לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #22  
ישן 09-05-2010, 12:11
  idf101 idf101 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.09
הודעות: 251
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "נראה לי קצת בלבול"

דני שפירא (נקודות ציון בחייו):

-סיים את קורס הטיס הראשון של חיל-האוויר שהתקיים בצ'כוסלובקיה.

-היה אחראי ביחד עם מוטי הוד, להבאת הספיטפייר לארץ. ( כל זה עם ניסיון של פחות מ130 שעות טיסה ו7 שעות טיסה בלבד על הספיטפייר)

-הטייס המערבי הראשון שהטיס את המיג 21.

-הטייס הישראלי הראשון שחצה את מהירות המאך 2.

-הטייס הישראלי שהטיס את המספר הרב ביותר של מטוסים שונים.

-הקים את טייסת הצילום הראשונה בצה"ל (סביר להניח אז שהיה לו קשר לצילום התעלה-אלא אם רק הקים את הטייסת ולא שימש כטייס בה..)

-פיקד על טייסת הקרב הראשונה (101).

-שימש כטייס הניסוי הראשי של התעשייה האווירית.

-שני בניו, גם הם טייסים בחיל-האוויר (לשעבר). אחד המשיך כטייס ניסוי והשני כטייס באל-על.




(תודה לויקיפדיה)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 10-05-2010, 05:36
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "זכרונך מוטעה"

לא היו פנטומים בזמן ההוא ואת הצילום עשו מיראזים. אני חשבתי שזה היה דני שפירא אבל אתה המומחה ואני מקבל את דעתך.
אשר לטייסים, מפקד הטייסת שלי היה אוהד שדמי ז"ל שהיה טייס מעולה ואדם מיוחד במינו.
היו שני סמ"טים לאחד קראו כוכב הס צלף בחסד והשני שאני לא זוכר את שמו אולי אתה מכיר, היה לו שיער וזקן אדום טייס מעולה ואדם מקסים. אביאם סלע היה אחד הטייסים שבנוסף ליכולתו כטייס, היה אדם אהוב בטייסת וכל דת"ק רצה לקבל אותו בעיקר בטיסות לילה. טייס נוסף שאינני זוכר את שמו נהרג במפולת שלגים בהימלייה לאחר המלחמה. אני חושב שעל כל אחד מהטייסים שתקף בעירק אפשר לספר סיפורים.
קוריוז מהתקופה ההיא, לפני מלחמת 67 היה קרב גדול עם הסורים והופלו להם 7 מטוסים ביום אחד.
אחד המפילים היה "בבן" מ-117 שהמטוס שהוא הפיל התפוצץ והמיראז נכנס לפטריית העשן ונהיה כולו שחור, ולראות את המיראז הכסוף הופך לשחור היתה תמונה מיוחדת במינה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 10-05-2010, 08:08
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
סלט שלם
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "לא היו פנטומים בזמן ההוא ואת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי AJ-47
לא היו פנטומים בזמן ההוא ואת הצילום עשו מיראזים. אני חשבתי שזה היה דני שפירא אבל אתה המומחה ואני מקבל את דעתך.
אשר לטייסים, מפקד הטייסת שלי היה אוהד שדמי ז"ל שהיה טייס מעולה ואדם מיוחד במינו.
היו שני סמ"טים לאחד קראו כוכב הס צלף בחסד והשני שאני לא זוכר את שמו אולי אתה מכיר, היה לו שיער וזקן אדום טייס מעולה ואדם מקסים. אביאם סלע היה אחד הטייסים שבנוסף ליכולתו כטייס, היה אדם אהוב בטייסת וכל דת"ק רצה לקבל אותו בעיקר בטיסות לילה. טייס נוסף שאינני זוכר את שמו נהרג במפולת שלגים בהימלייה לאחר המלחמה. אני חושב שעל כל אחד מהטייסים שתקף בעירק אפשר לספר סיפורים.
קוריוז מהתקופה ההיא, לפני מלחמת 67 היה קרב גדול עם הסורים והופלו להם 7 מטוסים ביום אחד.
אחד המפילים היה "בבן" מ-117 שהמטוס שהוא הפיל התפוצץ והמיראז נכנס לפטריית העשן ונהיה כולו שחור, ולראות את המיראז הכסוף הופך לשחור היתה תמונה מיוחדת במינה.


א. אני יודע מתי קורנסים נכנסו לשירות, ולכן אני מדבר על גיחה מאוחרת יותר.
ב. לפי הסיפורים שלך היית בטייסת 109 מיסטר. כוכב הס למיטב זכרוני היה טייס מסוקים בעל צל"ש מ-67'.
ג. מוכר הסיפור על הטייס שנהרג במפולת שלגים, ידיעות עשו על זה כתבה לפני כמה שנים.
ד. סיפור המיראז' השחור (60 אם איני טועה) הוא על אבי לניר ז"ל, לא על בבן ז"ל.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 11-05-2010, 10:23
  משתמשת נקבה יונה100 יונה100 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.05
הודעות: 845
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "גם הוא מיתוס"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
הוא אכן עומד בשורה אחת עם קליין ואלבז בהקריבו, מעשית, את חייו למען אחרים.
עם זאת, כשאני מחפש דוגמאות אני מחפש תהליכים ארוכים יותר, כמו בהרב שתפקד חצי מלחמה, לבד בלי מפקד הטייסת, ופצוע אחרי הנטישה של 159; כמו יוחנן רוזר שהנחית מטוס פגוע בלי לראות בעין, נלחם וחזר לטוס; או כמו כץ ז"ל, בין חובשי הכיפה הראשונים בתקופתו שגם היה מועמד להיות מפ"ט נווט ראשון.
שוב - זו אינטרפטציה אישית שלי. אני מוקיד את גבורתו של הולצמן, אבל אני מחפש תהליכים ארוכים יותר לפועלם של המוזכרים לעיל.

אבל צריך לזכור שמדובר בהרצאה של חמש דקות.
לו היו מקציבים לי 5 דקות, הייתי הולכת דווקא על ספור גבורתו של הולצמן שאיש לא מכיר (שוב, לבטח במדינה שהשם אלבז וקליין כל כך מוכרים בה).
למרבה השמחה והגאוה, סיפורי גבורה אחרים ממש לא חסרים לנו בחיל האויר. זאת מבלי להזכיר למשל גם את אורי שחק, שמטוסו נפגע בגלל שבמקום להסתלק מהשטח הסורי, התעכב כדי לראות אם טייס מטוס אחר שנפגע הצליח לצנוח. שהות זו של כמה שניות, עלתה לו ולנווט שלו בשמונה חודשי שבי.
ואגב... הכרתי את כץ כשהיה פרח טיס. היה בחור זהב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:22

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר