הצג הודעה בודדת
  #54  
ישן 12-02-2014, 21:56
  גדי2012 גדי2012 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.09.12
הודעות: 71
אבטיפוס דבורה מספר דופן 914

כל מה שכתבת שמראה את הדמיון לדבור- זה נכון.

אבטיפוס הדבורה נבנה ביוזמת מנהל רמתא דאז מר יורם שפירא, - על בסיס עבודות מחקר מוקדמות של הארכיטקט הימי סא"ל ( מיל) אמנון סלעי (אבי הדבור המקורי)

עבודת המחקר קבעה כי התקנת מנועים חזקים יותר, יביאו את הדבור למהירות מירבית של מעט יותר מ32 קשר, הארכת הדבור בעוד 6 רגל, עם אותם מנועים - תעלה את המהירות המירבית ל35 קשר.

הבחירה הייתה "פשוט" (לא כל כך פשוט, אך למען הפשטות) - להאריך את הדבור הקיים בכיוון הירכתיים.

זה היה האבטיפוס ממנו פותחה הדבורה סימן 1,


סופר דבורה סימן 2, היוותה שינוי רדיקלי בקווי הגוף של הספינה, למעשה הספינה תוכננה מחדש על ידי ד"ר דניאל סרן, ראש מינהל ים ברמתא. קווי הגוף החדשים, ושינויים במיקום מרכז הכובד, יצרו ספינה בעלת גוף גלישה טהור. ביחד עם מערכת ההנעה החדשנית - מדחפי שטח AD הספינה השיגה מהירויות מרביות גבוהות יותר.
המשך השיפורים שהוטמעו בכל סידרת יצור, השביחו את הספינה לאורך השנים וספינה מדגם סופר דבורה סימן 3 עם מדחפי שטח ומנועים חזקים יותר, השיגה בניסויי ים אצל לקוח זר, בים גלי, מהירות העולה על 48 קשר.


ההערות שלך באשר לשינויים במבנה גשר ומתקני הסיפון- הם נכונים. סה"כ מדובר על תהליך אבולוציוני של שיפורים , גם ביוזמת היצרן רמת"א/תע"א, גם בהתאם לדרישות הלקוחות השונים בארץ ובעולם, וגם התחרות -כל אילו תרמו לכך שהדבורה של היום, וגם הסדרה החדשה שחיל הים רכש לאחרונה- היא ספינת לחימה מהטובות בעולם , בליגה משל עצמה


אני מקווה להמשיך ולעדכן בהמשך
גדי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום