לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 18-07-2005, 19:47
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
רגע לבני. שאלה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "לגבי אותם "מיכלי נפלאם"..."

אחד הדברים המעניינים בחימוש זה הוא מיקום המרעומים אשר שלא כבפצצות ברזל רגילות בהן המרעומים ממוקמים בראש הפצצה ובבסיסה כאן לעומת זאת ממוקמים המרעומים (מרעומים שוויצריים) בצידי גוף הפצצה וזאצ מהסיבה שפצצות אלו היו מסתחררות בעת הנפילה ולכן היה צורך למקם את המרעומים במקום שבו בכל מצב בו תיפול הפצצה על הקרקע תיהיה הפעלה.

ממה שאני זוכר, היו שתי צורות תיחול לפצצות אש: הצרפתית והישראלית) והאמריקנית. בשיטה הצרפתית היה מין "רובה ציד" בחלק האחורי של הפצצה שכאשר חוט הדריכה השתחרר, ננקר כפ"ט שירה את מטען הזרחן הלבן ישר לתוך הג'לי. סימן ההיכר היה מעט עשן לבן שיצא מהחלק האחורי של הפצצה. כעת, הפצצה הייתה מוכנה ורק חיכתה להימעך בקרקע. ברגע שנמעכה, נחשף הזרחן לאוויר, הוצת והדליק את הג'לי.
בשיטה האמריקנית היה בחלק האחורי של הפצצה מין ג'רה בגודל קופסת שימורי מלפפונים חמוצים, מלאה בזרחן לבן ועשויה קרמיקה. התיחול היה כמובן רק אחרי פגיעה בקרקע, ששברה את הג'רה וגרמה להצתה.

אני לא מכיר את המרעומי-צד השווצרים (ארליקון?) האלה. אתה יכול להרחיב?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 18-07-2005, 22:42
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
חזרתי.....
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "היות ואני חייב לצאת עכשיו אני ארחיב על כך בהזדמנות הראשונה..."

אז ככה...

את החימוש הצרפתי עם מערכת הנקירה איני מכיר כלל כך שאיני יכול להתייחס.
לגבי "השיטה האמריקאית" כפי שכתבתי לדעתי אתה קצת מתבלבל פה עם פצצות האימון מדגמי "ברק עשן" ולמה?....
היות ופצצות אלו פועלות כמעט בדיוק באופן שאתה מתאר ...
גוף הפצצה עצמו עשוי מקשה אחת של פלדה יצוקה עם קדח חלול מרכזי בו עובר זוג מוליכים חשמליים מהמרעום שבראש הפצצה ועד לבסיס הגוף שלה שם נמצא מיכל גלילי (המזכיר בגדלו הפיזי ובצורתו את רימון הזרחן מס' 15) בתוך מיכל זה נמצא הזרחן והפורצן אשר מופעל באמצעות נפץ חשמלי שמקבל את מתח ההפעלה מן המרעום .
בעת שחרור הפצצה מהמנשא נשלף פין מתוך המרעום ובכך מתאפשרת טעינת הקבל שבתוכו ע"י שבשבת שנעה בעזרת זרמי האויר ממש כמו דינאמו, בעת הפגיעה בקרקע מופעלים מתגי הקשה חשמליים שיוזמים את הנפץ והפורצן שבבסיס גוף הפצצה.
היות וזנב הפצצה נוטה להנתק מן הגוף (מדובר בזנב פח המחובר בדומה לזנבות פצצות ה ש.כ) מתאפשרת קליחת הזרחן מבסיס הפצצה.
כך זה בברק העשן (משני הדגמים) ואם לא ההיתי בחופש ההיתי מצרף גם תמונות רלונטיות.
לגבי הפצצות אש - אני מכיר את דגם 5 בלבד בו נעשה שימוש במרעומי צד בעלי גיבוי פעולה בלכיחה ע"מ לאפשר את הפעלתם בכל זוית פגיעה.

לבני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 19-07-2005, 11:05
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
ולאחר רענון ובדיקה חוזרת...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "חזרתי....."

פצצות אש/נפלאם בחיל האויר:

עד הוצאתן משימוש אי שם לדעתי בשלהי שנות השבעים שרתו בחיל האויר מס' דגמים של פצצות נפלאם, הנה סקירונת כללית המפרטת שלושה דגמים עיקריים של חימוש זה וההבדלים (הקלים יחסית) ביניהם:

פצצת אש "דגם 5" : מדובר בפצצת נפלאם אשר פותחה בארץ והיתה שונה במקצת מהדגם הישן שקדם לה (פצצת אש 300 ליטר) בעיקר באורך הגוף שהיה קצר יותר על מנת לאפשר תליה של שתי פצצות בטור על גבי מנשא יחיד וכן בזוג סנפירים מוטים שהיו בסמוך ל"אף" הפצצה אשר תפקידם היה להביא לניתוק הפצצה מהמנשא היות ולפצצות הנפלאם היתה תכונה בעייתית אשר גרמה לכך שהפצצה היתה נצמדת למנשא לאחר שחרורה עקב זרמי האויר שהיו פשוט מצמידים אותה אליו... ברגע שהוספו שני סנפירים מוטים כלפי מטה הם היו ממש מאלצים את הפצצה להתנתק ברגע שניתן אות השחרור ע"י הטייס.

פצצת אש "דגם 5 מחוזק" - נועדה לנשיאה ע"י מטוסים בהם קיים מנשא בו נעשה שימוש ע"י מטען הדיפה פירוטכני (כפ"ט) כשעקב כך חוזק מעטה גוף הפצצה כדי שלא ייגרם לו נזק בעת פעולת הכפ"ט.
היות ופצצות אלו נהדפו כאמור ע"י מטען הודף לא היה כבר צורך בסנפירי האף אשר הוסרו.

דגם נוסף שהיה בשימוש הנו "פצצת אש מס' 6" - פצצה זו דמתה בצורתה לפצצות הש"כ הרגילות והיתה בעלת זנב קוני בעל 4 סנפירים מה שתרם מאוד לרמת הדיוק בפגיעה וכן הביא למסלול נפילה דומה מאוד לפצצת ש.כ מכאן שבדגם זב כבר הותקן המרעום באף הפצצה ולא בצידה.

לפצצות הנפלאם היו מס' דגמי מרעומים חלקם אף מרעומי הקשה חשמליים אשר פותחו בארץ....
ניתן להגדיר שכמעט כל מרעומי פצצות האש היו מרעומי הקשה מכאניים עם גיבוי בלחיכה (לאפשר פעולה בכל זוית של פגיעה) פשוטים מאוד להפעלה.
כמובן שקיימים הבדלי משקל של חומר המילוי בין דגם לדגם.

לגבי שמות דגמי המרעומים ואופן פעולתם מרגע ההטלה....... נחסוך את זה ממכם.
לכשאשוב לעבודה אצרף תמונות בנושא.

צום קל.
לבני.

נערך לאחרונה ע"י לבני בתאריך 19-07-2005 בשעה 11:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 16-07-2005, 17:27
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
אני חושב שאני מזהה את תמונה 9
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ביקור בחצר האחורית של מוזיאון ח"א"

סיכוי סביר שאני טועה אך לפי הממדים והאנטנה המקופלת יתכן וזה מכ"ם ה- Green Archer לאיכון מרגמות. מעולם לא ראיתי אותו וקיומו נשמר בסודי סודות. שניים כאלה הובאו לארץ בבהילות, מיד אחרי מלחמת ששת הימים, כשהתחילו הפצמ"רים בבקעה. המכ"ם היה מאתר את פצצת המרגמה בעודה באוויר והמוכ"מ היה מסמן את מיקומה על המסך. האנטנה הייתה מנתרת מיד מעלה עוד כמה מעלות (בערך 2) והפצמ"ר הייתה מתגלית שנית. עם הסימון השני המכ"ם היה מאתר את מיקום המרגמה. ממה שאני זוכר הוא הופעל ע"י גנרטור "רולס רויס" שקט במיוחד. והקשר לח"א? שוב, מנבכי זכרון הולך ודוהה, החליטו שטכנאי GCA הם המתאימים ביותר ולכן ח"א היה אחראי לפעולתו ותחזוקתו מה שלא עורר שמחה גדולה בבסיסי החיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 16-07-2005, 19:00
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
מוזיאון ח"א
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ביקור בחצר האחורית של מוזיאון ח"א"

והריני לבשר לכם שהנגד ההוא כבר פרש מצה"ל ומנסים להעסיק אותו כפנסיונר ע"ח המוזיאון.
אחרי הכל,מי ידאג שהדשא יהיה מסודר,שישקו את הצמחיה ושיאכילו את הברווזים בכלובים?????

הפרוייקט הראשון של אותו נגד,יוצא הנ"מ,היה להקים את מוזיאון הנ"מ בתוך מוזיאון ח"א.
הנ"ל אמנם הביא כלים,תותחים וטילים מכל מקום שהיו בארץ,וחלק מהם אפילו שיפץ למצב נסיעה,אבל צבע את כולם בצבע ירוק כהה מגעיל,ואח"כ שם אותם באתר,אמנם האתר יפה,אך מזג האויר והמבקרים עשו לציוד את שלהם,ואין מתקן,משפץ וצובע.
לאחר מכן הוסב אותו נגד לתצורת האחראי על הצמחיה במוזיאון,ותוך כדי כך אחראי על כל מיני דברים שאחרים לא רצו להיות אחראים עליהם.גם כאן עשה את תפקידו וטרנר היה מבסוט.בכלל,שם עושים הכל כדי שטרנר יהיה מבסוט.

נערך לאחרונה ע"י avinoam19 בתאריך 16-07-2005 בשעה 19:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 19-07-2005, 00:13
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
חברה,נכון שהנגדים וגם כל המדריכות והמדריכים לרוב לא מבינים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ביקור בחצר האחורית של מוזיאון ח"א"

מהחיים שלהם ורק חוזרים,כמו תוכים על איזה טכסט(הומור שחור,אולי-פעם הייתי עד לקבוצת תלמידים ערביים שביקרו שם והמדריכה הסבירה עד כמה ח"א היה טוב בלהפיל מטוסים ערביים?!).
יש הזנחה,ויעידו המילואימניקים של המוזיאון,שהפסיקו להם את המילואים בגלל המצב בארץ(אני זוכר עוד את האורגן,מיסטר ואחד הווטורים,נדמה לי,שהיו במצב הסעה באחד המפגנים בתחילת שנות ה-80,או הפוגה הכחולה,שהביאו אותה מבלגיה,נדמה לי,בתחילת שנות ה-90 במצב טיסה או הסעה.התחילו לשפץ אותה ובאמצע החליטו שאין תקציב).
לא נשכח שלולא טרנר(יש להניח כמעט לבד)לא היה היום על מה להתלונן.לא בטוח שאם המוזיאון היה פרטי ופתוח גם בשבת-המצב היה יותר טוב.הרי צריך לשלם משכורות.המוזיאונים בחו"ל נהנים ממתנדבים(למי יש זמן בארץ המטורפת הזאת?) ונדמה לי גם מסבסוד ממשלתי.נראה לכם שביבי ישחרר תקציב לזה?בקיצור-ללא מילואימניקים וותיקים ומתנדבים-אין הרבה סיכוי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 19-07-2005, 00:46
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ואילו רק ידעת מה באמת קורה שם....
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "חברה,נכון שהנגדים וגם כל המדריכות והמדריכים לרוב לא מבינים"

זכותו של טרנר על צבירת המטוסים במוזיאון - לעולם תעמוד לזכותו, אבל גם הכשל הניהולי המדהים שהביא את המוזיאון למצבו הנוכחי.

אין לי כוח כרגע להתחיל ולמנות אחת לאחת את רעותיו החולות של המוזיאון, אבל מי שהיה וראה כמב מוזיאונים אחרים בעולם (ולא בהכרח כאלה של מטוסים) יודע שיש דברים שבמוזיאון אסור שיקרו.

כמה דוגמאות על קצה המזלג:

1) מטוס המיג-21 מחליד והזנב שלו במצב קורוזיה מתקדמת - למה? כי כבר שנים שצועקים שהמטוס נהרס, ואף אחד לא חושב שואלי כדאי להזיז אותו מהממטרה שמשקה את הדשא!

2) ברפסודת ההצלה שבבית האוסף חסר אוויר... כבר שנתיים...

3) כל המוצגים (בפנים ובחוץ) סובלים מעודף אבק. למה? תסמונת - It's not my Job...

4) במטוס הסטרטוקרוזר יש תערוכה ובקונוס הזנב - דגם של מטוס מוסקיטו. מה לא ידעת? כנראה כי המנורה שמאירה אותו כבר שרופה מעל 5 שנים... אגב, המטוס הזה לא יחזיק מעמד עוד זמן רב. מיצב הכיוון שלו כבר לא עומד בניצב לגוף, ובגוף, ממש מתחתיו יש כבר שני חורים מקורוזיה...

5) מזל שהתעשייה האווירית תרמה למוזיאון סמוכות כדי לתמוך את הכנפיים של הבואינג (של סרטי המורשת) - המטוס הוגדר כמסוכן והכנפיים בסכנת קריסה. הפתרון הנוכחי הציל את המצב (לא תיקן - פתר בנתיים). אה - ועוד משהו - המטוס הנ"ל היה החפ"ק של מבצע אנטבה...

6) מי אמר שאין מוצגים חדשים במוזיאון. כל מי שיסתובב במוזיאון יוכל לשמוע את..... התרנגולות והברווזים שבפינת החי....

די. אין לי כוח להמשיך כאן ולתאר סכימות צביעה פיקטיביות, שימוש בגוונים לא נכונים, שגיאות בהדרכה (למשל היה לי ויכוח עם מדריכת קורסי ההדרכה של המוזיאון על זה שתקיפת המטכ"ל הסורי היתה במלחמת יום הכיפורים וממש לא בשל"ג כמו שהתעקשה...).

המוזיאון מלוכלך, מוזנח והעזובה ניכרת בכל מקום. מי שיבקר במוזיאון כיום (לא בחגים) יגלה מקום נטוש שחייליו יושבים באפס מעשה ואינם נוקפים אצבע. בעלי התפקידים מתבכיינים על חוסר באמצעים, אבל לא עושים דבר עם האמצעים שעומדים לרשותם, ומצד שני - דוחים כל הצעת יעול או רעיונות לשיפור המצב.

עכשיו, כשכבר הבהרתי את גודל הביזיון (למרות שתארתי רק את קצה הקרחון).... תזכרו שמדובר ביחידה צבאית....

תשאלו את אנשי המילואים של המוזיאון (בעצם כבר רובם שוחררו עקב קיצוצים) - מתי ביקרו לאחרונה במוזיאון, ותגלו שרובם אינם מגיעים לשם - פשוט בגלל כאב הלב...

ואולי ראוי לצטט כאן את דבריו של בכיר במוזיאון שאמר:"אנחנו כנראה המוזיאון היחיד בעולם שעסוק בשיקום המוצגים שהוא עצמו הרס...."
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 19-07-2005 בשעה 00:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 19-07-2005, 01:06
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
ומה עוד?
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ואילו רק ידעת מה באמת קורה שם...."

סמל בסיס רפידים שאיבד את צבעיו?
טיל SA-2 המרותך עם בזנטים למסילת השיגור?
אותות המערכה שעל מדיו של ג'רי רנוב שאינם בסדר הנכון?
מדבקה עם התנצלות על טעויות תרגום בקטלוג המוזיאון, רק שכתבו שם TRANSLETION?
שלט הכניסה באנגלית ששנים אמר לכולם ENTRENCE?
צמיגים קרועים ומפונצ'רים?
חריונים בסככת הספיט?

אין עם מי לדבר, ואני בא לבקר לא מעט לתעד את המוצגים, על מנת שישאר זכר צילומי לכשיתכלו.
אגב, גם בלטרון המצב חמור, אבל טנקים עמידים יותר ממטוסים...

אגב, המיג 15 הדו מושבי היה במצב טיסה כשהגיע למוזיאון, ואפילו ביצע כמה טיסות בארץ.

אינני מאמין שיש בעייה של מתנדבים, וניתן בקלות רבה לארגן שיקום ושימור כמו שצריך. מבצע "אמץ מטוס" למשל, ותיקי טייסת X, אוהבי המטוס Y וכיו"ב.

הבעיה המרכזית של מוזיאון חיל האוויר איננה כסף, יש לה שם ושם משפחה - יעקב טרנר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 19-07-2005, 21:54
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כל עוד טרנר שם - חבל על הזמן
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "חברה-מה דעתכם לארגן משהו בנידון?אמרתם אין בעיה מתנדבים"

אני עדיין לא דון קישוט, ותחנת רוח יש גם בירושלים....

במוזיאון בונים על כל דבר שיפחית מאחריותם לגבי מה שקורה שם.

כשהחיילים ינקו, ילמדו את החומר ויווצר צורך אמיתי במתנדבים (לא בפראיירים שיעשו את העבודה בעוד החיילים מחממים אצבע במקום אפל במיוחד) - אז אגיע בשימחה....

אתה יודע כמה פעמים כבר הצעתי עזרה?

יודע כמה פריטים נדירים תרמתי למוזיאון ו..."באמת אני צריך ללחוץ על טרנר שיכתוב לך מכתב תודה".

זה נאמר אחרי הפריט הראשון השני השלישי והרביעי, מה שבא ללמד אותך שאני לא מייחס הרבה למכתבי טרנר הוירטואליים, אבל כשאני יוצר קשר עם מקור צלול שישב בחמ"ל המשולב ויודע לספר בפרטי פרטים מבצעים של חיל האוויר - ואומרים, די , אין לנו כסף לקלטת - אני לא אממן אותה!

כאשר המוזיאון מדבר על "מרחב מוזיאלי" שיעטוף את חצרים ושדה תימן....
כאשר יש צורך שהסוציולוג של חצרים יפרסם דו"ח עב כרס אודות הציפיות ודרכים להפוך את מגרש הגרוטאות למוזיאון (וזה נגנז)...
או כאשר מנהלים ישיבות סתר של "איך ניתן לעשות דברים בלי שטרנר יטרפד אותם" (למשל חשיפת מטוסי המוסקיטו בסירקין...
כאשר רק באמצעות פנייה למבקר ערוץ 2 ניתן לשמר את ההיסטוריה של ח"א בלי שתשובש ע"י טרנר...

אין עם מי לדבר עד שהוד מעלתו יזוז הצידה, ויפנה את הדרך לטובים (וצנועים) ממנו...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 20-07-2005, 08:16
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
פעם הגיע מידע אל המוזיאון....
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב ""מטוסי מוסקיטו בסירקין" ??? ..."

לפיו קיים סירקין "בית קברות" של מטוסים שולל נציגות נכבדה של מטוסים מעברו של החיל.

זה נובע משיטה של אנשי הבסיס לגרוט מטוסים ע"י קבורה בערוצי נחלים בבסיס, ע"י גילגול המטוסים אל הואדי וכיסויים בעפר. כך נפטרים מן המטוסים ובמקביל מיישרים את השטח.

הגיעו על כך מספר עדויות וחלקן אף ידעו להצביע על המיקום המשוער בו נקברו מטוסי המוסקיטו.
ניקבע מועד לאיתור המטוסים והתחלת החפירה, ושובעיים לפני כן עלתה תוכנית תחקירים על הסיפור, ראיינה את כל הותיקים המעורבים ו....טרנר (כך השמועה) כעס על הפרסום וביטל את המבצע.

מאז לא השתנה דבר חוץ מזה שחלפו כבר 3-4 שנים...

יש טענות המספרות על מטוסי אנסון ומוסטאנג שנקברו באופן דומה ברחבי הבסיס....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:32

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר