03-02-2011, 23:44
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
לשאלתך על ההבדל בין צבע לציפוי, Answers.com אומר שצבע זה למטרות אסתטיות בעיקרן, וציפוי זה לצרכי הגנה:
http://wiki.answers.com/Q/What_is_t...int_and_coating
לטעמי החלוקה הזאת לא מושלמת כי יש שימוש בציפוי אנודי צבעוני כצבע ולא רק כהגנה, ויש שימוש בצבע לצרכי הגנה. בסוף ציפוי מיושם לרוב ישירות על המתכת וכמעט בלעדית לצרכי ההגנה עליה. זה לא אומר שאין צבע שלא מיועד להגנה - אבל אני לא מכיר צבע שקוף, מעצם ההגדרה.
|
המ... צבע בסיס, למשך, לא נועד לצרכים אסתטיים אלא פונקציאונליים (גם סוג של הגנה, אולי), ושמים אותו על מתכת חשופה (או חומר אחר). אפילו צבע רגיל לצביעה חיצונית נועד הרבה פעמים יותר להגנה מאשר ליופי. מצד שני ישנם ציפוים שנועדו למטרות נוי (שעון עם ציפוי זהב, למשל). חשבתי אולי קיימת הגדרה טכנית בתחום.
התכוונתי לציפוי שקוף ולא צבע שקוף, כמובן.
ציטוט:
מה זה? לדעתי אלומיניום עם ציפוי שאני לא יכול לזהות בתמונות מן הסתם...
|
טוב, אני חושב שקיבלנו תשובה הגיונית ומספקת מאדון kufxh. באמת קיימים סירות ללא צבע או ציפוי הנהוג בספינות גדולות, אלא בעלי מראה אלומיניום "טבעי".
ציטוט:
לא כל ציפוי אפשר לחדש, בטח שלא ברמה של ספינה שלמה...
|
אתה מדבר על ציפוים בשיטת אלקטרוליזה, אם הבנת אותך נכון. אבל הציפוים "הרגילים", המונעים חלודה והצמדות פאונה ימית, מיושמים כמו צבע רגיל הרי? אחרי שמנקים את המתכת משאריות הצבע\הציפוי הישן והחלודה, כמובן.
ציטוט:
להבנתי אין ציפוי לאלומיניום שמשמש כצבע יסוד שאפשר לצבוע עליו ישירות צבע חיצוני-סופי (על חלקי מטוסים יש לרוב ציפוי אלודיין או אנודי, אחר כך צבע יסוד ואז צבע חיצוני תעופתי כלשהו...). אולי יש כאן מישהו שמתמחה בצביעה והוא יסביר מדוייק יותר.
|
לגבי השימוש בציפוי אלומיניום אנודי קראתי באתר רוסי שמתמחה בעדודות כאלה. שם גם ראיתי שקיימים ציפוים עם תוספות פיגמנטים שנותנים צבע רצוי ללא צביעה. מצד שני, מפציצי Tu-95 נצבעים בצבע כסוף (או אולי אפשר לקרוא לזה ציפוי) מטאלי, לכאורה כאמצעי להגנה מפני הבזק של פיצוץ גרעיני. אבל במטוסים זה פחות בעייתי ולא חסר מטוסי קרב דור 1 או 2 בעלי "המראה הטבעי".
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|