לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 28-03-2016, 20:13
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "אתה מצחיק. חרדים הלכו לבורר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי meac
אתה מצחיק. חרדים הלכו לבורר לפי דין תורה, וזה מה שדין התורה מציין. מישהו הכריח אותך או חילוני אחר ללכת לבוררות דין תורה?

יכול להיות שיש אינטרס של המדינה למנוע אי-צדק אפילו כשהוא נעשה בהסכמה על ידי שני הצדדים.
הדוגמה שאפילו ליברטריאנים מטורפים יסכימו עליה היא של ילדים ומפגרים.
(אדון ארז שואל: האם חרדים מפגרים? לא אמרתי את זה...)

המדינה אוסרת אינספור התנהגויות וולונטריות. נתחיל מפחות או יותר כל מה שיש בדיני העבודה - לעבוד בפחות משכר מינימום, לא לקבל הפרשות סוציאליות כאלה ואחרות, וכו'. גם אם אתה רוצה המדינה לא מוכנה לזה.

המדינה אוסרת פוליגמיה. המדינה דורשת שמירה על תנאי תברואה מסוימים בנכסים של גורמים שאינם המדינה. המדינה אוסרת על סיוע להתאבדות. המדינה אוסרת על מכירה של איברי גוף. אפשר להמשיך עם זה עוד ועוד ועוד.

אתה אולי תגיד שכל הדברים האלה צריכים להיות מותרים, אבל יש מצב שתהיה במיעוט.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 29-03-2016, 07:02
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,193
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "נשים נושלו מירושת מיליונים לפי "דין תורה""

אני לא יודע האם אני מוסמך לדבר, כי אני לא מכהן כרב.

אבל אם הייתי הבורר, הייתי פוסק אחרת:

הנה הנימוקים:

1. לא יהיה אחד יושב ואחד עומד אלא שניהם עומדים ואם רצו בית דין להושיב את שניהם מושיבין ולא ישב אחד למעלה ואחד למטה אלא זה בצד זה במה דברים אמורים בשעת משא ומתן אבל בשעת גמר דין שניהם בעמידה שנאמר ויעמוד העם על משה ואי זהו גמר דין איש פלוני אתה זכאי איש פלוני אתה חייב במה דברים אמורים בבעלי דינין אבל העדים לעולם בעמידה שנאמר ועמדו שני האנשים... כבר נהגו כל בתי דיני ישראל מאחר הגמרא בכל הישיבות שמושיבין בעלי דינין ומושיבין העדים כדי לסלק המחלוקת שאין בנו כח להעמיד משפטי הדת על תלם. (רמב"ם הלכות סנהדרין פרק כא הלכה ג, ה)
https://he.wikisource.org/wiki/%D7%...9D_%D7%9B%D7%90

2. אם ללכת לפי דין תורה, האשה הנשואה פטורה מכבוד אב ואם, כמו שכתב הרמב"ם: אחד האיש ואחד האישה, חייבין במורא וכבוד: אלא שהאיש בידו לעשות; והאישה אין בידה לעשות, שהרי רשות אחרים עליה. אבל ברוב רובם של המשפחות החרדיות האישה מטפלת בהורים הזקנים עוד יותר מאשר הבנים. ואם כן, הרי לא הולכים לפי דין התורה, אם כן גם בירושה ככה.

3. אם ללכת לפי דין תורה, האבא חייב לעזור לבתו בהוצאות החתונה, ואילו לבנים הוא לא חייב. יתירה מזו, מאז גיל 7 הוא גם לא חייב לפרנס אותם. אבל הנוהג הוא שההורים מוציאים ותומכים בהוצאות החתונה של הבנים בדיוק כמו של הבנות ומפרנסים את הבנים הגדולים עד החתונה, ולפעמים גם אחרי החתונה. אם כן גם בירושה אמור להיות שוויון.

4. גם אם מצד איזושהי סיבה האישה לא טיפלה בהורים (לדוגמה, ההורים נפטרו באופן פתאומי), או שההורים לא נתנו על הוצאותצ החתונה של הבנים, אבל היות וזה ככה ברו המקרים, אם כן זה כמו בביטוחים. שהרי גם במקרה שאין להורים מה להוריש, בכל זאת הבנות מטפלות בהורים הזקנים למרות שאינן מחוייבות.


ועיקר העיקרים, מה שכתבתי כבר למעלה שחייבים ללכת לפנים משורת הדין.


תני רב יוסף (שמות יח, כ) והודעת להם זה בית חייהם את הדרך זו גמילות חסדים [(אשר) ילכו זה ביקור חולים בה זו קבורה ואת המעשה זה הדין אשר יעשון זו לפנים משורת הדין...אמר ר' יוחנן לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה ... שהעמידו דיניהם על דין תורה, ולא עבדו [=עשו] לפנים משורת הדין (בבא מציעא ל ע"ב).

*

ולסיכום, בנימה אישית (עם שינויים קלים): כאשר הדודים שלי חילקו ביניהם את הירושה, הבנות היו מוכנות לוותר, כי ככה זה לפי דין תורה, וגם היה נדמה להן שהן קיבלו כבר מספיק בחתונה. אבל הבנים רצו לתת לבנות עוד יותר מאשר הם יקבלו, כי הן טיפלו בהורים הזקנים יותר מהם. בסוף הגיעו לפשרה בלי שום בורר,וחילקו הכול בשווה והבנות קיבלו חלק מדוייק בדיוק כמו כל האחים. זוהי דוגמה איך צריכה להיות הנהגה בין אחים.
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 29-03-2016 בשעה 07:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 29-03-2016, 13:11
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,914
יש באמת תלות בדיין עצמו
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי hamedinai שמתחילה ב "נראה לי שזה תלוי מי הרבנים...."

אבל יש מצבים שבהם חופש הפסיקה מוגבל.

מעיון במדברים שנכתבו בנוגע לירושה, הנוגעים למקרה,
מצד אחד - כשפוסקים לפי דין תורה ממש, מפרישים לבנות סכום לנדוניה, וסכום מסויים נוסף (במקרה זה אמור להיות 200 אלף) ומחלקים את השאר בין הבנים, כאשר הבכור מקבל חלק כפול (בשל תמיכתו בהורים, בעסק, ותיפקודו כ"חצי הורה", מה שמלכתחילה איפשר להוריו לגדל מספר ילדים גדול)
מצד שני - מכיוון שלרוב הבנות יכולות לא להסכים לחלוקה, ואין דרך לכפותן, במקרים רבים מגיעים לפשרה כלשהי שכולם יסכימו לה.
נושא נוסף - הוא העיקרון לפיו נמנעים מחלוקת נחלה: אם יש גוף עסקי מתפקד (במקור נחלה חקלאית) עושים מאמץ להימנע מהצורך למכור אותו, לחלקו לתת-נחלות שאינן בנות-קיימא, או לפצל את הניהול.
ולבסוף - עומד עיקרון "המוציא מחברו עליו הראייה", לפיו לרוב כל אחד מהאחים מחזיק בחלקו בירושה ויש צורך שהוא יוותר עליו.


במקרה הזה,
לכאורה יש נחלה (עסק מתפקד ורווחי) נושא פירות,
ומהפירות - כל האחים מתפרנסים.
אבל הניהול - הועבר באופן מוסכם לאח הבכור, מתוך כבוד לאב, ומתוך כך שהאח אכן תיפקד כ"חצי הורה", ולקח חלק בניהול העסק.
בנוסף - האחים למעשה כבר הוציאו מחזקתם את הירושה, בכך שהם חתמו על העברת הניהול לאח הגדול, שהם הסכימו שהוא הראוי מכולם לניהול העסק.
כך שעיקרון "המוציא מחברו" צריך להביא ראייה שתוציא את הבעלות מחזקת האח הבכור, ולא להפך.
כך שבמקרה זה, חלוקה שוויונית יותר תהיה פחות הגיונית.


לפי הבנתי (ובטח חסרים לי פרטים):
תפקוד האח הבכור כתפקידו המסורתי, מצדיקה שהוא יקבל מניות שליטה בעסק (במקרה זה שני-שליש לעומת שליש), בדומה למשל - לכך שנוני מוזס קיבל שליטה בעסק של אביו.
חלוקת הפירות שנובעים מתפקוד העסק השוטף(רווחי העסק, משכורות לאחים, דיווידנדים) אמורה להמשיך כפי שחולקו עד היום (ככל הנראה באופן שוויוני).
כאשר הכנסות נוספות, למשל מהרחבת תחומי הפעילות של העסק, יתחלקו כבר באופן לא-שוויוני, הנובע מהבעלות, ואולי כדאי שלצורך זה תהיה חלוקת משנה במבנה העסק לצרכי חישוב, גם אם לצורך פעילות זו הבכור לוקח הלוואות על חשבון העסק כולו.
עם כל זאת, הנכסים שניתן להוונם, כולל חלק מהרווחים ממועד הפטירה ועד היום - יתחלקו בין האחיות (מה שמסביר למה הן קיבלו פחות מהסכום שעל פי הפסיקה המקובלת הן היו מקבלות)

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 29-03-2016 בשעה 13:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:10

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר