לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-09-2010, 19:54
צלמית המשתמש של DIDIN
  DIDIN DIDIN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.07
הודעות: 365
חדשות "מרעישות" אמן !

הזדמנתי היום לאתר חפירות ארכאולגיות שנמצא בין קרית חרושת לבין תל קשיש.
בשיחה עם מנהל החפירות ד"ר אלי ינאי בן קיבוץ עין החורש למדנו כמה דברים חדשים . להלן כמה פרטים.
1. מתוכננת שלוחת מסילת ברזל בין חדרה לעפולה +חידוש התוואי של קו הרכבת מתחנת חדרה מזרח לכיוון ראש העין. פרט פיקנטי ,באיזור וואדי ערה מתוכננות כמה מנהרות (לעקוף את קרע ואום אל פחאם.)
2. צומת מגידו תוסט כ 1.5 ק"מ מזרחה +בניית מחלף וכביש מקביל לכביש דהיום מצומת מגידו להזורע. (יש הרבה אתרים ארכאולגים בין צ' מגידו למשמר העמק).
3. החפירות באזור תל קשיש נערכות במימון רכבת ישראל ע"מ "להכשיר" את התוואי החדש של רכבת העמק (שיעבור דרומית לתוואי הישן)
4. החפירה "עלתה" על דרך סולינג בריטית שהובילה ממשטרת נהלל לכיוון תל קשיש לביצרונית שם ששלטה על אדמות הכפר הערבי הגדול "אום זינאת" (חורבת חרמש של היום), מטרת ה"סולינג" היא למנוע מיקוש ומטעני נפץ בעת המרד הערבי הגדול (1936-1939)
5. אזור תל קשיש (עפ"י ממצאים ראשוניים) היה אזור חקלאי מתקופת הברונזה התיכונה (בערך 1350 לפה"ס)

מכאן התפתחה השיחה לנושא דרכי הסולינג גם בכרמל וגם ב"עמק השלום" (שאנו מכירים ובטח יש עוד). אליבא ד"ר ינאי. הסיבה לסלילתם כ "סולינג" היא כפי שבא לידי ביטוי בדרך לתל קשיש- מניעת מיקוש* והסדרת תעסוקה לאסירים שנידונו לתקופות מאסר ארוכות בגלל "המרד".

בתמונה אזור החפירות מתל קשיש

* כפי שבמטעים/שדות בעמק הירדן, גליל עלון "כיסו" באספלט את השבילים בתקופתנו אנו.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 08-09-2010, 09:47
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DIDIN שמתחילה ב "חדשות "מרעישות" אמן !"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DIDIN
מתוכננת שלוחת מסילת ברזל בין חדרה לעפולה +חידוש התוואי של קו הרכבת מתחנת חדרה מזרח לכיוון ראש העין. פרט פיקנטי ,באיזור וואדי ערה מתוכננות כמה מנהרות (לעקוף את קרע ואום אל פחאם.)

לא רק זה, המסילה מראש העין לדרום מחודשת (וכבר התחילה לפעול, חלקית) ובעתיד רכבות בקו חיפה באר-שבע וחיפה ירושלים יסעו במסילה הזו.
מישהו פתאום קלט שאין היגיון שהקוים הנ"ל ייכנסו אל התחנות הצפופות של גוש דן (ראש העין מזרח, סגולה פ"ת, בני-ברק, ת"אX3) ויפגשו שוב את אותה המסילה בנתבג-כפר חב"ד אחרי כל הסיבוב הגדול והעמוס לעייפה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 08-09-2010, 13:52
  ארדיכל ארדיכל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.07
הודעות: 1,097
מסילות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DIDIN שמתחילה ב "חדשות "מרעישות" אמן !"

בואו נעשה סדר, כי הכותבים כאן מתייחסים לשלוש מסילות עתידיות שונות, וקצת מערבבין ביניהן:

מסילת העמק - מחיפה לעפולה ובהמשך לבית שאן, ואחר כך לגשר שייח חוסיין ומשם התחברות למערכת הירדנית. זוהי מסילה שישראל התחייבה לה בהסכמי השלום עם מצריים, ומאפשרת נגישות מסילתית בין ירדן לנמל חיפה ודרכו לים התיכון. התכנית של המסילה אושרה, ועתה לא נותר אלא לסלול אותה, אלא שקודם לסלילה יש להכין את הקרקע: לתפוש חזקה (להפקיע) היכן שהקרקע לא בבעלות רכבת ישראל, לבצע חפירות הצלה (תל קשיש ועוד), לגדר את השטח, להכשיר מעברים מעל/מתחת דרכים קיימות, ועוד.

המסילה המזרחית - ברובה מסילה קיימת, אם כי די מנומנמת. היא יוצאת מלוד לכיוון צפון מזרח, משפצת/משמרת שתי תחנות רכבת באזור נתב"ג-איירפורטסיטי, ממשיכה לראש העין,כפר סבא מזרח, אלעד, טירה/טייבה, עמק חפר, ולבסוף חדרה מזרח והתחברות למסילת החוף. מסילה זו כבר בשלבי אישור אחרונים, ובקרוב היא תפורסם להשגות הציבור. היה ויכוח גדול בקשר למיקום תחנות לאורך המסילה, ואינני יודע איך הוא נגמר. רכבת ישראל, כדרכה, רצתה להמנע מלהטריד אותנו בכל מיני חרדים וערבים, וניסתה להימנע מלעצור במקומותיהם - אבל למיטב ידיעתי משרד הפנים די כפה עליה לחפש פתרונות שיוויוניים יותר.

אחד היתרונות הגדולים של המסילה המזרחית הוא, כפי שצויין, במעקף סביב גוש דן - והדבר ישים בעיקר למטענים. ככל שאני יודע - הנוסעים מחיפה לבאר שבע ימשיכו לנסוע דרך ת"א, אך לא המטענים. להזכירכם - המסילה בת"א (להלן - מסילת איילון) היא צואר הבקבוק של כל המערכת, וכל מערך התפעול של רכבת ישראל מוגבל בשל הקיבולת הנמוכה שם, באיילון. עד כדי כך זה רע - שהם חשבו להטות את האיילון ליפו (באזור חיריה) כדי לפנות מקום למסילה רביעית.

המסילה השלישית היא מסילת עירון, שתתחיל באזור חדרה עד עפולה, ואולי הלאה. התכנון ממש בראשיתו, ואיש עוד לא יודע מה יהיה. כמה מנהרות, כמה תחנות - הכל פתוח עדיין לדמיונותיהם של המתכננים.

ובל נשכח - בתכנית האב של הרכבת מתוכננת גם מסילה מעכו (בכאילו. היא לא עוצרת בעכו אלא רק בחיפה) לכרמיאל, שאותה יחלו לבצע בקרוב, והמשך לקרית שמונה שכבקר עומלים על התכנון שלו.

ובדרך, קודם לכל אלה - בניית מערכת חישמול לכל אורך המסילות, שתאפשר הנעה חשמלית. פרויקט שיועבר בקרוב לעיון הציבור ולהשגותיו, אך הממשלה כבר תקצבה אותו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:28

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר