לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 05-05-2011, 19:01
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "זיהום בדלק למטוסי סילון - חשש לזיהום כלל ארצי"

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1226989.html

"האם ישראל ניצבת בפני משבר דלק חמור? ל-TheMarker נודע כי התסמינים אשר הביאו היום להשבתת הטיסות מחשש לזיהום בדלק הסילוני - התגלו בשבועות האחרונים גם באוטובוסים ובמשאיות ברחבי הארץ.

מדובר בחומר שומני לא מזוהה שגרם לסתימת מסננים בצנרות הדלק ולפגיעה במיכלי הדלק בכלי הרכב. המכון הביולוגי בנס ציונה הוזעק לפני יומיים ליטול דגימות ממסוף דלק במרכז הארץ. בשעות הצהריים החלה ההיערכות לשימוש במלאי החירום האסטרטגי, בינתיים, עבור הדלק הסילוני בלבד.

לפי שעה, לא ברור מקור הזיהום וייתכן שמדובר בפגם בצנרת הולכת הדלק הארצית או בזיהום תזקיק אשר יוצר באחד מבתי הזיקוק. בעקבות האירועים, הורה שר התשתיות עוזי לנדאו להקים באופן מיידי ועדת בדיקה בראשה יעמוד מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות, חן בר יוסף.

במקביל, כבר לפני חודש התקבלו תלונות מציי משאיות ואוטובוסים על פגיעה במיכלי הדלק של כלי הרכב. הטענות שעלו הן כי הדלק שהוזרם למיכלים הביא לעיכול הפילטרים במערכות הדלק. בעקבות התלונות, נשלחו למעבדות דגימות דלק מירושלים, חולון ומאשדוד. בבדיקות נמצאו הדגימות תקינות. בימים האחרונים התקבלה תלונה נוספת גם מחיפה - ודגימה שנלקחה משם נמצאת בימים אלה בבדיקה. "
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 06-05-2011, 16:29
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Robinbad שמתחילה ב "מה ההקשר אל מעצמת דלק? לסורים..."

נחמיה - השאלה במקומה והטרידה גם אותי. הכיצד זה שעם המעבדות המתקדמות בארץ במגוון רחב של תחומים (המעבדה הלאומי בנס ציונה הוזכרה כאן קודם לדעתי ויש אחרות) אין אפילו מעבדה אחת המסוגלת לאתר ולאפיין חומר מסוג זה בדלק.

אם אכן היה צורך אמיתי לשלוח את הדגימה לחו"ל מכיוון שהיכולות והידע אינם קיימים בארץ אני מסיק מכך שגם יכולות איתור חומרים וזיהומים אחרים אינם קיימות בישראל וזה כשלעצמו דבר חמור בעל השלכות על מצבי חרום אחרים של זיהום מסוגים שונים.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 08-05-2011, 01:58
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הבקטריות נובעות מנוכחות מים
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי avinoam549 שמתחילה ב "ולעניין. במיכלים המאחסנים..."

מים לא צריכים להיות במערכת.

בדיקת מים בדלק מבוצעת כנוהל בסיסי במהלך כך תדלוק של מטוס (יש ערכה לבדיקת נוכחות מים בדלק בכל רכב שאיבה).

מצד אחד - לקח שבועיים לגלות את הגורם לבעיות במערכת הדלק ("ירידת לחץ" שהתבררה כמסננים סתומים). מצד שני - לקח פחות מיום להגיד שמדובר בבקטריה
מצד שלישי - נאמר שייקח יותר משלושה ימים לקבל תשובות מעבדה...

לא נשמע לי אמין...

והחלק העצוב באמת - המחדל כולל את נתב"ג, שדה דב, עובדה ואילת (מה לגבי חיפה? הם ניזונים מבתי הזיקוק ולא מקצא"א?)

ולגבי ההיבט הצבאי - צריך לציין כי זה אינו קיים. דס"ל אזרחי שונה מדס"ל צבאי (JET A-1 מול JP-4 או JP-8).

מעבר לזה - הזיהום הפטרייתי במיכלי דלק מוכר לאנשי ח"א בגלל נטייתו לגדול בספוגים שבמיכלי הדלק ומשם להתפשט ולסתום את המסננים. במטוסים אזרחיים, בהיותם מטוסים שאינם מתמרנים (לפחות בסטנדרטים שונים לחלוטין בהשוואה למטוסי קרב) לא קיימים ספוגים במיכלים ולכן גם לא התשתית להתרבותם לכבדי סתימת מסננים...

למרות שמדובר באירוע עם השלכות אסטרטגיות (כלכליות) הרי שמידת הרלוונטיות לפורום - שולית עד לא קיימת (בדיוק כמו דיון במחלה בגידולי הדגן)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 08-05-2011 בשעה 02:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 08-05-2011, 22:00
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "הבקטריות נובעות מנוכחות מים"

חוששתני שאין היום בחיל האוויר מטוס קרב עם ספוגים במיכלי הדלק.. למרבית הסד"כ (משמע - F-16) בכלל אין מיכלים..
יש כמה סוגי זיהום של דס"ל למיטב הבנתי, שניבחנים כל העת במעבדות ספקטרומטריות.

לגבי איתור מים בדלק (מה שמכונה בפשטות "ניקוזים") מסתבר שלא כל אחד יודע לבצע את הבדיקה היחסית פשוטה הזאת... בכל מקרה חשיבותה היא קודם כל כדי למנוע התקרחות מים במיכלים, כה אמרה ויקי במאמר שאליו שיגרת אותנו.

אגב, יש עוד תופעה שקשורה למים - למיטב זכרוני יש איזה תוסף אנטי פריז לדס"ל שבמגע עם מים הופך למעין ג'לי. משהו סופר מסוכן.


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 08-05-2011 בשעה 22:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 09-05-2011, 08:35
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "חוששתני שאין היום בחיל האוויר..."

א. בבזים יש - ראיתי אותם בעצמי במהך ביקור ביא"א כשהם פרושים על המטוס במהלך השבחה לבזמ"ש
ב. הספוג נועד למנוע תנועת דלק במיכלים על מנת למנוע פיצוץ כתוצאה מהיווצרות חשמל סטטי ועל מנת לצמצם את החל המאפשר היווצרות אדים במיכל
ג. מעבדה לבדיקת איכות דלק והיווצרות פטריות פועלת ביא"א
ד. ו.... אני בטוח שגם ב-F-16 יש מיכלים...

http://www.directindustry.com/prod/...205-225800.html

Safety Foam products continue to be used by the U.S. Military to protect aircraft such as the C-130 P-3, F-15 and others. Safety Foam is a flexible, lightweight, 3-dimensional polymer fire screen that has helped prevent fuel tank fires caused by gunfire, electrical ignition, lightning strike and static discharge and is also believed to reduce the effects of post-crash fuel fires.

אפשר לקרוא עוד על זה כאן:
http://www.iasa.com.au/folders/Safe...ent/foamex.html
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 11-05-2011, 07:48
  lior432 lior432 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.03.07
הודעות: 4,361
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "נחמיה - השאלה במקומה והטרידה..."

זה לא רק יכולת הזיהוי שלעיתים קרובות תלוייה בבסיס נתונים מסויים, אלא גם מהירות הזיהוי.

אני אמנם לא מכיר את המעבדות והבדיקות שעושים בדלק, אבל אני כן מכיר את מעבדות מז"פ בישראל, שנחשבות מתקדמות אבל בדיקות מסויימות של חומרים מסויימים לעיתים (לא קרובות יש לציין) נשלחות למעבדות בחו"ל (בד"כ של ה-FBI או היארד) כיוון שסוג הבדיקה הספציפי לא נעשה בארץ או שזמן הבדיקה יהיה ארוך מדי או לחלופין, רוצים חוות דעת ממקור צד ג' בלתי תלוי.

לדוגמא, שערות, אם הן לא שערות ראש ולא מכילות את שורש השערה, נבדקות בחו"ל כיוון שבסופו של דבר, עלות השליחה של דגימה אחת בחודש נאמר, נמוך מרכישת הציוד, הכשרת כ"א ותחזוקה שוטפת.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:39

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר