15-02-2014, 17:53
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
ההשפעה בגילאים צעירים בבית ספר - היא אפסית. רוב האנשים בקושי זוכרים את המורים שלהם בכיתה א'...
אני לא טוען שמורה בי"ב יכול לעצב לך את האישיות (מעטים המורים שבאמת מסוגלים לכך - וצריך תלמיד חלש אופי במיוחד בכדי שיושפע מאיזשהו זר שהוא רואה לשעה-שעתיים ביום...), אלא שתלמידים בוגרים יותר יירתעו מלהעמת עם מורה בעל להט אידיאולוגי שעלול להזיק להם בהשגת מטרותיהם (למשל, כאמור, במתן ציון נמוך יותר). רבים מאלה שיודעים שמורה מדבר שטויות עדיין יירתעו מלהתווכח איתו, פשוט מכיוון שישקללו נזק מול תועלת ויגיעו למסקנה שעדיף לא להרגיז אותו (ככל שהתלמיד מחושב יותר והמורה אידיאולוגי יותר - כך גדל הסיכוי שהתלמיד ישתוק וייתן למורה להפיץ את התורות שלו).
אגב, זה נכון גם לפקולטות במדעי הדשא באוניברסיטאות. להביע עמדות ימניות בפקולטות אלה מזיק לציונים. זו לא השערה, ולא ניחוש. זו עובדת חיים שחלק מהמרצים אפילו לא מתביישים בה. ההבדל כמובן הוא שבאונ' אתה בוחר להיות ובתיכון אתה חייב להיות...
|