לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  


גרסה להדפסה - עליך להתחבר כמשתמש לאתר על-מנת לראות גרסה רגילה של עמוד זה.
פרש (https://www.fresh.co.il/vBulletin/index.php)
-   הסטוריה ותיעוד (https://www.fresh.co.il/vBulletin/forumdisplay.php?f=48)
-   -   חדשות "מרעישות" אמן ! (https://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=522412)

DIDIN 01-09-2010 19:54

חדשות "מרעישות" אמן !
 
הזדמנתי היום לאתר חפירות ארכאולגיות שנמצא בין קרית חרושת לבין תל קשיש.
בשיחה עם מנהל החפירות ד"ר אלי ינאי בן קיבוץ עין החורש למדנו כמה דברים חדשים . להלן כמה פרטים.
1. מתוכננת שלוחת מסילת ברזל בין חדרה לעפולה +חידוש התוואי של קו הרכבת מתחנת חדרה מזרח לכיוון ראש העין. פרט פיקנטי ,באיזור וואדי ערה מתוכננות כמה מנהרות (לעקוף את קרע ואום אל פחאם.)
2. צומת מגידו תוסט כ 1.5 ק"מ מזרחה +בניית מחלף וכביש מקביל לכביש דהיום מצומת מגידו להזורע. (יש הרבה אתרים ארכאולגים בין צ' מגידו למשמר העמק).
3. החפירות באזור תל קשיש נערכות במימון רכבת ישראל ע"מ "להכשיר" את התוואי החדש של רכבת העמק (שיעבור דרומית לתוואי הישן)
4. החפירה "עלתה" על דרך סולינג בריטית שהובילה ממשטרת נהלל לכיוון תל קשיש לביצרונית שם ששלטה על אדמות הכפר הערבי הגדול "אום זינאת" (חורבת חרמש של היום), מטרת ה"סולינג" היא למנוע מיקוש ומטעני נפץ בעת המרד הערבי הגדול (1936-1939)
5. אזור תל קשיש (עפ"י ממצאים ראשוניים) היה אזור חקלאי מתקופת הברונזה התיכונה (בערך 1350 לפה"ס)

מכאן התפתחה השיחה לנושא דרכי הסולינג גם בכרמל וגם ב"עמק השלום" (שאנו מכירים ובטח יש עוד). אליבא ד"ר ינאי. הסיבה לסלילתם כ "סולינג" היא כפי שבא לידי ביטוי בדרך לתל קשיש- מניעת מיקוש* והסדרת תעסוקה לאסירים שנידונו לתקופות מאסר ארוכות בגלל "המרד".

בתמונה אזור החפירות מתל קשיש

* כפי שבמטעים/שדות בעמק הירדן, גליל עלון "כיסו" באספלט את השבילים בתקופתנו אנו.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

arbeli 02-09-2010 07:53

האם דרך הסולינג היא מה שסומן במפה שבקישור למטה (בריטית, 1940) בקו מקוטע?
קרדיט: המפה לקוחה מהפורטל הגאוגרפי הלאומי.*
https://2010-uploaded.fresh.co.il/2...02/52868406.jpg

DIDIN 02-09-2010 08:44

איני יודע בדיוק את התוואי
 
מה שמסומן במקטעים שחורים זה היום "דרך המוביל" אבל יתכן שניבנה ע"ג דרך הסולינג שהיא מצידה נבנתה על דרך עותמנית/ממלוכית/צלבנית /מוסלמית/ביזנטית/ רומית עד ל "שחר ההיסטוריה".
זו דעתו של ד"ר ינאי על דרך הסולינג שהוא חשף (בין כביש קרית חרושת לתל קשיש ).
כנראה שהכביש מקרית חרושת לכפר יהושע/רמת דוד היה עם אספלט והבריטים סללו קטעי קישור ב "סולינג" (בין משטרת נהלל לבין תל שאמס = תחנת כפר יהושע )

יש מומחה למפות כאן באתר "נתב שטח" יתכן ויש לו מפות רלבנטיות.

יוסיפון 08-09-2010 09:47

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DIDIN
מתוכננת שלוחת מסילת ברזל בין חדרה לעפולה +חידוש התוואי של קו הרכבת מתחנת חדרה מזרח לכיוון ראש העין. פרט פיקנטי ,באיזור וואדי ערה מתוכננות כמה מנהרות (לעקוף את קרע ואום אל פחאם.)

לא רק זה, המסילה מראש העין לדרום מחודשת (וכבר התחילה לפעול, חלקית) ובעתיד רכבות בקו חיפה באר-שבע וחיפה ירושלים יסעו במסילה הזו.
מישהו פתאום קלט שאין היגיון שהקוים הנ"ל ייכנסו אל התחנות הצפופות של גוש דן (ראש העין מזרח, סגולה פ"ת, בני-ברק, ת"אX3) ויפגשו שוב את אותה המסילה בנתבג-כפר חב"ד אחרי כל הסיבוב הגדול והעמוס לעייפה.

ארדיכל 08-09-2010 13:52

מסילות
 
בואו נעשה סדר, כי הכותבים כאן מתייחסים לשלוש מסילות עתידיות שונות, וקצת מערבבין ביניהן:

מסילת העמק - מחיפה לעפולה ובהמשך לבית שאן, ואחר כך לגשר שייח חוסיין ומשם התחברות למערכת הירדנית. זוהי מסילה שישראל התחייבה לה בהסכמי השלום עם מצריים, ומאפשרת נגישות מסילתית בין ירדן לנמל חיפה ודרכו לים התיכון. התכנית של המסילה אושרה, ועתה לא נותר אלא לסלול אותה, אלא שקודם לסלילה יש להכין את הקרקע: לתפוש חזקה (להפקיע) היכן שהקרקע לא בבעלות רכבת ישראל, לבצע חפירות הצלה (תל קשיש ועוד), לגדר את השטח, להכשיר מעברים מעל/מתחת דרכים קיימות, ועוד.

המסילה המזרחית - ברובה מסילה קיימת, אם כי די מנומנמת. היא יוצאת מלוד לכיוון צפון מזרח, משפצת/משמרת שתי תחנות רכבת באזור נתב"ג-איירפורטסיטי, ממשיכה לראש העין,כפר סבא מזרח, אלעד, טירה/טייבה, עמק חפר, ולבסוף חדרה מזרח והתחברות למסילת החוף. מסילה זו כבר בשלבי אישור אחרונים, ובקרוב היא תפורסם להשגות הציבור. היה ויכוח גדול בקשר למיקום תחנות לאורך המסילה, ואינני יודע איך הוא נגמר. רכבת ישראל, כדרכה, רצתה להמנע מלהטריד אותנו בכל מיני חרדים וערבים, וניסתה להימנע מלעצור במקומותיהם - אבל למיטב ידיעתי משרד הפנים די כפה עליה לחפש פתרונות שיוויוניים יותר.

אחד היתרונות הגדולים של המסילה המזרחית הוא, כפי שצויין, במעקף סביב גוש דן - והדבר ישים בעיקר למטענים. ככל שאני יודע - הנוסעים מחיפה לבאר שבע ימשיכו לנסוע דרך ת"א, אך לא המטענים. להזכירכם - המסילה בת"א (להלן - מסילת איילון) היא צואר הבקבוק של כל המערכת, וכל מערך התפעול של רכבת ישראל מוגבל בשל הקיבולת הנמוכה שם, באיילון. עד כדי כך זה רע - שהם חשבו להטות את האיילון ליפו (באזור חיריה) כדי לפנות מקום למסילה רביעית.

המסילה השלישית היא מסילת עירון, שתתחיל באזור חדרה עד עפולה, ואולי הלאה. התכנון ממש בראשיתו, ואיש עוד לא יודע מה יהיה. כמה מנהרות, כמה תחנות - הכל פתוח עדיין לדמיונותיהם של המתכננים.

ובל נשכח - בתכנית האב של הרכבת מתוכננת גם מסילה מעכו (בכאילו. היא לא עוצרת בעכו אלא רק בחיפה) לכרמיאל, שאותה יחלו לבצע בקרוב, והמשך לקרית שמונה שכבקר עומלים על התכנון שלו.

ובדרך, קודם לכל אלה - בניית מערכת חישמול לכל אורך המסילות, שתאפשר הנעה חשמלית. פרויקט שיועבר בקרוב לעיון הציבור ולהשגותיו, אך הממשלה כבר תקצבה אותו.

DIDIN 08-09-2010 14:51

וואלה - תיק דבקה
 

משה מאירי 09-09-2010 18:57

הקמת רכבת העמק
 
את רכבת העמק התחילו בינתיים לבנות על גבי כביש 71(עפולה-בית שאן)...טוב לא ממש מסילה,אבל שלטי ענק של מע"צ החדשה,שעכשיו אחראית לבנית המסילות.על השלטים חתומים ראש הממשלה ושר התחבורה והיא אמורה להיות מוכנה עד שנת-2015.
מי ששם לב-רואה שלא כתוב שר האוצר-וזה אומר הכל..
כדאי לראות את הדיון בנושא הזה בפורומים לתחבורה של "תפוז".

ארדיכל 09-09-2010 23:04

זכותו של כל אחד לא להאמין, אבל
 
הנה החלטת הממשלה בנושא:
http://www.pmo.gov.il/PMO/Secretari.../02/des1421.htm

אאל"ט - גם משרד האוצר הוא חלק מהממשלה הזו.

תמרת 09-09-2010 23:52

תחנת כפר יהושע? בצומת השומרים
 
בימים האחרונים הוצבו שלטים חדשים בצומת השומרים (בירידה מטבעון לכיוון אלונים) שם מצוין כי כאן תוקם תחנת רכבת כפר יהושע, כחלק מהמסילה מחיפה לבית שאן. לא רק שזה רחוק מספר ק"מ מכפר יהושע, זה גם לא מתאים לאף אחת מהתכניות שצוינו לעיל. מישהו יודע מה התוואי הנכון! למסילה זו, ודרך היכן הוא עובר, והיכן יהיו תחנותיו?

ארדיכל 10-09-2010 09:28

ראו נא
 
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הרצועה הרחבה שבין שני הקוים הכחולים הוא תחום השטח שבו תתבצענה העבודות להנחת המסילה. הרצועה היא הרבה יותר רחבה מתחום המקרקעין של הרכבת, כיון שהיא כוללת משני צידיה שטחים שחלות לגביהם מגבלות בניה. ציר המסילה יהיה פחות או יותר בציר הרצועה הזו.
מה שמופיע במפה כקו כחול עבה איננו אלא רצועה דקה יותר, על תואי רכבת העמק ההיסטורי, ומשמעותו הוא ביטול התוואי ההיסטורי והחזרת המקרקעין ליעוד ולבעלים הקודמים (?).

המידע נגיש ופומבי באינטרנט. האתר של משרד הפנים - מערכת מידע גיאוגרפי - תשתיות לאומיות - רכבת העמק.

DIDIN 10-09-2010 11:58

תיק "דבקה"
 
אנו בימים הנוראים- לא התכוונתי לפגוע ...רק לציין עובדה .
וידוי קצר. הגעתי לקריות ב 1970 וכבר אז (אולי בגלל זה) שמענו שעומדים לכרות מנהרה בכרמל.
(אאלט הרעיון הועלה עוד ע"י הבריטים בזמן המנדט - אבל הם עזבו מוקדם מדי. לדעת רבים) .
ככל הנראה התוכניות החדשות יקחו קצת פחות זמן.

אם התחזיות האפוקלפטיות של "תיק דבקה" יחזיקו מעמד 40 שנה - דיינו(אנו בפורום היסטוריה- איך אמר לואי ה 14 אחרי , המבול .)

תמרת 10-09-2010 21:03

ובכל אופן מה פשר השלטים בצומת השומרים?
 
ארדיכל יקר
גם במפה שצרפת, שני הקוים הכחולים הדקים המראים את מיקום התוואי החדש אינם מתקרבים אפילו לצומת השומרים. ובכל אופן, יש שם שני שלטים: האחד מכיוון צומת השומרים לעליה לטבעון, והשני נמצא מולו, מצומת השומרים לכיוון צומת אלונים, ועליו גם מצוינת שם התחנה - כפר יהושע.
יש לי הרגשה כי שלטים אלו הושמו על ידי עובדי הרכבת שלא! במקום הנכון, והם מתאימים יותר לצומת כפר יהושע, על כביש השומרים-התשבי (נדמה לי 7522).


כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:14

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.

כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©