לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 02-05-2010, 16:13
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב ""הארץ"- לקחי התאונה בה נהרג אסף רמון: פרחי הטיס ייצאו לארה"ב לתרגל מצבים דומים"

מתוך הכתבה:
ציטוט:
אלוף-משנה (מיל') ד"ר יגאל שוחט, טייס קרב ששימש באמצע שנות השמונים מפקד היחידה הרפואית של חיל האוויר, סיפר ל"הארץ" כי נתקל בתופעה של עלייה במקרי אובדן הכרה מצד טייסים תחת ג'י גבוה ב-1986 בעת השתלמות בחיל האוויר האמריקאי. מתבר כי מטוסי אף-16, במיוחד, עוברים לג'י גבוה במהירות רבה ובצורה חזקה מאוד, באופן שמשפיע על חלק מהטייסים.
במטוס בלתי יציב, שהשליטה בו מבוססת ואפשרית רק(!) בתמיכת מחשב - Fly By Wire האין פגם באצם קיום האפשרות לטייס להגיע למצב כזה פגם בתוכנה?
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 02-05-2010, 16:41
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "ב F-16 המחשב רק מגביל את ה G..."

ומעצם קיום ה-Fly By Wire ברור שטכנית, אי-אפשר להשאיר את כל השיקולים וההחלטות בידי הטייס. אי אפשר להשוות שיקול דעת רגעי בתנאי לחץ תרתי-משמע של אדם אחר, ויהיה מבריק ומאומן ככל שיהיה לשיקול דעת שקול... של צוות\י מומחים שנבדק שוב ושוב משיקולים והבטים שונים (הנדסיים, דפואיים ומבצעיים...).
אינני מומחה לאוויוניקה, אך במטוס אותו מטיסים טייסים ברמות שונות, מפרחי-טייס ועד לוותיקים ומנוסים וכאמור השליטה בו תלויה באוויוניקה. הייתי מצפה לאפשרות לבחור מבין מספר רמות קושי. מעין פתיחה מעטפת ביצועים באופן הדרגתי בהתאמה לרמת הטייס. אפילו לנהגים יש דרגות למה שמותר להם... בהתאם לוותק. אולי זה כבר קיים? ...האם יש טייס בקהל?
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 02-05-2010, 22:32
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "שמע, F-16 זה לא משחק מחשב...."

אמנם אינני שחקן סימולטורים למניהם, אך איך אומר הפתגם... "מכל מלמדי השכלתי" או משהוא דומה. וכוונתי היא:
  • שאם אין כזו במציאות,
  • אך יש כזו במשחקי סימולצייה,
  • גם במשחקים וגם במציאות, למשתתפים שונים, רמות ידע ונסיון שונות. תסכים איתי שאין להשוות (בעיקר נסיון) של טייס צעיר עם זה של אחד עם מספר שנות טיסה. ולא רק נסיון אינטלקטואלי, אלה גם גופני(!) מתי לצפות ולאיזה עומס ואיך לשאת אותו מבלי שהתפקוד יפגם... אף מבלי להיותטייס, אני מניח שיש הייבט כזה, והוא משמעותי, ואף עלול להיות קריטי ב"פינות" לא רגילות. ואתה יודע מה! ... לא היה מזיק "שוט" כזה לטייסים... לא רק לקרקע, אלה להגביל ביצועים (בטיסה לא מבצעית).
  • אין בושה להשתמש ברעיון הלקוח ממשחק או כל מקור אחר!, אם הוא יכל להועיל.
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-05-2010, 22:49
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "ובכל מקרה למיטב ידעתי מתרגלים..."

ד"א, בעייה מוכרת יותר ב F-16 היא לא סחרור שטוח (לדעתי לפחות ויתקנו אותי) שכמו שכתבתי כמעט לא ניתן להיכנס אליה ב F-16 כל עוד בקרת המחשב עובדת, אלא הזדקרות חריפה (deep stall), שבשביל לצאת ממנה צריך לבצע את ה override (שרלוונטי רק לציר העילרוד) שכתבתי עליו בתגובה הקודמת, וגם היא מתרחשת כמובן במצבים קיצוניים שלא מתרחשים כל יום.

ווידאו מעניין:
http://www.patricksaviation.com/videos/i.p.Hodja/4694/

שים לב למהירות (הגבוהה ממהירות ההזדקרות ה"רגילה" שכן מהירות ההזדקרות עולה ככל שה G עולה). המטוס נכנס למצב שנקרא roll departure, שהוא התקרבות למגבלות זווית התקפה וקצב גלגול באותו הזמן. מיד לאחר מכן המטוס נכנס ל deep stall ולקראת הסוף ניתן לשמוע את אחד מאנשי הצוות צועק MPO override.

עריכה: קצת סטייה מנושא האשכול, אבל מעניין. זה מה שקורה ב F-18 (הקטע המעניין יותר הוא בניסוי השני, בערך ב 40 שניות). המטוס מאבד כ 5000 רגל.

_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 02-05-2010 בשעה 23:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 03-05-2010, 18:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "ד"א, בעייה מוכרת יותר ב F-16..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
...בעייה מוכרת יותר ב F-16 היא לא סחרור שטוח (לדעתי לפחות ויתקנו אותי) שכמו שכתבתי כמעט לא ניתן להיכנס אליה ב F-16 כל עוד בקרת המחשב עובדת...


ניתן גם ניתן להיכנס לסחרור שטוח ב-F-16, ואף ארעו מספר מקרים כאלה בח"א, עד אשר הובן הגורם לכך והוצאה מגבלה על התצורה המדוברת (ומן הסתם לא אכנס לפרטים).

בנוגע להגבלה של המטוס באשר לטווח התמרון - מדוע לא ניתן לבצע זאת?

במטוס הסופה ישנה מערכת שמגבילה את ביצועי המטוס, שניתן לעקוף אותה במצב מבצעי (אאל"ט מדובר במעטפת הביצועים של המנוע) - אבל אםלגבי מערכת אחת - הרי שניתן להגדיר כללי פעולה גם למערכות אחרות...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 03-05-2010, 18:18
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "[QUOTE=DeepSpace]...בעייה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
ניתן גם ניתן להיכנס לסחרור שטוח ב-F-16, ואף ארעו מספר מקרים כאלה בח"א, עד אשר הובן הגורם לכך והוצאה מגבלה על התצורה המדוברת (ומן הסתם לא אכנס לפרטים).



תודה על התיקון. אני מניח שמדובר על משהו מעבר ל cat I\III ובאמת אין צורך להיכנס ליותר פרטים.

ציטוט:
בנוגע להגבלה של המטוס באשר לטווח התמרון - מדוע לא ניתן לבצע זאת?

במטוס הסופה ישנה מערכת שמגבילה את ביצועי המטוס, שניתן לעקוף אותה במצב מבצעי (אאל"ט מדובר במעטפת הביצועים של המנוע) - אבל אםלגבי מערכת אחת - הרי שניתן להגדיר כללי פעולה גם למערכות אחרות...


האם אתה מתייחס להצעה של 2liviu? כמובן שבאופן תאורטי זה אפשרי (וזה בערך מה שה CAT עושה) וגם לא כתבתי שזה לא אפשרי אלא רק שזה לא פרקטי. איך תחליט כמה ואיך להגביל כל טייס, מתי הוא יכול לעבור ל"רמה" הבאה?
ואולי הפן הכי בעייתי - כידוע אין לכל טייס מטוס "אישי". איך המטוס ידע איזה טייס נמצא בו? האם לפני כל טיסה הטייס יהיה צריך לבחור "רמה"? נשמע לי לא מעשי.
אני מניח שבמקרה של הסופה שציינת מדובר רק במשהו שנועד על מנת לא לעבור פרמטרים מסויימים במנוע ובכך לשמור על אורך החיים שלו ולא על מנת למנוע מהטייס לעשות "שטויות" מבחינת מעטפת הטיסה של המטוס עצמו.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 03-05-2010 בשעה 18:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 04-05-2010, 00:08
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]ניתן גם ניתן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
איך תחליט כמה ואיך להגביל כל טייס, מתי הוא יכול לעבור ל"רמה" הבאה?.
ןאיך תחליט מתי פרח טייס הוא טייס, ואיך תחליט מתי טייס לא כשיר, ואיך, ואיך... אני מניח שאחרי 62 שנים יש לחיל האויר נהלים ואנשים המופקדים על ביצועם ...ועידכונם(?), החיל מתגאה בהטמעת "הסקת-מסקנות", אם כך לא הגיוני לדרג כושר טייס? ולטובת כל הצדדים, להביא בחשבון מערכת אכיפה? כפי שהדגמתי, אפילו נהגים מדרגים ומנקדים.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
ואולי הפן הכי בעייתי - כידוע אין לכל טייס מטוס "אישי". איך המטוס ידע איזה טייס נמצא בו? האם לפני כל טיסה הטייס יהיה צריך לבחור "רמה"? נשמע לי לא מעשי..
נו באמת... זה צריך להיות מובנה בבקרת המטוס, ולכל טיים יכל להיות כרטיס אלקטרוני המזהה אותו וכאמור אפשרות לעקוף זאת בשעת הצורך.
ואם כבר, אפשר לחשוב על עוד פונקציות:
  • להגביל למי מותר להניע מטוס וכ"ו
  • הדבר ישים גם למטוסים בהם הטייס נשאר על הקרקע...
כפי שידוע, אינני מן הכחולים, וההצעות נובעות מהגיון טכני כללי וצער עמוק על כל תאונה, או "כמעט תאונה", ואולי כהורה.
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 04-05-2010, 03:47
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "[QUOTE=DeepSpace]איך תחליט..."

תגיד,אתה שומע את עצמך?
נראה לך הגיוני שיגבילו ביצועים של מטוס רק בגלל שיש חשש שהטייס "לא מיומן"?
ואם פעם יקרה מצב שהטייס יצטרך לעבור מגבלה על מנת להחלץ ממצב מסוכן,אבל המערכת לא תאפשר לו לעשות זאת כי היא הוגבלה לפני כן? (אגב,הטיעון הזה הוא אחד הטיעונים המרכזיים של המליצים נגד FBW).

מטוס קרב הוא מטוס קרב!
יש לו ביצועים ידועים ומוגדרים,שהטייס שיושב בפנים צריך להכירם היטב ולהיות "רגיל" אליהם ואליהם בלבד.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 04-05-2010, 04:56
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "תגיד,אתה שומע את עצמך? נראה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
תגיד,אתה שומע את עצמך?
לא ארד לרמה כזו

נראה לך הגיוני שיגבילו ביצועים של מטוס רק בגלל שיש חשש שהטייס "לא מיומן"?
נראה לך הגיוני שיתנו לטייס צעיר להכנס לאדמה, רק בגלל שלא צבר מספיק נסיון על סוג המטוס הזה, כדי ללמוד לאיזו עומסים\תחושות לצפות בתמרון מסוכן פיזיאולוגית או טכנית? ולהרגיל את גופו לשאת את העומס ולצאת מכך בשלום?

ואם פעם יקרה מצב שהטייס יצטרך לעבור מגבלה על מנת להחלץ ממצב מסוכן,אבל המערכת לא תאפשר לו לעשות זאת כי היא הוגבלה לפני כן? (אגב,הטיעון הזה הוא אחד הטיעונים המרכזיים של המליצים נגד FBW).
כבר הוזכר על קיום אפשרות כזו לעי"ל.

מטוס קרב הוא מטוס קרב!
יש לו ביצועים ידועים ומוגדרים,שהטייס שיושב בפנים צריך להכירם היטב ולהיות "רגיל" אליהם ואליהם בלבד.
כאשר יצבור את נסיון על סוג זה של מטוס. "להכירם היטב", להתנסות, לתרגל ולהתרגל, זה לא בגנים, זה לוקח זמן, לא חושב ש"לזרוק למים", זאת השיטה הנכונה בתחום הטייס.
אם לפני שיריתה, הייתה טורח וקורא את ההודאות הקודמות באשכול, הייתה מוצא את כל שעניתי כאן וביתר פרוט והרחבה, ממני ואחרים.
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 02-05-2010, 23:58
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
דוגמא לתאונה דומה מאוד לזו של אסף רמון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב ""הארץ"- לקחי התאונה בה נהרג אסף רמון: פרחי הטיס ייצאו לארה"ב לתרגל מצבים דומים"

אובדן הכרה בג'י גבוה ופגיעת המטוס בקרקע עקב עילפון הטייס.
מדובר על טייס מאומן שטס בטייסת ה Adversary במסגרת הטופ-גאן.
(אני מופתע אגב שעדיין לא שמו אותה פה)



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

חרף האמצעים המתקדמים שברשות האמריקאים לאימון הטייסים במצבים אלו,עדיין מתרחשות תאונות מסוג זה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 03-05-2010 בשעה 00:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 03-05-2010, 04:47
  newday newday אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.08.09
הודעות: 206
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב ""הארץ"- לקחי התאונה בה נהרג אסף רמון: פרחי הטיס ייצאו לארה"ב לתרגל מצבים דומים"

אגב סכנת התעלפות, האם אין בנמצא אף טכנולוגיה להתמודדות עם מצבים כאלה ? אולי היא קיימת ויש איתה בעיות בפן הצבאי ?

אני לא מומחה גדול ברפואה וגם לא בתעופה, אבל התעלפות זה מצב פיזיולוגי עם הרבה ביטויים כמו צניחת לחץ דם, ירידת טונוס שרירים ועוד מדדים פיזיולוגיים אחרים שלא קשה לזהות, ובעצם הסכנה היא בפרק הזמן הקצר שהמטוס אינו בשליטה ועשוי להתרסק עד שהטייס חוזר לעצמו, אז מדוע לא ניתן ליישם מערכת שמנטרת מדדים פיזיולוגיים כאלה ואחרים ובמקרה של חשש להתעלפות (או מדרג מגוון יותר של מצבים הכרתיים) נותנת התראה מיידית ואם הטייס לא עוקף אותה ידנית אז היא מעבירה את המטוס למצב טיסה "נייטראלי" כלשהו שמוריד את העומס מגוף הטייס וימנע התרסקות, כמו טיסה בזווית מתונה כלפי מעלה במהירות נמוכה יחסית, עד שהטייס חוזר לעצמו ויכול לתפוס שליטה מחדש. על הדרך היא כמובן תוכל גם לשדר איתות על המצב של הטייס. הרי במטוס יש גם כך מערכות שונות שנועדו לקיים את המטוס כך שקשה לי להאמין שאי אפשר לשלב גם מערכת שמנטרת עוד מדד פיזיולוגי כלשהו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 03-07-2010, 22:53
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "תגובה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
יתכן, לא מפורט בכתבה כיצד מופעלת המערכת. אם זאת שים לב לסיפא של הדברים, שיתכן שמצביע על כך שמדובר במערכת אוטומטית ולא ידנית. בכל מקרה, יהיה מוד ההפעלה אשר יהיה, מערכת שכזאת אינה קיימת במטוסי ח"א. אם הסובייטים פיתחו אותה כבר בשנות ה-70 על אחת כמה וכמה שיוכלנו גם אנחנו לעשות כן ולך תדע כמה חיים ומטוסים להציל כך...

לא נראה לי שהיינו מצילים..לא זוכר תאונה שנבעה מורטיגו במטוס קרב בישראל ב30 שנה האחרונות.
יש תאונה אחת שכנראה נגרמה מורטיגו, אבל קבועי הזמן בה היו כל כך קצרים שאני בספק אם הטייס היה מספיק להפעיל את המערכת הזו...
אבל זה רק מזכרון, אם אני טועה מוזמנים לתקן..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 04-07-2010, 08:49
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אני חולק עליך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
CFIT הוא תוצאה, לא גורם. CFIT יכול להיגרם בגלל אובדן התמצאות במרחב (היינו ורטיגו), בגלל אובדן התמצאות גיאוגרפית (טעות ניווט), בגלל ראש בפנים בטיסה נמוכה מאוד, ועוד. אתה לא יכול לזרוק זאת בלי להסביר למה נגרם ה-CFIT.

CFIT קלאסי- נכנס לקרקע כי התעסק במשהו אחר (ראש בתא וכו')
ורטיגו קטלני הוא לרוב ההפך הגמור- נכנס לקרקע כי הסתכל החוצה וחושיו הטעו אותו.
אני לא זוכר אם חיל האויר מסווג ורטיגו כ CFIT או לא אבל לענינו זה לא ממש משנה.
לבגין הררי קרה אופציה א' כאן ואילו המערכת המדוברת עוזרת רק במקרה של אופציה ב' (וגם זה לא תמיד..)...האמת שיש פרדוקס מסוים במערכת כזו (לא של 100 אחוז אבל די גדול..) כי טייס שיודע שהוא בורטיגו יכול כמעט תמיד לעשות את הפעולות של יציאה מורטיגו..הבעיה לרוב זה להבין ולהאמין שאתה בורטיגו, אחר כך לצאת זה לרוב יותר קל...אז אם הטייס מבין ויכול ללחוץ על כפתור הפלא של המערכת הזו הוא יכול כנראה גם להטיס את המטוס, יש כמובן יוצאים מן הכלל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 04-07-2010, 10:29
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv][size=2]CFIT..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
CFIT קלאסי- נכנס לקרקע כי התעסק במשהו אחר (ראש בתא וכו')
ורטיגו קטלני הוא לרוב ההפך הגמור- נכנס לקרקע כי הסתכל החוצה וחושיו הטעו אותו.
אני לא זוכר אם חיל האויר מסווג ורטיגו כ CFIT או לא אבל לענינו זה לא ממש משנה.
.


אתה אומר את שאני אומר: בשני המקרים אנחנו מדברים על תוצאה זהה של כניסה לא מודעת לקרקע - או (נניח) ראש בפנים בטיסה נמוכה ולא שם לב לשטח, או ראש בחוץ ללא מודעות למצבו האמיתי המתבטא במכשירים. הגורמים הם הפוכים אבל התוצאה עדיין זהה, טב"נ לתוך הקרקע.
אם ורטיגו זוהה והטייס החל בפעולות החלצות אך כשל ונכנס בקרקע, זה בוודאי לא CFIT כי המהות של CFIT זה חוסר מודעות !
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 04-07-2010, 18:20
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
אז ככה:
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "[QUOTE=emile-a]CFIT קלאסי-..."

בחה"א מעולם לא ראיתי דיווח על ורטיגו כ-CFIT (לרוב מדובר בכמעט ונפגע, כמובן).
אם אני זוכר נכון - ועבר הרבה זמן מאז ראיתי דיווח בטיחות - CFIT מוגדר כסיווג האירוע.
לא נכון לסווג CFIT כגורם או כתוצאה. ורטיגו הוא גורם, אובדן הכרה זה גורם, התרסקות זאת תוצאה.
מהציטוט מוח"ק בגין/הררי ניתן להבין שהתעסקות במטרה הובילה ל-CFIT: טייסים ששולטים במטוס במודעות מלאה ולא נמצאים בחסך חושי (ורטיגו) טסים לתוך הקרקע כי הם מתעלמים מנתוני הטיסה וכדומה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:23

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר