לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #29  
ישן 21-11-2012, 19:48
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
תשובה מפורטת מפי מומחה בתחום שהעדיף לשמור על עילום שמו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "שני שובלים זהים לחלוטין לטילי היירוט של הכיפה.."

ציטוט:
היעד הוא יירוט רקטות קצרות טווח, שזמן הטיסה שלהן קצר ומכאן שגם זמן הגילוי, ההחלטה, השיגור והפגיעה יורד לערכים מאד נמוכים. יוצא מכך שעל הטיל המיירט להיות מהיר מאד וזריז. הבחירה במנוע דלק מוצק לטיל כזה היא טרביאלית. מנוע דלק מוצק הוא בעל זמן בעירה מוגדר, התלוי בצורת מילוי הדלק (לא ניכנס כאן לנושאים של "בעירת סיגר" או "בעירת מעטפת" הנוגעים לצורך בפיזור דחף הטיל על פי מיתאר הטיסה). אנו גם נרצה שהטיל יהיה בעל יכולות תימרון ודינמיקה גבוהים. לצורך כך אפשרות של ניהוג וקטורי היא אופציה סבירה בהחלט, אם קיימת הטכנולוגיה המתאימה בידי המפתח. במקרה ולא – ניהוג אוירודינמי הוא בהחלט אפשרות טובה, לאור המהירות הגבוהה של הטיל ומכך אפקטיביות גדולה של ההגאים. כדאי כאן להזכיר שבכל מקרה נדרשת יכולת ניהוג אווירודינמית, לאור העובדה שנדרש ניהוג גם לאחר סיום פעולת המנוע. עוד נקודה שכדאי לשים אליה לב היא הקטנה של משקל הטיל ככל הניתן. מתוך כך יוצא שראוי לא לתכנן על מערכת הפרדת השלב הממונע מהרש"ק, אשר בדרך כלל מוסיפה משקל מיותר. (מה שקיים לעיתים במקומות אחרים, לרוב לא בטילים "קטנים")

איני יודע מה מבנה הרש"ק, אך קרוב לודאי שהינו בעל מבנה פזיר, בדומה לטילי א"א, כדי להגדיל את יכולת הפגיעה בגוף קטן. ייתכן גם שאי הפרדת המנוע יכולה גם היא לתרום להעלאת סיכויי השמדת המטרה.

כאמור – המנוע המוצק פועל במשך זמן בעירה קבוע. אין צורך בשליטה על משך זה. אם המטרה קרובה – המיירט יפגע בה כאשר מנועו פועל. אם המטרה רחוקה – המנוע יסיים את תפקידו והטיל ימשיך במהירות הסופית אליה הגיע לעבר המטרה. כדאי גם לזכור שהיירוט, עבור מטרות ארוכות טווח, מתבצע בגובה רב, לפחות 15 ק"מ שם הצפיפות קטנה ולכן גם הקטנת המהירות בשל הגרר היא זניחה (זו גם תשובה למי שהעלה את האפשרות שסגירת מנוע היא לצורך הקטנת מהירות. ראשית, המהירות כמעט ולא תקטן, שנית, אנו בכלל לא רוצים הקטנת מהירות). אין שום סבירות שמיוצרים טילי טמיר עם זמני בעירה שונים. זמני בעירה שונים אומרים טילים שונים, מבחינת משקל, מ.כ. והתנהגות באוויר. הטיל מגיע למהירות "סופית" וממשיך לנהג לעבר המטרה. אם פגש בה קודה - מה טוב.

אם נחזור לשאלה המקורית שבתחיל האשכול – למה שני השובלים זהים? ובכן –אין קשר לאטמוספירה. בודאי שהשובלים נעים בשל הרוח, אך מענה זה אינו קשור ישירות לשאלה.

שני השובלים זהים כי שני המיירטים שוגרו באותו זמן (עד כדי הפרש קטן מאד, כנראה בשל תהליך השיגור). שני השובלים זהים כי הם שוגרו לאותה מטרה ולכן הטילים נעו כמעט יחדיו, עם הפרש קטן ביניהם.



עכשיו באה השאלה המקורית שאחריה התפתח דיון שלא לעניין עם "פיתוחים" מענינים. למה שוגרו שני טילים. אפשר רק להעריך על בסיס סיכויי הפגיעה ומידת האיום. השאלה היא שאלה של תו"ל. אם על כל מטרה נשגר שני טילים (זה הקונספט שהוצג במערכת "חץ", כדי להגדיל את סיכויי ההשמדה) נגמור מהר מאד את המיירטים. הערכתי היא שמבוצע סיווג של האיום. ייתכן ובמקרה זה המטרה עמדה ליפול בלב מרכז עירוני, עם סיכון גדול ואפשרות של פגיעה בהרבה אזרחים. בנקודה זו המערכת לוקחת החלטה ומשגרת שני טילים יחדיו לעבר אותה מטרה. ייתכן וזה מה שקרה כאן.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 22-11-2012, 09:49
  avifresh avifresh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.04.04
הודעות: 2,532
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "תשובה מפורטת מפי מומחה בתחום שהעדיף לשמור על עילום שמו"

ציטוט:
אם המטרה קרובה – המיירט יפגע בה כאשר מנועו פועל. אם המטרה רחוקה – המנוע יסיים את תפקידו והטיל ימשיך במהירות הסופית אליה הגיע לעבר המטרה.


מתוך מאות הירוטים, ראיתי עשרות (אלה ששודרו בטלויזיה) ובחלק מהם (לא בכולם) רואים שיש מרחק בין סיום הבעירה לירוט עצמו. בטוח שניתן לראות זאת גם ב YOUTUBE.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTm-bxjtJeS5NdBiSD_P7NV4DhJUJSsskjUlzr-PDGG_zfp_ZZzew]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQYHjr4NdUD9zGBA3LFSRpMXQEHUL02dIe3t7mC6n0O860btgKM]
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 23-11-2012, 13:14
  איזמל איזמל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.07
הודעות: 487
נסיונך מסקרן אותי...
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "אני מכוון ל"פופים" של נשק..."

דבר ראשון נסיונך ייחודי... ומעניין !
אני לא מכיר נשקי נ"מ בתפעולם הנורמלי ... ולצערי לא ראיתי עננות נ"מ
אבל ההסבר היחיד לשינוי הגוון של העננה נובע מתוצרי הלוואי של הפיצוץ
א. הרכב חומר הנפץ - מאזן חמצן שלילי = פיוח גדול - TNT COMP B וכו...
ב. האטמוספירה ! - כן האטמוספירה כלומר ככל שתהיה לחות גדולה יותר הלחות תהפוך לאדים כתוצאה מן החום ואז נראה עננה לבנה - יובש יאפשר לראות את תוצרי הגאז והפיוח ...

לסיכום הגורמים המשפיעים הם הרכב החומר נפץ מיירט ומיורט -תוצרי הלוואי וכמות הלחות באוויר...
יותר לחות שווה עננה יותר בהירה ...
חומרי נפץ בעלי תוצרי פיוח רבים שווה עננה שחורה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:16

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר