוויר או מעט ברי מזל שבדרכים שונות צברו כמה מאות שעות טיסה או עם השוק האמריקאי שבו שעת טיסה היא באופן יחסי זולה ויש מערכת מפותחת של תעופה אזרחית קלה שמאפשרת צבירת נסיון. ולכן ובדרך כלל טייס נדרש להציג סך מרשים של ניסיון ושעות טיסה לפני שהוא מתקבל לחברת תעופה. המצב באירופה שונה אין כאן עשרות טייסים עתירי ניסיון ובמקביל שעת טיסה יקרה למדי (זולה מעט מאשר בארץ עדיין יקרה יותר מאשר בארה"ב) יש כאן תעופה אזרחית אבל לא משהו דומה לארה"ב.
כך שלחברות התעופה אין בריררה אלא להציב רף בסיס שכולל רישיון מסחרי דו מנועי עם הגדר מכשירים וקורס תיאוריה ATPL.
במידה מסוימת הם אפילו מעדיפים טייסים חסרי ניסיון לטענתם יותר קל לעצב דף חלק.
אני לא יכול עדיין להעיד על עצמי אבל חברים שסיימו איתי מסלול מזורז של 0 - 250 כבר באוויר.
חזרה לפורום
  #10  
ישן 17-02-2010, 23:41
  משתמש זכר ירון קרן ירון קרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.10
הודעות: 9
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Yaneev שמתחילה ב "נשמח לשמוע לגבי המכשולים,..."

לגבי המכשולים...

אני ינסה לסכם בכלליות, יש רק לומר שהמכשולים אחראים בחלקם לעובדה שניתן כאן לעלות אחרי 250 שעות על 737. כי הם עומדים בחלקם גם בדרכם של המקומיים.



המכשול העיקרי הוא קודם כל העלות של מפעל כזה,מ 0 ל 250 כולל תיאוריה עולה סביב 40,000 יורו.

**הקישור נמחק ע"י RUBBER_DUCK - הפירסום בפרש עולה כסף**

אגב נתן לצמצם עלויות למשל צבירת שעות יכולה להתבצע גם בארה"ב.



מבחינתנו שני המכשולים האחרים לבד מהעניין הכספי:

הם תפיסת העולם האירופאית השונה מזו הישראלית אמריקאית. יותר ביורוקרטית בזהירות אני יוסיף יותר צרה וקצת סגורה במושגים שלנו.



למשל אתה יכול לעבור את כל המסלול עד לרישיון מסחרי דו מנועי כולל קורס תיאוריה ATPL באנגלית. אבל מבחן רדיו מתבצע אך ורק בשפה מקומית. יש דרכים לעקוף את העניין (לבצע את מבחן הרדיו באנגליה. אגב לא בדקתי אבל אולי אפילו הישראלי תקף) אבל זו דוגמא.



מכשול נוסף הוא אשרת עבודה אירופאית – בעלי דרכון אירופאי פטורים מהעניין.

לגבי אחרים זה קצת יותר מורכב אבל ניתן לפתרון. כבעל מקצוע או במסגרת הלימודים ניתן לקבל אשרה זמנית ואחר כך להאריך אותה.



המכשול האחרון הוא שחברות הדגל לא פעם דורשות שליטה בשפה מקומית בכדי להתקבל לקורס ועבודה אצלם. חברות צ'רטר ו LOW COST לא, אבל הם יעדיפו כאלה שכבר השלימו את ההגדר על 737 לבד.

מה שאומר הוצאה נוספת של 20000 יורו לערך אבל מקנה לך כרטיס ישיר למקומות השמורים כמובן שזה חייב להיות בתזמון הנכון.



חצי הכוס המלאה שהמחיר והבירוקרטיה תורמת למחסור בטייסים.

כרגע המשבר עושה שלו וטייסים רבים יושבים בבית. מאידך גם בתי הספר ריקים מאדם והערכה היא שבתוך שנתיים פחות או יותר כשאירופה תצא מהמשבר יהיה פה מחסור חמור בטייסים.



מי שמתחיל היום קיים סיכוי בהחלט סביר שבעוד שנתיים הוא יוכל למצוא פה עבודה.

מסע לא פשוט ולא זול אבל עם סיכויים גבוהים יחסית למצוא עבודה בהנחה שמתגברים על המכשולים.



את הקרירה שלי התחלתי לפני 9 שנים עם רישיון פרטי בפלורידה כדי לראות איך זה. רק כשנתיים מאוחר יותר כשהתמקמתי בצ'כיה המשכתי והשלמתי הגדר מכשירים רישיון מסחרי דו מנועי כולל קורס תיאוריה ATPL. המקנה רישיון ATPL מוקפא מתוך מגמה להתקבל לעבודה. כשהגעתי כל מי שהחזיק ברישיון כלשהו כמעט נלקח לעבודה. אבל עד שהשלמתי את הדרישות המצב התהפך לא מעט חברה מקומיים שנהנו מהבום הכלכלי של תחילת שנות ה 2000 יצאו לדרך איתי ובשלב הגמר כבר החברות יכלו לעלות את הרף. הן ביכולות האישיות (ידע, שפה, אגב לא בהכרח בניסיון במבחן כניסה הודחו טייסים רבי ניסיון מול חברה שזה עתה סיימו קורס) במקביל לא היה ביכולתי להשלים הגדר ל 737 לבד כך שנותרתי בחוץ לעת עתה.



בינתיים השלמתי רישיון הדרכה (חוויה מעניינת כשלעצמה) ומשלים שעות בטיולי טיסה.
אגב בזמנו בנינו אתר לגבי נושא של טיולי טיסה כאן:
**הקישור נמחק ע"י RUBBER_DUCK - הפירסום בפרש עולה כסף**


אז כרגע ממתינים שהשמיים התבהרו ונמשיך לנסות לטפס לעבר הקוקפיט.

נערך לאחרונה ע"י rubber_duck בתאריך 20-02-2010 בשעה 16:35. סיבה: מחיקת קישורים/פירסומות
חזרה לפורום
  #12  
ישן 22-02-2010, 22:43
  משתמש זכר ירון קרן ירון קרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.10
הודעות: 9
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Yaneev שמתחילה ב "תמיד מעניין לשמוע עוד..."

קצת על תעופה בצ'כיה

לצ'כים אין מוצא לים. כך שהשמיים זה הים שלהם.

ליד כל עיר וכפר יש מנחת עם האנגר ומועדון מלא במטוסים דאונים אולטרלייט ים.

על שטח של כ 70000 ק"מ יש כ 5 שדות עופה בינלאומיים (אחד ממש גדול השאר בינוניים).

ועוד עשרה שדות תעופה עם מסלולי אספלט או בטון באורך של ממוצע של 1.5 עד 2 ק"מ.

ועוד כמעט 190 מנחתים מרביתם דשא חלקם בטון או אספלט.

כך שמדובר בארץ חובבת תעופה במלוא מובן המילה.

על התשתית הזאת צמחה אגודת התעופה הגדולה ביותר באירופה.

היום צצים להם בתי ספר לטיסה, ומוקמת תשתית אינפורמטיבית לגבי מערך השדות.

הצ'כים גם בונים מטוסים – הזלין המפורסם (זכה לשם רע בארץ עקב מספר תאונות קטלניות)

פה הוא עדיין מגדל דורות של טייסים.

אגב בניגוד למרבית המטוסים הקלים הזלין הוא מטוס בעל יכולות אווירובטיות (אפרופו התאונות).

ולכן צ'כיה היא המדינה היחידה שמבחן מדריך טיסה כולל יציאה מסחרור מלא.

שזה בהחלט חוויה מעניינת.

ביחוד שהמדריך הוא הוא אותו אחד שהדריך את עזר וויצמן בקורס טייס ב 48 (לפחות לא רחוק מכך).

עם פתיחת הגבולות (אין צורך במרשם בכדי לחצות גבולות) ותשתית מרשימה הופכת צ'כיה למרכז לתעופה כללית.
חזרה לפורום
  #13  
ישן 20-02-2010, 16:39
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ירון קרן שמתחילה ב "[right][size=3][font=Times..."

ירון קרן היקר!

אני מעריך את העזרה שלך לגולשי הפורום, אבל כמו שכבר כתבתי הפירסום בפרש עולה כסף.
אם אתה מעוניין לפרסם את בית הספר שאתה מלמד בו, או את שרותי הספארי האווירי שלך,
תצטרך לפנות למנהלי האתר ולפרסם כמו כל גורם מסחרי אחר (כלומר תמורת כסף). כמו שאתה
לא תירצה שאחרים ינצלו את העסק שלך כדי לפרסם את עצמם בחינם ככה גם מנהלי האתר הזה.
בכל מקרה אחר ההודעה הייתה נמחקת בשלמותה, אבל בגלל שאני מניח שהשקעת לא מעט זמן
בכתיבת התשובה הזו ערכתי את ההודעה שלך ומחקתי ממנה את הקישורים הבעייתים.

תודה על ההבנה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:00

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר