30-08-2011, 15:48
|
|
|
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
|
|
זה לא רק נחמד זו הלכה לכתחילה ומה שאמרת זה רק בדיעבד
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמוליק
זאת בדיוק הנקודה שלי.
הכיוון הכללי של ירושלים או המקדש זה נחמד
אין שום דרישה למצוא את המילימטר הנכון., תסתפק בעובדה שכבודו מלא עולם.
|
רמב"ם משנה תורה
הלכות תפילה פרק ה
א שמונה דברים, צריך המתפלל להיזהר בהן ולעשותן; ואם היה דחוק, או נאנס, או שעבר ולא עשה אותן--אינן מעכבין. ואלו הן--עמידה, ונוכח המקדש, ותיקון הגוף, ותיקון המלבוש, ותיקון המקום, והשווית הקול, והכריעה, וההשתחוויה.
ב עמידה כיצד: אין מתפללין אלא מעומד. היה יושב בספינה או בעגלה--אם יכול לעמוד, יעמוד; ואם לאו, יישב במקומו ויתפלל. חולה מתפלל, אפילו שוכב על צידו--והוא, שיכול לכוון את דעתו. וכן הצמא והרעב, הרי הן בכלל חולים--אם יש בו יכולת לכוון את דעתו, יתפלל; ואם לאו, אל יתפלל עד שיאכל וישתה. היה רוכב על הבהמה--אף על פי שיש לו מי שיאחוז בהמתו, לא יירד, אלא יישב במקומו ומתפלל, כדי שתהא דעתו מיושבת עליו.
ג נוכח המקדש כיצד: היה עומד בחוצה לארץ, מחזיר פניו נוכח ארץ ישראל ומתפלל; היה עומד בארץ, מכוון פניו כנגד ירושלים; היה עומד בירושלים, מכוון פניו כנגד המקדש; היה עומד במקדש, מכוון פניו כנגד בית קודש הקודשים. סומה, ומי שאינו יכול לכוון את הרוחות, והמהלך בספינה--יכוון את ליבו כנגד השכינה, ויתפלל.
וכן
טור, שו"ע או"ח צד,ג
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 30-08-2011 בשעה 15:51.
|