20-10-2011, 12:14
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
בדוק כמה צריכת השמן חמורה.
תמלא שמן מתאים וזהה לקיים במנוע, אם אתה לא יודע איזה שמן מילאו תברר במוסך מה מילאו במנוע.
תמלא עד קו FULL במדיד, ותעקוב אחר צריכת השמן, בדוק כמה ק"מ לוקח לליטר להישרף במנוע(כמובן תמיד תוסיף שמן ותרשום כמה הוספת).
ז"א תעשה מעקב של צריכת השמן במנוע וחזור לדווח.
עם הקילומטרז' שהמנוע עובר ניצבר בלאי במנוע, שמתבטא בשחיקה של טבעות הבוכנה והתייבשות גומיות השסתומים, ועם הזמן הצריכת שמן תעלה ותעלה, אם הצריכה מגיעה ל ליטר שמן ב1000ק"מ אז הבעיה חמורה, אם פחות אז זה בגדר התקין.
בדוק שאין נזילות במנוע.
בדוק איזה שמן מילאו וחזור לעדכן, שמן פשוט וזול עלול לגרום לצריכת שמן מוגברת וזה בדוק, השתמש בשמנים איכותיים ועונים לדרישות היצרן אל תחסוך.
אם כמו שרשמת הצריכת שמן היא ליטר ב8 חודשים אז בטח שנסעת מעל 1Kק"מ ב8 חודשים כך שהצריכת שמן תקינה, מפעם לפעם בדוק את מפלס השמן במנוע כאשר המנוע מדומם וקר לחלוטין לפני ההתנעה, אל תיתן למפלס לרדת מקו הLOW במדיד אחרת יגרם נזק בילתי הפיך מנוע, רצוי שתמיד המפלס יהיה בקו הF זה המפלס האופטימאלי.
אם תיסע עם מפלס שמן נמוך המנוע יצבור בוצה, וגם השמן יתחמצן בקצב מהיר יותר ויאבד מתכונותיו, גם במלס שמן נמוך טמפ' השמן עולה מעט וזה מקצר את חייו.
אם רוב הנסיעות שלך הם עירוניות ונסיעות קצרות עם הרבה כיבוי והתנעת המנוע, אל תחכה לזמן הטיפול אלא תקדים אותו, כי אלו ניקראים "תנאים קשים" ואם לפי הספר רשום לבצע טיפול כל 10Kק"מ או שנה אז תקדים את הטיפול ותבצע אותו כל 7Kק"מ, כך תאריך את חיי המנוע ותקטין את היווצרות הבלאי שנוצר עם הק"מ.
כמו כן אסור לערבב סוגים שונים של שמן מנוע, אם יש במנוע שמן 5W30 סינטטי מלא אז אתה חייב למלא את אותו סוג שמן בדיוק.
למשל אסור לערבב שמן חצי סינטטי 10W40 עם שמן 5W30 סינטטי מלא.
המהדרין ימלאו את אותו סוג שמן מאותו יצרן שמן, כי כל יצרן משתמש ברמה וכמות תוספים שונה, ערבוב שמנים עלולה לגרום לתגובה כימית שתהרוס את התוספים הקיימים בשמן ואיכות השמן תהרס בקצב מהיר.
יקיר.
נערך לאחרונה ע"י yakir1111 בתאריך 20-10-2011 בשעה 12:21.
|