לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-10-2013, 14:14
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
אלף די-400, בבקשה

אלף די-400, בבקשה

אל”ם משה קשתי, ראש אגף הכספים במשרד הביטחון, היה נחרץ. “אי ביצוע החלפת המשאיות בשנה הקרובה רק יחריף את העניין, ורכישות חלקיות רק יאריכו את הגסיסה”. התאריך היה אוקטובר 1956, פחות מחודש לפני מבצע “קדש”, ועל הפרק: עדכון צי משאיות התובלה של צה”ל. כיום קשה להאמין בכך, אבל צי המשאיות הצה”לי התבסס באותה עת על רכש שבוצע שבע שנים קודם לכן, ועל מגוון משאיות מעודפי הצבא האמריקאי במלחמת העולם השנייה, שנרכשו ממספר מקורות באירופה ובארה”ב. הצבא צועד אמנם על קיבתו, אבל במשאית עתיקה לא יסע כנראה לשום מקום. וכך עברו המשאיות, אחת לארבע שנים בממוצע, תהליך ארוך ויקר של שיקום, שכלל למעשה את בנייתן מחדש. מאחר וזה לא הספיק, נשען צי התובלה – גם בימות שלום – על רכב מגויס, “פוטנציאל”, בעגה הצבאית של אותם ימים.

פנייתו הנרגשת של אל”ם קשתי נדחתה, אך הבעיה סירבה להיעלם. שנתיים אחר-כך גיבש משרד הביטחון שורת החלטות בעניין, שעיקרן רכש משאיות בהיקף שלא נודע בישראל עד אז – 1,000 יחידות מיצרן יחיד. ההחלטות האלו השפיעו על מבנה צי המשאיות של צה”ל בשלושים השנים הקרובות וטמנו את הזרעים להקמתו של מפעל להרכבת משאיות בנצרת עלית, במחצית שנות השישים. ב- 1949 ביצע משהב”ט רכש מסודר של משאיות תובלה חדשות, במשקל כולל של 7-8 טון. 1,159 משאיות נקנו משלושה ספקים אמריקאיים: פורד, ג’נרל מוטורס וקרייזלר. הן הובאו ארצה כשהן מפורקות למחצה והורכבו במבנה שהוכשר לכך במחנה כרדאני במפרץ חיפה. עם סיום ההרכבה, בראשית 1950, נמסרו המשאיות ליחידות. זו היתה הרכישה האחרונה של משאיות חדשות עד שנת 1959.





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://israelmotorindustry.org/wp-content/uploads/2012/06/Ford-F-6-assembly-in-the-IDF-1949-300x193.jpg]

פורד F-6 במפעל ההרכבה של צה"ל, 1949-50. משמאל: מפקד הסדנא, ברוך בית-אור



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://israelmotorindustry.org/wp-content/uploads/2012/06/Dodge-B2G-Israel-IDF-1950-300x210.jpg]

דודג' B2G דגם 1950 בשירות פעיל, 1955. צילום: ארכיון צה"ל
(נדמה לי שמדובר בחזרה מפעולת "חץ שחור" בעזה)



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://israelmotorindustry.org/wp-content/uploads/2012/06/Unimog-1955-300x204.jpg]

אונימוג 404. מרצדס אמרה "ניין"




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://israelmotorindustry.org/wp-content/uploads/2012/06/D-400-CKD-production-Israel-1959-62.jpg]






[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://israelmotorindustry.org/wp-content/uploads/2012/06/Dodge-D-400-Israel-3-1968-300x223.jpg]

דודג' די-400 צבאיות ממתינות לארגז בתעשיות רכב, מרץ 1968


המשך:
http://israelmotorindustry.org/dodge-d400-israel-1960/
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby



נערך לאחרונה ע"י G_Zhukov בתאריך 31-10-2013 בשעה 14:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:39

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר