הצג הודעה בודדת
  #123  
ישן 08-05-2013, 16:30
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751

ציטוט:
במקור נכתב על ידי benny.zhit
שימו לב מה עשה הבחור בסרטון הבא, אני קיבלתי מזה אורגזמה מתמטית קטנה:
אורגזמה אני מבין, אבל למה מתמטית?

ציטוט:
במקור נכתב על ידי benny.zhit
ושאלה למתקדמים - סביר להניח ששמתם לב שהמצב בו שמים את המתמודדים במשחק הזה מזכיר את דילמת האסיר. עם זאת, אני טוען שבדילמת האסיר הטריק שעשה הבחור לא היה מצליח. למה?
תשובה למתקדמים באמת:
המצב שבו המתמודדים נמצאים, בלי כל האפשרויות מבחוץ (אם רק המשחק קיים, ואחרי זה מקבלים תשלומים ונגמר העולם) הוא בדיוק דילמת האסיר ולא "מזכיר את דילמת האסיר".

דילמת האסיר היא כל משחק המיוצג בצורה נורמאלית על-ידי מטריצת התשלומים:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כאשר [TEX]T > R > P > S[/TEX] (וגם [TEX]2R \geq T+S[/TEX]) או [TEX]T > R > P \geq S[/TEX] או [TEX]T \geq R > P > S[/TEX] (אפשר לקרוא לשתי האפשרויות "דילמת האסיר המורחבת" או "דילמת האסיר המובן הרחב", אבל בתכלס היא די זהה לדילמה ה'קלאסית').

אצלנו, [TEX]R=6800; T=13600; S = 0; P = 0[/TEX] ומאחר ו-[TEX]13600>6800>0 \geq 0[/TEX] וכן [TEX]2 \cdot 6800 = 13600 \geq 13600 + 0 = 13600[/TEX] מדובר בדיוק בדילמת האסיר ולא במשהו שהוא "כמו דילמת האסיר".

**
כוכביות בנט
**

בדילמת האסיר הטריק לא היה מצליח (בהנחה שבדילמת האסיר באמת משחקים שיווי-משקל נאש או אחד ממושגי הפיתרון הספציפיים יותר...) כי בדילמת האסיר אי-אפשר להבטיח שום דבר לגבי העתיד כי... זה לא חלק מהמודל. במשחקים שיתופיים אפשר "לערוך חוזים מחייבים" לגבי חלוקת התשלומים. במשחקים לא-שיתופיים (כמו דילמת האסיר...) אין דבר כזה, ואתה חייב לאכוף הסכמים דרך המבנה האסטרטגי המשחק. בדילמת האסיר מה שהבחור אומר פשוט חסר השפעה, כי אין "אחרי המשחק" (וזה כולל "אחרי המשחק אני אחלוק איתך את הכסף", "אחרי המשחק בוא נלך לשתות בירה", או "אחרי המשחק אני יורה בך אם אתה לא בוחר מה שאני אומר לך י'ז2ל!!!111").
דילמת האסיר פשוט לא מייצגת את האינטראקציה האמיתית בין האנשים. אפשר לבנות משחקים אחרים שמייצגים אותה יותר טוב, ולראות אם שיווי-המשקל בהם דומים למה שקרה בפועל.

**
כוכביות בנט
**

תגובה לגבי השאר - כשיהיה לי יותר זמן.





הערה צדדית, הלאטעך בפרעש לא תומך בטבלות:
[TEX]\begin{tabular}{ c | c | c | }
~ & C & D \\
\hline
C & R, R & S, T \\
\hline
D & T, S & P, P \\
\hline
\end{tabular}[/TEX]
שימי, לטיפולך.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום