לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 05-08-2010, 22:39
  mars_man mars_man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.10
הודעות: 448
יש כאן יחס של עלות מול תועלת
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "גם קיבולת או כמות נשיאת התחמושת חשובה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ArmouredDov_D9
ספינה שלכל היותר תוכל לשגר טיל אחד או שניים ואז תצטרך לחזור לנמל כדי להטעין טילים חדשים, היא בעייתית. יש למשל יתרון לסטי"לים החמושים גם בתותח אוטו מלרה 76 מ"מ המאפשר הפגזת מטרות חוף ובעל קיבולת תחמושת גדולה יחסית למספר טילים שאפשר לשגר.


ספינה עם תותח 76 מ"מ והרבה טילים היא כבר סטי"ל גדול ויקר(גם לרכש וגם לאחזקה).
משהו בגודל דבורה עם 2 טילים, הוא זול לרכש ואחזקה, ויכול לסכן בקלות ספינה שעולה פי 20 ממנו.
אני מניח שבמלחמה כלי כזה פשוט יחזור לנמל ברגע שהוא יירה את הטילים שלו, זה מתאזן בכך שאפשר לרכוש הרבה כלים כאלו. כמו כן זה כלי שימושי מאוד לבט"ש ומשימות שיטור בשונה מסטי"ל שבנוי בעיקר למלחמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 05-08-2010, 23:20
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
צילום
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "דבורה סימן 4 מתוכננת להיות מיני סטי"ל ?"

סטי"לים Kuang Hua VI של טיוואן.
נראים דומים לדבורות שישראל מכרה לטיוואן בעבר. הטייוואנים הפכו את הדבורות לסטי"לים לכל דבר.
ה Kuang Hua VI שבתמונות הבאות הן סוג של דבורה על סטרואידים עם מגדל משגרים מאחורי הגשר.
לכאורה, ישראל לא מעורבת.הסטי"לים מיוצרים ע"י CSBC Corporation.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://mna.gpwb.gov.tw/MNANew/Photos/ShowPhotos/Low/1/52670-0.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://mna.gpwb.gov.tw/MNANew/Photos/ShowPhotos/Low/1/52670-1.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://mna.gpwb.gov.tw/MNANew/Photos/ShowPhotos/Low/1/52633-0.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://mna.gpwb.gov.tw/MNANew/Photos/ShowPhotos/Low/1/52629-0.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://mna.gpwb.gov.tw/MNANew/Photos/ShowPhotos/Low/1/52627-0.jpg]


הספקולציות על חשבונכם
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 06-08-2010, 07:02
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "דבורה סימן 4 מתוכננת להיות מיני סטי"ל ?"

אני לא מצליח למצוא כרגע מקורות ברשת, הדבור בזמנו נבנה במקור כפלטפורמה רב משימתית כשאחת הקונפיגורציות שלה כללה שני טילי גבריאל במקום התותח האחורי.
אבל על אותה פלטפורמה ניתן לשאת יותר הטילים מהדור החדש המאוחסנים בזבילים גליליים שתופסים פחות מקום.

בנוסף גם חיל הים הפעיל מיני סטי"ל שהיה חמוש ב 4 טילי הרפון ו2 טילי גבריאל - הזיוונית (שכבר היה בפורום פעמים רבות):

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 06-08-2010 בשעה 07:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 06-08-2010, 09:01
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
סער
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כתבת "אלא אם כן" רק בנושא..."

התפישה בחיל הים הישראלי שהביאה למעבר לספינות סער ממשחתות וספינות טורפדו לסטי"לים (שנות ה 60-70) היתה שיש להכות באויב בשטחו ע"י הגעה מהירה לשטחו, במבואות הנמלים או בים הפתוח של מדינת האויב. להכות בו ולשוב מהר לישראל "להסתער, לפגוע ולחזור" (בכך למנוע צורך בשהייה ארוכה בים, שאומר לשאת אמצעי הגנה ביחס גבוה לאמצעי ההתקפה, לשאת דלק ומזון לשהיה ארוכה, ולהגיע לספינה גדולה וכבדה). ובשם, ספינות סער. (וכמובן זמינות של טכנולוגיות חדשות).
בשנים אלה האחריות על הטווח הקרוב היתה של הדבורים ועל הטווח הרחוק של הסטי"לים.
ההצטיידות בזיווניות כמה שנים אחר כך היתה צעד נוסף באותה תפישה בכך שמהירות הספינה תוגברה מאוד, מי שהיה מפקד מפקד שייטת הסטי"לים ב 1973 ומפקד חיל הים מאוחר יותר דחף לשינוי זה.

ובשנים האחרונות, על הטווח הקרוב ופח"ע נראה שדבורות הן פתרון נכון. לפעילות בטווחים ארוכים יש צורך בספינות מתאימות (סער 5?) ומי יטפל בטווח הבינוני, במי האויב ונמליו? רעיון הסער יכול להתקיים בסטי"לים קטנים, מהירים ואולי קצת חמקנים, כמו הדגם הסיני.

מעורבות אישית: במחצית הראשונה של 1973, שרתתי על סטי"ל מדגם סער 3 (6 טילי גבריאל ותותח 76 מ"מ) . ספינה שנבנתה בצרפת ע"פ תכנון גרמני, עם כמעט 40 קשר מהירות, יכולת התקפית רבה, יכולת הגנתית לא רעה (אלקטרוניקה, מוץ, מקלעים ותותחים קלים, ובאין ברירה גם התותח 76 מ"מ בירי נ"מ) עברתי ביולי 1973 לספינה מדגם סער 4, שתוכננה עבור הים האדום, הרעיון היה דומה אלא שהטווחים נמתחו למשימות עד אזור תימן המרוחק מהנקודה הדרומית ביותר, שארם א שייך היה צורך לשאת עוד דלק, תחמושת ומזון, ולכן הספינה היתה גדולה קצת יותר. במלחמת יוה"כ הוכחה תפישת הסער כנכונה. יצאנו לים לקראת ערב, נכנסנו לקרב בלילה מאוחר במי האויב ולקראת בוקר נכנסנו חזרה לנמל (באשדוד ובחיפה). "להסתער, לפגוע ולחזור" היה העיקרון.
לדעתי, הצלחתנו במלחת יוה"כ לפגוע ולהשבית את חילות הים של מצרים וסוריה בתוך ימים אחדים ולשלוט בים "שלהם" באופן מוחלט מבלי לאפשר פגיעה שלהם בישראל או באוניות האספקה לישראל, נבעה מהיכולת ליישם את התפישה, מהיות חיל הים והצוותים בספינות מוכנים, מאומנים היטב, מתורגלים ו"מלומדים" במקצוע ובהפעלת תורת הקרב והנהלים. הצוותים תפעלו את המערכות והקצינים ניהלו את הספינות בצורה טובה. הטמיעו בנו הצוותים בסטי"לים את הגישה של "והגית בו יומם ולילה", למדנו, והתאמנו בהתמדה רבה; בשהיה בנמל, בהפלגות סיור ואפילו בדרך אל ומאת הפלגות מבצעיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 06-08-2010, 10:13
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי kufxh שמתחילה ב "סער"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי kufxh
...לפעילות בטווחים ארוכים יש צורך בספינות מתאימות (סער 5?) ומי יטפל בטווח הבינוני, במי האויב ונמליו? רעיון הסער יכול להתקיים בסטי"לים קטנים, מהירים ואולי קצת חמקנים, כמו הדגם הסיני...

מכיוון שהמספר האישי שלי מקדים את זה של kufxh במספר דקות , אני מרשה לעצמי לחלוק עליו...

הסטי"לים ה-"קטנים/מהירים/חמקנים כמו הדגם הסיני" הם לעניות דעתי "החייאה" של התו"ל הסובייטי
שהביא בזמנו לפיתוח ה-"קומאר" וה-"אוסה" : תקיפה עם מסה של כ"ש , עקיצה ובריחה .
אגב , הסובייטים השתמשו במושג "נחילים" לצורך זה הרבה לפנינו...

תו"ל זה מתאים לצי שמסתגר לחופיו ורוצה "הגנה אקטיבית" יעילה (ראה -למשל- הצי האיראני) ,
ואינו מתאים לתו"ל של צי המחפש להכריע את הקרב מול חופי האויב , במקום מול חופיו שלו .


...במלחמת יוה"כ הוכחה תפישת הסער כנכונה...

תפישה זו די-נכונה גם כיום , עם ההתאמות המתבקשות , ומיושמת עם סערי ה-"4.5" של חה"י...
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 06-08-2010, 09:49
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כתבת "אלא אם כן" רק בנושא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
...למשל, יכולת תגובה מהירה אך עוצמתית לארוע נקודתי בלי להזדקק ל'פריגטה', כשאת הסטי"לים מפנים ל"משימות הגדולות"...


פעילות חה"י מבוססת על עבודה סיזיפית שכוללת משימות מכל הסוגים , קטנות וגם גדולות .
חה"י אולי היה רוצה אך אינו יכול להרשות לעצמו להחזיק כ"ש "רק למשימות גדולות" , ולכן
מרבית הסטי"לים מאופיינים כ- "רב משימתיים" (Multi Task) .

גם במצבת כה"ש הנוכחית יש לחה"י יכולת תגובה מהירה ועוצמתית לארועים נקודתיים -
ולא רק עם קורבטות ה-"סער 5"...
(בדומה למה שאנחנו חווים לדאבוננו בתקופה האחרונה , הבעייה אינה של "יכולת"...)
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 06-08-2010, 12:13
  משתמש זכר אל-בחאר אל-בחאר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 1,184
הרטרו חוזר
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כתבת "אלא אם כן" רק בנושא..."

אני מזכיר לכם שבשנות הששים הסטי"לים הראשונים היו אלו הרוסים - אוסות וקומרים, כלים קטנים שמסוגלים לצאת לטווח קצר מהחוף ולשגר 2-4 טילים ולחזור לנמל. לציים במערב לא היה בכלל טיל ים ים וגם לא היה כלי שיישא את הטיל, לו היה להם. המהפכה הגיע מכיוון מספנות בצרפת שייצרו עבור מדינה במזרח התיכון כלי חדש שמסוגל לשהות בים ימים שלמים ומציג גם שילוב של יכולות שטח - טילי ים ים, עם יכולת תקיפת חוף - תותחי 76 מ"מ. אחר כך אימצו מדינות רבות את התפישה הזו והיום מדינות רבות מייצרות כלים כאלה, גם ישראל.
כדי לטפל באירועים עד 20 מייל מהחוף, נגיד, אפשר להיעזר בדבורות הקיימות. מעבר לטווח הזה צריך כבר כלי שיכול להישאר כמה שעות טובות בים ואת זה אין לכלים בסדר גודל דבורה. גם אין דבר כזה "אירוע נקודתי" שאפשר לסיים בשעה. רק הגעה לאירוע לוקחת זמן (ולדבורות אין יתרון מהירות על הסטי"לים) ואז צריך לשהות בשטח, להתמודד עם האיום, לסרוק את הים לחפש ניצולים/שאריות כ"ש/מכשולי ניווט אפשריים ואולי לקבל משימה חדשה באזור שמרוחק 50 מייל משם. את זה רק סטי"לים יודעים לעשות. זה הביזנס שלהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 06-08-2010, 09:28
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "דבורה סימן 4 מתוכננת להיות מיני סטי"ל ?"

ה-"דבורה" עם הטילים נועדה מלכתחילה ליצוא , ואינה תואמת את התפיסה של חה"י
המבוססת על כ"ש לבט"ש וכ"ש ללוחמת ים-פתוח וטווח ארוך (טילים=מענ"ש ומערכות
אלקטרוניות=משקל=פחות יעילות לבט"ש) . אין לחה"י צורך בכ"ש כזה ("מיני סטי"ל") .

גם הזיווניות שהיו בעבר בחה"י היו למעשה גחמה - ותו לא . הם לא התאימו לבט"ש
מכיוון שבעת הפלגה היו אנשי-הצוות צריכים להיות חגורים לכסאותיהם , ולא התאימו
ללוחמת ים-פתוח בגלל גודלם (=קטנים מדי) וטווח-ההפלגה הלא-גדול שלהם .
הכלים הקדימו מבחינה טכנולוגית את חה"י , סבלו מבעיות-תחזוקה רבות , ועד סיום
שרותם בחה"י טופלו ע"י אנשי "גרומן"...

"דבורות"/"שלדגים" עם מערכות גילוי ונשק-קני מתקדמות (ואולי גם נ"ט-קל) נותנים
מענה מצויין לבט"ש , ובראייתי אין שום צורך להפוך אותם ל-"מיני סטי"לים" .
לטעמי , העמסתם באמצעים תשלול מהם את יתרון הפשטות היחסית והניידות שמקנים
להם יעילות , זריזות וקטלניות .

אנ'לא בטוח שהדוגמא מוצלחת , אבל נסו לדמיין ג'יפ-סיור שעליו מועמסים אמצעי נ"ט+
נ"מ+מודיעין . מישהו חושב שהוא יישאר קליל (יחסית) ונייד - ועדיין יעיל לצרכי סיור ?!
מבלי להכנס לעובי הקורה של "מהו סיור" , אני לא חושב כך...
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 06-08-2010, 10:51
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[b][color=blue]ה-"דבורה" עם..."

נתתי את הספינות הטייואניות כדוגמא בלבד (שאולי הייתה בה אפילו מעורבות ישראלית).
לא חייבים להתאהב בדוגמא. אפשר להתיישב ליד שולחן השירטוט ולהתחיל לייצר דגם חדש לגמרי.
גם tkfxh הציע דגם אחר שיש בו רעיונות נחמדים מאד!
(בין השאר, מבנה הקטאמראן שמאפשר את היציבות והמהירות. להבנתי, החיסרון שם זה בכמות החימוש והחדשנות המוגזמת)

אבל אם בכל זאת נסתכל על הדוגמא הטייוואנית ונציב את הנתונים של הגדילה מספינת סיור קטנה לסטי"ל קטן נראה שהמאפיינים החשובים: מהירות וטווח לא נפגעו. להפך!
המאפיינים החשובים האחרים: מענ"ש ואמל"ח בוודאי שגדלו.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אני בטוח שיש כמה מהנדסים שמסוגלים לתכנן תיכנון חכם ולצייד ספינה עם דחי של 90 טון ביותר טילים ומערכות ממה שמצויד הסטי"ל הטייוואני.
למקרה שלא נח לנו לדבר על נשק ישאלי אפשר לדבר על הודי (טילי ברק וגבריאל) ואפילו על טייוואני
אם נרחיק לכת ונצייד סטי"ל באחים הקטנים של הC802 יהיה שם המון מקום
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-08-2010, 11:58
  Echo7 Echo7 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.09
הודעות: 43
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "דבורה סימן 4 מתוכננת להיות מיני סטי"ל ?"

היכן עולה מן הכתוב שמערכות הנשק הנוספות יהיו טילים מסוג כלשהו? מהכרותי עם חה"י ועם סוגי המשימות של הכלים לא לזה התכוון המשורר. אם ניקח את הדור האחרון של ספינות הדבורה / שלדג, גם שם יש שדרוג במערכות (מכ"מ, אלקטרו-אופטי, ועוד) ובנשקים (טייפון) וזאת מבלי להתקרב למגרש של ה"גדולים". ספינות בט"ש לא מתאימות ללוחמת טילים: המשקל של המענ"ש הנדרש, מלאי החימוש ושיטת ההפעלה יסרסו את הזריזות ומהירות התגובה הנדרשת מכלים אלו למשימותיהם המקוריות. כמו כן האפשרות של ספינה קטנה לשהות בים לפרקי זמן וטווחים הנדרשים בלוחמת טילים מוטל בספק. מה עוד שלהזכירנו, שיגור טיל דורש הרבה יותר מאשר איש צוות שילחץ על הכפתור, וספק אם ניתן להכיל את זה בצוותים הקטנים הקיימים בספינות בט"ש. ועוד לא דיבנו על משקל, מקום ואיוש של מערכות הגנה, שהרי לא נשלח ספינה להלחם בטילים בלי הגנה מטילים. בקיצור - לא נראה לי שזה הכיוון.

הזיווניות שהיו הרבה יותר גדולות מספינות הבט"ש היו כשלון, כשלמיטב ידיעתי אחת הסיבות הייתה העמסת יתר של מערכות. מה יהיה בספינה קטנה יותר... שוב כנראה שזאת לא הכוונה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 12-02-2014, 21:03
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי גדי2012 שמתחילה ב "זאת כן "היא""

מוזר.
את המס' דופ אני לא מכיר. אבל יש הרבה שונים בין הדגם הזה לדבורה.
הגיוני שזה אבטיפוס (אם לא דבור), אבל שעבר הרבה מאוד שינויים לאחר מכן.

ראשית, לגוף אין את "השפם" המפורסם, מה שנועד להפחית נתז מהגלים (אבל הבנתי שהוא באמת התווסף בשלב יותר מאוחר מאשר בעת היצור הראשוני.

מה שהעלה לי את התהייה זה הגשר.
הגשר (על אף הבדלי החלונות) הוא גשר לחלוטין של דבור.
בעוד בדבורה החלק האחורי (לכיוון הירכתיים) של הגשר נוטה ב 90 מעלות ושם ממוקם הסולם עלייה, בתמונות הגשר בזווית וכמו בדבור, יש תאים\ מדרגות (?) באותו המבנה האלכסוני בצדדי התורן (בדבורה הדבר לא קיים והתורן יורד ב 90 מעלות למטה).

החלק השני שבעקבותיו יצאתי מנקודת הנחה בטוחה שמדובר בדבור הוא הוונטות והאווררים. הצורה\ מבנה\ מיקום שלהם הוא בדיוק כמו בדבור ולא כמו בדבורה (יש בפורום את הפוסט עם התמונות שהעלתי מ 914 שאפשר לראות את ההבדלים בבירור או לראות ב Google תמונות).
נראה לי מוזר שזה אבטיפוס ולא דבור.
אם זה היה אבטיפוס אני מניח שאחרי הניסויים וכו' הוא היה צץ באחת מפלגות הבט"ש כי לא "יזרקו כלי לפח" ולהמשיך לשמור אותו אין טעם. אני גם לא מכיר תמונות נוספות שלו. אבל הוא זהה לדבור ככה שאולי הוא מסתובב אי-שם בתור דבור?

אם אתה מכיר את הסיפור של הכלי הזה, אשמח אם תשתף אותנו.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 12-02-2014, 21:56
  גדי2012 גדי2012 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.09.12
הודעות: 71
אבטיפוס דבורה מספר דופן 914
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי Reshef914 שמתחילה ב "מוזר. את המס' דופ אני לא..."

כל מה שכתבת שמראה את הדמיון לדבור- זה נכון.

אבטיפוס הדבורה נבנה ביוזמת מנהל רמתא דאז מר יורם שפירא, - על בסיס עבודות מחקר מוקדמות של הארכיטקט הימי סא"ל ( מיל) אמנון סלעי (אבי הדבור המקורי)

עבודת המחקר קבעה כי התקנת מנועים חזקים יותר, יביאו את הדבור למהירות מירבית של מעט יותר מ32 קשר, הארכת הדבור בעוד 6 רגל, עם אותם מנועים - תעלה את המהירות המירבית ל35 קשר.

הבחירה הייתה "פשוט" (לא כל כך פשוט, אך למען הפשטות) - להאריך את הדבור הקיים בכיוון הירכתיים.

זה היה האבטיפוס ממנו פותחה הדבורה סימן 1,


סופר דבורה סימן 2, היוותה שינוי רדיקלי בקווי הגוף של הספינה, למעשה הספינה תוכננה מחדש על ידי ד"ר דניאל סרן, ראש מינהל ים ברמתא. קווי הגוף החדשים, ושינויים במיקום מרכז הכובד, יצרו ספינה בעלת גוף גלישה טהור. ביחד עם מערכת ההנעה החדשנית - מדחפי שטח AD הספינה השיגה מהירויות מרביות גבוהות יותר.
המשך השיפורים שהוטמעו בכל סידרת יצור, השביחו את הספינה לאורך השנים וספינה מדגם סופר דבורה סימן 3 עם מדחפי שטח ומנועים חזקים יותר, השיגה בניסויי ים אצל לקוח זר, בים גלי, מהירות העולה על 48 קשר.


ההערות שלך באשר לשינויים במבנה גשר ומתקני הסיפון- הם נכונים. סה"כ מדובר על תהליך אבולוציוני של שיפורים , גם ביוזמת היצרן רמת"א/תע"א, גם בהתאם לדרישות הלקוחות השונים בארץ ובעולם, וגם התחרות -כל אילו תרמו לכך שהדבורה של היום, וגם הסדרה החדשה שחיל הים רכש לאחרונה- היא ספינת לחימה מהטובות בעולם , בליגה משל עצמה


אני מקווה להמשיך ולעדכן בהמשך
גדי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 12-02-2014, 22:26
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי גדי2012 שמתחילה ב "אבטיפוס דבורה מספר דופן 914"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גדי2012
כל מה שכתבת שמראה את הדמיון לדבור- זה נכון.

אבטיפוס הדבורה נבנה ביוזמת מנהל רמתא דאז מר יורם שפירא, - על בסיס עבודות מחקר מוקדמות של הארכיטקט הימי סא"ל ( מיל) אמנון סלעי (אבי הדבור המקורי)

עבודת המחקר קבעה כי התקנת מנועים חזקים יותר, יביאו את הדבור למהירות מירבית של מעט יותר מ32 קשר, הארכת הדבור בעוד 6 רגל, עם אותם מנועים - תעלה את המהירות המירבית ל35 קשר.

הבחירה הייתה "פשוט" (לא כל כך פשוט, אך למען הפשטות) - להאריך את הדבור הקיים בכיוון הירכתיים.

זה היה האבטיפוס ממנו פותחה הדבורה סימן 1,


סופר דבורה סימן 2, היוותה שינוי רדיקלי בקווי הגוף של הספינה, למעשה הספינה תוכננה מחדש על ידי ד"ר דניאל סרן, ראש מינהל ים ברמתא. קווי הגוף החדשים, ושינויים במיקום מרכז הכובד, יצרו ספינה בעלת גוף גלישה טהור. ביחד עם מערכת ההנעה החדשנית - מדחפי שטח AD הספינה השיגה מהירויות מרביות גבוהות יותר.
המשך השיפורים שהוטמעו בכל סידרת יצור, השביחו את הספינה לאורך השנים וספינה מדגם סופר דבורה סימן 3 עם מדחפי שטח ומנועים חזקים יותר, השיגה בניסויי ים אצל לקוח זר, בים גלי, מהירות העולה על 48 קשר.


ההערות שלך באשר לשינויים במבנה גשר ומתקני הסיפון- הם נכונים. סה"כ מדובר על תהליך אבולוציוני של שיפורים , גם ביוזמת היצרן רמת"א/תע"א, גם בהתאם לדרישות הלקוחות השונים בארץ ובעולם, וגם התחרות -כל אילו תרמו לכך שהדבורה של היום, וגם הסדרה החדשה שחיל הים רכש לאחרונה- היא ספינת לחימה מהטובות בעולם , בליגה משל עצמה


אני מקווה להמשיך ולעדכן בהמשך
גדי


יפה. תודה על המידע. לא ידעתי על אבטיפוס שכזה.
מה שמיוחד, למי שמכיר את כלי השייט, הוא שהתהליך האבולוציוני לא פסק גם במהלך היצור והשירות של הדבורה 1 בעצם. שאגב, אני בספק אם זה קיים בכלים צבאיים אחרים.
אפשר לראות שינויים מהותיים בין דבורה לדבורה גם מסדרת דבורה 1.
מקרה ידוע, לדוגמא, היה חבר'ה מדבורות אחרות שהיו מגיעים לדבורה 810 (הראשונה שמופיעה גם בתמונה בכתבה) היו דופקים את הראש בכניסה. המבנה שלה היה נמוך משמעותית משאר הדבורות. פה ושם יש עוד שינויים.

הסופר דבורה סימן 2 באמת משהו שונה לגמריי אבל הנעת ה A.D. גרמה להרבה בעיות ועדיין גורמת.
ולגביי הסימן 3, שמעתי על מהירויות גבוהות שהיא הגיע אליהן אבל הוגבלה כי זה פגע פיזית בצוותים.

ואין. אין על הדבורות. זה בטוח :-)
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 13-02-2014, 00:22
  גדי2012 גדי2012 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.09.12
הודעות: 71
861 869
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי לוגיין שמתחילה ב "it is a Dvora- much longer..."

ספינות ה"שוערים" 861 869 (?) הן וורסיה זהה לחלוטין מבחינת המבנה לדבורה 914, האבטיפוס.
הן היו השלישית והרביעית בסדרת היצור הראשונה של הדבורות, והיו מיועדות ללקוח מעבר לאוקיינוס.
בזמן הובלתן על אניית סוחר ליעדן, פרצה שם הפיכה צבאית והממשל החדש היה פחות סימפטי לרעיון הדמוקרטיה המערבית, ועל כן הסוחרת הסתובבה וחזרה לחיפה.

במקור הן נשאו את תורן המסבכים של ה914, אך ללא ההתאמות למכ"ם בקרת אש. (ארבעה דבורים שסופקו כבר ללקוח המדובר, המשיכו לשרת את המשטר החדש.)

היה ניסיון להציע אותן למשמר החופים של משטרת ישראל. סמל המשטרה נצבע על הדופן, צ'אקלקה כחולה על תורן המסבכים - ויצאנו לים עם צוות שוטרים ימאים מתמוגג מנחת. המפכ"ל לא הסכים לרכוש אותן, למרות שחצי מהמימון הדרוש היה מובטח ממקור בטחוני חיצוני למשטרה.

בשלב מסוים הן הועברו לשירות הנוצרים בלבנון, ויש תמונות שלהן באינטרנט עם תורן מסבכים ודגל לבנוני.

עם סיום שירותן בלבנון, הן הוחזרו ונקלטו בחיל הים. אחד השינויים החיצוניים הבולטים שנערכו בעת קליטתן בחיל הים הישראלי- היה החלפת התורן לתורן דבורים תקני.

אם אני לא טועה, אחד הכותבים בפורום, ציין שהן כעת משרתות באילת



גדי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 13-02-2014, 21:11
  גדי2012 גדי2012 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.09.12
הודעות: 71
אבטיפוס דבורה מספר דופן 914
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי לוגיין שמתחילה ב "my mistake earlier: 860 not ..."

הספינה הפליגה תחת דגל חיל הים במשך מספר חודשים באזור אילת

באותה התקופה חיל הים ביוזמת מפקד החיל אלוף יומי ברקאי, השקיע זמן מרץ וכסף בפיתוח ובניה של שתי סנפיריות ("זיווניות"), במטרה להגיע לכוח של 12 זיווניות בעתיד.

הדבורה המקורית הייתה חמושה בשני משגרים לטילי גבריאל עם מערכת נשק מנוונת.

גודל הדבורה, (כמעט כמו זיוונית) ומערכת הנשק ה"פשוטה", העמידה בסכנה את קיום פרויקט הזיווניות שהיה הרבה יותר יקר, עם מערכת נשק מתקדמת.

על כן חיל הים החליט לדחות את רכש הדבורה, והאבטיפוס 914, הוחזר לרמתא, וציפה לגואל.

סכסוך בין שתי מדינות בדרם מזרח אסיה, הריצה את אחד מהם לחפש בנרות ספינות פטרול. אבטיפוס 914 ביחד עוד מספר ספינות - נמכרו ללקוח הנ"ל ופעלו בהצלחה רבה במאבק על חופש השייט באזור האמור.


המשך יבוא
גדי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:35

הדף נוצר ב 0.22 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר